Kirsi kirjoitti:/ Rebe: No niinpä. En mä kyllä tajua Juintun logiikkaa millään muotoa. Jos kerran pk:sta meinaat omaa ihmerotua efr:ään, nii tunge sinne sitte samalla kaikki muutkin virheelliset väritykset ja turkinlaadut muistakin roduista!
EFR:n perustamisen aikaan muuten mietin tätä samaa. Tosin toisin päin.
EFR:ssä nimittäin on mm. kirjava italianvinttikoira ja kirjava villakoira.
Osa roduista taasen eivät pääse EFR:n virheellisillä väreillään, vaikka värit olisivatkin jossain muualla sallittuja (kuten nuo kirjavat).
Että aika jännä perustella tuolla sitä, että pk saksanpaimenkoirat eivät pääse EFR:n.
^ Mun perustelu oli ennemminkin IRL-maailman sääntöihin johtava, koska mun käsittääkseni pk sakuja ei ole hyväksytty missään päin maailmaa (tätä en sano siis satavarmaksi, koska en ole itsekään satavarma). Jos on, niin sitten noiden laitto EFR:ään on mun mielestä tarpeeksi perusteltua, mutta jos ne on kaikkialla maailmalla (ts. muualla kuin FCI:ssä, esim AKC ja UKC) vain virheellisiä "tavallisia saksanpaimenkoiria", niin mun mielestä niitä ei tarvitse EFR:äänkään hyväksyä. Eikös EFR:n tarkoitus ole hyväksyä näyttelyihin ne rodut, joita ei ole FCI hyväksynyt?
Kyllä mun puolesta kaikki muut värivirheelliset koirat voivat mennä EFR:ään, jos ne värit on sallittu jossain muualla kuin FCI:ssä.
Kendra kirjoitti:Flyball -liitto on ilmeisesti Fannilla tällä hetkellä?
Voin kysellä, että mitä mieltä hän on tosta varaliitosta. Yhtenä ehdotuksena on mulla tällänen, että mulla on trikki.nettiin tunnukset, että varmaan helpoiten menisi niin, että sivun osoite pysyisi samana, mutta tuo sähköposti vaihtuisi niin, että ne tulis mulle.
Jos kyselisit onko hän enää edes kiinnostunut ylläpitämään liittoa kun musta ainakin vaikuttaa vajaan 3kk tauko siltä, ettei liiton päivittely enää kiinnosta.
edit/ noniin, hyvä juttu! :)
I have no time to hate people who hate me.
I'm very busy loving who loves me.
^ Mä tosiaan pyydän anteeksi epäaktiivisuuttani liiton parissa viimeaikoina. Tää asia on kuitenkin nyt hoidossa ja liitolle on etsitty uusi aktiivisempi ylläpitäjä.
And you thought the world might end if you just looked the other way
Kirsi kirjoitti:^ Mun perustelu oli ennemminkin IRL-maailman sääntöihin johtava, koska mun käsittääkseni pk sakuja ei ole hyväksytty missään päin maailmaa (tätä en sano siis satavarmaksi, koska en ole itsekään satavarma).
No siis joulukuun Koiramme-lehdessä taitaa kyllä seisoa, että saksanpaimenkoirien saksan rotujärjestö alkaa rekisteröidä pitkäkarvaisia sakemanneja omana muunnoksenaan tämän vuoden alusta lähtien. Ja on tiettävästi lähettänyt muutoksen myös FCI:lle, joten siitä on toivottavasti tulossa ihan Suomessakin virallinen juttu jossain vaiheessa.
^ Jos sitä kerran jo nyt tapahtuu, niin sitten siitä vaan! Mä olen ollut ihan siinä käsityksessä, että tuosta vasta puhutaan. Mutta toisaalta, jos se kerran on jo noin pitkällä, niin miksei voisi odottaa sitä kunnon muutosta/ilmoitusta, niin saa ne sitten suoraan ihan normiin näyttelykategoriaan?
Tai lisätä ne suoraan ihan normiin näyttelykategoriaan (onhan siellä muitakin pieniä poikkeuksia IRL-säännöistä).
Tosin en usko, että FCI hyväksyy ne ihan niin nopeasti. Tai en tiedä miten nopeasti ko. hommat yleensä hoituu. Ja olisihan se toki kiva saada myös pk sakuille näyttelyoikeudet virtuaalimaailmaan.
Vaan enpä ole saksanpaimenkoiraharrastaja IRL enkä virtuaalisesti, joten sinänsä ei minulle henkilökohtaisesti ole mitään väliä saako niitä käyttää näyttelyissä vai ei.
Itse olen edelleen sitä mieltä, että odotettaisiin FCI:n hyväksymistä. Mutta niin, tämä on vain mun henkilökohtainen mielipide ja jos enemmistö haluaa prosessia nopeuttaa täällä virtuaalimaailmassa, niin mikäs minä olen sitä estämään. Tässä tapauksessa itse vaan haluaisin mennä IRL:n mukaan, vaikka nykyään vain sakuja kasvatankin näin virtuaalisesti.
Mutta voinhan mä mennä IRL:n mukaan yksinkin ja jättää ne pk sakut huomioimatta... Eihän ne kuitenkaan multa mitenkään pois ole.
Miten ihmeessä se nyt on esim. näillä noutajilla, kun sekä noutajakokeista, että pk:sta voi valioitua KVAksi? Onko ne sitten merkittävä meriiteissä vFIN KVA & vFIN KVA :-----d
WHAT DOESN'T KILL YOU WILL PROBABLY TRY AGAIN LATER --------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
WHAT DOESN'T KILL YOU WILL PROBABLY TRY AGAIN LATER --------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
Sunburn's | Kisaputki Aina Päällä | Yksityiset Saa pyytää tuomariksi seuraaviin lajeihin: agility, flyball, koiratanssi, mejä, paimennus, palvelus, pelastus ja toko
Nyt on pakko kysyä, että onko BH SchH1 TK1 HK2 JK3 vKTV vFIN MVA vN JVA oonko kisannu ahkerasti kun tuo on kertynyt BH-koetta lukuunottamatta aikavälillä elokuu'09 - helmikuu'10? :D Juu tyhmä kysymys.
/ nii. No sun mielestä? En oo saanu kaikkia ekalla yrittämällä.
Ellu, avosta taidetaan olla yks ykköspalkinto saatu muttei sitä toista, niin ei ole sitä TK2'sta.
^Eiköhän tuo riipu vähän mikä katsotaan aktiiviseksi ja mikä ei, eli ihan mielipidekysymys. Ja riippuu aika olennaisesti siitä, onko koularit jne saatu heti ekalla yrittämällä vai jouduttiinko osallistumaan moniin, moniin kisoihin. En mä lähtisi mitään tuon perusteella sanomaan, että onko aktiivisesti kisautettu vai ei.