Kysymyksiä
-
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Re: Kysymyksiä
Mun mielestä Hello! -otsikkoiset herkästi joutuu avaamattomana roskikseen. Suosittelisin enemmänkin jotain asiaanliittyvää, tyyliin "koiriesi kuvat", "kuva-asiaa" tmv.
- DON'T TRUST A SONG THAT'S FLAWLESS
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Olen aina laittanut Hello kennel NIMI! Ainakaan ne eivät voi otsikosta päätellä että asia koskisi kuvalupia, koska sellaiset lentää aika varmasti roskiin, jos omistaja tietää mistä on kyse.Koralli kirjoitti:Miten yleensä otsikoitte kuvalupapyynnöt niin, ettei ne heti ensi käyttelyssä lennä roskakoriin?
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Toko on tottelevaisuuskokeiksi nimitetty laji, tottis taas on palveluskoiralajeissa kokeissa sen jäljestämisen/haun etc lisäksi oleva osuus jossa on mm. seuraamista ja muita tottelevaisuusliikkeitä.Mima kirjoitti:Mitä eroa tokolla ja tottiksella on käytännössä?
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
-
- Höpsö veitikka
Toinen kysymys melko perään, mutta onko mielestänne hölmöä omistaa kasvattajanimi muttei "kenneliä", ts. sivuja? Tietysti koirilla olis sivut ja pentueet listattais jotenkin yksinkertaisesti, mutta mä oon nyt oikeesti miettinyt tätä vaihtoehtoa kun tuntuu etteivät rahkeet riitä enää muuhun kuin koirien kisauttamiseen.
-
- Höpsö veitikka
^Mulle tuli ekana sellainen "irlkennel"tyyppinen juttu mieleen. Joillakin kasvattajillahan ei ole kuin just etusivu, koirat ja pentueet. Ja musta sellanen on ihan kiva.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
- Danay
- Söi navetan kaksi nautaa
Eipä tossa mitään erikoista ole, kyllä mullakin on ollut sivut vain yksäreille ilman mitään kummempaa sisältöä ja tuli sinne yksi kanipoikuekin ennen kuin perustin Dactyn. Jotkut kasvatteja ostavat tietty katsoo sitäkin, millaisesta kennelistä pentu tulee, mutta jos sivuja ei ole niin siinähän ei sitten ole mitään katsottavaa pentujen vanhempien tietojen lisäksi. Muuta ongelmaa en tollasessa toiminnassa näe.
-
- Höpsö veitikka
Moniko teistä ilmoittaa näyttelyvaliot YVNL:n listalle? Huomasinpahan vaan, että yhdelle koiralle pasahti taas yhden maan muotovalion titteli plakkariin, mutten ole tainnut eläessäni ilmoittaa yhtäkään muotovaliotani minkään näyttelyliiton muotovaliolistalle.... Että löytyykö täältä muitakin laiskoja 

-
- Höpsö veitikka
^Minä! Mä ilmoitin ennen kaikki koirat heti valioiduttuaan valiolistoille, mutta nykyään en yhtään. En nää siinä mitään järkeä. Mun kisaustahti oli ennen myös hitaampi, jolloin koiria valioitui ehkä yksi kahdessa kuukaudessa. Nyt kun noita koiria pyörii 42, niin se vie vaan aikaa...
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Mä ilmoitan! Mun mielestä siinä oikeasti on järkeä, koska jos koiran sivut katoavat, ei oo enää mitään todisteita eikä perusteita sille, että koira olisi jonkun maan muotovalio tai käyttölajin valio. Kun koira on valiolistalla, se on tarkistettu ja varmennettu ylläpidon toimesta valioksi ja näin ollen on todistettavasti valio, vaikka tuloksia sivuilla ei enää olisikaan koiran sivujan katoamisen jälkeen.
Tää virtuaalikoiraharrastus kuitenkin on vienyt sen verran aikaa, etten välttämättä ois kovin hyvilläni, jos kerralla nollaantuis kaikki koirien valioutumiset.
Mulle tää valiolistalle ilmoaminen onkin tavallaan pelkkää varmuuskopioimista. Eihän se edes paljoa aikaa vie, pari minuuttia. Toki koirien sivujakin voi tallentaa koneelle (mitä nyt webs-hässäkänkin myötä tehtiin suhtkoht paljon), mutta kyllä sekin vie heti enemmän aikaa kuin valioutumisten ilmoittaminen.
