Kysymyksiä
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Re: Kysymyksiä
^Multa ainakin löytyy luonteeltaan epätäydellisiä koiria, ja sitäkin rakkaampia.
Mun mielestä ne vois arpoa jollain arvontakoneella ne tulokset, vaikka tällä, että heitetään siihen vaan aina joka kohdassa nuo +3, +2, +1, -1, -2 ja -3, sekä laukauspelottomuudessa +++, ++, +, - ja --. Sitten vaan otetaan siitä se ensimmäisenä tullut tulos koiralle.
Mun mielestä ne vois arpoa jollain arvontakoneella ne tulokset, vaikka tällä, että heitetään siihen vaan aina joka kohdassa nuo +3, +2, +1, -1, -2 ja -3, sekä laukauspelottomuudessa +++, ++, +, - ja --. Sitten vaan otetaan siitä se ensimmäisenä tullut tulos koiralle.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
- Henji
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Mä en vielä oikein muuten tiedä vielä juuta tai ihan jaatakaan virtuaalisesta luonnetestistä (Luonnetestiliitosta? :-)), mutta olen huonompiakin ideoita kuullut.
"...you cannot demand more from a trial otherwise it will become a goal in itself, a sport, and will harm instead of being useful to the breeding effort." || vISLY
Hiljaiseloa vielä hetkisen, palaan kyllä.
Hiljaiseloa vielä hetkisen, palaan kyllä.
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
No hmm, jos mä rupeisin viemään tätä hommaa eteenpäin nyt sitten? :--D
-
- Kanada
^Mä voin autella jos apua tarviit kun mulla ei nyt ole kiire kun on vain kaksi koiraakin. : )
Onnea On - border collies
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
No tuota, emmie oikein apua tarvi, ainakaan nyt aluksi. ^^
- Indy
- Vuohenruokaa
- Viesti:
- Kirsi
- Höpsö veitikka
Mites sitten, jos vaikka shetlanninlammaskoira osoittautuu todella puolustushaluseks ja kovaks? Tai laumanvartija hyvin luoksepäästäväks? Vai vedetäänkö kaikki rotujen luonneomituisuudet virtuaalimaailman piikkiin? :DJuinttu kirjoitti:^Multa ainakin löytyy luonteeltaan epätäydellisiä koiria, ja sitäkin rakkaampia.
/ Nii ja selitetääks noi numerot ja plussat jotenkin, koska minä en ainakaan tajua pelkästään niistä onko ne juuri sen rodun kohdalla hyvä vai huono juttu?
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
^No joo, sehän pitää miettiä aina rotukohtaisesti, että miten homma menee. Toisaalta täytyy kattoa jos löytyis jostain ne jokaisen rodun yleisimmät tulokset luonnetestissä, että siitä voisi sitten kattoa.
Noi numerot ja plussat selitetään kyllä jokaisen koiran tuloksessa aina, mutta jos nyt haluaa kattoa niin nehän löytyy esim. täältä.
// Löysin tämmöisen luonnetestitietokannan, josta voi katsoa minkä tyyppisiä tuloksia missäkin roduissa on koirille tullut. (:
Noi numerot ja plussat selitetään kyllä jokaisen koiran tuloksessa aina, mutta jos nyt haluaa kattoa niin nehän löytyy esim. täältä.
// Löysin tämmöisen luonnetestitietokannan, josta voi katsoa minkä tyyppisiä tuloksia missäkin roduissa on koirille tullut. (:
- Kirsi
- Höpsö veitikka
Okei, kiitti!
-
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Toi luonnetestijuttu kuulostaa tosi kivalta! :)
Mietin vaan et osalla koirista on luonteita sivuillaan missä kuvaillaan koiraa tarkasti, sit luonnetestistä tuliskin ihan päinvastaisia tuloksia, esimerkkinä vaikka just joku spk jolla suuri puolustushalu yms ja sit luonnetestistä tulee jotain ihan muuta tulokseks.. Joku kertoo että koiralla on taistelutahtoa hirveesti ja lelut on koiran silmissä pop ja sit luonnetestissä tuleekin ettei koiralla oo taistelutahtoa.. Siis virtuaalistahan tää vaan on mut silti epäilyttää miten saa toteutettua järkevästi tälläsen idean.
Tuomarointiin tulee kauhea homma, jos mukana on kymmenen eri rotua ja tuomarin pitää jokaisesta etsiä tietoa että minkälaisia tuloksia shelteillä on yleensä ollut, ettei siitä tuu sit kauheen kovaa ja puolustushalusta.
