Uusia aktiviteetteja kennelmaailmaan koirien omistajille?

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
welmu
Nostaa rautaa
Viesti:

Re: Uusia aktiviteetteja kennelmaailmaan koirien omistajille?

Viesti Kirjoittaja welmu »

Liitto on nyt sellaisessa vaiheessa, että mietitään ulkoasua ja tekstejä tehdään heti kun keretään.
Dilis - vehnäterrierit vuodesta 2012
Fienna
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Fienna »

Minulle pälkähti mieleen, että millaiselta kuullostaisi sellainen virtuaalinen koirakeskus? Siellä pidettäisiin koirakursseja (mm. perustottelevaisuus, jota opettaisi opettaja nuorelle virtuaalikoirallesi) lenkkeilyseurakin siellä pyörisi yms. (:

Omalle kennelilleni Ripplelle on tulossa mm. koirakursseja.
Kirsikka
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Kirsikka »

Tässä ois yksi, joka ois kanssa halukas saada näitä uusia aktiviteetteja! Tarinakilpailut ja etenkin koiraleirit ja koulutukset, joista täällä on vähän ollutkin juttua, kuulostaa minusta ainakin hyvälle. Niin, ja YLA:a kannatan myös.

Itse haaveilen jonkinlaisesta virtuaalikylästä, jossa pyörisi sitten näitä kilpailuja ja juttuja koiraseuran/tjs. toimesta, ja erilaisia palveluita asukkailleen. Mut mut, se taitaa mennä "liian paljon" roolipelaamisen puolelle..
Esme
Kanada

Viesti Kirjoittaja Esme »

Kirsikka ei mene ollenkaan! Mullakin on pyörinyt toi sama ajatus päässä jo pitkään. Semmoinen mistä tosiaan voi "vuokrata"/"ostaa" tontteja ja jonka alueella toimisi semmoinen koirakerho. Tän koirakerhon koulutukset olisi avoimia kylän asukeille ja kisat kaikille...

Itse oon ainakin mukana toteutuksessa ja toiminnassa jos johonkin tämmoiseen olisi kannatusta !
Onnea On - border collies
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mima »

Kylä homma kuulostaa hyvältä!
toksi
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja toksi »

... Onkohan siitä vuosi tai jotain sinne päin, kun mä yritin ehdottaa teille tota YLAa. Ilmoitettiin heti, että on yritetty ennenkin ja ei toiminut. En muista syitä.

Mun omien kokemusten mukaan se on vaan niin hevosiin liittyvä juttu, et on aika vaikea kuvitella sitä koirille. Itse olin vähän aikaa tuomarina SLA:ssa (suomenhevosyhdistyksen oma versio YLA:sta, avoinna vain sh & sph) ennen lopettamistani, ja vähän mietin et mites meinaatte soveltaa näitä pisteytyksiä? Miten teette jälkeläis- ja sukupisteiden kanssa, vai tuleeko semmoisesta edes vaikeuksia? En nyt kummemmin edes ajatellut asiaa, eli mun kommentti on luultavasti helppo ampua alas.

Konipuolellahan laatuarvosteluissa arvosteltiin kuvat, luonne, suku, sukuselvitys, kisat, jälkeläiset ja muut pisteet (arvonimet, päiväkirjamerkinnät & valmennukset), ja pisteytysmenetelmät oli hioutuneet nykyiseen muotoonsa vuosien saatossa josta niitä muokkailtiin ja korjailtiin silti jatkuvasti, kun harrastuksen kehittyessä vaatimukset muuttuivat.

// Niin, ja näitä laatuarvostelujahan oli paljon! YLA, SLA, muiden rotuyhdistysten omat versiot (shetikoilla, welsheillä ja puoliverisillä oli ainakin, muista en varmaksi sano) ERJ, KRJ, KERJ, VVJ eli käytännössä lähes joka lajille omansa. Tähän ei koirien kanssa ole varmaan kuitenkaan syytä pyrkiä, kun on ne valionarvot ja voittajanäyttelyt.

Nyt meni ohi aiheen, sori. Nostalgiapurkaus. :D
Dressage is a question of feeling
Kirsikka
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Kirsikka »

Ihanaa Esme, että joku muu tahtoo jotain sen suuntaista! :D
Esme
Kanada

Haa, joo. Mulla on ollut tänään harvinaisen tylsä päivä joten oon mielessäni kehitellyt tota ajatusta suuntaan ja toiseen... XD
Milly
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Milly »

Hienoo, että ihmisillä on paljon ideoita. :D Ainut vaan, että monesti toteutus jää puolitiehen. Olisiko siis toteuttamista koskien ideoita? Tuota YLAa pitäisi varmaan kehitellä koirille sopivammaksi (niin kuin toksi sanoikin), koirakerhohommelikin voisi olla jo siinä vaiheessa, että aletaan toteutusta miettiä, kun idea on aika selvillä. Sanokaa vain rohkeasti, jos olette ylläpidosta kiinnostuneita, jotta yhdistykset sun muut saataisiin pystyyn!

