Jämtti vauvoja luvassa
-
Jenna
- Kanada
- Viestit: 1587
- Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 12:01 pm
Jämtti vauvoja luvassa
Jämtlanninpystykorva on suurikokoinen harmaa pystykorva. Säkäkorkeus on uroksilla 57 – 65 cm ja nartuilla 52 – 60 cm. Turkin väri vaihtelee tummanharmaasta vaaleanharmaaseen. Kuonossa, poskissa ja kurkussa sekä vartalon alaosissa sillä on lisäksi kermanväriä.
Pieniä jämtejä olisi siis luvassa Petite's kenneliin. Itselläni ei ollut alunperin tarkoitus astuttaa Bessiä, koska se oli Dongan sijoituskoira, mutta kun kyselin häneltä Bessin käytöstä hän antoi minun käyttää tyttöä. Vähän aikaa mietin, että osaanko edes myydä tätä rotua, koska itselläni ollut vaik kaksi yksilöä. Mietittyäni päätin kokeilla olisiko halukkaita jotka pennun ottaisi.
Äiti
Bess on virallisesti Hulttion Bess (uusi sivu tulossa). Hän on luonteeltaan oikein ihana, avoin ja sosialinen. Metsästysvietti on erittäin voimakas. Bessin kanssa on harrastettu kaikenlaista. Tokoa, agilitya, flyball, haukkukokeita, mejää, pk ja näyttelyä.
Tokosta Bess on itsensä suorittanut ihan loppuun asti eli TVA arvo löytyy harmaan takin povarista ;) Agilityssa meno on ollut kovaa ja tällä hetkellä hypitään siellä MAXI 2 luokassa. Flybalia ollaan kokeiltu kerran tuloksena 5p eli ei huono aloitus tätä tullaan joskus vielä kokeilemaan lisää! Haukkukokeissa ollaan sitten vähän enemmän käyty ja nyt ollaan päästy VOI luokkaan asti. Ennen pentuja tullaan osallistumaan muutamaan kokeeseen jos vaikka valion arvo lohkeis ennen pentuja. Mejässä ollaan kokeiltu ja paras tulos on AVO2. Uskon, että tulemme jossain kohtaa Bessin kanssa löytämään mejästä sen yhteisen sävelen, mutta se kuinka kauan siihen menee en vielä tiedä. Pk puolella tosiaan jämtti ei voi kisata kuin PAKK kokeen verran ja sen Bess on suorittanut hyväksytysti 80pisteellä. Näyttely kalenteri on sivuilla ikävästi jäänyt päivittämättä, mutta kun uusia sivuja hänelle teen sekin asia korjataan ;) Vanhan tiedon mukaan Bessillä on 3*SERT 3*CACIB vBELW-08. Lyhyesti Bessin nimen eteen voi kirjoittaa BH vTVA vBELW-08.
Isä
Isäksi olen katsellut ja suunnitellut evm urosta Ruotsista. Unolla on aikaisempia pentuja siellä. Uno on hyvin pärjännyt haukkukokeissa ja mejässä. Häntä käytetään enemmän käytössä kuin näytössä. Ulkonäköä uskon pentueen saavan emältään ihan hyvin. Uno on virallisesti Kend Alltid Unga "Uno"
Pentueeseen ollaan kaavailtu 2-3 pentua. Jos olet kiinnostunut pennusta kerro mitä haluat sen kanssa tulevaisuudessa. (jalostuskäyttö ja kisa jutut) Toivoisin pentueen jokaisen pennun saavan rakastavan ja pysyvän kodin jossa sen kanssa tehtäisiin jotain. Se mitä pennun kanssa harrastettaisiin olisi omistajan oma valinta. Tietysti toivon, että pentu pääsisi mejään ja haukkukokeisiin, mutta en tätä tule vaatimaan. Kerro minne pentu olisi tarkoitus muuttaa eli kennelisi. Haluaisin kuulla kasvateistani tietyin väliajoin kuulumisia.
Pentueen nimet on vielä mysteeri. Joko kirjain on G tai sitten tulee jokin teema. Katsotaan ensin paljonko on kiinnostusta ja mietitään nimiä sen jälkeen. Mielelläni sijoittaisin yhden tyttösen jos vain koti löytyisi! Jos haluat puhua sijoituskoiran ottamisesta enemmän kerron asiasta kyllä!
Varaukset 2/2-3
1. narttu - smoothtar (sij.)