// Oon miettinyt sellasta asiaa et kun länsigöötanmaanpystykorvat löytyy virtuaalipuolella vMJY:n listalta ja vFCI:n sivuilta löytyy että kaikki siellä listalla olevat voivat osallistua käyttöluokkaan. Gööteillä ei käyttöluokkaan osallistuminen ole irl mahdollista, sillä nehän eivät edes ole metsästyskoiria. Mua itseäni häiritsee suunnattomasti, kun voin vaan kuvitella että vaikka göötit on harvinaisia virtuaalimaailmassa, niin vielä joku päivä joku kisaa sellaisen kanssa käyttöluokassa. Pystyykö jotain kautta gööteiltä eväämään mahdollisuuden kisata käyttöluokassa ja vaikka sitten poistamaan vMJYn listalta tai jotain?
Mietin vaan et osalla koirista on luonteita sivuillaan missä kuvaillaan koiraa tarkasti, sit luonnetestistä tuliskin ihan päinvastaisia tuloksia, esimerkkinä vaikka just joku spk jolla suuri puolustushalu yms ja sit luonnetestistä tulee jotain ihan muuta tulokseks.. Joku kertoo että koiralla on taistelutahtoa hirveesti ja lelut on koiran silmissä pop ja sit luonnetestissä tuleekin ettei koiralla oo taistelutahtoa.. Siis virtuaalistahan tää vaan on mut silti epäilyttää miten saa toteutettua järkevästi tälläsen idean.
Tuomarointiin tulee kauhea homma, jos mukana on kymmenen eri rotua ja tuomarin pitää jokaisesta etsiä tietoa että minkälaisia tuloksia shelteillä on yleensä ollut, ettei siitä tuu sit kauheen kovaa ja puolustushalusta.
// Oon miettinyt sellasta asiaa et kun länsigöötanmaanpystykorvat löytyy virtuaalipuolella vMJY:n listalta ja vFCI:n sivuilta löytyy että kaikki siellä listalla olevat voivat osallistua käyttöluokkaan. Gööteillä ei käyttöluokkaan osallistuminen ole irl mahdollista, sillä nehän eivät edes ole metsästyskoiria. Mua itseäni häiritsee suunnattomasti, kun voin vaan kuvitella että vaikka göötit on harvinaisia virtuaalimaailmassa, niin vielä joku päivä joku kisaa sellaisen kanssa käyttöluokassa. Pystyykö jotain kautta gööteiltä eväämään mahdollisuuden kisata käyttöluokassa ja vaikka sitten poistamaan vMJYn listalta tai jotain?
-
- Höpsö veitikka
^vMJY:n listalta löytyy kaikki FCI5:n rodut joten en usko, että Spyron kanssa lähdetään sieltä pudottaan. On tässä kuitenkin puhetta ollut siitäkin, että poistettas roturajotukset mejästä, mutta sitä nyt on vatvottu enemmän ja vähemmän pääsemättä mihinkään tulokseen.
-
- Kanada
Olen tässä järjestämässä näyttelyä, ja kuten kisasivulta huomaa kyseessä on erikoisnäyttelyä, jossa kuusi rotua, kahdesta eri rotu ryhmästä. Ehdin jo riemuita, että kaikki tuomarit hankittu, mutta tulin ajatelleeks, että pitäiskö vielä joku BIS-tuomari hankkia ?
// kiitoksia esme selvennyksestä (:
// kiitoksia esme selvennyksestä (:
If you can dream it you can do it
-
- Kanada
^BIS tuomarin voit hankkia erikseen tai sitten joku noista tuomareista voi tuomaroida BIS-kehän. Juintulla, Kendralla ja Mimmulla on tuomarointioikeudet noihin kaikkii rotuihin. : )
Onnea On - border collies
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Mä voin, Quattro, napata sen BIS-kehänkin. (;
-
- Söi navetan kaksi nautaa
Hylätäänkö BH kokeessa palveluskoiraksi hyväksytty rotu, jos se ei ole ilmoitettu kisaan palveluskoirarotukoodilla vaan rodun koko nimellä ? Joo siis jos joku ymmärsi
Vuoden Tuomari 2012
Saa pyytää tuomariksi kaikkiin käyttölajeihin. Mutta en vastaa massapostitusviesteihin.
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
Saa pyytää tuomariksi kaikkiin käyttölajeihin. Mutta en vastaa massapostitusviesteihin.
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino