SA käyttöön myös virtuaalimaailmassa?
-
- Höpsö veitikka
Re: SA käyttöön myös virtuaalimaailmassa?
^
Minusta kannattas lähestyä ensin vFCI:n ylläpitoa (Rottaa, en tiä miten vahvasti Sigi on tässä mukana - ja ehkä ERosta, eikös hän hoida tuomarikoulutuksen?), kun kuitenkin on pääelin ja kattojärjestö. Jos menee vFCI:ssä läpi, niin ei auta YVNL:n puolelta tulla valitusta, koska sehän on pääosin vastuussa vain näyttelykalentereiden pyörittämisestä + maittaisten voittajanäyttelyiden organisoinnista, ei itsessään tuomarointikoulutuksesta tai näyttelysääntömuutoksista, eli minun nähdäkseni sillä suunnalla ei tulisi juuri mikään muuttumaan vaikka SA otettaisiinkin käyttöön.
Tuli Nomadin kommentista mieleen, että sinänsä harmi jos YVNL:n pitäjät eivät ole kiinnostuneet muiden harrastajien mielipiteistä, kun kuitenkin sen verran isossa osassa kys. liitto virtuaalimaailmaa on.
Mie en uskalla sen kummemmin lähteä tätä asiaa viemään eteenpäin, kun en koe tietäväni asioista tarpeeksi. Muistelisin kuitenkin, että SA on ollut joskus aboutirallaa 10 vuotta sitten käytössä, mutta en tiedä syytä miksi sen käyttö päätettiin lopettaa.
Minusta kannattas lähestyä ensin vFCI:n ylläpitoa (Rottaa, en tiä miten vahvasti Sigi on tässä mukana - ja ehkä ERosta, eikös hän hoida tuomarikoulutuksen?), kun kuitenkin on pääelin ja kattojärjestö. Jos menee vFCI:ssä läpi, niin ei auta YVNL:n puolelta tulla valitusta, koska sehän on pääosin vastuussa vain näyttelykalentereiden pyörittämisestä + maittaisten voittajanäyttelyiden organisoinnista, ei itsessään tuomarointikoulutuksesta tai näyttelysääntömuutoksista, eli minun nähdäkseni sillä suunnalla ei tulisi juuri mikään muuttumaan vaikka SA otettaisiinkin käyttöön.
Tuli Nomadin kommentista mieleen, että sinänsä harmi jos YVNL:n pitäjät eivät ole kiinnostuneet muiden harrastajien mielipiteistä, kun kuitenkin sen verran isossa osassa kys. liitto virtuaalimaailmaa on.
Mie en uskalla sen kummemmin lähteä tätä asiaa viemään eteenpäin, kun en koe tietäväni asioista tarpeeksi. Muistelisin kuitenkin, että SA on ollut joskus aboutirallaa 10 vuotta sitten käytössä, mutta en tiedä syytä miksi sen käyttö päätettiin lopettaa.
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Käytännössä koko homma taitaa mennä niin että Rotta päivittää uudet näyttelysäännöt ja meikä kouluttaa tuomarit uudelleen. Minä olen edelleen sitä mieltä että jos uudet säännöt otetaan käyttöön, siitä täytyy tehdä virallinen äänestys, jotta kaikki varmasti pääsevät sanomaan mielipiteensä, kun ei täällä kovin moni ole käynyt kommentoimassa. Siihen äänestyksen yhteyteen voisi laittaa myös uudet säännöt ihan mustaa valkoisella, jotta kaikki lukisi ne läpi ja sen perusteella voisivat päättää haluavatko ne virt. maailmaan vai ei. Koska monikaan ei varmasti vielä täysin ole perillä siitä, kuinka paljon uudet säännöt poikkeavat vanhoista.
Jos enemmistö on sitten sitä mieltä (niinkuin luultavasti onkin) että uudet säännöt otetaan käyttöön, niin minä tarvitsen jonkin verran aikaa siihen että saan infottua kaikkia nykyisiä ja tulevia tuomareita asian tiimoilta. Päivässä se ei siis käy.
Jos enemmistö on sitten sitä mieltä (niinkuin luultavasti onkin) että uudet säännöt otetaan käyttöön, niin minä tarvitsen jonkin verran aikaa siihen että saan infottua kaikkia nykyisiä ja tulevia tuomareita asian tiimoilta. Päivässä se ei siis käy.
-
- Epätoivoinen katse
^ Mä kannatan tota Erosin mielipidettä yleisestä äänestyksestä. Ei todellakaan moni ole käynyt mielipidettään ilmoittamassa. Kuitenkin että sen jälkeenkin ilmottettaisiin esimerkiksi että parin kuukauden päästä silloin ja silloin vaihtuu näyttely säännöt jotka voi luke täältä. Monet ei varmasti ole edes perillä uusista näyttely säännöistä joten pitäisi kaikille yleisesti ilmoittaa tästä äänestyksestäkin.
-
- Söi navetan kaksi nautaa
Kennelliiton sääntöjen mukaan:
Tuomari voi harkintansa mukaan antaa sekä kilpailuarvostelussa sijoittuneille että muille
luokassa kilpailleille, erinomaisella palkituille koirille SERTIFIKAATIN ARVOISEN (SA),
joka oikeuttaa koiran osallistumaan paras uros- ja paras narttu -luokkaan.
