Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja Janina »

^ Okei. :)
whokilledbambi
Höpsö veitikka
Viestit: 6468
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 1:49 pm

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja whokilledbambi »

Mä olisin halukas tolle viimeisimmälle pentueelle(Nätti x ?) ottamaan "varalle varauksen", merlenartusta olis jo kuvat valmiina. Mahd. pian haluaisin tietää saanko tästä pentua vai en(tiedän, suurin osa vihaa niitä "haluan tietää nopeasti saanko pennun"-viestejä) jotta voin varautua hakemaan Tarranauhaan Italiasta sheltin mikäli tästä hienosta yhdistelmästä ei mulle pentua siunaannu.

Äwwäwwwäw, kennelistä tosiaan :'D

Tarranauhaan lapsonen tulisi kasvamaan sekopäisten shelttien ja järkevän nahkacollien seuraan. Kisautan aluksi aina uusia koiriani hieman näyttelyissä ja parin nly tuloksen jälkeen alamme metsästämään vähintään vPVA ja BH titteleitä, toistaiseksi vain nahkacollienarttu Shaghas Besla Belayalla on kyseiset tittelit. Kisautuksessa pyrin muutenkin kisauttamaan mahd. tasapuolisesti, eniten kisautetut vetäytyy välillä tauolle ja antaa uusille tilaa kilpailla Tarranauhan nimissä. Tarranauhasta lähtee ehkäpi pari koiraa kaverini ja minun virt. tallille(omia kasvatteja/tuontejani) joten uusi pentu saisi isomman mahdollisuuden loistaa. Vihaan ihmisiä joilta saa lypsää tietoa kasvattejensa elämästä ja siltikään ei saa kun "hyvin menee", joten pyrin itse laittamaan edes 5 kertaa vuodessa kuulumisia haluaa kasvattaja kuulla tai ei :D
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja Janina »

// edit. Oon alkanu miettimään että mulla saattaa olla dementia. Yks ei muistanu varanneensa jo tästä pentueesta :mrgreen:

Viukilta joskus kyselisinkin yksärillä Nätin pentueesta, ja nyt palaan asiaan :mrgreen: Trikkikuvat olisi mulla molemmille sukupuolille valmiina.

Pentu saisi siis kodin Duskarrasta. Kisailen shelteilläni todella aktiivisesti ja onhan meille muutamia hyviäkin tuloksia tullut jo, kaikki shelttimme ovat saaneet BH'n ja niin edes päin. Koirien sivut eivät ole vielä valmiit mutta CC'stä voit urkkia kisanäyttöä (siellä on shelttien vanhatkin sivut päivittämättömillä kisakalentereilla varustettuna :mrgreen: )

Pentu kisattaisiin BH'ksi, paimennusvalioksi ja näyttelymenestyksestä riippuen muotovalioksi pariin maahan. Agility- ja tokovalion arvo olisi myös huisin makea :mrgreen: Näitä katsotaan sitten ajan kanssa, mutta alustavia suunnitelmina tuollaiset olisivat.
Coma
Ammattimouhoaja
Viestit: 2600
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:36 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja Coma »

Äwäwäwwww miksi mä oon niin hidas X_x. Sä ilmoittelit tosta yhestä pentueesta silloin joskus, mutta oon odotellut, että olisit tehnyt sille uuden töpön, ja tällä alueella kun en hirveästi liiku, niin enköhän mä taas myöhästynyt. Eli tuo Nätti x ? pentue olis mua todellakin kiinnostanut. Eli jos vaikka varalle pääsisin?

Pentua havittelisin Tulevaisuuteen (linkki ak:ssa), joka kasvattaa shelttejä ja tollereita. Trikki tai merlepentua olen aika kauan etsinyt, kun kennelissä suurin osa shelteistä on soopeleita. Kuvia löytyisi tälle pennulle mielinmäärin, kun noita kuvalupakenneleitä on kertynyt vaikka kuinka.
Kisanäyttöä voisin näyttää vaikka Syyttömältä (kisakalenteri hieman päivittämätön, kunhan pääsen omalle koneelle niin päivitän kisakalenteriin puuttuvat kisat). Pentu olisi tarkoitus kisata muutamaksi käyttövalioksi, ja tietenkin, jos näyttelyissä menestytään, niin muutamaksi muotovalioksi. BH-koe tulisi suoritettua hyväksytyksti. Agility, toko, koiratanssi ja flyball ovat itselläni aika sellaisia vakiolajeja, joissa kisautan kaikkia koiriani mahdollisuuksien mukaan, joten uusi tulokaskin alkaisi näissä lajeissa kisaamaan. Paimennuksessa kisaan shelteilläni, joten siinäkin tulisi kisattua.

Pentueista en ole kauhean kiinnostunut, joten niitä tuskin tulisin teettämään. Uroksesta unelmoisin kenneliin, mutta jalostuskäyttöön sitä tuskin käyttäisin, ellei toiveissasi olisi, että sukua jatkettaisiin. Mutta jos joskus pentuetta suunnittelisin Tulevaisuuteen, kyselisin ensin omaa mielipidettäsi.

