Pörrötin sulle, pörrötin mulle...

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Pörrötin sulle, pörrötin mulle...

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Pörriäisiä by Joikhas!
Kuva
Vasemmanpuoleinen kuva © Aino Vakkilainen -- oikeanpuoleinen kuva © Minna Suihkonen

Olisi aika jo Joikhasin kuudensien, tällä kertaa pörröjen, eli suomenlapinkoirien vuoro! Myyntiehdoista voit lukea täältä, ja kasvatuksestamme täältä.

• PENTUEEN VANHEMMAT
[/size] Isänä toimii oma pörröpoikani Pujo, joka on evm-sukuisena loistava valinta Sellan pentujen isäksi. Pujon kisatausta on kovin kapea, siltä löytyy vain joitain näyttelytuloksia (mm. 1x SERT Suomesta) ja paimennuksen hyväksytty perusrata.
Pujo on kookas, massiivinen ja erinomaisen sukupuoli- ja rotuleiman omaava uros. Se on luonteeltaan rauhallinen, näyttelykehässä ei louskuta ja kisko sinne tänne, kuten useat pörröurokset saattavat tehdä. Se on muutenkin harvinaisen hiljainen pörröuros, tosin lenkeillä komeasti haukkuu oravat ynnämuut. Pujo ei myöskään ole ärhentelijä uros, joka haluaisi haastaa toisia uroksia esimerkiksi tuijotus kilpailuun. Vaikka Pujon rauhallinen luonne on hyvä juttu, toisinaan se on rasittava kun sen motivointi on vaikeaa. Nameista se ahneena koirana toki tykkää, mutta leluilla sitä saa harvoin leikkimään. Pujo on ihmisrakas, se rakastaa yli kaiken huomiota. Jos taloon tulee vieraita, voi olla satavarma, että jos joku koira siinä kannoilla roikkuu rapsutuksia kerjäämässä, se on Pujo. Jos erehtyy sohvalle istumaan, niin saa pian syliinsä 21 kiloa pörröurosta.
Pujon lonkat, kyynärät ja silmät tarkitetaan vielä ennen pentuja.
  • vAVA vFIN TVA vPVA BH Tk4 Hk2
Emona toimii minulle rakas pörröneitokainen Sella, jonka kanssa olemme kisailleet vähän kaikessa. Sella on monitoimikoira, jolta luonnistuu laji kuin laji. Tähän mennessä olemme kisanneet tokossa, agilityssä, palveluskoira haussa, koiratanssissa, paimennuksessa ja näyttelyissä. Tokosta neidiltä löytyy 9 1-palkintoa, elikkä tokovalionarvo ollaan saavutettu, agilityssä kisailemme MIDI III:ssa, josta on tähän mennessä tullut vain yksi vKUMA. Kahta muuta metsästäessä... PK-haussa ollaan voittajaluokkaan asti selvitty, nyt kovasti metsästämme kolmea VOI1-tulosta, jotta saisin Sellasta käyttövalion. Paimennuksessa Sella on jo valio. Koiratanssista löytyy pisteitä 91. Serttihai Sella ei ole, mutta on se kolme SERTiä ja kaksi CACIBia onnistunut haalimaan.
Sella on kovin pienikokoinen, se on sallitun säkäkorkeuden alarajoilla. Pienestä koosta huolimatta neidiltä löytyy temperamenttia ja luonnetta ihan riittämiin, samaten ääntä. Sella ei ole koira helpoimmasta päästä, se lähtee äkkiä lapasesta jos ei ole kyllin tiukka sen suhteen. Parhaiten se tykkää purkaa energiaansa agilityssä ja PK-haussa, radalla säntäillessä ja metsässä juostessa lähes poikkeuksetta Sella tykkää huutaa kun on niin kivaa. Vieraita ihmisiä kohtaan välinpitämätön koira syöksyy tuttujen syliin häntä vispaten, nuollen naaman märäksi. Ihmiset ja lelut on paras juttu mitä Sella tietää, se on hulluna erityisesti narupalloihin, joita onkin elämänsä aikana ehtinyt repiä kappaleiksi jo takuulla toista kymmentä. Namitkin kyllä menee, mutta ei ne oo niin kivoja.
Sellan lonkat, kyynärät ja silmät tarkitetaan vielä ennen pentuja, lisäksi olisi aikomus kisata se käyttövalioksi ennen pentuja.

• VARAUKSET
[/size]1. Indy, Ádjakas | u. Joikhas' Luau "Kio"
2. Juinttu, Joikhas | n. Joikhas' Pee-wee's Big Adventure "Piina"
3. Ilona, yksityiset | u. Joikhas' Ed Wood "Eddie"

• NIMEÄMINEN
[/size]Nimiteemana tällä kertaa toimii Tim Burtonin filmografia, eli:
Joikhas' The Island of Doctor Agor
Joikhas' Doctor of Doom
Joikhas' Stalk of the Celery
Joikhas' Hansel and Gretel
Joikhas' Luau
Joikhas' Vincent
Joikhas' Frankenweenie
Joikhas' Pee-wee's Big Adventure
Joikhas' Beetlejuice
Joikhas' Edward Scissorhands
Joikhas' Ed Wood
Joikhas' The World of Stainboy
Joikhas' Mars Attacks!
Joikhas' Sleepy Hollow
Joikhas' Planet of the Apes
Joikhas' Charlie and the Chocolate Factory
Joikhas' Big Fish
Joikhas' Corpse Bride
Joikhas' The Demon Barber of Fleet Street
Joikhas' Alice In Wonderland
Joikhas' Dark Shadows
Joikhas' The Nightmare Before Christmas
Joikhas' A.I. Artificial Intelligence

• IKUINEN ONGELMA -- KUVAT
[/size]Minulta saat, ihan varmana. Menen 13. päivä koiranäyttelyyn kuvaamaan, johon on ilmoitettu 41 pörröä, joten kuvat on saatavilla jokaiselle pennulle. Kuva
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Indy
Vuohenruokaa
Viesti:

Re: Pörrötin sulle, pörrötin mulle...

