Tästähän on puhuttu vaikka kuinka monesti aiemminkin? (mm. haulla löytyy) Kyllä se on varmaan aina tuosta vFCI:n sivuilla olevasta lauseesta huolimatta ollut niin, että koirat on aina hyväksytty valioiksi vaikka se BH on saatu vasta niiden SERTien jälkeen.
Musta nää sais laittaa sinne vFCI:n sivuille vähän tarkennusta siitä, onko tää asia oikeasti näin, kun tästä on kuitenkin kyselty niin paljon
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
Jos koira on MVA, mutta ei löydy vielä muotovaliolistalta yvnlän sivuilta, niin saako sen muka hylätä?
My puppets.
Ilman käsii
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Rebecca kirjoitti:Jos koira on MVA, mutta ei löydy vielä muotovaliolistalta yvnlän sivuilta, niin saako sen muka hylätä?
No ei mun mielestä, eihän kaikki koiriaan ilmoita tonne listalle (esim. minä).
Näin mäkin ajattelen, koska vaikka lisäisikin MVA-listalle, niin hakemus voi olla käsittelyvaiheessa kun sitä koiraa jossakin näyttelyssä arvostellaan.
Njoo, mietitytti vaan, kun en sellaista sääntöä mistään löytänyt ja tosi useet tuomarit arvostelee koiran val luokassa ja ilmottaa että "siirsin sen ja sen koiran valioluokkaan" ja arvostelee sen sitten siinä. Mut joo, ihan sama se on, kun koira on tosiaan maan valio ja intti valio, niin ei se siitä mitää hyödy.
My puppets.
Ilman käsii
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2015 tyylilyyli
onkos teijän mielestä Error's liian lyhyt, helppo, tylsä, massanimi? ja onko käytössä virtuaalikenneleillä, oikeilla ei ollu pelkkää erroriakaan. en tiä minne pistäisin näin tyhmän kysymyksen, kai se tänne käypi.
Joskus aurinko ei paista, vaikka olisi kevät. Silloin kaikkein suurin apu on hiljaa vieressä istuva koira, joka nuolee jokaisen kyyneleen pois.
^ Jos itse tykkäät, niin ota ihmeessä käyttöön! Mä tosin kysyisin Turrilan Errorilta ensin luvan tuohon, ettei tule kuvaa että paikka on Errorin... :-D
Kiinnostaisko ketään lukea tekstinpätkää virtuaalisaksanpaimenkoirien sukujen yleisyydestä? Olen huomannut, että eräät koirat löytyvät suurimman osan suvullisten (v)sakujen sukutauluista, mutta kukaan muu ei tunnu välittävän/huomaavan. Ideana olisikin, että alkaisin keräämään mahdollisimman paljon suvullisten saksanpaimenkoirien sivuja (= sukutauluja) itselleni muistiin ja alkaisin kyttäämään ihan kunnolla sukujen yleisyyttä ja kirjoittamalla siitä sitten ajatuksia ylös, että muutkin saisivat vähän tietää millä koiralla kannattaa ja millä ei teettää pentueita.
Ajatus lähti siitä, kun huomasin viime vuonna omistavani täysin sattumalta viisi saksanpaimenkoiraa, joilla oli kaikilla samoja koiria sukutauluissa. Vähän aika sitten katselin muutaman kymmenen sakun sivuja ja tulos oli se, että suurimmalla osalla suvullisista koirista on samoja koiria sukutauluissaan. Tämän takia haluaisin vähän edistää sitä, ettei tätä kyseistä sukua lähdettäisi enää yhtään suurentamaan. Samalla vähän kyttäisin, onko tällä hetkellä toisia massalinjoja koirilla (toistaiseksi en ole huomannut kuin tuon yhden).
Kysymys kuuluukin: kiinnostaako aihe ketään? Onko sillä sukujen yleisyydellä mitään väliä? Lukisiko tällaista artikkelia kukaan, vai jatkaisiko kaikki sakukasvatusta tutkimatta sukutauluja yhtään? Kyllähän niitä evm. koiria löytyy loputtomasti, mutta eri asia onkin se, että kuka niitä käyttää...
mua kiinnostais lukea ja sun pitäis kirjottaa ehdottomasti. Mua liikuttaa kuitenkin aika paljon noiden sakujen suvut enkä viitti itekkään käyttää tota mun yhtä ihan suht hyvin kisattua narttua kun siltä löytyy se sama koira kun kaikilta muiltakin..
My puppets.
Ilman käsii
Vuoden 2015 tyylilyyli
^ -Milla- on on nähtävästi vastikään uusinut VFCI:n linkkilistan linkit ja sieltä ei ainakaan löydy moista liittoa, joten en usko, että virallista sellaista vielä löytyy. :)