Sammareita huippuvanhemmista
-
Pilvi
- Analysaattori
- Viestit: 2951
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 3:36 pm
Sammareita huippuvanhemmista
Dwelin'siin olisi syntymässä lähiaikoina (kirjaimellisesti..) sammarivauvoja. Ajankohdaksi olen miettinyt peräti syyskuun loppua tai aivan lokakuun alkua.
Pentueen isä:
Isänä pentueella tulee olemaa Katilla asuva sijoitusurokseni Skibi. Dwelin'sin J-pentueesta peräisin oleva Dwelin's Joint Action (Prektig's De Utvalgte x Dwelin's Eleanor Rigby) on hyvä luonteinen, terve ja rakenteeltaan rotumääritelmän mukainen. Skibillä on kokemusta monesta lajista ja se onkin saavuttanut nimensä eteen tittelit BH vFIN KVA HK3 JSV-08 DK & RUS & LT & N & FIN & LUX MVA sekä valjakkoajossa Skibi on vetänyt 35 rankingpisteen verran. Skibillä ei ole aikaisempia pentueita.
Pentueen emä:
Emäksi valitsin oman koirani Pinjan, joka on kotoisin Anrilta ja viralliselta nimeltään onkin Deattan Puolukan Pirteä (Black Alaskan x Adelein Candyqueen). Pinjan nimi kuvastaa hyvin itse koiraa: pirteä ja toiminnanhaluinen koira, joka kuitenkin pystyy keskittymään koetilanteesta. Tästä kertoo jo Pinjan tittelirivistö, joka koostuu niin käyttö- kuin näyttötuloksistakin: BH HK2 JK2 TK3 SWE & GER & FIN & DK & LT & RUS & KRE MVA DKW-09. Myöskään Pinjalla ei ole aikaisempia pentueita.
Pennut luovutan suhteellisen aktiivisiin koteihin, mutta mitään himokisaamista en vaadi.
Varaukset 3/3
Pilvi & Jerry, narttu, Terranois, Dwelin's Northern Lights
Spiegel, uros, T&E, Dwelin's Nightmare Hollow
Pöpö, narttu, Joikhas, Dwelin's Nero Sage
Nimet
Dwelin's Nocturnal Noise
Dwelin's Narrow Nachos
Dwelin's No Worries
Dwelin's No Way
Dwelin's Nice Clown
Dwelin's Never Think
jnejne, voit keksiä myös itse. Ehtona että kaksiosainen ja ensimmäinen osa alkaa N-kirjaimella.
Pentueen isä:
Isänä pentueella tulee olemaa Katilla asuva sijoitusurokseni Skibi. Dwelin'sin J-pentueesta peräisin oleva Dwelin's Joint Action (Prektig's De Utvalgte x Dwelin's Eleanor Rigby) on hyvä luonteinen, terve ja rakenteeltaan rotumääritelmän mukainen. Skibillä on kokemusta monesta lajista ja se onkin saavuttanut nimensä eteen tittelit BH vFIN KVA HK3 JSV-08 DK & RUS & LT & N & FIN & LUX MVA sekä valjakkoajossa Skibi on vetänyt 35 rankingpisteen verran. Skibillä ei ole aikaisempia pentueita.
Pentueen emä:
Emäksi valitsin oman koirani Pinjan, joka on kotoisin Anrilta ja viralliselta nimeltään onkin Deattan Puolukan Pirteä (Black Alaskan x Adelein Candyqueen). Pinjan nimi kuvastaa hyvin itse koiraa: pirteä ja toiminnanhaluinen koira, joka kuitenkin pystyy keskittymään koetilanteesta. Tästä kertoo jo Pinjan tittelirivistö, joka koostuu niin käyttö- kuin näyttötuloksistakin: BH HK2 JK2 TK3 SWE & GER & FIN & DK & LT & RUS & KRE MVA DKW-09. Myöskään Pinjalla ei ole aikaisempia pentueita.
Pennut luovutan suhteellisen aktiivisiin koteihin, mutta mitään himokisaamista en vaadi.
Varaukset 3/3
Pilvi & Jerry, narttu, Terranois, Dwelin's Northern Lights
Spiegel, uros, T&E, Dwelin's Nightmare Hollow
Pöpö, narttu, Joikhas, Dwelin's Nero Sage
Nimet
Dwelin's Nocturnal Noise
Dwelin's Narrow Nachos
Dwelin's No Worries
Dwelin's No Way
Dwelin's Nice Clown
Dwelin's Never Think
jnejne, voit keksiä myös itse. Ehtona että kaksiosainen ja ensimmäinen osa alkaa N-kirjaimella.

