Kisojen järjestäminen

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Saskia
Le-ppä-ker-ttu

Kisojen järjestäminen

Viesti Kirjoittaja Saskia »

En tiedä, onko nyt kovinkaan järkevä topikki mutta teenpä kuitenkin.

Kun te järjestätte kisoja, miten te suhtaudutte osallistumismaileihin? Vastaatteko "mukana" tai sitten syyn miksi ei ole mukana vai ettekö vastaa ollenkaan? Mitä teette virheellisille maileille? Poistatteko ihan armotta raa'asti vai lähetättekö viestin takaisin "et ole mukana, väärä muoto" tmv? Minä olen nyt pitämässä kolmia kisoja ja olen lähettänyt vastauksen jokaiselle osallistujalle. Yhteensä reilut 60 viestiä. Onko se turhaa? Mukavaa?

Käyttääkö kukaan <pre> -koodia? Sillä saa kuulemma kaikki välilyönnit ja rivinvaihdot näkymään ilman rivinvaihto- ja välilyönti-koodeja. Sen käyttö olisi varmaan aika kätevää, kun ei tarvitsisi osallistujien lisätä br-tagia. Uskaltaisiko kokeilla?

Olen harmitellut sitä, että kisoja on aika vähän tarjolla. Onko niiden pito liian rankkaa? Onko nyt menossa joku kevätpaussi vai onko kisoja aina näin vähän?

Pulistaan yleisesti kisojen pitämisestä, mieluusti kehittävästi eikä riitelevästi.
Joana
Floodari

Re: Kisojen järjestäminen

Viesti Kirjoittaja Joana »

No itse koen ainakin pitäväni paljon kisoja (tai no, kaksi kertaa olen pitänyt yli kymmenen lajin kisaputken ja pari satunnaista kisaa), ja parhaillaan suunnittelen parin muun kanssa kisaputkea. Kyllä se kisojen pito yleensä sujuu ihan jouhevasti, jos osallistumiskoodeissa ei ole ihme virheitä. Itse en vastaa ilmoittautumisviesteihin, sillä se vie aikaani vielä vähän lisää. Silloin, kun koodissa on ollut paha virhe (osoite tms. väärin tai puuttuu), olen laittanut mailia takaisin ja lisännyt sitten kun olen saanut korjatun koodin.
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
Marras
Kanada

Viesti Kirjoittaja Marras »

Itse käytän nykyään php-lomaketta ja muita härveleitä osallistumisien lisäämiseen (kiitos 2kgSiian), jolloin mun ei tartte koko ajan päivittää sähköpostia/vieraskirjaa tai muutakaan. En kuitenkaan jaksa kauheasti kisoja järjestellä, mutta voisihan sitä tässä muutaman taas pitää. Etenkin noita 60 osallistujan luokkia, että mahtuu muutkin mukaan.. Luokat menee vaan niin törkeän nopeasti umpeen, jonka takia mä en edes viitsi kisojani mainostaa. Kiinnostuneet saa itse löytää sen sieltä kisakalenterista ;3.

Mutta itse kaipaisin ainakin jonkun vahvistuksen/tiedon, onko osallistuminen mennyt läpi vai jäänyt johonkin tyhmään virheeseen. Viimeinen osallistumispäivä lähestyy, koiria ei ole lisätty, ei mitään ilmoitusta, onko ne nyt mukana vai ei...
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Mä käytän kisoissani tätä yleisintä sähköposti-ilmoittautumissysteemiä. Vastaan myös jokaiselle perille asti tulleelle osallistumisviestille, koska itsekin toivoisin aina vastauksen saavani. Toisinaan ärsyttää odotella ja miettiä että onkohan se osallistumisviesti mennyt perille vai ei kun koiriani ei ole lisätty vaikka tilaa toisaiseksi vielä on. Lyhyt vastaus "Olette mukana" tai "Ette valitettavasti mahtuneet mukaan" tai "Osallistumisenne on vääränlainen" ei mielestäni ole mielestäni niin suuren vaivan takana etteikö sitä voisi jokaiselle laittaa.

