Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa
- Achtbachnen
- Nostaa rautaa
Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa
Mulla menee lujaa tuon kamalan koiramäärän kanssa (1 kipale). Oon tässä miettinyt kannattaako käyttää tota Fuskaa, jos niille pennuille ei olekkaan mitään kiinnostusta. Mä olen kumminkin saanut kaavittua sille jo vähän meriittiä (vKRE vFIN MVA* BH RH-E RH-F A vLTW-09 vV-09 vKREW-09) ja näiden syksyn voittajien jälkeen on sitten toivottavasti vähän lisää pötköä. Siihen tulokseen oon kuitenkin tullut että lahjoitan pennuille kuvat jos niitä ei muualta saa hommattua kun ne taitavat kumminkin olla isoin ongelma noiden kauppaamisessa.
Elämä on kuolemaan johtava monimutkainen sarja toisistaan riippumattomia pettymyksiä, jotka aivomme yrittävät parhaansa mukaan esittää mukavana kokonaisuutena.
-Tuomas Embuske
-Tuomas Embuske
- Iljan
- Kriisissä
^ Mulle kelpaisi podhalanski-lapsonen! (-:
-
- Vuohenruokaa
Mä en voi käsittää tätä! Välillä tulee kauheita innostuspuuskia, jolloin väkertää vimmalla ulkoasua, tekstejä, koirien sivuja, ilmottaa kisoihin ja näin, ja välillä tympii niin totaalisesti että vois heittää läppärin seinään. Tuntuu ettei turrilassa tapahdu kauheasti enää mitään, lähinnä liikun täällä näitten muiden topicien takia kuin itse virtuaalikoirien. Joskus jos jaksais sivujakin päivittää... Kasvattajat tykkää, kyllä. Muistan miten vuosi sitten vahtasin kalentereja 24/7 ja yritin aina vaan keksiä kaikkea uutta, mutta nyt tää tuntuu jotenkin... tylsältä.
Kellään muulla samoja fiiliksiä?
Kellään muulla samoja fiiliksiä?
Don’t break a writer’s heart and think ink won’t spill.
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
^mulla! tulee joo tosiaan välillä näitä innostuksen puuskia, mutta sitten pelkkä ajatus virtuaalikoirista suorastaan kuvottaa :/
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Hohoo, mulla on 51 virtuaalikoiraa, laskin juuri. Onhan se edistystä siitä 68 koirasta, mutta silti on aika melkoinen määrä. Lisää on tulossa koko ajan, mutta mulla on semmoinen fiilis, että tulen hyvin toimeen tuolla määrällä. Onhan mulla ollut kuitenkin about vuoden ajan yli nelkyt koiraa, joten ei tää hirveeseti satu. Vanhimmat on eläkkeellä ja osaa vain roikotan, koska en raaski tappaa. Osa on taas niin valmiina, että voisin pamauttaa pennut, mutta ketään ei kiinnosta mun sheltti, valkkari, saku tai colliekasvatit enää, niin en näe siinä hirveästi pointtia, mutten toisaalta taas haluaisi tappaa hyväsukuista ja hyvin kisannutta koiraa ilman pentuetta. No joo. Kaksi ja puoli vuotta nyt oon ollut mukana, eikä mua vieläkään kyllästytä. Ainakaan hirveesti, en enää kisaa sillä maanisella tavalla, että katson joka tunti onko tullut uusia kisoja. Kisaaminen on nykyään mulla hitaampaa, muttei se mua haittaa.
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Sawquenissa 5 koiraa, Filyrassa 11 koiraa eli yhteensä 16 koiraa. :D Ei hullummin, lähiaikoina on ainakin yksi koira tulossa. Tämä määrä on mulle aika passeli, nyt mulla on TOKO:ssa aika hyvin tilaa ja samoin ratajuoksuissa.
-
- Ei enää ikinä uudestaan
Mullekkin on tullut nyt kevään/kesän aikana ihan luvattoman paljon uusia koiria, ja kaksi uutta on vielä tulossa. Ennen kevättä Milleniumissa oli 3½ koiraa, nyt neljä kuukautta myöhemmin 10½. Rebeltä ois tulossa shelttiuros joskus syksyllä (sen sivut kyllä oon jo tehnyt ja se löytyy Milleniumin koirasivuilta) ja Kismit'siltä tulee mulle se tuontiuros joskus.