-
Spiegel
- Kanada
- Viestit: 1300
- Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 10:26 am
- Paikkakunta: Haapajärvi
- Viesti:
Re: Sammareita huippuvanhemmista
Mua kiinnostaisi pitkästä aikaa uusi sammari Tulenkertoman & Etälauluun, jossa jo ennestään yksi Dwelin's-jääkarhu asustaakin. Urospentua mietin, kun ennestään meillä on kaksi narttua ja vain yksi uros. Saisi tietenkin pysyvän kodin ja aktiivista kisautusta ainakin valjakossa, PK-lajeissa (jälki) ja pelastuskoirakokeissa näin alkuun, myöhemmin myös muissa lajeissa. Kisanäyttöä voi kahtella sivuilta, mutta sammarinäytöksi voin antaa vaikka Kajon.
Kuvista sen verran, että lupia löytyy parista paikasta, mutta mä olen ne kolunnut sen verran moneen kertaan läpi, ettei itseä miellyttäviä kuvia oikein tahdo löytyä. Eli täytyisi yrittää haalia jostain. :'D Ja joo, kennelin sivuista vielä, että tekstit ovat ikuisessa remontissa, kun aikaa niiden tekemiseen ei oikein ole - kennel on kuitenkin sinänsä ihan valmis ja ollut jo pitkään pystyssä.
Kuvista sen verran, että lupia löytyy parista paikasta, mutta mä olen ne kolunnut sen verran moneen kertaan läpi, ettei itseä miellyttäviä kuvia oikein tahdo löytyä. Eli täytyisi yrittää haalia jostain. :'D Ja joo, kennelin sivuista vielä, että tekstit ovat ikuisessa remontissa, kun aikaa niiden tekemiseen ei oikein ole - kennel on kuitenkin sinänsä ihan valmis ja ollut jo pitkään pystyssä.
-
Pilvi
- Analysaattori
- Viestit: 2951
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 3:36 pm
Re: Sammareita huippuvanhemmista
Kyllähän sulle voisi yksi pentu lähteä. Lindalla (Jerry) on jonkin verran sammarikuvia, etenkin uroksista. Täällä on nuo Lindan ottamat kuvat. Osa on jo käytössä ja osa on suunniteltu käyttöön, mutta listaa vaikka sulle mieleisiä kuvia niin kerron niiden tilanteesta, että onko käytössä/onko tulossa. :D
Otan enää vain yhden varauksen.
Otan enää vain yhden varauksen.

-
Sara
- Nakkisotilas
- Viestit: 250
- Liittynyt: To Marras 13, 2008 5:18 pm
Re: Sammareita huippuvanhemmista
Minua kiinnostais uros pentu. Poika tulisi melkein valmiiseen Jeldorah'iin (jonka sivut voin linkittää sitten valmistuttuaan). Kisaisin sillä ns. "päälajeina" näyttelyä ja valjakkoa ihan valioksi asti. Aktiivisella kisauksella olisi myös agility, toko ja myös BH suoritettaisiin. Tarkempaa kisanäyttöä ei ole koska, koirani ovat melko uusia ja minun arpaonnellani menee jonkun aikaa saada mitään tuloksia. Kuviksi ajattelin tältä sivulta Iceblazer Attention Pleasen kuvat tai sitten pivikot. Mielelläni käyttäisin joskus jalostukseen, mutta sitä voi miettiä sitten kun se on ajankohtaista tai jos se on edes mahdollista Koti olisi pysyvä, jos pentu tänne lähtis.
-
Anri
- Syvällistä
- Viestit: 630
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:37 am
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Sammareita huippuvanhemmista
Toivottavasti kovin runsasta jalostuskäyttöä ei näille pennuille tule sillä Pinjan siskoilla (D. Mustikan Makea ja D. Hillan Hempeä) molemmilla on jo pentueet =/
-
Pilvi
- Analysaattori
- Viestit: 2951
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 3:36 pm
Re: Sammareita huippuvanhemmista
Anri, kiitos ilmoituksesta. Katselin vähän noita Pinjan sisarusten jälkeläisiä, useammalla oli ainakin vielä suhteellisen päivittämättömät sivut enkä ole kamalasti kisoissakaan nähnyt. :D Mutta pienennän tämän pentueen koon sitten kolmeen. Yhdelle pennulle tästä on ainakin tulossa joskus pentuja (sijoitusnarttu), muista en tiedä.
Sara, kuten tuossa pari riviä ylempänä mainitsin, niin pienennän pentuekoon kolmeen, joten ikävä kyllä tästä pentueesta en pysty sinulle pentua lupaamaan. Eiköhän meille kuitenkin viimeistään talvella tai alkuvuodesta ole tulossa pentuja, jos olet Dwelin'sin sammarista kiinnostunut. :)
Sara, kuten tuossa pari riviä ylempänä mainitsin, niin pienennän pentuekoon kolmeen, joten ikävä kyllä tästä pentueesta en pysty sinulle pentua lupaamaan. Eiköhän meille kuitenkin viimeistään talvella tai alkuvuodesta ole tulossa pentuja, jos olet Dwelin'sin sammarista kiinnostunut. :)