Tää virtuaalikoiraharrastus kuitenkin on vienyt sen verran aikaa, etten välttämättä ois kovin hyvilläni, jos kerralla nollaantuis kaikki koirien valioutumiset.
Mulle tää valiolistalle ilmoaminen onkin tavallaan pelkkää varmuuskopioimista. Eihän se edes paljoa aikaa vie, pari minuuttia. Toki koirien sivujakin voi tallentaa koneelle (mitä nyt webs-hässäkänkin myötä tehtiin suhtkoht paljon), mutta kyllä sekin vie heti enemmän aikaa kuin valioutumisten ilmoittaminen.
- Kirsi
- Höpsö veitikka
Mä oon kans laiska, käyttövalioita ilmottelen listoille ehkä kerran, kaksi vuodessa, mutta muotovalioita en koskaan.
-
- Höpsö veitikka
Mulla on toimineet otsikot "Hello kennel XX" ja "Permission for using your ROTU photos". Molemmilla on tullut kielteisiä että myönteisiä vastauksia. Suomalaisilla kasvattajilla käytän otsikkoa "Hei kennel XX" ja ehkä hymiö perään. Mutta mun mielestä on olennaisempaa saada se sisältö kuntoon kuin räpeltää otsikkoa tuntitolkulla...Eros kirjoitti:Olen aina laittanut Hello kennel NIMI! Ainakaan ne eivät voi otsikosta päätellä että asia koskisi kuvalupia, koska sellaiset lentää aika varmasti roskiin, jos omistaja tietää mistä on kyse.Koralli kirjoitti:Miten yleensä otsikoitte kuvalupapyynnöt niin, ettei ne heti ensi käyttelyssä lennä roskakoriin?
... Mistä tulikin mieleeni, että kuinka ystävällisesti/vihaisesti kasvattajat nykyään vastaavat? Mulla on tallennettu kaikkien kuvalupapaikkojen positiiviset vastaukset sähköpostiin ja lueskelin tänään niitä. Mua jäi hymyilyttämään yhden kultsukasvattajan vastaus " I hope the photos of my dogs will help you win some virtual shows!!! " :D Jotkut ovat kehuneet kauheasti englantiani (vaikka en sitä osaakaan) ja osa antaa luvat vain sen perusteella että on hienosti osannut kirjoittaa virtuaalikenneleistä. Nyt eilen tuli tenkkapoo, kun ensin kasvattaja kieltäytyi, mutta sen jälkeen lähetti viestin jos voisin selittää virtuaalikenneleistä lisää. No ei muuta kuin kirjoittamaan.
Mulle on annettu pariin kenneliin yksinoikeudella kuvaluvat, mutta onko se miten yleistä nykyään?
- Henji
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Nath - mä lopetin aikoja sit ilmottelemasta kun huomasin/tajusin että on ok tehdä niin (kun aloitin, luulin että on ihan pakko ilmoittaa ja silleen). Mullon niin sikana koiria, että ei hemmetti en rupea tuohon.
Loppuis innostus koko touhuun. Hatunnosto kaikille jotka sitä tekee, ei sillä. Ja oon mää satunnaisesti ajatellut, että pitäiskö muiden kuin mva-arvojen titteleitä vahvistella, mutta plääh.

"...you cannot demand more from a trial otherwise it will become a goal in itself, a sport, and will harm instead of being useful to the breeding effort." || vISLY
Hiljaiseloa vielä hetkisen, palaan kyllä.
Hiljaiseloa vielä hetkisen, palaan kyllä.
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Mä en oo jaksanu ikuisuuteen ilmottaa oikein mitään millekkään listalle. Agilityvalioilla oon kyllä Sigiä kiusannut, mutta en oo tainnut oikein muita... :D
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
- Danay
- Söi navetan kaksi nautaa
Mä taas on aina kuvitellut, ettei valioitumista voi luokitella ns. viralliseksi ennen kuin se siellä listoilla on : D ..
- Kirsi
- Höpsö veitikka
^ Ei ehkä, mut kuka oikeesti alkaa tarkastamaan sieltä listoilta, että onko nyt tämä koira VIRALLISESTI valio? :D Tulokset kuitenkin löytyy kalenterista ja ne voi sieltä itsekin tarkistaa, jos epäilee.