Mun mielestä se on käyttökelpoinen. Esimerkiksi mun kasvatti Just Bittersweet Bitch sai aikanaan Twiggyltä sertin jos toisenkin (kun koira oli mun tai Erikan hallussa) ja nykyään sit Erika ja Twiggy omistaa sen. Koiran sivuilla on maininta "koira siirtyi omistukseeni tämän jälkeen".Kendra kirjoitti:Mites kun ostin zerggieltä koiran ja sillä on mun antama SERT. Onko ihan käyttökelpoinen vieläkin?
Kysymyksiä
-
- Höpsö veitikka
Re: Kysymyksiä
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
• 2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
• 2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
• 2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
• 2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Oisko jotakuta yhtä innokasta henkilöä valmiina järkkäämään mun kanssa KV-näyttelyä? Mulla ois hirrrveenä intoa, mutta en kuitenkaan haluis yksin lähtee siihen touhuun, eli tarvitsisin mulle kaverin pyörittämään koko roskaa (hakemaan tuomareita, lisäämään koiria sivuille ja lopulta myös tuloksia)! :)
Maa ois vielä aika auki, ite oon miettinyt Saksaa, Tanskaa, Venäjää ja Belgiaa. Mulle kuitenkin se on käytännössä ihan sama, mutta tykkäisin kattoo tätä myös siltä kannalta, että ehkä nyt ei sitä yleisintä näyttelymaata kuitenkaan (Suomi Finlandiaa).
Oon huudellut tätä kanssa jo tuolla twitterissäkin. :D
//09.09. 09:43 näitähän saatiin jo kaksin kappalein, kiitos ja katellaan!
Maa ois vielä aika auki, ite oon miettinyt Saksaa, Tanskaa, Venäjää ja Belgiaa. Mulle kuitenkin se on käytännössä ihan sama, mutta tykkäisin kattoo tätä myös siltä kannalta, että ehkä nyt ei sitä yleisintä näyttelymaata kuitenkaan (Suomi Finlandiaa).
Oon huudellut tätä kanssa jo tuolla twitterissäkin. :D
//09.09. 09:43 näitähän saatiin jo kaksin kappalein, kiitos ja katellaan!
-
- Alkupalat
- Viesti:
Eli kun tästä asiasta en ole saanut oikein selkoa, niin ajattelinpa sitten kysyä.
Elikkäs onko tavallista, että hoitaja kisauttaa hoidokkiaan? Kuinka moni liitto sallii tämän, vain VAL:sta olen löytänyt maininnan asiasta (ja sielläkin on vain epäsuorasti "Seuraava kohta säännöistä poistettu: "Koiran ohjaajan tulee aina olla koiran omistaja. Tässä tapauksessa ei tehdä edes kisakohtaisia poikkeuksia."")
Eli aiemmin VAL:n alaisissa kisoissa on ohjaajan täytynyt olla koiran omistaja, nykyään ei?
Tästä aiheesta on kuulemma aiemminkin keskusteltu, mutta en kyllä hakemalla löytänyt mitään.
Elikkäs onko tavallista, että hoitaja kisauttaa hoidokkiaan? Kuinka moni liitto sallii tämän, vain VAL:sta olen löytänyt maininnan asiasta (ja sielläkin on vain epäsuorasti "Seuraava kohta säännöistä poistettu: "Koiran ohjaajan tulee aina olla koiran omistaja. Tässä tapauksessa ei tehdä edes kisakohtaisia poikkeuksia."")
Eli aiemmin VAL:n alaisissa kisoissa on ohjaajan täytynyt olla koiran omistaja, nykyään ei?
Tästä aiheesta on kuulemma aiemminkin keskusteltu, mutta en kyllä hakemalla löytänyt mitään.
People assume that time is a strict progression of cause to effect, but actually
from a non-linear, non-subjective viewpoint
it's more like a big ball of wibbly wobbly... timey wimey... stuff.
from a non-linear, non-subjective viewpoint
it's more like a big ball of wibbly wobbly... timey wimey... stuff.
-
- Höpsö veitikka
^Joo nykyään ei tarvitse olla koiran omistaja koiran ohjaaja.
vMJY:ssä on myös sallittua kisauttaa toisten koiria.
vMJY:ssä on myös sallittua kisauttaa toisten koiria.
-
- Höpsö veitikka
Mikä on pikkupentuluokkien (5-7kk) tilanne ja mitä ihmiset ajattelee niistä? Saa järjestää mutta viimeaikaisista näyttelyistä tasan 0 on hyväksynyt ilmoittamiani pikkupentuja mukaan? Näyttelynjärjestäjät, nyt vain ottamaan myös nämä mukaan! :)
-
- Höpsö veitikka
Mä en nää mitään syytä ottaa pikkupentuluokkaa isoihin KV-näyttelyihin, ryhmiksiin ja erityisesti erkkareihin kylläkin. Isoissa KV-näyttelyissä on muutenkin työtä, tuomareita ei aina löydy kertavilkaisulla (ja jotkut lupautuneistakin tarvitsee lähes poikkeuksetta ravistelua että haloo tuloksia, tän huomasin maailmanvoittajan tiimoilta viimeksi) eikä pikkupennut saa (kv-)näyttelyistä mitään merkittävää, jolloin jo ylityöllistettuja tuomareita ei tarvitsis kuormittaa jollain "pilipaliluokalla". Eihän se kolmen-neljän babyn arvostelu ole hirveä rasitus, mutta jos joku tuomari lupautuu tuomaroimaan vaikka kaksi kokonaista ryhmää niin babyjen määrä kasvanee hirveästi.
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
-
- Syvällistä
- Viesti:
Voiks koira muotovalioitua junnuluokasta, tässä tapauksessa Suomen MVA:ksi?