Itse olen myös korjaillut pieniä virheitä kuten jonkun yhden merkin uupumista tmv., sillä mua ketuttaa kun toiset hylkää jostain minimaalisesta virheestä, joka ei parhaimmillaan vaikuta edes itse koodin toimivuuteen. Toisinaan joku nipottaa esimerkiksi näyttelyiden FCI:n, rodun ja luokan merkintätavasta: Milloin halutaan sen olevan muodossa "FCI2, newfoundlandinkoira, AVO", milloin "FCI2 [rivinvaihto] Newfoundlandinkoira, AVO" ja milloin sit taas "FCI2 [rivinvaihto] Newfoundlandinkoira [rivinvaihto] AVO". Tuollaisista merkinnöistä johtuva hylkääminen on jo mielestäni suorastaan naurettavaa... Aivan väärällä koodilla lähetettyjä osallistumisia en ole itse koskaan saanut, mutta ne toki hylkäisin itsekin.

Osallistujat saisivat aina vaivautua lukemaan ne osallistumisohjeet! Mietin tässä viikko takaperin että eivätkö virtuaalitokon harrastajat tosiaan osaa lukea vai ovatko he täysiä luupäitä kun harva noudatti osallistumisohjeita. Ensin merkitsin kisasivulle lihavoiden, että koe on avoinna vain FCI2:lle ja pyysin vielä liittämään koiran www-osoitteen mukaan. Noh, osallistumisviesteistä näki että harva oli ohjeita lukenut, joten lisäsin kisasivun alkuun punaisilla kissankokoisilla kirjaimilla merkinnän vain FCI2:lle ja pyynnön www-osoitteiden liittämisestä mukaan. Vielä tuonkin jälkeen tulee www-osoitteettomia ja väärien FCI-ryhmien koiria mailiin - uskomatonta!

Kisojen järjestäjät voisivat itse myös vähän katsella että koirien osoitteet yms. toimivat. Viime aikoina jostain syystä koirieni osallistumiskoodit ovat matkan varrella muokautuneet virheellisiksi, niin etteivät osoitteet ole toimineet. Luultavasti järjestäjä on itse kisasivulle osallistujia lisätessään unohtanut jonkun pätkän, koska olen "Lähteneet"-kansiosta tarkastanut että koodit on kyllä olleet oikeita. Ymmärrän jos KV-näyttelyn kaikkia osallistujia ei jaksa aina selata läpi, mutta edes nuo pienemmät näyttelyt ja muut lajit voisi silloin tällöin järjestäjä itsekin katsella läpi viallisten osoitteiden ja koodien varalta.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Joana
Floodari

Viesti Kirjoittaja Joana »

^ Toi on kyllä munkin mielestä uskomatonta, miten roturajoitukset tuppaa unohtumaan. Itsellänikin oli vanhassa kisaputkessä normaalia isommalla kirjoitettu että vain FCI3, ja eikös niitä ilmoittautumisia tullut kaikista muista paitsi siitä. :roll:
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
Saskia
Le-ppä-ker-ttu

ankie kirjoitti:Itse käytän nykyään php-lomaketta ja muita härveleitä osallistumisien lisäämiseen (kiitos 2kgSiian), jolloin mun ei tartte koko ajan päivittää sähköpostia/vieraskirjaa tai muutakaan. En kuitenkaan jaksa kauheasti kisoja järjestellä, mutta voisihan sitä tässä muutaman taas pitää.
Whau, jos mulla olisi php-koodi osallistumisten lisäämiseen, järjestäisin varmaan paljon enemmän kisoja! Osallistumisten lisääminen mailista vie kuitenkin ihan kohtalaisesti aikaa, helposti ainakin minulla vierähtää puolikin tuntia siihen puuhaan. Ei tämä koodausmestari 2kgSiika anna koodejaan muille? Mulla ainakin tuo awardspace kyllä tukisi php:ta, jos sitä osaisin vähän käyttää.

Luokat menee kyllä tosi nopsasti täyteen. Esimerkiksi flyball hyväksyttiin tänään kalenteriin (18 tuntia sitten) ja enää mukaan mahtuu muutama hassu koira vaikka tilaa on 50 koirakolle. :o 30 koirakon BH hujahtaa täyteen ihan hirveää kyytiä, 50 koirakon tottis kesti sentään vähän kauemman aikaa täyttyä. Voi kun tuomaroiminen olisi joka lajissa nopeaa, niin isommatkin luokat menisivät.. En kokemattomana uskalla ottaa mitään ennätyssuuria kisoja ainakaan vielä vastuulleni.
noel
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja noel »

