Virtuaaliporoja!

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Virtuaaliporoja!

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

• "Taas joikhasilaisia, poropentujen muodossa."
[/color][/size]
    • Kuva
  • PENTUEEN VANHEMMAT
[/size]
Kuva
  • Hk1 BH RH-E vFIN & vESP & vNLD & vISL & vFRA & vSWE & vEST & vUSA & vDNK & vLUX & vGER MVA vFRAW-10 vjFRAW-10 SWEW-10 SWEJW-10 vjISV-10 vESTW-10 vjESTW-10 vLUXW-10 vjLUXW-10 vFINW-10 vjFINW-10 vDKW-10 vjDKW-10 vAMW-10 vAMJW-10 vjLTW-11 vFRAW-11 vMV-11 vjNW-11
Isänä toimii kennelin ainoa porokoirauros Konna, jonka kanssa olemme näyttelyiden lisäksi kisanneet palveluskoirakokeissa, pelastuskoirakokeissa ja paimennuksessa. Palveluskoirakokeista sillä on BH-tunnus ja se on saanut haun alokasluokasta ALO1-tuloksen, pelastuskoirakokeista Konna on saanut RH-E -tunnuksen ja paimennuksesta se on suorittanut paimennuksen perusradan. Näyttelyistä Konnalta löytyy kaikenkaikkiaan 13 SERTiä, yksi CACIB, se on ollut 13 kertaa ROP-jun, viisi kertaa ROP, sekä 10 kertaa VSP. Konna on hyvin pienikokoinen uros, se on kolme senttiä alle sallitun säkäkorkeuden. Tästä syystä valitsin pentueen emoksi Juntun, joka on sentin sallittua korkeampi. Onneksi porokoirissa tyyppi on kuitenkin kokoa tärkeämpi.
Konna on luonteeltaan varsinainen ilopilleri. Se jaksaa innostua kaikesta ja sille käy motivointiin niin lelut kuin namitkin, jälkimmäiset tehoavat kyllä ehkä vielä paremmin. Se on kuitenkin oman arvonsa tunteva uros ja pitää huolta, ettei nuoremmat koirat hypi niskaan. Konnan kanssa on helppo harrastaa kun se tykkää kaikesta ja kaikki on kivaa. Treeneissä se tekee asiat iloisesti silmät loistaen, ehkei niin totiseen porokoiratyyliin.
Ennen pentuetta olisi tarkoitus kisata Konna paimennus- ja käyttövalioksi.
Konnan lonkat on A/A, kyynärät 0:0 ja silmät terveet.
  • BH vKANS & vN & vFRA & vFIN PMVA
Emona toimii kennelin ensimmäinen porokoira Junttu, jonka kanssa olemme näyttelyiden lisäksi kisanneet palveluskoirakokeissa ja paimennuksessa. Palveluskoirakokeista sillä on BH-tunnus ja paimennuksesta suoritettu perusrata, sekä kaksi KUPIa. Näyttelyistä Juntulta löytyy viisi SERTiä, kolme CACIBia, se on ollut viisi kertaa ROP ja sijoittunut kolme kertaa RYP-kehässä (sijoille toinen ja kolmas). Junttu on hieman suurikokoinen narttu, se on sentin sallittua korkeampi. Tosin se on loistava emo Konnan jälkeläisille, joista muuten saattaisi tulla liian matalia Konnan pienen koon takia.
Junttu on perinteinen porokoiranarttu. Se on ihmisiä kohtaan nöyrä, kuitenkin se on oppimishaluinen, tarmokas ja palveluhaluinen. Se on myös rauhallinen ja ystävällinen. Junttu on melko hiljainen porokoiraksi, se silloin tällöin haukkuu töitä tehdessään, mutta muulloin sitä ei kuule melkein koskaan haukkumassa. Juntun motivoinniksi käy parhaiten namit, leluista se ei ole hirmu kiinnostunut, vaikkakin välillä jos treeneissä on oikein kivaa, niin sitten leikitään, vaikkakin se on kovin totinen harrastuksessa. Junttu on erittäin oman arvonsa tunteva narttu, joka ei anna kenenkään päästä niskanpäälle.
Ennen pentuetta olisi tarkoitus kisata Junttu paimennus- ja käyttövalioksi, sekä pohjoismaiden muotovalioksi.
Juntun lonkat on B/A, kyynärät 0:0 ja silmät terveet.

• SINULLE PENTU?
[/size]Joikhasin myyntiehdot.

Sijoitukseen ei tästä pentueesta nyt yksikään kakara ole menossa.