Noista 10½ koirasta 2 on sijoituksessa muualla eli itse en niillä kisaa, yksi asuu muualla ja itse en kisaa sillä enää, kun on valio jo kaikesta missä kisautin ko. koiraa. Sitten kolme on valioita about kaikesta ja lopuksi on nää tulokkaat Paju, Sinna, Linus ja Riana joista kukaan ei ole vielä valioitunut mistään käyttölajista. En vaan raaski lähettää koiria sateekaarisillalle, joten olkoon nyt tuolla vaikka eläkkeellä. :) Milleniumin ikäytymissysteemin mukaan (syntyessään 2v, sen jälkeen 5kk = 1 vuosi) vanhinkin koira on 7v, joten mikäs kiirre noille mihinkään pois on.
Noista 10½ koirasta 2 on sijoituksessa muualla eli itse en niillä kisaa, yksi asuu muualla ja itse en kisaa sillä enää, kun on valio jo kaikesta missä kisautin ko. koiraa. Sitten kolme on valioita about kaikesta ja lopuksi on nää tulokkaat Paju, Sinna, Linus ja Riana joista kukaan ei ole vielä valioitunut mistään käyttölajista. En vaan raaski lähettää koiria sateekaarisillalle, joten olkoon nyt tuolla vaikka eläkkeellä. :) Milleniumin ikäytymissysteemin mukaan (syntyessään 2v, sen jälkeen 5kk = 1 vuosi) vanhinkin koira on 7v, joten mikäs kiirre noille mihinkään pois on.
First time I saw you I knew right away
Made up my mind you would be mine someday
I'm the one to take you all the way
Vuoden Optimisti 2013
Made up my mind you would be mine someday
I'm the one to take you all the way
Vuoden Optimisti 2013
-
- Vuohenruokaa
Ärsyttää, kun ei tiedä mitä tehdä. Tällähetkellä näyttää olevan tällainen tilanne:
Yoldia - Kiinanharjakoirat & silkkiterrierit - 4 koiraa, tulossa 1 silkkiterrieri ja 1 harjis.
. Yoldia's American Monstro - silkkiterrieri
. Yoldia's Jolie Vampire - silkkiterrieri
. Yoldia's Deadly Nightshade - kiinanharjakoira
. Yoldia's Veikeä Verne - kiinanharjakoira
Ferico - Espanjanvesikoirat - 2 koiraa, tulossa ainakin 1 koira
. Rock On American Idiot - espanjanvesikoira
. Pyörättömän Aina Hauska - espanjanvesikoira
Wollyton - Weimarinseisojat - 1 kpl
. Scarlets Xerox
Qaratazi - Venäjänvinttikoirat (+ pienimuotoisesti silkkivinttikoirat) 0 koiraa - Tulossa:
. Mordon Girdle's La-La (Means I Love You), venäjänvinttikoira
. Sawquen ?, saluki
. Silencieux's All That You Care, silkkivinttikoira
Show Mania - Yksityiset - 7 koiraa - lista koirista:
. Meripelastajan Qirppusirkus, newfoundlandinkoira
. Dotempra's California Callin', tiibetinmastiffi
. When Something Evil's Lurkin in the Dark, miniature australianshepherd
. Sweet Dream or a Beautyful Nightmare, manchesterinterrieri
. Avena Ensimmäinen Kaiken Ottaa, cavalierkingcharlesinspanieli
. En muista nimeä (xD), cavalierkingcharlesinspanieli
. Foundle's Biggest Boss, newfoundlandinkoira (uusi tulokas, sivut tekeillä)
Tulossa:
- Parsonrusselinterrieri
- Sekarotuinen
- Kääpiösnautseri (väri joko m&h tai p&s)
- Tiibetinmastiffi?
- Papillon?
- Tiibetinterrieri?
Tekeillä olevat kennelit: En varmaan perusta näistä kun tuon HRS:n Zellien kanssa.
- All Spice - karkeakarvaiset portugalinpodencot (kaikki koot) ja kromfohrländerit) En varmaan teekkään, koska pelkään että kisautus jäisi vähäiseksi.
- Hotel Room Service - Joko seisojat tai borderterrierit, en tiedä vielä.
- Knights Of Cydonia - Sain idean vasta toissapäivänä, miniature australianshepherdit (oon oikeesti tykänny niistä jo kauan)
Kennelit, jotka piti tulla, mutta niitä ei tullutkaan:
- Fulvia - Englanninsetterit
- Boston Beauty Chic - bostoninterrierit
Entiset kennelit:
Zoanda Coat - Englanninspringerspanieli
"edellinen Filatora-Ferico" - Espanjanvesikoirat & wettenhounit
-------------------------------------------------------------------------------
Tällähetkellä minulla on siis 14 (+3) virtuaalikoiraa. Mun pitäisi alkaa hillitä noita kennelin perustamisia, ehkä mä sittenkin taidan pitää vaan Yoldian, Fericon, Qaratazin ja Show manian (yksärit).
Tai sit mä vaan teen silleen et pidän Yoldian, Qaratazin ja Show Manian. Niin olisi varmaan järkevintä.
Yoldia - Kiinanharjakoirat & silkkiterrierit - 4 koiraa, tulossa 1 silkkiterrieri ja 1 harjis.
. Yoldia's American Monstro - silkkiterrieri
. Yoldia's Jolie Vampire - silkkiterrieri
. Yoldia's Deadly Nightshade - kiinanharjakoira
. Yoldia's Veikeä Verne - kiinanharjakoira
Ferico - Espanjanvesikoirat - 2 koiraa, tulossa ainakin 1 koira
. Rock On American Idiot - espanjanvesikoira
. Pyörättömän Aina Hauska - espanjanvesikoira
Wollyton - Weimarinseisojat - 1 kpl
. Scarlets Xerox
Qaratazi - Venäjänvinttikoirat (+ pienimuotoisesti silkkivinttikoirat) 0 koiraa - Tulossa:
. Mordon Girdle's La-La (Means I Love You), venäjänvinttikoira
. Sawquen ?, saluki
. Silencieux's All That You Care, silkkivinttikoira
Show Mania - Yksityiset - 7 koiraa - lista koirista:
. Meripelastajan Qirppusirkus, newfoundlandinkoira
. Dotempra's California Callin', tiibetinmastiffi
. When Something Evil's Lurkin in the Dark, miniature australianshepherd
. Sweet Dream or a Beautyful Nightmare, manchesterinterrieri
. Avena Ensimmäinen Kaiken Ottaa, cavalierkingcharlesinspanieli
. En muista nimeä (xD), cavalierkingcharlesinspanieli
. Foundle's Biggest Boss, newfoundlandinkoira (uusi tulokas, sivut tekeillä)
Tulossa:
- Parsonrusselinterrieri
- Sekarotuinen
- Kääpiösnautseri (väri joko m&h tai p&s)
- Tiibetinmastiffi?
- Papillon?
- Tiibetinterrieri?
Tekeillä olevat kennelit: En varmaan perusta näistä kun tuon HRS:n Zellien kanssa.
- All Spice - karkeakarvaiset portugalinpodencot (kaikki koot) ja kromfohrländerit) En varmaan teekkään, koska pelkään että kisautus jäisi vähäiseksi.
- Hotel Room Service - Joko seisojat tai borderterrierit, en tiedä vielä.
- Knights Of Cydonia - Sain idean vasta toissapäivänä, miniature australianshepherdit (oon oikeesti tykänny niistä jo kauan)
Kennelit, jotka piti tulla, mutta niitä ei tullutkaan:
- Fulvia - Englanninsetterit
- Boston Beauty Chic - bostoninterrierit
Entiset kennelit:
Zoanda Coat - Englanninspringerspanieli
"edellinen Filatora-Ferico" - Espanjanvesikoirat & wettenhounit
-------------------------------------------------------------------------------
Tällähetkellä minulla on siis 14 (+3) virtuaalikoiraa. Mun pitäisi alkaa hillitä noita kennelin perustamisia, ehkä mä sittenkin taidan pitää vaan Yoldian, Fericon, Qaratazin ja Show manian (yksärit).
Tai sit mä vaan teen silleen et pidän Yoldian, Qaratazin ja Show Manian. Niin olisi varmaan järkevintä.