Ennen tapasin vastata kisaosallistumisiin aina "mukana", mutta se alkoi käydä niin aikaavieväksi ja rasittavaksi, joten niitä en enää lähettele. Joten Kiipelissän kisoista täytyy valitettavasti itse tarkistaa, onko ollenkaan mukana. Onhan se mukavaa saada se "mukana"-varmistus, mutta eiköhän se loppujen lopuksi ole vähän turha. Virheellisiin maileihin ja vastaan mitä tulisi korjata. Jos vika on hyvin pieni (esim. pieni <-merkki puuttuu), korjaan sen itse. Mutta jos viesti on vaikeaselkoinen ja koirien osallistumisia on vaikea erottaa toisistaan, lähetän korjauspyyntöä. Jos kisaan ei mahdu mukaan, en myöskään vastaa, paitsi jos osa koirista pääsee mukaan. Jos otsikointi on väärä, poistan koska en muuten tiedä, mikä viesti on ja pidän sitä roskapostina. Ja en käytä <pre>-koodia ;)
smoothtar
Nakkisotilas

Viesti Kirjoittaja smoothtar »

Kun kisoja joskus muinoin järjestin, niin sillon tällöin saatoin vastata jokaiselle onko mukana.. Mutta yleensä vastasin ainoastaan silloin jos ilmoittautuminen oli virheellinen tai luokkaan ei enää mahtunut.
CoolDogia lämmöllä muistaen 1.4.2001 - lokakuu 2008
Wreath's
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Mä ajattelin samaa kuin Saskia. Onko toi Siikan koodi jotain übersalaista tai jotain sellaista? (tietty vois kysyä hältä itteltäänkin...) Toisaalta, jos jaksaisin, voisin etsiä jotain valmiita PHP-skriptejä Googlen avulla, mutta se on kovin hankalaa...

:D

Itse en jaksa järjestää kisoja. Mulle riittää noi onnettomat Euroopan- ja Maailmanvoittajat, joita en tosin järjestä yksin. Oon kyllä kerran elämässäni järjestänyt ihan oman näyttelyn, mutta en koskaan uusinut sitä. Jos sattuisin innostumaan v-koirista uudestaan (mahdotonta?), voisin jotain pystäri-schäfer -kisoja väännellä. Mulla kisojen pitämiseen vie nly-tuomareiden hankala saaminen, enkä sitten kuitenkaan koskaan saa revittyä itteäni pitämään käyttöpuolen kisoja. Liian hankalaa mulle, kun en jaksa sisäistää arvontakoneen käyttämistä ja tuntuisi hölmöltä pyytää joku toinen käyttämään arvontakonetta.

Mulla kisojen järjestämisinto on jossain pohjalla ihan vaan sen takia, että porukat eivät oikeasti lue niitä ohjeita. Noiden vEUV- ja vMV-näyttelyiden osallistumisissa näkyy aika ajoin aika räikeitä virheitä, jotka olisi voinut välttää lukemalla korostetut kohdat ohjeissa. Toki koko ohjenivaska olisi hyvä lukea, mutta sitä tekstiä on tullut suollettua aika paljon... Oon kyllä miettiny lomakeilmoittautumista tuonne, mutta olisiko se liian vaikeaa? Siis ihan vaan niinkin simppeli, että on laatikko, johon laitetaan koodi ja pudotusvalikosta valitaan roturyhmä. Ainakin ne menisivät suoraan oikeisiin kansiohin... (ja kaikki toki muistavat mun vaahtoamisen välilyönneistä otsikoissa :mrgreen:)

Itse lähetän mukana-viestin, jos vain jaksan. Jos mulla on 30 osallistumisviestiä katsottavana, en todennäköisesti viestiä laita, mutta ilmoitan, jos ilmoittautumisessa on jokin pielessä. En myöskään hylkää osallistumisia esim. väärän target-arvon (tai sen otsikossa olevan välilyönnin) takia.

Ja muuten, mä inhoan mukana-viestejä. :D On jotenkin tosi rasittavaa löytää mailista joku viesti, missä lukee vaan, että joo ootte mukana. Luulen automaattisesti, että se on jokin "koodi on VÄÄÄÄÄÄÄÄRIN!"-viesti ja sit ärsyynnyn jo valmiiks ennen viestin avaamista. Toki ne on käteviä, mutta saa sen tarkistettua kisasivultakin, onko koira mukana ja sit vaikka potkii kisan pitäjää VI-päivänä, jos koiraa ei näy osallistuneiden joukossa.

Himoitsen kyllä lisäysautomaattia, koska silloin voisin pitää noi isot näyttelyt yksin/pienemmällä porukalla. <3_<3 Pitää varmaan jossain vaiheessa tehdä asialle jotain.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Marras
Kanada

Viesti Kirjoittaja Marras »

No ei Siika varmasti kauheasti suutu, jos kerron tän koodin :'D en kyllä osaa ollenkaan neuvoa tämän kanssa. Koodit otettu tältä sivulta http://magitek-mayhem.net/kisat/koira/

Eli ekaks tarvitaan ainakin kaksi sivua, index.php ja lomake.php.

index.php

Koodi: Valitse kaikki

<?php

$hae = $_GET['o'];

if ($hae == tosi)
 include ('lomake.php');
else
 Print "";

$filename = "pakk.txt";
$fh = fopen ($filename, "r") or die("Could not open file");

// read file
$mi=-1;
while (!feof($fh))
{
$fields = fgetcsv($fh, 1000);
$mi++;
}
fclose ($fh);

Print 'Tekstiä mitä haluatkaan kirjoittaa

<p>
<form method="POST" action="index.php?o=tosi"> 

<table>
<tr>
<td align=right>Luokka:</td>
<td>&nbsp;<select enabled name="luokka">';

if ($mi>=60)
 Print "<option enabled value=\"PAKK\">PAKK</option>";
else 
 Print "<option value=\"PAKK\">PAKK</option>";

Print '
</select></td>
</tr>
<tr>
<td align=right>Omistaja:</td>
<td>&nbsp;<input enabled type="text" name="omistaja" size="40"></td>
</tr>
<tr>
<td align=right>Koiran nimi:</td>
<td>&nbsp;<input enabled type="text" name="nimi" size="40"></td>
</tr>
<tr>
<td align=right>Rotukoodi+sukupuoli (esim. Hwu):</td>
<td>&nbsp;<input enabled type="text" name="rotu" size="40"></td>
</tr>
<tr>
<td> &nbsp;</td>
<td>&nbsp; <input enabled type="submit" name="laheta" value="Ilmoittaudu kisaan!"></td>
</tr>
</table>
<p>
</form>

<p>';

echo "<b>PAKK</b> ";
echo ($mi ."/60 <br>");

$filename = "pakk.txt";
$fh = fopen ($filename, "r") or die("Could not open file");
// read file
while (!feof($fh))
{
$fields = fgetcsv($fh, 1000);
echo $fields[1];
echo " ".$fields[2].", ";
echo $fields[0];

if ($fields[3] == TRUE)
echo "<b>".$fields[3]."</b><br>";
 else
echo "<br>";
}
fclose ($fh);?>

Tossa aivan viimeisenä on nuo kohdat, miten se koiran ilmoittautuminen näkyy. Fields[1] tais tällä tilanteessa olla toi rotukoodi, fields[2] koiran nimi ja fields[0] sitten omistaja. Ja sitten kun haluatte lomakkeen kiinni, kirjoitatte vain disabled noihin taulukkoihin.

lomake.php

Koodi: Valitse kaikki

<?
$luokka=$_POST['luokka'];
$omistajaa=$_POST[omistaja];
$rotuu=$_POST['rotu'];
$nimis=$_POST['nimi'];
$merkit = array(">", "<", "\"", "\\", "+", "{", "}", "$", "@", "(", ")", "|", "!", ",", "&", "%");

$omistaja = str_replace($merkit, "", "$omistajaa");
$rotu = str_replace($merkit, "", "$rotuu");
$nimi = str_replace($merkit, "", "$nimis");

if ($omistaja == FALSE)
 Print "<font color=red>Osallistumista ei hyv&#228;ksytty, jokin tieto puuttui!</font><br>";
elseif ($nimi == FALSE)
 Print "<font color=red>Osallistumista ei hyv&#228;ksytty, jokin tieto puuttui!</font><br>";
elseif ($rotu == FALSE)
else
 {

if ($luokka == PAKK)
 $filename = "pakk.txt";

$fh = fopen ($filename, "a") or die("Could not open file");
$sisalto = "$omistaja, $rotu, $nimi\n";
fwrite ($fh, $sisalto);
fclose ($fh);

Print "<font color=red>Koira $nimi on lis&#228;tty luokkaansa</font><br>";}
?>
Ja tuossa on tuo lomakkeen juttu :'D.. Voi olla, että sinne on jotain virheitä päässyt tulemaan, koska olen vähän omiani säätänyt, mutta ainakin toimii.