Niin ja noista koulutuksista vielä sen verran, että eikö puhe ollut, että tehdään yksi suuri "liitto" niille ja sitten pienemmät "koirakerhot" saavat järjestää koulutuksia, jotka sitten listataan (tms.) isomman liiton sivuille? Onko esim. kenneleillä ja muilla yksityisillä henkilöillä oikeus järjestää koulutuksia, vai olisiko se liian epärealistista?

Meillä on nyt ongelmana DS-yhdistyksen kanssa se, että koodausta saamallemme ulkoasulle ei ole vielä kuulunut, mutta kunhan se saadaan, niin yhdistyksen toiminta starttaa mahdollisimman nopeasti.
  • sometimes I wish someone out there will find me
    • 'til then I walk alone
[/size][/i]
Quattro
Kanada

Viesti Kirjoittaja Quattro »

Milly kirjoitti:Niin ja noista koulutuksista vielä sen verran, että eikö puhe ollut, että tehdään yksi suuri "liitto" niille ja sitten pienemmät "koirakerhot" saavat järjestää koulutuksia, jotka sitten listataan (tms.) isomman liiton sivuille? Onko esim. kenneleillä ja muilla yksityisillä henkilöillä oikeus järjestää koulutuksia, vai olisiko se liian epärealistista?
Joo mun mielestä olis hyvä yks iso liitto ja sen alle liitettäisi koirakerhot listaan. Mutta millais ne koirakerhot? Jakautuvatko ne jotenkin vai saako kaikki käyttää sitä koirakerhoa kun haluaa? IRL-elämässähän mennään yleensä paikalliseen/ siihen missä on tuttavia joko kouluttamassa tai muuten vain mukana. Ja järjestävätkö kaikki koirakerhot samoja koulutuksia (toko & agility ym.) vai voiko joillakin kerhoilla olla joskus näyttelykoulutusta tai vaikka jotain muita käyttölajeja?
If you can dream it you can do it
Milly
Söi navetan kaksi nautaa

^ Lajit saa varmaan kaikki päättää itse, ja onko niitä säännöllisesti vai välillä jotain "kursseja". Se, mihin koirakerhoon menee, riippuu sitten varmaan siitä, kenestä ylläpitäjästä tykkää eniten ja kenen kerho on kivoimman näköinen. :D
    • 'til then I walk alone
[/size][/i]
Esme
Kanada

^^Joo, jos nyt joku muu kuin me muutama on kiinnostunut niin täällä ainakin yksi joka voi olla mukana liiton ylläpidossa!

Lisäksi semmoinen että toi koirakerho toiminta vois olla myös jotenkin rotu-FCI-käyttötarkotus yms. kohtainen jotta sitten joku kerho ei ole aivan täynnä ja joku ihan tyhjänä. Tai sitten jäseneksi on kirteerejä, joissakin on tiukemmat ja joissakin höllemmät... (mulla-on-taas-ideoita.fi :mrgreen: )
Milly
Söi navetan kaksi nautaa

Mä kyllä sovin jo itseni kanssa että pitäisin vain DS-liittoa, mutta nyt on pakko myöntää, että koirakerhohommelin ylläpito kiinnostais myös mua. :mrgreen:

Niin ja, sitten pläänäilin jotain sellaista, että virtuaalimaatilat tms. voisi järjestää jotain paimenkoirien treenejä?
    • 'til then I walk alone
[/size][/i]
Esme
Kanada

Joo, no noista virtuaalitiloista sen verran että näitä on tosi vähän, eli ainakin aluksi mun mielestä muutkin kuin tilat sais järjestää paimennustreenejä.
Milly
Söi navetan kaksi nautaa

Tarkoitin lähinnä niin, että esim. koirakerholla on omia lampaita tai joku perustaa semmoisen "maatilan", jossa ei edes tarvitse olla mitään eläimiä, paitsi juurikin keksitty lauma niitä lampaita. (: Enkä siis näitä maatiloja joissa eläimillä kilpaillaan yms. (tai miksei niitäkin).
    • 'til then I walk alone
[/size][/i]
Vastaa Viestiin