Uusia aktiviteetteja kennelmaailmaan koirien omistajille?
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Re: Uusia aktiviteetteja kennelmaailmaan koirien omistajille?
Hienoa! :) Sainkin näköjään oikean emäidean! :P
- Tilli
- Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Onko ajat muuttuneet, ainakin jossain vaiheessa useat eivät pitäneet ns. kisauttajista eli kisaamisesta toisen koiralla, esimerkiksi palkaksi. Onko asenteet muuttuneet? Eikö jotkut lajiliitot jopa kiellä kisauttajien käytön?Frisu kirjoitti: tai jos paljon kisaavan kennelin omistajalla on paljon muitakin kiireitä, hän voi kysyä DS:sää katsomaan esim kisakalenterin ja sitten ilmoittamaan tulleet tulokset tai sitten vaikka katsomaan onko tietyissä lajeissa uusia kilpailuja tai sitten vaikka ilmoittamaan koiria kilpailuihin.
- Iljan
- Kriisissä
^ Ainakin VAL on kieltänyt toisten koirien kisauttamisen ja muistelen, että tästä on ollut turrilassa joskus puhetta ja harvempi on erityisesti kannattanut. Esimerkiksi VTL ei taas ota koko asiaan kantaa sivuillansa, mutten usko sen olevan toivottua, vaikkei siitä mainitakkaan.
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Tota en ajatellutkaan...
-
- Kanada
Itseäni kanssa kyllästyttää pelkät kisat. Itse ajattelin jotain blogia alkaa pitämään,joka kertoisi sitten kennelimme tarinoista sun muusta. Aloin miettiä, että tämä on vähän turhankin totista hommaa, pelkkää kisatusta kisatuksen perään. Noi kimppalenkit,treenit sun muut kuulostavat tosi mielenkiintosilta. Ja toi Dogsitter-jutska. Hyvä,että saitte asian heti tekeille ;) Mietin kun monet ihmiset (IRL) eri kaupungeissa pitävät yritystä,ja järjestävät just koulutusta ja kimppalenkejä sun muuta. Eikös tälläisia sivuja/yrityksiä voitaisi perustaa ja perustaja voisi pitää kaikenlaisia aktiviteeteja mitä sitten mieleen tulee. Onko huono idea?
If you can dream it you can do it
- Emine
- Kriisissä
Dogsitterjuttu kuulosti todella hyvältä! Miksei voisi olla myös niin että sieltä yhdistyksen sivuilta näkisi siis dogsittereiksi ilmottautuneiden yhteystietoja, jonka kautta voisi sitten ottaa yhteyttä jos tarvitsee tällaista palvelusta?
Ite olisin ainakin käyttämässä tätä toimintaa ja voisin itsekin ilmoittautua dogsitteriksi. :>
Mulla on kans mennyt vähän mielenkiinto näihin v-hommiin juuri tän yksipuolisuuden takia. Kun kuitenkin eniten mua viehättää tässä harrastuksessa just sellainen mielikuvituksen käyttö ja tällä sitä saisi enemmän taas esiin! Koiratkaan ei välttämättä enää olisi luonteettomia kisahirmuja.
Ite olisin ainakin käyttämässä tätä toimintaa ja voisin itsekin ilmoittautua dogsitteriksi. :>
Mulla on kans mennyt vähän mielenkiinto näihin v-hommiin juuri tän yksipuolisuuden takia. Kun kuitenkin eniten mua viehättää tässä harrastuksessa just sellainen mielikuvituksen käyttö ja tällä sitä saisi enemmän taas esiin! Koiratkaan ei välttämättä enää olisi luonteettomia kisahirmuja.
höpötipöpötipöp
aivan liian kauan virtuaalikoirailua
aivan liian kauan virtuaalikoirailua
-
- Söi navetan kaksi nautaa
^ Joo, sivulle kerätään (haastattelun kautta) dogsittereitä, sekä listataan kenneleitä/koiranomistajia, jotka ovat kiinnostuneet ottamaan DS:n hoitamaan koiriaan. He voivat ottaa yhteyttä toisiinsa vaikkapa sähköpostilla. ;)
- sometimes I wish someone out there will find me
- 'til then I walk alone
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
^Missä vaiheessa liiton pystytys on?
-
^ Leiskaa ei olla vielä saatu.
- 'til then I walk alone
-
- Kanada
^ Onko sitä tulossa? Ajattelin, kun ootan jo innolla :)
If you can dream it you can do it
-
^ Wilhelmiina (ja mew?) väkertävät jossain vaiheessa ohjeet turrilaan, että saataisiin sekin hommattua. (; ja tietty jos joku täällä on halukas niin viestii vaan! ;D
- 'til then I walk alone
-
- Höpsö veitikka
Mitäs kaikkea tällä saralla on saatu aikaiseksi?
Mulla on vielä yks isompi ulkoasuprojekti tekeillä eräälle kennelille, mutta jahka sen saan kunnialla loppuun on vuorossa Helluvan totaaliuudistus. Luvassa on ainakin tarinakilpailuja ja toivottavasti myös foorumipohjaista koiraleireilyä tai muuta vastaavaa toimintaa, mutta kaipaisin vähän enemmän ideoita siihen millaista ohjelmaa popula haluaisi. Onko ehdotuksia?
Mulla on vielä yks isompi ulkoasuprojekti tekeillä eräälle kennelille, mutta jahka sen saan kunnialla loppuun on vuorossa Helluvan totaaliuudistus. Luvassa on ainakin tarinakilpailuja ja toivottavasti myös foorumipohjaista koiraleireilyä tai muuta vastaavaa toimintaa, mutta kaipaisin vähän enemmän ideoita siihen millaista ohjelmaa popula haluaisi. Onko ehdotuksia?
-
- Kanada
Itse kiinnostuin suuresti tuosta DS toiminnasta. Omat koirani tulen aina ilmoittamaan kisoihin, mutta juuri tulosten haku auttaisi SUURESTI!
Niinpä mulle tuli mieleen että eikö jokaiselle apuatarvitsevalle kennelille voisi olla oma nimikko DS? Niin ettei aina tarvitsisi kysellä perään ja etsiä uutta...
Niinpä mulle tuli mieleen että eikö jokaiselle apuatarvitsevalle kennelille voisi olla oma nimikko DS? Niin ettei aina tarvitsisi kysellä perään ja etsiä uutta...
Onnea On - border collies
-
^ Kennelinpitäjät ja dogsitterit saavat itse laatia sopimukset koirien hoitamisesta yms. Yksi DS voi hoitaa koiria useammassakin kennelissä, ja välillä kennelit tarvitsevat vain kerraksi pariksi DS:n apua. Liitto ei listaa erikseen, missä mikäkin DS on hommissa.
- 'til then I walk alone
-
- Kanada
Ok, täytyy sitten vaan luottaa :)
Millä mallilla liitto muuten on? Täällä odotellaan kovasti. ;)
Millä mallilla liitto muuten on? Täällä odotellaan kovasti. ;)
Onnea On - border collies