2. ? - Susityttö
Nimet
Petite's Eräjorma
Petite's Erätoivo
Petite's Erälä
Petite's Eräsuo
Petite's Eräkorven
Petite's Eräjysky
Petite's Eräjahti
Petite's Erälammi
Petite's Eräviidan
Petite's Eräkoski
Petite's Eräpihlaja
Petite's Erärenki
Pieniä jämtejä olisi siis luvassa Petite's kenneliin. Itselläni ei ollut alunperin tarkoitus astuttaa Bessiä, koska se oli Dongan sijoituskoira, mutta kun kyselin häneltä Bessin käytöstä hän antoi minun käyttää tyttöä. Vähän aikaa mietin, että osaanko edes myydä tätä rotua, koska itselläni ollut vaik kaksi yksilöä. Mietittyäni päätin kokeilla olisiko halukkaita jotka pennun ottaisi.
Äiti
Bess on virallisesti Hulttion Bess (uusi sivu tulossa). Hän on luonteeltaan oikein ihana, avoin ja sosialinen. Metsästysvietti on erittäin voimakas. Bessin kanssa on harrastettu kaikenlaista. Tokoa, agilitya, flyball, haukkukokeita, mejää, pk ja näyttelyä.
Tokosta Bess on itsensä suorittanut ihan loppuun asti eli TVA arvo löytyy harmaan takin povarista ;) Agilityssa meno on ollut kovaa ja tällä hetkellä hypitään siellä MAXI 2 luokassa. Flybalia ollaan kokeiltu kerran tuloksena 5p eli ei huono aloitus tätä tullaan joskus vielä kokeilemaan lisää! Haukkukokeissa ollaan sitten vähän enemmän käyty ja nyt ollaan päästy VOI luokkaan asti. Ennen pentuja tullaan osallistumaan muutamaan kokeeseen jos vaikka valion arvo lohkeis ennen pentuja. Mejässä ollaan kokeiltu ja paras tulos on AVO2. Uskon, että tulemme jossain kohtaa Bessin kanssa löytämään mejästä sen yhteisen sävelen, mutta se kuinka kauan siihen menee en vielä tiedä. Pk puolella tosiaan jämtti ei voi kisata kuin PAKK kokeen verran ja sen Bess on suorittanut hyväksytysti 80pisteellä. Näyttely kalenteri on sivuilla ikävästi jäänyt päivittämättä, mutta kun uusia sivuja hänelle teen sekin asia korjataan ;) Vanhan tiedon mukaan Bessillä on 3*SERT 3*CACIB vBELW-08. Lyhyesti Bessin nimen eteen voi kirjoittaa BH vTVA vBELW-08.
Isä
Isäksi olen katsellut ja suunnitellut evm urosta Ruotsista. Unolla on aikaisempia pentuja siellä. Uno on hyvin pärjännyt haukkukokeissa ja mejässä. Häntä käytetään enemmän käytössä kuin näytössä. Ulkonäköä uskon pentueen saavan emältään ihan hyvin. Uno on virallisesti Kend Alltid Unga "Uno"
Pentueeseen ollaan kaavailtu 2-3 pentua. Jos olet kiinnostunut pennusta kerro mitä haluat sen kanssa tulevaisuudessa. (jalostuskäyttö ja kisa jutut) Toivoisin pentueen jokaisen pennun saavan rakastavan ja pysyvän kodin jossa sen kanssa tehtäisiin jotain. Se mitä pennun kanssa harrastettaisiin olisi omistajan oma valinta. Tietysti toivon, että pentu pääsisi mejään ja haukkukokeisiin, mutta en tätä tule vaatimaan. Kerro minne pentu olisi tarkoitus muuttaa eli kennelisi. Haluaisin kuulla kasvateistani tietyin väliajoin kuulumisia.
Pentueen nimet on vielä mysteeri. Joko kirjain on G tai sitten tulee jokin teema. Katsotaan ensin paljonko on kiinnostusta ja mietitään nimiä sen jälkeen. Mielelläni sijoittaisin yhden tyttösen jos vain koti löytyisi! Jos haluat puhua sijoituskoiran ottamisesta enemmän kerron asiasta kyllä!
Varaukset 2/2-3
1. narttu - smoothtar (sij.)