• VARAUKSET
[/size]1. Juinttu, Joikhas | u. Little Black Book by Joikhas
2. Susityttö, mihin | n. Ugly Girl by Joikhas
3. kuka, mihin | u/n. Joikhas
- VARAAJA, PAIKKA

Otan myös varalle yhden varaajan, jos joku peruu pennun oton.

• NIMEÄMINEN
[/size]Näissä pennuissa nimiaiheena on nyt 100 Monkeys'in kappaleet, toisaalta nimiaihetta mahdollista vaihtaa, jos haluatte.
  • The Fair by Joikhas
    The Sound by Joikhas
    Time by Joikhas
    Wandering Mind by Joikhas
    Prayer by Joikhas
    Black Diamond by Joikhas
    Modern Times by Joikhas
    Made of Gold by Joikhas
    Invisible Monster by Joikhas
    Devil Man by Joikhas
    Future Radio by Joikhas
    Keep Awake by Joikhas
    Robot Timberwolve by Joikhas
    Little Black Book by Joikhas
    Long Distance Phone Call by Joikhas
    Looker by Joikhas
    Orson Brawl by Joikhas
    Shock and Fight by Joikhas
    Sleeping Giant by Joikhas
    Ugly Girl by Joikhas
  • MUUTA?
[/size]Rekisteröin pennut virtuaalisten lapinporokoirarekisteriin rekisteriin, josta ne saavat myös rekisteritunnuksen. Hoidan myös itse pentujen lonkka-, kyynär- ja silmätarkastuksen, sekä rokotuksen niiden syntymän jälkeen Sudenkuopassa.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Re: Virtuaaliporoja!

Eikö kukaan haluaisi omaa pikkuporoa? Jos se on kuvista kiinni, niin minulta kyllä niitä löytyy pennuille antaa. (;
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Kyllä jollekkin nyt tämmöinen pieni porovauva mahtuisi paimennukseen ja palveluskoirakokeisiin! Kuva
Susityttö
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Mua houkuttas, mutta et varmaan pelkkään paimennukseen & näyttelyihin anna? BB:ssä kun painotan koirilla vaan yhteen lajiin jossa tähdätään valioksi näyttelyiden lisäksi. Kuviakaan mulla ei itsellä ole. Reino on varmaan aika lähellä totuutta kisaamisen suhteen, vaikka sivulta nyt yksi KUPI puuttuukin. PAKK voitaisiin suorittaa ainakin ja pari tokokisaa koittaa, jos ei pärjää niin sit ei pakolla jankata. Jalostuskäyttöön haaveilisin.
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

^Mielelläni kyllä toivoisin, että näitä kisattaisiin myös ainakin pk-lajeissa. Jos se onnistuu, niin kyllä sulle pentu lähtis...
Susityttö
Höpsö veitikka

En mä sitten. BB:ssä kuitenkin oon pyrkinyt pitämään siitä kiinni, että yks laji per. koira ja kisaan muutenkin niin huonosti pk-lajeissa. Paimennuksen lisäksi pystyisin lupaamaan ehkä tokoa jonkun TK1 tai TK2 verran.
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

^No hmm, kyl siulle pentu lähtis, mut miksi tokossa vain TK1 tai TK2 verran, miks ei samantien valioksi? :-D Mut no kyl sie pennun saat...

Kellään muulla kiinnostusta pikkuiseen poropaimeneen? (:
Yatsu
Söi navetan kaksi nautaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yatsu »

Voi kyllä mua kiinnostaisi, mutta ei vaan taida olla tarpeeksi aikaa. Muutenkin paineita kun niin monien kasvatteja mulla, täytyy saada niitä kisautettua kunnolla ennen kuin nappailisin uusia.

Mutta voih, ikävä kyllä menee tällä kertaa mun osalta nyt sivusuun. :l
Kuva
Susityttö
Höpsö veitikka

Mulla jää koirat aina jumittaan EVL:n ja paljon varmempi sanoa, että TK1 tai TK2 kun että valioksi. (:
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

^Selvä. :---D No hmm, kyllä mie siulle pennun laitan.

Eikö kukaan kolmas olisi pienestä porokakarasta kiinnostunut? (:
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Vielä olisi yksi pentu kotia vailla...
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Tätä upittelen, mutta no jos ei nyt tuu muita varauksia niin tää syntyy kahdella pennulla. Jos nyt Susityttö on enää ottamassa?
Susityttö
Höpsö veitikka

Oon ottamassa :) Saisinko sulta kuvat? Sukupuolen saat päättää itse. Mulla ei ole mitään väliä.
Susityttö
Höpsö veitikka

Tykästyin tähän ja tähän. Haluatko jotain kasvattajana sanoa kuvavalintaan? :)
Vastaa Viestiin