Jääkyyneleen basset houndeja

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Susityttö
Höpsö veitikka

Jääkyyneleen basset houndeja

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Vaikka maailmaan pyörähti tämän vuoden puolella Jääkyyneleen Kuolleet kielet-pentue niin koitetaampa nyt, jos kiinnostusta löytyisi tällekin pentueelle.

Vanhemmat

Emänä toimii BH vFIN JVA vFIN, vSWE & vNO KVA vNW-08 vDKW-10A Helluva Sea Shanty

Shanty on hurmannut lähes kaikki ihmiset samoin kuin Igor. Superystävällinen ja todella reipas. Välillä neiti on vähän ylienerginen ja sen kokeekin sitten mm. kengät. Shanty on kuitenkin vähentänyt iän mukana erilaisten tavaroitten pureskelua. Shantyn MÄAJ menestys on ollut minulle suuri yllätys. Hyvin vähällä treenaamisella lähdettiin kokeisiin ja tyttö toimii loistavasti! Se onkin saavuttanut kaikista maista valion arvon. Mejäkoirana on toiminut myös kivasti, mutta ollaan pysytty vain Suomen rajojen sisäpuolella. Näyttelyistä paras tulos ROP Tanskan voittajasta (2010).

Shantyn emä on jo edesmennyt Carasu Philomel. Melillä oli kaksi pentuetta. Yhteensä pentuja on seitsemän: kolme urosta ja neljä narttua. Shantyn siskopuolta on käytetty jalostukseen kerran (Jääkyyneleen H-pentue) ja Mel löytyy myös Jääkyyneleitten sukutaulusta: H-pentue, Pikku-pentue & Kuolleet kielet-pentue. Nathilla on kasvamassa Melin molemmista pentueista yksi pentu joten niitten jalostuskäyttö on täysin mahdollinen ajatus.

Isänä on Kirsin omistama BH RH-F A vAVA vFIN, vNO & vSWE KVA vMEV-10 Helluva Bedtime Stories.

Igor on tyypillinen basset hound. Rento luonteinen eikä mikään turhan tarkka. Todella ystävällinen ja ihastuttavan rauhallinen tapaus. Niinkuin varmaan lähes jokainen basset hound niin Igorkin on pohjattoman ahne. Kirsi onkin hyödyntänyt hienosti ahneutta Igorin koulutuksessa ja he ovat päässeet todella pitkälle eri lajeissa. Lahjakas MÄAJ-koira. Ehdottomasti käyttökoira, mutta on näyttelyissäkin käynyt: EH1 paras tulos.

Igorin isä on Pinkkupisteen Boogie Woogie jonka siskon jalostuskäyttöä harkitsen. Igorin siskon jalostuskäyttö on myös harkinnassa. Koska Igorin & Sierran siskot ovat minulla niin katson jalostuskäytön sen mukaan mitenkä näitä pentuja tullaan käyttämään jalostukseen. Nathilla on Igorin & Reetan veli jota tullaan varmaankin käyttämään jalostukseen.
Igorin emä on harvinainen USA:n tuonti Isa.

Pennuista kiinnostuneet

Myyn nämä pennut MÄAJ-kokeissa ja / tai mejässä kisaaviin koteihin. Näyttelyt on hyvä plussa, mutta mielummin käyttöpuoli kuin näyttelyt. Kodilta toivon kisaamista MÄAJ:ssa tai mejässä valioksi. MÄAJ:ssa valioitumiseen tarvitaan vain neljä ykköstulosta ja mejästä viisi joten mielestäni se ei ole liikaa vaadittu. Kodin pitäisi kertoa kuulumisia 1-2kertaan vuodessa ja vastata aina kyselyihini, jos niitä satun lähettämään. Pennun jalostuskäyttöä en kiellä, mutta haluan ehdottomasti kuulla, että pentue on tulossa ennenkuin pentuetta teetetään.

Kuvat on mahdollista saada pennulle mukaan. Tässä äkkiä etsitysti löytyneitä, mutta enemmänkin on.
uros xxx
ROP uros xxx
VSP uros
ROP narttu
+ lisää kuvia

Haluaisin sijoittaa tästä pentueesta pennun MÄAJ-kokeissa kisaavaan kotiin. Sukupuolella ei ole väliä.

Varaukset 3/3
jää kotiin, uros Jääkyyneleen Pahansuopa Pullarosvo
Nath, uros Jääkyyneleen Pahalta Piilossa
Tillli, narttu Jääkyyneleen Pohjolan Tytär
Susityttö
Höpsö veitikka

Re: Jääkyyneleen basset houndeja

jos vielä kerran koitettaisiin
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

Urrrros muuten mulle! Ja nyt muutki varaamaan söpöjä pikku kurttuja! :mrgreen:
Tilli
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset

Viesti Kirjoittaja Tilli »

Mulle on kyllä taas tulossa vähän joka suunnasta pentuja, osalle vieläkin sivut vaiheessa, mutta minkä sille mahtaa kun nyt tuntuu syntyvän kivoista roduista pikkuisia. Eli Pemberleyhin ottaisin mielelläni yhden nartun, kisaamaan ainakin ajokokeissa. Tällä hetkellä meillä on tosiaan kaksi basset houndia, Elina ja Roope. Kummatkin ovat evm sukuisia, joten tulevaisuudessa olisi tarvetta lyhytsukuiselle kumppanille :). Kuvakin olisi jo valmiina pikkuiselle.
Susityttö
Höpsö veitikka

^Kyllä sinne mielellään lähtisi narttupentu!

Nyt kun varaukset ovat täynnä niin kyselisin, että onko toiveita syntymäajan suhteen?
Tilli

Lokakuun loppu tai myöhempi ajankohta olisi minulle hyvä. Nyt kun näitä ihania pentuja tulee jatkuvalla syötöllä, niin olisi hyvä etteivät ne syntyisi kaikki samaan aikaan. (ja pitäisi niille tuonneillekin sivut joskus tehdä..)
Susityttö
Höpsö veitikka

^Kiitos mielipiteestä Tilli. Itsekin ajattelin jotain lokakuun loppupuolta pentujen syntymäajankohdaksi :) Toivottavasti se käy Nathille.
Tilli

Näille ei ollut vielä syntymäpäivää laskettu? Ajattelin että nyt kun olisi vA:n järjestämät tuplanäyttelyt, niin olisi mahtavaa päästä heti näyttämään pentua näyttelykehään ;)!
Susityttö
Höpsö veitikka

Sovitaan synttäripäiväksi 10.11. niin kerkiää, jos ajoissa tekee sivut, niin osallistumaan myös ajokokeisiin :) Nimiä yritän laittaa maanantaina. Ehdotuksia nimien suhteen saa heittää.
Nath
Höpsö veitikka

Mulle käy tosiaan ihan mikä päivä tahansa! :mrgreen:
Tuun todennäköisesti laittamaan dogille viime vuoden Winnerissä kuvaamani Zeus Moravia Brayn tai Coastridge Anacondan kuvat.
Susityttö
Höpsö veitikka

Konna ja Koukku on ihastuttava parivaljakko! Tykkään molemmista hurjasti ja tunnen omistajan, mutta valitettavasti en tiedä mitä mieltä on virtuaalikoirista.

Pentue tulee olemaan P-pentue. Nimet mielellään saavat olla joko yhdellä sanalla esim "Jääkyyneleen Pulkka" tai kahdella "Jääkyyneleen Pöllitty Pulkka". Jos lyö nimien suhteen ihan tyhjää niin voin heitellä vaihtoehtoja, mutta muuten voisin antaa vapaat kädet miettiä nimeä itse :)
Nath
Höpsö veitikka

^
Oon ollut yhteydessä koirien omistajaan ja saanut häneltä suostumuksen koirien kuvien käyttöön :) Todennäköisesti laitan tuon Zeus Moravia Brayn (jos en väärin muista niin tämä tais olla se Koukku!) kuvat.

Onko nimien kielellä mitään väliä?

Minun pitäs muuten sulle laitella joskus tarkemmin viestiä kun tiät IRL-bassukasvattajia paremmin ku minä..... ;)
Susityttö
Höpsö veitikka

Aika huonosti mä nuo tunnen (valitsin kaksi kasvattajaa joista tykkään joista toinen lopetti kasvatuksen...), mutta tottakai mulle saa heitellä viestiä :D Oon kuitenkin jonkin verran seuraillut ja näyttelykehillä istunut kattomassa. Se on tosi kiva, että oot ollut yhteydessä omistajaan ja Koukkuhan se on (muistaakseni).

Suomeksi tulisi olla nimen. Omastani tulee Jääkyyneleen Pullasorsa.
Tilli

Ehdottaisin nimeksi Jääkyyneleen Pohjolan Tytär, sivut tämän viikon aikana, ehkäpä jo tänään jopa :)!
Susityttö
Höpsö veitikka

Hyvin kelpaa :)
Vastaa Viestiin