the weather changes
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Höh, vaikka oon noita koiria lahdannu niin silti mulla on 60 koiraa? aika mystistä.. kenelle kelpais miun kasvatit, että saisin noita koiria lisää pois päiväjärjestyksestä 

Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
-
- Alkupalat
Itelläni ei tällä hetkellä ole yhtään v-koiraa, rotikkakenneli vasta aluillaan ja kenelläkään ei tunnu olevan rotikkapentueita tulossa, eikä evm-sukuiset koirat oikein innosta.. -__- Joskus pari vuotta sitten taisi olla parhaimmillaan 20koiraa, mut sekin oli jo miulle ihan liikaa, en kerenny kisauttaa koiria enkä panostaa koirien persoonallisuuteen. Jos nyt pystyisin pitämään koiramäärät siinä 5-10 koiran kieppeillä, niin tyytyväinen olisin. :'D
// Tarkemmin kun ajattelee, niin tää viesti menikin nyt sitten tämmöseks turhanpäiväseks höpinäks.. xD
// Tarkemmin kun ajattelee, niin tää viesti menikin nyt sitten tämmöseks turhanpäiväseks höpinäks.. xD
reunalla tunnustan;
ei ollut järkeä, ei jumalaa;
vain vapaus valita kahdesta pahasta pienempi;
raskas tie
ei ollut järkeä, ei jumalaa;
vain vapaus valita kahdesta pahasta pienempi;
raskas tie
- Noemie
- Syvällistä
Mulla on nyt... 9 virtuaalikoiraa + 3 kania ja 1 hevonen! 8D Tuntuu aika sopivalta kun nyt sitä ajattelen, yhdessä vaiheessa karsin vähän koiria ja nyt toi lukema näyttää tosi hyvältä mun silmille. Ja ei mulle sopisi todellakaan suuri koiramäärä, välillä kun ei jaksa näitäkään niihin kisoihin aina ilmoitella, vaikka joskus tulee sellasia puuskia että nyt mä ilmotan koirat kaikkiin mahollisiin kisoihin x) Saisi tulla vähän useemmin noita innostuksenpuuskia niin varmasti jotain uutta täytettävää niihin kisakalentereihin sais.
Mut joo, tilanne nyt näyttää tosi valoisalta ja aurinkoiselta (:
Mut joo, tilanne nyt näyttää tosi valoisalta ja aurinkoiselta (:
I summer! classic, but so true.
-
- Höpsö veitikka
Tavoite oli pieni määrä menestyneitä koiria, yhdessä kennelissä.
Joomagnan & Criminalesissa asuu 10 koiraa (5x saksanpaimenkoira, lk collie, sammari, dobermanni, landseer, vihikoira). Aina Niin pitää sisällään kaksi kiharakarvaista noutajaa, Duun'ssa 2 kultsua ja yksi malikka. Yellmoressa 4 shiloh shepherdiä. Lisäksi yksityisissä on kk kettari, vihikoira, malikka x2, pk collie, lk collie, sakemanni x2, cockerspanieli irlanninsetteri..
Yhteensä siis 29 koiraa! (:
Joomagnan & Criminalesissa asuu 10 koiraa (5x saksanpaimenkoira, lk collie, sammari, dobermanni, landseer, vihikoira). Aina Niin pitää sisällään kaksi kiharakarvaista noutajaa, Duun'ssa 2 kultsua ja yksi malikka. Yellmoressa 4 shiloh shepherdiä. Lisäksi yksityisissä on kk kettari, vihikoira, malikka x2, pk collie, lk collie, sakemanni x2, cockerspanieli irlanninsetteri..
Yhteensä siis 29 koiraa! (:
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
- Peppi
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Itelläni oli myöskin tavoite. Cararra ainoana kennelinä, koiria korkeintaan viisi. Vain schapendoeseja, havannankoiria + jos aivan pakko, niin kaksi muun rotuista koiraa.
Ja tulos...
... Cararrassa 5 koiraa, joista 2 schapendoeseja, 1 polski owczarek nizinny, 1 partacollie ja 1 pk collie. Ihan ok:sti pysytty tavoiteessa, mutta...
... Sitten ovat viellä Silleen ja Querda. Silleenissä 3 koiraa (1x silkkivinttikoira ja 2x havannankoira) + tilaa vielä kahdelle tai kolmelle. Querdassa 1 bordercollie ja tilaa vielä kahdelle.
= 9 koiraa
= tulevaisuudessa 16.
Ja mun innostus on nyt ollu vähän on-offia, joten ei hyvä.
Ja tulos...
... Cararrassa 5 koiraa, joista 2 schapendoeseja, 1 polski owczarek nizinny, 1 partacollie ja 1 pk collie. Ihan ok:sti pysytty tavoiteessa, mutta...
... Sitten ovat viellä Silleen ja Querda. Silleenissä 3 koiraa (1x silkkivinttikoira ja 2x havannankoira) + tilaa vielä kahdelle tai kolmelle. Querdassa 1 bordercollie ja tilaa vielä kahdelle.