Jos nyt jotain tärkeää jäi mainitsematta, niin kysy pois.
Viuki
Syvällistä
Viestit: 636
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 9:30 am

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja Viuki »

Ärsyttää, tästä piti tulla vain parin pennun pentue mutta sovitaan nyt niin, ettei jalostusoikeuksia tule muille kun mahd. sijoitusnartun omistajalle :D Petuh saa, Justinin kasvattajalle alias Jigsawille pentu myös!
Isäksi vahvistettu nyt Neilikan Aattoilta, saas nähdä miten pentujen silmien käy :) Ja me kaikkihan olemme niin reiluja, että jos silmistä löytyy jotain niin maininta pennun sivuille!
whokilledbambi
Höpsö veitikka
Viestit: 6468
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 1:49 pm

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja whokilledbambi »

Hienoa, kiitos! Saako sivuja jo alkaa tekemään ja nimiä päättelemään?

Muokkaus Hienoaa :) Meille siis merlenarttu Taccata Taca-Colorca, onko ok? Voihan sitä muuttaa myös Taccata Taca-Colourcaksi, mutta Colorca olis lyhyempi(jopa yhden kirjaimen! 8D)
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
Viuki
Syvällistä
Viestit: 636
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 9:30 am

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja Viuki »

Saa tehdä, nimiä myös päättelemään :) Eli teemana C, idea Taccata Taca-Cnimica. Jos ei keksi, voi pyytää täältä apua :)

Onnea Taccata Taca-Attaca, Taca-Assanca, Taca-Baddaca ja erityisesti Taca-Bianca hienoista tuloksista Jacalyn KV-näyttelyssä! Tarra ERI1 ROP-juniori, Assi ERI, Bubba EH ja Bianca huimasti parantaen ERI1 PN3 ja SERT(viime näyttelyssä H)! Kasvattajaluokan tulos oli 1. KP ROP-kasvattaja!
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja Janina »

Hei mulle jos tulis suoraan tää Taccata Taca-Cnimica? Iski vaan jotenkin : DDDD
Coma
Ammattimouhoaja
Viestit: 2600
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:36 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja Coma »

Voi kiitos! Alan sivuja tekemään huomenissa. Haluaisitko sinä päättää pennulleni nimen, kun mä oon tosi surkea nimien kanssa. Haluaisitko myös auttaa valitsemaan mahdollisimman hyviä kuvia pennulle?
Alina
Alkupalat
Viestit: 54
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 7:17 pm

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja Alina »

Tällainen otn poikanen: ajattelin just laitella sulle yksityisviestiä Biancan sertistä ja samalla udella näistä Nätin pennuista josko mulle olisi merlenarttu lähtenyt - kolmea koiraa kun niin helppo olisi samaan aikaan kisauttaa mutta nyt meni kyllä ihan sivuun. Onnittelut kuitenkin kaikille taccatalaisille hienoista näyttelytuloksista ja Viukille ROP-kasvattajuudesta. :-)
and we talk about stupid things like feelings and men
Viuki
Syvällistä
Viestit: 636
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 9:30 am

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja Viuki »

Colorca ja Cnimica lähtivät :D Petuh, voin auttaa kuvissa, mutta nimessä vasta kun saan itselleni sopivan :) Alinalle ei nyt pentua riittänyt, mutta varalle kyllä voin pistää!
whokilledbambi
Höpsö veitikka
Viestit: 6468
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 1:49 pm

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja whokilledbambi »

Dadamdadam, sivut vielä kesken(Amya ei ole käytetty vielä ell ja alhaalla olevat tulokset on Leijan) mutta perusidea kai tulee selväksi? Taccata Taca-Colorca Kuvat on kyllä AVO nartusta mutta omaan silmään näyttää ehk pikemminki NUOlta(tai sitte oon vaan tottunut amerikkalaislinjaisiin shelttinarttuihin + muhkeakauluksisiin shelttiuroksiin)
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
Coma
Ammattimouhoaja
Viestit: 2600
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:36 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja Coma »

Mulla on sivut siinä kunnossa, että ainoastaan nimi ja kuvat uupuu. Nimeä oon tässä yrittäny pähkäillä, mutta jos se nimi jossain vaiheessa putkahtaisi päähän. Tämmösen uroksen kuvia oon katellu: x x
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja Janina »

Kiitos, upeaa Viuki! :-) Taccata Taca-Cnimica esittäytyy luultavasti tänään tai huomenna, kuvat mulla onkin valmiina.
Alina
Alkupalat
Viestit: 54
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 7:17 pm

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja Alina »

Joo, no jos viittit varalle laittaa niin upeaa! Tarvitsetko vielä jonkin erillisen tarjouksen multa, kuitenkin aika samanlaista kaavaa ajattelin kuin Biancallekin.
and we talk about stupid things like feelings and men
Vastaa Viestiin