-
Spiegel
- Kanada
- Viestit: 1300
- Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 10:26 am
- Paikkakunta: Haapajärvi
- Viesti:
-
Sara
- Nakkisotilas
- Viestit: 250
- Liittynyt: To Marras 13, 2008 5:18 pm
Re: Sammareita huippuvanhemmista
Okei. No mä otan yhteyttä sitten talvempana. :>
-
Pilvi
- Analysaattori
- Viestit: 2951
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 3:36 pm
Re: Sammareita huippuvanhemmista
Spiegel, noista ite tykkään eniten Voga's Alcaboneesta ja Snowmist Ichabod Cranesta, joista tuon ekan kuvat on tulossa mulle todennäköisesti käyttöön. Kuvat on jo muokattu ja kutsumanimi valkattu, virallinen nimi täytyisi vaan keksiä. :D Eli Haltin (S. Ichabod Crane) ottaisin sinuna käyttöön. :)
Sopiiko varanneille, että pennut syntyisivät jo ensi sunnuntaina, 27.9? Sivuja saa tehdä jo ja ilmoittaa kilpailuihin, jonka päivämäärä on 27.9 tai sen jälkeen.
Sopiiko varanneille, että pennut syntyisivät jo ensi sunnuntaina, 27.9? Sivuja saa tehdä jo ja ilmoittaa kilpailuihin, jonka päivämäärä on 27.9 tai sen jälkeen.

-
Spiegel
- Kanada
- Viestit: 1300
- Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 10:26 am
- Paikkakunta: Haapajärvi
- Viesti:
Re: Sammareita huippuvanhemmista
Selvä, mä voisin ottaa tuon Haltin kuvat sitten (: Pitääkö mun vielä keskustella Lindan kanssa kuvista, vai onko tää tällä selvä? Joo ja tuo päivämäärä käy mulle ihan hyvin.
-
Twiggy
- Pohjasakan hämmentäjä
- Viestit: 4417
- Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:00 pm
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Sammareita huippuvanhemmista
Joo munkin puolesta voit kyllä käyttää noita kuvia ;)
Mulle sopii toi syntymäaika. Pitäis vaan keksiä mihin lykkään ton hauvan.
// Dwelin's Northern Lights "Luna"
Mulle sopii toi syntymäaika. Pitäis vaan keksiä mihin lykkään ton hauvan.
// Dwelin's Northern Lights "Luna"
-
Pilvi
- Analysaattori
- Viestit: 2951
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 3:36 pm
Re: Sammareita huippuvanhemmista
Nimet tulleet, voit valkata mun keksimistä tai keksiä itse, kaksiosainen ja ekan osan tulisi alkaa N-kirjaimella. Ja mieluiten englanniksi.

- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viestit: 14779
- Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
- Paikkakunta: avaruus
- Viesti:
Re: Sammareita huippuvanhemmista
Mie haluisin Dwelin's North Mountain (toivottavasti kirjoitin oikein, tarkoituksena oli Pohjoinen Vuori :))
Teen sivut tällä viikolla vielä.
Teen sivut tällä viikolla vielä.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
-
Spiegel
- Kanada
- Viestit: 1300
- Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 10:26 am
- Paikkakunta: Haapajärvi
- Viesti:
Re: Sammareita huippuvanhemmista
Mä voisin ottaa sellaisen nimen kuin Dwelin's Nightmare Hollow (: Ja kiitokset Jerrylle kuvista, laitanko copyihin Linda T.?
Edittaan sivut tähän mahdollisimman pian.
// No niin, tässä on Mage.
Edittaan sivut tähän mahdollisimman pian.
// No niin, tässä on Mage.
-
Pilvi
- Analysaattori
- Viestit: 2951
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 3:36 pm
Re: Sammareita huippuvanhemmista
Onnistuiskos Pöpö sellainen, että vaihtaisit tuon North-sanan johonkin muuhun? Pyrkimyksenä on saada joka pennusta nimeltään erilainen, teemapentueet on sitten asia erikseen. :D
Kiitos Spiegelille sivuista! :)
Kiitos Spiegelille sivuista! :)