= 9 koiraa
= tulevaisuudessa 16.
Ja mun innostus on nyt ollu vähän on-offia, joten ei hyvä.
-
- Vuohenruokaa
Pitäisköhän mun tehdä silleen, että pidän vain Show Manian? Jos siirtäis kaikki Yoldian ja Qaratazin koirat sinne... mut emmä tiie, en haluais luopuu noista kahdesta, etenkään Yoldiasta! (ensimmäinen virtuaalikennelini)
Tai sit mä voisin muuttaa Show Manian yksityisitä sekakenneliksi... ääh, emmä tiie :/ Auttakaa!
Tai sit mä voisin muuttaa Show Manian yksityisitä sekakenneliksi... ääh, emmä tiie :/ Auttakaa!
the weather changes
- Kirsi
- Höpsö veitikka
^ Miks haluat karsia kenneleitä? Liian vähän aikaa, liian vähän kiinnostusta? Nimittäin eihän kolme kenneliä noin yleisesti ottaen ole mikään suuri määrä, paitsi jos elämässä on paljon muutakin kuin virtuaalikoirat.
Itsehän karsin 8 kenneliäni kolmeen ja puoleen (Reben kanssa pidettävään Vaikean -kenneliin) sen takia, että halusin panostaa sellaisiin kenneleihin minkä kasvatusroduista tiedän jotain ja joista itselläni on oikeasti kokemusta. Itse olen todella tyytyväinen panostukseni tulokseen, vaikken ole kirjoittanut kaikkia romaanin pituisia tekstejä muille kuin itselleni, koska tiedän turrien pitävän yleensä enemmän yhden sivun kenneleistä, joilla on kaikilla samat, lyhyet tekstit vain vähän eri sanoin sanoittuna. En tietenkään sano ettei itseltänikin löytyisi samoja sivuja samoilla periaatteilla, mutta haluan kenneleihin niin paljon muutakin ja sen olen mielestäni itselleni saanut ja olen tyytyväinen. :)
Mutta jos ihan totta puhutaan, niin silti itseäni himottaisi todella paljon ottaa taas irlanninsusikoirat kasvatusrotujen joukkoon mukaan. Niistä itselläni on myös kokemusta, koska olen ollut paljon tekemisessä serkkuni entisten irliksien kanssa, mutten kuitenkaan haluaisi alkaa tekemään neljättä omaa kenneliä. Ellen sitten tee Rainista sellaista sekakenneliä, joka kuitenkin panostaa pariin rotuun erityisesti.
Liliin enkä URoseen halua niitä ottaa, koska irlikset eivät sovi Lilithian yöhön tai Undisclosed Rosen Keskimaahan, vaan kuninkaan hoviin. Liian vaikeeta! :S
Itsehän karsin 8 kenneliäni kolmeen ja puoleen (Reben kanssa pidettävään Vaikean -kenneliin) sen takia, että halusin panostaa sellaisiin kenneleihin minkä kasvatusroduista tiedän jotain ja joista itselläni on oikeasti kokemusta. Itse olen todella tyytyväinen panostukseni tulokseen, vaikken ole kirjoittanut kaikkia romaanin pituisia tekstejä muille kuin itselleni, koska tiedän turrien pitävän yleensä enemmän yhden sivun kenneleistä, joilla on kaikilla samat, lyhyet tekstit vain vähän eri sanoin sanoittuna. En tietenkään sano ettei itseltänikin löytyisi samoja sivuja samoilla periaatteilla, mutta haluan kenneleihin niin paljon muutakin ja sen olen mielestäni itselleni saanut ja olen tyytyväinen. :)
Mutta jos ihan totta puhutaan, niin silti itseäni himottaisi todella paljon ottaa taas irlanninsusikoirat kasvatusrotujen joukkoon mukaan. Niistä itselläni on myös kokemusta, koska olen ollut paljon tekemisessä serkkuni entisten irliksien kanssa, mutten kuitenkaan haluaisi alkaa tekemään neljättä omaa kenneliä. Ellen sitten tee Rainista sellaista sekakenneliä, joka kuitenkin panostaa pariin rotuun erityisesti.
Liliin enkä URoseen halua niitä ottaa, koska irlikset eivät sovi Lilithian yöhön tai Undisclosed Rosen Keskimaahan, vaan kuninkaan hoviin. Liian vaikeeta! :S