Vain siis ERI'n saaneet koirat voivat saada SA'n. Miksi täällä höpistään EH'n saaneista ?
Tuomari voi harkintansa mukaan antaa sekä kilpailuarvostelussa sijoittuneille että muille
luokassa kilpailleille, erinomaisella palkituille koirille SERTIFIKAATIN ARVOISEN (SA),
joka oikeuttaa koiran osallistumaan paras uros- ja paras narttu -luokkaan.
Vain siis ERI'n saaneet koirat voivat saada SA'n. Miksi täällä höpistään EH'n saaneista ?
- Wolfie
- Höpsö veitikka
^ Jos lukisit aikaisemmat viestit niin tietäisit miksi täällä höpistään EH:sta.
Täällä höpistiin EH:n antamisesta. Miten SA helpottaa tavallaan arvostelua vaikeissa kohdissa. Esim jos rodussa on yksi osanottaja. Se on hieno, että sille haluaisi antaa ERI:n, mutta se ei kuitenkaan ole SERT:in arvoinen, muttei haluaisi antaa EH:takaan. Sama juttu esim voisin heittää itse, on 4 narttua, kaksi niistä on musta ok, en viitsisi antaa eh:ta, koska ovat parempia, mutta en niitä haluaisi sijoittaakaan PN kehään, koska eivät mielestäni ole sen arvoisia. Jos SA olisi myös virt. maailmassa, niin voisin huoletta antaa niille kahdelle nartulle erin, mutta jätän SA:n pois, jolloin ne eivät saa osallistua PN kehään.
EH:sta puhuttiin myös KAS luokan kohdalla. Eli kun kasviryhmiä on jo nyt vaikea muodostaa, niin jos kaikilla osanottajilla pitäisi olla ERI, niin se vaikeuttaisi kas ryhmien muodostusta entisestään ja siksi tehtiin ehdotus, että se sääntö (kas luokkaan saa osallistua myös koirat jotka ovat palkittu laatumaininnalla EH) pidettäisiin.
Täällä höpistiin EH:n antamisesta. Miten SA helpottaa tavallaan arvostelua vaikeissa kohdissa. Esim jos rodussa on yksi osanottaja. Se on hieno, että sille haluaisi antaa ERI:n, mutta se ei kuitenkaan ole SERT:in arvoinen, muttei haluaisi antaa EH:takaan. Sama juttu esim voisin heittää itse, on 4 narttua, kaksi niistä on musta ok, en viitsisi antaa eh:ta, koska ovat parempia, mutta en niitä haluaisi sijoittaakaan PN kehään, koska eivät mielestäni ole sen arvoisia. Jos SA olisi myös virt. maailmassa, niin voisin huoletta antaa niille kahdelle nartulle erin, mutta jätän SA:n pois, jolloin ne eivät saa osallistua PN kehään.
EH:sta puhuttiin myös KAS luokan kohdalla. Eli kun kasviryhmiä on jo nyt vaikea muodostaa, niin jos kaikilla osanottajilla pitäisi olla ERI, niin se vaikeuttaisi kas ryhmien muodostusta entisestään ja siksi tehtiin ehdotus, että se sääntö (kas luokkaan saa osallistua myös koirat jotka ovat palkittu laatumaininnalla EH) pidettäisiin.
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
-
- Höpsö veitikka
Kukaan tekemässä sitä äänestystä? Yritin tehdä, mutta se ei näemmä tavalliselta käyttäjältä onnistu.
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Eiks ne kyslyt pidä tehdä aina kymppiuutisiin? Muissa ei taida sitä mahdollisuutta olla, mikäli olen oikein ymmärtänyt.
- Henji
- Höpsö veitikka
- Viesti:
^ Tsekkalin just nopeasti, ja niin taitaapi olla. Pitäisi saada se mahis tänne Virtuaaliset koiraystävämme -osioonkin...
Olisi kiva saada tämä juttu jotenkin eteenpäin (ja hyväksytyksi).
Olisi kiva saada tämä juttu jotenkin eteenpäin (ja hyväksytyksi).

"...you cannot demand more from a trial otherwise it will become a goal in itself, a sport, and will harm instead of being useful to the breeding effort." || vISLY
Hiljaiseloa vielä hetkisen, palaan kyllä.
Hiljaiseloa vielä hetkisen, palaan kyllä.
-
- Pohjasakan hämmentäjä
Plaah mä voin nyt vaikka ottaa työkseni tän homman, kun sitä ilmeisesti kukaan muu ei halua. Jospa laadin ne uudet muutokset ja joku hyväksyy ne sitten? Kukahan mahtaa nyt ensinäkin ylläpitää tota näyttelyosiota ja tuomarikoulutusta?
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
^ Rotta ilmeisesti täl hetkellä ylläpitää vFCI:tä, joten hänen kontolleen jää uusien sääntöjen päivitys sivuille ja mun kontolle jää tuomarien uudelleenkoulutus, kun mä sitä koulutusta ylläpidän.