Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lukittu
Vera
Vuohenruokaa

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Vera »

^ Oikeastaan mulla ei taida olla siihen mitään järkevää syytä. Olis vaan kivempaa, jos kaikki koirat olis samassa paikassa... tai sit se syy on kisautus. Tai emmä oikeasti tiedä.

ot. Sori oon unhohtanu kertoa kasvattikuulumisia, mut Kati (Dotempra's California Callin') on edelleen hyvässä hoidossa :) Ollaan saatu suoritettua tällasta: vFIN MVA (vahvistamaton), TK1, RH-E sekä vepessä ollaan läpäisty SOVE. Sori oon pitänyt nyt hieman kisautustaukoa koko kesän (lukuunottamatta mejää), nyt aion taas aloittaa kunnon kisaaamisen :) Katin sivut muuten uudistuvat pian, entistä hienommiksi. Mutta osoite siis pysyy samana.
the weather changes
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

^ Mut voithan sä tehdä samalla lailla kuin esim. minä ja Pehko, eli kaikkien koirien sivut ovat samassa kansiossa (kennelissä), joka helpottaa sivujen päivitystä huomattavasti. Eli esimerkiksi mun Varpushaukka asuu Lilissä, mutta osoite on http://twistedillusion.net/rainvalley/varpushaukka.php. Leiska on tietysti sama kuin Lilissä, vain osoite on eri. Ja jos haluat karsia koiria, niin mikset voi vaan karsia niitä? Eihän siihen kennelten hävitystä välttämättä tarvitse? :D

Mutta kiitos Katin kuulumisista tosi paljon!
Melda
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Melda »

Olen vasta aloitellut virtuaalikoiraharrastukseni, perustamalla Mad Bluesin, joka kasvattaa koiramaailman Apolloja eli tanskandoggeja. Rotuhan viehättää itseäni suunnattomasti, minkä vuoksi en voisi kuvitellakaan kasvattavani edes virtuaalisesti mitään muuta rotua, vaikka jossain vaiheessa doggien joukkoon saattaakin joku todella erilainen yksilö matkata, kenties villakoira tai muu puudeliduudeli. : 3

Doggeja kennelistä löytyy tällä hetkellä joka tapauksessa kaksi: keltainen narttu Pamela ja harlekiini uros JR. Lisäksi joukkoon on mahdollisesti tulossa toinen harlekiinituonti, mutta saatan sitä lykätä vielä vähän eteenpäin. Olen jo jonkinaikaa sivusta seurannut virtuaalikennelien toimintaa + kisaamisia, joten Mad Bluesin kanssa pystyn etenemään ihan hyvin alusta asti tällä ns. virallisella puolella, jossa ei niin paljon mm. hoitajatoimintaa esiinny.

Mutta siis doggikaksikon kanssa aloittelen nyt kisaamisen, katsoo miten sitten lähtee liikkeelle tämä virtuaalikoiraharrastus osaltani. Suuresti harrastus nyt ainakin kiehtoo ja nuo tuonnitkin sain suht nopeaan tehtyä, etenkin kun piirtelin itse kuvat (mitä aion jatkossakin tehdä).
Noomi
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Noomi »

Mä tässä alottelen koko touhua, vaikka sivusta oon teitä seuraillu (ihaillu :mrgreen: jheh) jo jonkun aikaa.. vielä vähän tökkii tuo Englanninkielellä kuvalupien kysely, toivotaan, että saan edes jonkun vakuutettua näillä surkeilla kielitaidoillani. Mut innostusta olis vaikka muille jakaa, nyt kun pääsin alkujäistä eroon ja vauhtiin. Ehkä mä tosiaankin saan jossain vaiheessa ihan kunnon nahkakennelin (mun luvattu rotuni) pystyyn, vaikka vielä näkyy olevan paljon mutkia matkassa. Elämä on oppimista ja kokemuksia varten, katotaan nyt miten tää tästä lähtee! :--D

_____niin kovin monta tapaa katsoa, kovin monta tapaa nähdä
_____ja kuitenkin on ainoastaan
_____yksi tapa ymmärtää
pihla
Ei riitä.

Viesti Kirjoittaja pihla »

No mulla on vaan yks koira joka kilpailee ja sit yks vanha gronttunarttu. Tai no eihän toinen koirani oo käyny kun yksissä kisoissa, mutta aion kyllä kisata. Nyt vähän tympii. :)
Mulla on vaan yks kennel, tää Wild Child, jossa kisautan nyt ensin sitä ja sit teetän pennut. Ois toki kiva hommata lisää koiria/kennel mut ei vaan jaksa. Siis kiinnostaa, mutta oon laiska. :mrgreen: :mrgreen:
Vera
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Vera »

Vitsi ku oon niin kiintyny noihin kenneleihini, etten millään viitsisi lopettaa niitä.