Teidän täytyy sitten luoda noi kaikki .txt tiedostot joihin osallistujat kirjataan, muuten herjaa vallan. Lisätkää myös index.php:n alkuun ne tekstitiedostot kuten oon pistänyt ton pakkin.

Nyt vaan sitten täytyy itse osata tätä lomaketta käyttää..
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

Tuun tänne vaan ylistämään ankieta (ja Siikaakin tässä sivussa), kun tuon koodin laitoit esille! Olen iteki etsinyt tuota pitkin nettiä, mutten jostain syystä ole saanut omia kokeilujani toimimaan. Ehkä Helluvassakin päästään jatkossa lisäämään ja kyyläämään osallistujia reaaliaikaisesti :)
Saskia
Le-ppä-ker-ttu

Kiitti ankie! <3_<3 Toivottavasti Siika ei suutu ainakaan kovin pahasti, meneehän koodi hyvään käyttöön helpottamaan kisojen pitäjien arkea. Ehdottomasti kokeilen koodia Vision kisoissa.

// Toimii loistavasti! Voi kiitos, kiitos, kiitos! Ainut probleema on, etten osaa laittaa useampia luokkia. Mutta ei voi mitään.
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

Tämä menee vallan ohi aiheen, mutta tuohon lomakkeeseen liittyen... Kun tuohon on saanut valittavaksi toisen luokan, niin millä vermellä sen saa vielä niin, että siihen toiseen luokkavaihtoehtoon lempatut osallistujat myös ilmestyvät siihen toisen luokan alle? Mulla heittää vain parse erroria, kun yritin muka ah-niin-fiksusti copypastetella tuon koodin :mrgreen: Saan tuon kyllä muokattua omin avuin, mutta pitäisi vain saada tietää, mitä kohtia alan muuttelemaan ja mihin suuntaan.

Varsinaiseen aiheeseen... Mulla on ollut ihan tapana vastata kaikille osallistujille, onko koira mukana, oliko koodissa puutteita vai eikö kisaan mahtunut enää mukaan. Tämä on siinäkin mielessä mukavampi, ettei tarvitse myöhemmin olla päivittämässä kisasivua ja kyyläämässä, että ehtikö koira joukkoon mukaan.

Helluvassa kisoja löytyy lähinnä lajeista, jotka pystyy itse tuomaroimaan ja joihin voin lempata myös omat koirani mukaan. Itse tuomaroimalla saan ainakin satavarmasti tulokset sivuille suht. ajallaan, mutta annapa jos tulokset riippuvat jostain koulutetusta tuomarista, niin pahimmillaan niitä saa odotella - etenkin, jos liitolla on vähän tuomareita käytössä ja tuomareilta ei löydy aikaa tuomarointiin.
En ole myöskään turhan natsi osallistumiskoodien kanssa. Yleensä jaksan vänkrätä ja väkertää koodien kanssa, etsiä koirien puuttuvia sivuja netistä jne. jne., joten ihan pikku kämmeistä en ole laittamassa osallistumisviestejä bumerangina takaisin todetakseni koodin olleen virheellinen ja koira ei sen vuoksi päässyt mukaan.
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

^ Pistän sulle yksäriä tosta koodista.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Noemie
Syvällistä

Viesti Kirjoittaja Noemie »

Itselläni juuri takana onnistuneet agilitykisat, yksityisteni ensimmäinen. En ollut aikoihin pitänyt kisoja, mutta tulipahan ne nyt pidettyä. Kisaputkea en ole vielä pitänyt, mutta kaipa kesälomalla tulee sellainenkin pidettyä ;) Joten siihen asti...

Vastaan jokaiseen viestiin "mukana" ja ilmoitan jos koirakko ei jostain syystä pääse osallistumaan. Minulla vielä sen verran aikaa (ylimääräistäkin) on näihin virtuaalijuttuihin, ettei ilmoittaminen aikaani paljoa syö. Ennen laitoin myös kisakutsun osoitteen viestin loppuun, mutta enää en.

Mutta siis itseäni myös ärsyttää, jos ilmoituksia tulee luokkiin joita kisoihin ei ole otettu mukaan. Silloin myös ilmoitan, että esim. "kilpailuun on otettu mukaan vain luokka mini I, eli laitan vain siihen osallistuvat koirat mukaan." (jos siis siihenkin luokkaan jo koirakko ilmoitettu.)
I summer! classic, but so true.
Vastaa Viestiin