Mulla yleensä virtuaalikoirat ovat eläneet sellasen 2-3 IRL vuotta, kunnes ne ovat "kuolleet". Olen tyytynyt vain listaamaan koirien nimet, tittelit, vanhemmat ja syntymä- ja kuolinpäivät yhteiselle muistosivulle. Yleensä "kuoleminen" tulee mulla kyseeseen, kun koiraa on kisattu mielestäni riittävästi ja käytetty jalostukseen. Nykyään en mielelläni käytä koirien "kuolemisesta" terrmiä "kuoleminen", vaan pikemminkin "eläkkeelle jääminen" (engl.
retire). Tällaisessa tilanteessa voin rauhassa "herättää koiran henkiin" tarvittaessa

Käytän aika paljon myös "sijoittamista" evm-koteihin, jolloin koirat ovat taas vapaasti käyttöönotettavissa.
Nath kirjoitti:Joskus on tullut törmättyä virtuaalitalleihin, joiden sivuilla lukee tulipunaisin kirjaimin virtuaaliheppojen joukkosurmasta, eli kuinka talli paloi ja kopotit siinä sivussa jne. jne. Onkohan moiseen törmätty kennelpuolella? :D
En ole muistaakseni tällaista harjoittanut (vaikkakin olen saattanut, mutta en mene sanomaan mitään varmaan), mutta muistan erään kasvattini "kuolleen" tällaisessa joukkosurmassa.
Viivi kirjoitti:Mun on kysyttävä vielä, mikä on koko virtuaalikenneluraltanne se kaikkein rakkain virtuaalikoira?
Vaikea mainita yksittäisiä koiria. Jos kysymys olisi "mikä kasvattamasi rotu on ollut kaikkein rakkain", niin vastaisin shiba, koska kaikki shibat ovat olleet tosi rakkaita. Kaiketi voiton vie shibanarttu CE Aimée. Kasvatin sen itse 22.12.2004 ShowDog.com-linjaisista koirista. Käytin sillä
tätä kuvaa. Tykkäisin Aiméesta sikana! Se oli myös parhaiten menestynein koirani koskaan (15 titteliä, ehkä 16, koska epäilen sillä olleen oikeus vKANS MVA:hankin, mutta siitä ei ole merkintöjä missään.) Haruka Hibikin ohella. Lisäksi kisattiin agilityssä jonkun verran neidin kanssa. Teetin Aiméella yhden pentueen, josta ei tosin ole enää minun käytössäni ainuttakaan koiraa (2 kuollutta, 3 muualla), mikä harmittaa vähän.