Mun piti aikoja sitten perustaa vehnäterrierikennel (joskus elokuussa 2009), ehkä lisään All Spiceen sitten kolmanneksi roduksi sen, jolloin kasvatusrodut olisivat kromfohrländer, (kk) portugalinpodenco ja vehnäterrieri. All Spicea ei siis vielä ole olemassa, mutta haluaisin niin perustaa sen, paitsi pelkään vaan ettei kisautus riittäisi..

Muut kennelit: (tällähetkellä)

Yoldia
Ferico
Qaratazi
Show Mania (yksityiset)
Wollyton (aion todennnäköisesti lopettaa ton)

Tää on niin vaikeeta, koska kaikki noiden kennelten rodut on mulle tosi rakkaita, enkä millään oikeasti haluais luopuu noista..
the weather changes
hayano
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset

Viesti Kirjoittaja hayano »

En oo ollu pitkää aikaa millää tasolla kiinnostunu enää koko virtuaalikoira jutusta ja nyt alko taas innostaa, mut saman tien ku katoin omaa koira määrää alko taas kyllästyttää ku muistin miks täst lähti kokonaa innostus. Mulla on niin paljon koiria. Ja nyt haluisin sillee että olis korkeitaa se 8 koiraa et jaksais taas kisailla ja päivitella sivuja, mut harkkosakset en millää jaksais karsia näitä... alko taas saman tien kiukuttaa ku jotenki näihiki kiintyy tosi paljon ni ärsyttää ihan sikana ku ei osaa mistää luopua... Pitäis vaa kylmästi heittää myntii porukkaa mut sit tuntuu tosi masentavalta luopua noista...

Tosiaanki ku niitä koiria on monesta rodusta:

Eri belgejä on 10
Holskuja onneks vaa yks
Rotikoita 2
bordercollieita onneks yks
Pyreneittenkoiria 3
Sakemanneja 2
Pk collieita 3
Englannin setteritä 2
punavalkosia Englannin setteritä yks
Ausseja 1
Sarplaninaceja 1
Ja Emberin kanssa puokkii löytyy viel yhteensä 8 vinttikoiraa...

Eli tällee huonolla matikalla laskettuna 35 karvakasaa...
Porukasta nyt saan pudotettua aika helposti pois yhen ikivanhan tervun, yhen pk collien ja noi kaks sessaa mut silti näit olis niin hitosti ettei mitää rajaa...

Jos on innokkaita ihmisiä ostamaa sakemannia tai collieta ni ilmotelkaa :D
Kuva

Sorry. I'm not Rihanna. I don't love the way you lie.
Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frisky »

Helpottu kyllä homma huomattavasti, kun unohdin ton pari kuukautta kestäneen juoksija räpellyksen Just Smilen, siirsin koirat Furenzaan, jossa ei enää kasvateta tiettyjä rotuja, sillä kuitenkin mieleni tekee vielä vaikka mitä kiinan kiharakarvaisiavesipetoja. Samalla koiramääräkin nousi vähän, mutta nyt onkin varaa olla useampia koiria, kun ne kuitenkin kisaavat eri lajeissa ja eri kokoluokissa, vaikka siitä ei päästäkään mihinkään, että MAXI I'nen on aina mulla ihan täynnä ja tokossa ruuhkat ovat siirtyneet VOI- ja EVL luokkien kohdalle. Tässä samalla olen huomannut asian, jota en ehkä aiemmin suostunut itselleni myöntämään, kyllästymisen bordercollieihin ja osittain belggareihin, vaikka varsinkin malinoisit (ja laket) kiinnostavat edelleen ainakin jossain määrin. Yhdestäkään koirasta en kuitenkaan luovu ennen kuin koen kisanneeni niiden kanssa riittävästi, ainoastaan saatan jättää pitkään suunnitellut pentueet teettämättä osaksi myös turhan yleisten sukujen tähden.