2. ? - Susityttö
Nimet
Petite's Eräjorma
Petite's Erätoivo
Petite's Erälä
Petite's Eräsuo
Petite's Eräkorven
Petite's Eräjysky
Petite's Eräjahti
Petite's Erälammi
Petite's Eräviidan
Petite's Eräkoski
Petite's Eräpihlaja
Petite's Erärenki
- A.t
- Syvällistä
- Viestit: 628
- Liittynyt: Su Heinä 27, 2008 11:37 am
- Viesti:
Re: Jämtti vauvoja luvassa
Oiihh, jämtipalleroita &.& Mun tekis kovasti mieli ottaa, mutta mun koiramäärä alkaa kasvaan niin hurjaksi, että ei riitä aikaakaan kohta kaikille.. Pakko on kai sitten ohittaa tämäkin tarjous, mutta saatan kyllä muuttaa mieleni. Multa löytyy jo kaksi jämtipoikaa ja nyt kesällä tulee vielä kolmas:)
Taukoilee virtuaalihommista.. ü
-
Jenna
- Kanada
- Viestit: 1587
- Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 12:01 pm
Re: Jämtti vauvoja luvassa
Mieti rauhassa vain :) En halua painostaa, mutta sen sanon, että mitään himokisautusta en tule odottamaan kasvattien omistajilta. Jos aina joskus jossain näkyis ni se riittäis hyvin! Mutta mieti :)
-
Jenna
- Kanada
- Viestit: 1587
- Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 12:01 pm
Re: Jämtti vauvoja luvassa
Olisiko lisää kiinostuneita? :)
-
smoothtar
- Nakkisotilas
- Viestit: 207
- Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 8:28 am
Re: Jämtti vauvoja luvassa
Mä olisin kiinnostunut nartusta (voisin sijoitustakin harkita, onko sulla minkälaisia sijoitusehtoja tälle?). Tulisi asumaan Wreath'siin. Pääsisi ainakin kilpailemaan haukkukokeissa ja pyrin myös mejää kilpailemaan. Tavoitteena kummassakin valioituminen. Mahdollisesti myös tokoa ja muita lajeja, riippuen siitä kuinka mukaan mahdumme ja miten kilpailut lähtevät käyntiin.
Mitään super aktiivista kisailua en voi tarjota, mutta sohvan nurkkaankaan koira ei jää lojumaan vaan pääsee kyllä kokeita suorittamaan. Tarkoitus olisi antaa rakastava ja loppuelämän koti.
Mitään super aktiivista kisailua en voi tarjota, mutta sohvan nurkkaankaan koira ei jää lojumaan vaan pääsee kyllä kokeita suorittamaan. Tarkoitus olisi antaa rakastava ja loppuelämän koti.
CoolDogia lämmöllä muistaen 1.4.2001 - lokakuu 2008
Wreath's
Wreath's
-
Jenna
- Kanada
- Viestit: 1587
- Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 12:01 pm
Re: Jämtti vauvoja luvassa
Kuulostaa hyvälle :) Sinulle lähtee pentu ehdottomasti!smoothtar kirjoitti:Mä olisin kiinnostunut nartusta (voisin sijoitustakin harkita, onko sulla minkälaisia sijoitusehtoja tälle?). Tulisi asumaan Wreath'siin. Pääsisi ainakin kilpailemaan haukkukokeissa ja pyrin myös mejää kilpailemaan. Tavoitteena kummassakin valioituminen. Mahdollisesti myös tokoa ja muita lajeja, riippuen siitä kuinka mukaan mahdumme ja miten kilpailut lähtevät käyntiin.
Mitään super aktiivista kisailua en voi tarjota, mutta sohvan nurkkaankaan koira ei jää lojumaan vaan pääsee kyllä kokeita suorittamaan. Tarkoitus olisi antaa rakastava ja loppuelämän koti.
Sijoituskoiran ehdot ovat hyvin "helpot". Pentue tulee syntymään minun kennelin nimelle. Osallistun koiran kisauttamiseen. En vaadi mitään himo kisautusta, koska itse en ole myöskään mikään ihmeellinen kisaaja :)
-
smoothtar
- Nakkisotilas
- Viestit: 207
- Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 8:28 am
Re: Jämtti vauvoja luvassa
Lähinnä mä tuota kisauttelua ajattelin sen sijoituskoiran kanssa. Mä voin kyllä ottaa sen nartun sijoitukseen :)Jenna kirjoitti:Kuulostaa hyvälle :) Sinulle lähtee pentu ehdottomasti!smoothtar kirjoitti:Mä olisin kiinnostunut nartusta (voisin sijoitustakin harkita, onko sulla minkälaisia sijoitusehtoja tälle?). Tulisi asumaan Wreath'siin. Pääsisi ainakin kilpailemaan haukkukokeissa ja pyrin myös mejää kilpailemaan. Tavoitteena kummassakin valioituminen. Mahdollisesti myös tokoa ja muita lajeja, riippuen siitä kuinka mukaan mahdumme ja miten kilpailut lähtevät käyntiin.