Viesti Kirjoittaja Indy »

kuolaan <3_<3
Kuva
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

^Ennenkun aiheutat näppiksilles kosteusvaurioita - haluutko pennun? Kuva
Yatsu
Söi navetan kaksi nautaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yatsu »

Ohi aiheen.. mutta myyntiehdoissa lukee "Sivulle tulisi merkitä kasvattajaksi Liirun Laarun ja linkki kennelin sivuille." plus sitten pikku kirjoitusvirhe: "Toivisin sinun huomioivan pennun rodun."

// Ajattelinki että näin on käyny :D
Kuva
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

^Joo kopsasin tuolta LLstä noi suoraan ja muokkailin lappalaisiin sopiviksi, tuo on pitänyt korjata jo vaikka kuinka kauan, mutta minä laiska en jaksa. :---D
Indy
Vuohenruokaa
Viesti:

Kyllä mä nyt sorrun, pakko on yksi koira mahtua :mrgreen:
Pääsisi asumaan Ádjakakseen. Minun ja Hiden yhteiseksi kisakoiraksi.
Kisattaisiin PKssa, tokossa, koiratanssissa ja näyttelyissä, kunhan kuvat saataisiin. Muitakin lajeja tultaisiin kokeilemaan, laidasta laitaan tietenkin. Paimennus unohtuikin mainita, siinä kisattaisiin erityisesti, se olisikin pää painotuslaji.

Kisanäyttönä minun koirani Dezi.
Kuva
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

^Jeesh. Sukupuolta ja nimeä vaan valitsemaan.
Indy
Vuohenruokaa
Viesti:

Meille uros, nimeltään Joikhas' Luau
Kuva
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

^Jees.

Sella-äidistä tuli agilityvalio, nyt enää tarvis kaks VOI1:stä, niin se on käyttövaliokin.

Pennunvarailijoita kaipailisin vielä yhden kappaleen. Kuka nyt voi söpöä pikku pörröä vastustaa. ;) Nämä myös sopii lajiin kuin lajiin, joten ei pitäisi olla ongelmaa, jos ei tilaa esimerkiksi agilityssä tai tokossa olisikaan, niin miksei sitten mejää, vepeä tai pelastusta?
Zema
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Zema »

Oivoi... Tekis kauhiasti mieli, mutta en mä voi TAAS uutta koiraa ottaa... Vaikkakin tokossa olis tilaa ja kyllähän tän nyt vois johonkin muualle tunkea. Mä HALUUN tämmösen, mutta en mä voi ottaa. Apua! :o
lentoasi seuraan
ehkä käännyt takaisin
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

^Ota vaan! :---D Ainahan tilaa pienelle pörrölle löytyy. ;---D
Ilona
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Ilona »

Ah, pikku-lapasia <3
Eli kinuaisin urosta yksityisiini, jossa tosin ei vielä ole kisautusnäyttöä, kun tuloksia ei ole vielä kilpailuista tullut. Luvassa olisi aktiivista kisaamista näyttelyissä, paimennuksessa, tokossa ja agissa, ainakin. Aktiivisella tarkoitan viikottaista ja kaikkiin kisoihin, joihin mukaan pääsee, tunkemista.
Zema
Söi navetan kaksi nautaa

Öö.. No kai mä sitten tämmösen ahnehdin ittelleni! (:
Pentu tulis muuttamaan yksityisiini, jonka koirilta voit kurkkia jotain pientä kisanäyttöä. Tän pörrön kanssa tultai ainakin alkajaisiksi harrastamaan tokoa ja pkta, myöhemmin muitakin lajeja. Nartusta olisin kiinnostunut. Saattaa olla, että haluan teettää pentueenkin myöhemmin, hmmh.
Ja kuvia mulla ei tosiaan ole, joten jos ne sais vaikkapa sulta? :D
lentoasi seuraan
ehkä käännyt takaisin
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Hmm, ei hitsi, mun oli tarkoitus pistää tästä vaan se kolme pentua. En nyt oikeen viittis luistaa suunnitelmista, koska Sellalla on sen verran yleinen suku.
Toisaalta olis reilumpaa antaa tästä Milielle nyt pentu, koska sehän sitä ensin kysyi - periaatteessa, mutta tosin saisit kivemman jalostukoiran Uusan lähiaikoina tulevasta pentueesta. Sellan jälkeläisille nimittäin todennäköisesti on kovin hankalaa löytää sitä yhden yön seuraa tuon suvun takia.
Mitäs sanot? :)
Zema
Söi navetan kaksi nautaa

Hmmh, no eiköhän tuo käy. ;)
lentoasi seuraan
ehkä käännyt takaisin
Vastaa Viestiin