Tällä hetkellä lauma käsittää huimat 32 hännänheiluttajaa, joista 6 ovat tuonteja, 1 sekarotuinen ja 2 omia kasvatteja, näiden kohdalla siis kisaamisella ei niinkään ole kiire, mutta toisaalta ne kuitenkin vievät luokissa samalla tavalla tilaa toisilta kuin muutkin. Lisäksi muutamalla koiralla on jo pentuja tai ne ovat vastaavasti kisanneet niin paljon, että voisivat siirtyä vihreämmille maille, koska eivät kuitenkaan koskaan tule sukuaan jatkamaan, tälläisiä tapauksia on 11. Esimerkkeinä BH vPVA PVV-09&10 vPFRAW-09 vFIN, vSWE, vN, vDK, vF, vPOHJ & vKANS PMVA Hk3 FIN KVA vRH-TA SchH3 vFIN TVA vAVA Jk1 Figger I'm King Here, BH HK3 vPVA vLT & vN & vSWE & vBEL & vFIN & DK & vIS MVA vISW-10 FIN KVA JK3 VAVA vKTV Ek1 vFBV vMEV-09 TK3 vRH-TA Mökkihöperön Eloveena ja BH vPVA vFIN, vSWE, vF, vKANS, vDK, vIT&vPOHJ PMVA JK3 PSWEW-08 PVV-09 VAVA FIN KVA vPFRAW-09 RH-F B HK2 TK3 RH-FL B Ek2 RH-T B vRH-TA MEVA vFBV Wonder's Lots of Love, koiria joista ei yksinkertaisesti tahdo luopua sellaisilla verukkeilla kuin 'sillä on oikeudet jo maastoesteiden avoimeen, antaa sen kisata valioksi', vaikkei tittelillä loppujen lopuksi olekaan merkitystä, sillä esimerkiksi näillä kaikilla kolmella on jo a) pentuja b) ainakin parin irl vuoden verran ikää.

Muistan miten joskus, ehkä vuosi sitten olin lähes lopettamispisteessä pelkästään sen takia, että hyvien kuvien hankkiminen oli niin pirun vaikeaa. En mä tiedä mikä sen vaikeaksi teki, sillä mikään ei ole erityisemmin muuttunut. Joskus olin iloinen koiran saadessa näyttelystä erittäinhyvän, nyt en välttämättä vaivaudu merkitsemään edes kaikkia erinomaisia kalentereihin. Ehkä mun oma koirasilmäni on parantunut, mutta paremman menestyksen myötä näyttelyinnostus on kasvanut ja olen tavattoman ylpeä siitä, että mulla on tällä hetkellä ainakin 5 eri valokuvallista koiraa saaneet yhden tai useamman maan voittajatittelin tässä kuukauden sisällä.
Shanya
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Shanya »

Noniin, sain nyt tehtyä vaikean päätöksen, teen Waorista paimenkoirakennelin, ja otan sinne myös kaikki muutkin koirani. Poikkeus tulee olemaan siinä, että nahkojen kasvattamista en tahdo lopettaa, joten niille jätän Harmonyn, pehkot saa lähteä Waoriin. Kauan on tätä päätöstä tehty, ja ajattelin, että mullekkin se on helpompaa seurata koiria jos löydän ne samalta sivulta, eikä tarvitse katsoa kuin parin kennelin sivut esim. kisoihin ilmoittautuessa. Mun koiramäärä on nyt tosi suuri, mutta oon saanut sitä ihan hyvin vähennettyä vain niihin rotuihin jotka mua oikeesti eniten kiinnostaa, ja nyt varmaan noin. 30 koiraa mulla on. Suurin osa niistä on collieita ja bordercollieita, ja niiden lisäksi mulla on kuusi westietä, sheltti, saluki, irlanninterrieri ja pari belgianpaimenkoiraa ja schipperkeä. Westiet ei vie niin paljon tilaa luokista, kun kisaan niiden kanssa lähinnä näyttelyissä, agilityssä ja luolakokeissa. Mutta noi muut koirat tuppaavat kisaamaan aika samankaltasissa lajeissa, joten mun on nyt ollut pakko laittaa koirille painotuksia, että ne kisaa vähän eri lajeissa.

Sitten mulla on tulossa tää uusi hanke, skyenterrieri (& mahdollisesti myös cairnterrieri) kennel, jonne ottaisin nyt lähinnä näitä näyttelylinjaisia koiria, joiden kanssa vaihtelevasti kisaisin muissakin lajeissa kun tilaa tulisi. Skyenterrieri on mulle ollut aina tosi tärkeä, ja on tullut vielä ihanammaksi kun oon IRLissäkin saanut tutustua Simoon, Mustaan ja Nonstopiin, jotka aivan mahtavia tapauksia, joten pakkohan mun on myös niille saada kenneli!

Mun tilanne on siis perjaatteessa ihan OK, kun oon nyt saanut karsittua tätä koiramäärää, ja karsin edelleenkin niin että riittää paremmin aikaa jokaisen koiran kisautukselle.
Kuva
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mima »

Tein ComeBackin uudella kennelillä ja uusilla koirilla. Muuten mahtava, mutta suntuubin sivut ei toimi mun tarkotuksessa; Eli, jos on parempia sivupohjia, ehdottakaa vaikka yksärillä tai tänne.
noel
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja noel »

Nyt kyllä harmittaa, kun olen jälleen kaikki virtuaalikoirajutut laiminlyönyt. Kerran lopetin ja aloitin taas uudestaan, nytkö on sama rumba tulossa? Ihan vakavasti jo mietin tuota lopettamista, mutta saisin ihan hirveän maineen sitten siitä, jos taas heitän kaikki koirat ulos ja aloitankin parin viikon päästä taas uudestaan koirailut, arh. Kiipelissäkin on tässä vajaan kolmen vuoden aikana tullut tärkeäksi, ja teki pahaa viimeksikin lopettaa. >: Sanokaa, olenko ihan kamala ihminen, jos ehkä lopettaisinkin taas.

Kisaus vain ei ole ollut ajankohtainen pariin viime kuukauteen, olen vaan niin viimeinkin täynnä sitä, miten mihinkään ei ehdi kyyläämättä kalentereita 24/7, ja kisauttamisesta on tehty ajan mittaan aivan liian vakava ja suuri rooli! Kisauksia pitäisi olla nykyään monta kymmentä kuukaudessa, titteleitä tulisi ilmestyä joka koiralle pari viikkoa syntymän jälkeen ymv. Ei sellainen tyyli ole mulle luotu.

Ääh. Hankalaa, kun toisaalta en haluaisi heittää kaikkia rakkaita hauvoja pois. :( Kyllä viisi vuotta on jo hyvä aika kyllästymisellekin.
Milja
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Milja »

Mulla taas ihan sama juttu kuin viimeksikin. Jotenkin tykkäisin pitää ihan muutamaa koiraa ja kisata niillä paljon, mutta ÄRGH kun ei millään kiinnostais kisakalenterien vahtaaminen. Se on jotenkin pakkopullaa. Käyn kyllä tuwwilassa ainakin pari kertaa per päivä, mutta silti en tee mitään mun koirien eteen. Ehkä tiputan nyt laumasta muut paitsi lagotot ja teen jonkun yksinkertaisen pohjan ja sit alotan puhtaalta pöydältä.

Käviskö?
Don’t break a writer’s heart and think ink won’t spill.
pihla
Ei riitä.

Viesti Kirjoittaja pihla »

Huono tilanne, en osaa tota HTML-jutskaa enkä jaksa opetella, tympii muutenkin koko virtuaalikoirailut.
Jebi
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jebi »

Eipä oo kauheen hyvä kausi tällä hetkellä menossa. Hiljaisuutta on taas, enkä oo oikeestaan jaksanut Sivukaistaa päivitellä. Viimeksi muistaakseni 2vko sitten päivitin kisakalenterit mutten jaksanut ilmoittaa kisoihin. Saa nähä jatkuuko tää oma virtuaalikoirailu enää kunnolla. Mulla on 2 koiraa, jotka on olleet mulla n. 3 kk ja ne pitäisi kisata kunnolla loppuun. Multa löytyy myös 5 muuta v-koiraa jotka on paljon kisanneita, mutta en oo raaskinu niitä viel "lopettaa".

Harmittaa kyllä kun innostus on aina välillä suuri, mutta sitten taas ei ollenkaan. Joku tässä touhussa maistuu puulta. Tekisi mieli vaan lopettaa koko kennel, onhan se jo yli 3 vuotta pystyssä ollut. Mutta toisaalta en halua kun mitä sit jos innostus palaa? Ehkä joku tauon tapainen olisi parempi, pitää miettiä.. Tuntuu kyllä, että omat virtuaalikoirailut alkaa olla lopussa, irl-koirailut vie kiinnostuksen ja ajan..
Totin blogi
taukoilua v-koirista. kasvattien omistajat heittäkää yv:tä jos koirien kisautus mietityttää.
Carlyon
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Carlyon »

Piti palailla, mutta se sitten vähän jäi lukion alkaessa. Nyt mietin, että jos jättäisin vanhaan kenneliin vain muutaman koiran ja ottaisin pari tuontia vielä siihen rinnalle. Kisaisin sitten niillä milloin vaan aika ja innostus riittää sekä teettäisin pentueen pari vuodessa. Vois toimia!
There are nights when the wolves are silent and only the moon howls.
Lukittu