Mitään super aktiivista kisailua en voi tarjota, mutta sohvan nurkkaankaan koira ei jää lojumaan vaan pääsee kyllä kokeita suorittamaan. Tarkoitus olisi antaa rakastava ja loppuelämän koti.
Sijoituskoiran ehdot ovat hyvin "helpot". Pentue tulee syntymään minun kennelin nimelle. Osallistun koiran kisauttamiseen. En vaadi mitään himo kisautusta, koska itse en ole myöskään mikään ihmeellinen kisaaja :)
CoolDogia lämmöllä muistaen 1.4.2001 - lokakuu 2008
Wreath's
Wreath's
-
Jenna
- Kanada
- Viestit: 1587
- Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 12:01 pm
Re: Jämtti vauvoja luvassa
^ Hienoa :D
vielä olisi vapaana ehkä yksi pentu jos jotakuta kiinnostaisi ;) Nimiä alan katselemaan pennuille kohta :)
EDIT/ nimiä. Pentue on Petite's Erä
Petite's Eräjorma
Petite's Erätoivo
Petite's Erälä
Petite's Eräsuo
Petite's Eräkorven
Petite's Eräjysky - susityttö
Petite's Eräjahti
Petite's Erälammi
Petite's Eräviidan
Petite's Eräkoski
Petite's Eräpihlaja - smoothtar
Petite's Erärenki
vielä olisi vapaana ehkä yksi pentu jos jotakuta kiinnostaisi ;) Nimiä alan katselemaan pennuille kohta :)
EDIT/ nimiä. Pentue on Petite's Erä
Petite's Eräjorma
Petite's Erätoivo
Petite's Erälä
Petite's Eräsuo
Petite's Eräkorven
Petite's Eräjysky - susityttö
Petite's Eräjahti
Petite's Erälammi
Petite's Eräviidan
Petite's Eräkoski
Petite's Eräpihlaja - smoothtar
Petite's Erärenki
-
smoothtar
- Nakkisotilas
- Viestit: 207
- Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 8:28 am
Re: Jämtti vauvoja luvassa
Sopisiko tuolle sijoitusnartulle nimeksi Petite's Eräpihlaja?
CoolDogia lämmöllä muistaen 1.4.2001 - lokakuu 2008
Wreath's
Wreath's
-
Susityttö
- Höpsö veitikka
- Viestit: 5298
- Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm
Re: Jämtti vauvoja luvassa
Petite's Eräjysky "Jysky" ja meille tulee varmaan sitten uros :D
-
Jenna
- Kanada
- Viestit: 1587
- Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 12:01 pm
Re: Jämtti vauvoja luvassa
Saatte valitsemanne nimet :)
-
Jenna
- Kanada
- Viestit: 1587
- Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 12:01 pm
Re: Jämtti vauvoja luvassa
ylös. Yksi mahdollisesti vielä vapaana jos kiinnostusta löytyy :)
Koskas haluaisitte, että he syntyisi? Olisiko sen suhteen toiveita. Kisautuksen kanssa ei kannata ottaa stressiä kisaatte kun kerkiitte!
Koskas haluaisitte, että he syntyisi? Olisiko sen suhteen toiveita. Kisautuksen kanssa ei kannata ottaa stressiä kisaatte kun kerkiitte!
-
Susityttö
- Höpsö veitikka
- Viestit: 5298
- Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm
Re: Jämtti vauvoja luvassa
Ei mitään väliä, koska syntyy :D
-
smoothtar
- Nakkisotilas
- Viestit: 207
- Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 8:28 am
Re: Jämtti vauvoja luvassa
Minullekaan ei ole väliä koska pentue syntyy.
CoolDogia lämmöllä muistaen 1.4.2001 - lokakuu 2008
Wreath's
Wreath's
-
Jenna
- Kanada
- Viestit: 1587
- Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 12:01 pm
Re: Jämtti vauvoja luvassa
sopeisiko pentueen syntyä 17.7.2009?