/ Jees, tänks!
/ Jees, tänks!
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
-
- Syvällistä
- Viesti:
Samaa asiaa koskien vielä toinen kysymys. VFCI valioluokasta: "Laatuarvostelu koirille, jotka viimeistään näyttelyn alkamista edeltävänä päivänä täyttävät virtuaali-iässä 15 kuukautta.
Valioluokkaan voidaan näyttelyssä ilmoittaa vain kyseisen maan valio, eli jos koira on Suomen muotovalio, se ilmoitetaan Suomen alaisessa näyttelyssä valioluokkaan, mutta ei Ruotsin alaisessa näyttelyssä.
Koira on pakko ilmoittaa valioluokkaan, jos se on kyseessä olevan maan valio, ellei sillä sitten ole oikeutta osallistua veteraani- tai käyttöluokkaan. "
Eli siis muotovaliojunnua ei saa ilmottaa junnuluokkaan vaikka kuviteltaisiin juniorin olevan esimerkiksi 10 kk vanha? Mihin luokkaan menis silloin, kun valioliokkaan pitää olla toi vähintään 15 kk?
Valioluokkaan voidaan näyttelyssä ilmoittaa vain kyseisen maan valio, eli jos koira on Suomen muotovalio, se ilmoitetaan Suomen alaisessa näyttelyssä valioluokkaan, mutta ei Ruotsin alaisessa näyttelyssä.
Koira on pakko ilmoittaa valioluokkaan, jos se on kyseessä olevan maan valio, ellei sillä sitten ole oikeutta osallistua veteraani- tai käyttöluokkaan. "
Eli siis muotovaliojunnua ei saa ilmottaa junnuluokkaan vaikka kuviteltaisiin juniorin olevan esimerkiksi 10 kk vanha? Mihin luokkaan menis silloin, kun valioliokkaan pitää olla toi vähintään 15 kk?
-
- Höpsö veitikka
^ JUN-luokan ikäraja on 9-18 kk, mutta jos sulla on oma ikääntymistaulukko jonka mukaan koira on 9-14kk niin se ei saa osallistua (junnu)valiona valioluokkaan, jos sulla ei ole ikääntymistaulukkoa ja koira on "vaan junnu" se saa osallistua valioluokkaan. Junnuvaliot jatkaa kisaamista junnuissa ja jos ne siellä saa sertin niin serti siirtyy seuraavalle (joko tuomari muistaa siirtää tai kisaajat itse ymmärtää).
-
- Le-ppä-ker-ttu
- Viesti:
Tää kysymys on vaivannut mua jo jonkin aikaa;
Eli, jos aikoo käyttää nartullaan/uroksellaan evm.- koiraa, onko tälle evm-koiralle "sallittua" laittaa meriittejä, vai onko evm-koiran oltava vain kotikoira ilman meriittejä?
Eli, jos aikoo käyttää nartullaan/uroksellaan evm.- koiraa, onko tälle evm-koiralle "sallittua" laittaa meriittejä, vai onko evm-koiran oltava vain kotikoira ilman meriittejä?
- Shady
- Taikuri
^ Ei sihen mitään rajoitusta ole määritelty. Kuvitteellista toimintaahan tämä muutenkin on, joten miksipä ei voisi kuvitella, että sillä evm koiralla olisi muhkeakin titteli rivistö. Siinä vaan on hyvä sitten selkeesti ilmottaa, että on evm.
Itse en tosin ymmärrä, että miksi sille tarvitsee titteleitä? Eihän koira ole kotikoira heti jos sillä ei ole titteleitä. Voi olla vaikka kuinka toimiva käyttökoira (käytännön metsästys jne, harrastus ilman niin korkeita saavutuksia).
Itse en tosin ymmärrä, että miksi sille tarvitsee titteleitä? Eihän koira ole kotikoira heti jos sillä ei ole titteleitä. Voi olla vaikka kuinka toimiva käyttökoira (käytännön metsästys jne, harrastus ilman niin korkeita saavutuksia).
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Jees, eihän koiran omistamisessa kilpailuissa sijoittuminen ole mikään konkreettinen mittari siihen, millaiset käyttöominaisuudet koiralla on. Esimerkiksi ite omistan kotona toimivan agiliitäjän, agilityä harrastetaan kentällä ilman mitään sekuntikelloja sun muita mittareita. Samainen koira osaa myös todella monia tokoliikkeitä ja omaa kovasti miellyttämisen haluja. Toinen koirani on tosi jees valjakossa, tuloksia ei.
Kyllä koira voi olla hyvä pomppimaan esteitä ja hakemaan kontaktia ilman niitä meriittejäkin. Kisaushan tuo vain sitä tiettyä jännitystä ja tavoitteellisuutta koiran omistamisen ja hoidon lomassa.
Kyllä koira voi olla hyvä pomppimaan esteitä ja hakemaan kontaktia ilman niitä meriittejäkin. Kisaushan tuo vain sitä tiettyä jännitystä ja tavoitteellisuutta koiran omistamisen ja hoidon lomassa.
-
- Syvällistä
- Viesti:
Noniin, tokokisojen kanssa tuli pieni epäselvyys. :D
Tokoliiton sivulta en mielestäni löytänyt tästä mainintaa, mut eiks yleinen käytäntö oo ollut, että koira ei voi osallistua samassa kilpailussa kun yhteen luokkaan? Mites sitten kun kilpailupäivä on merkitty olevaksi vaikkapa xx.yy. ja yhdesta luokasta tulokset tulee aiemmin ja siinä kyseissä luokassa pärjännyt koira ilmoitetaan uudestaan, mutta seuraavaan luokkaan, jossa on vielä tilaa? Onks tää nyt ihan okei?
Tokoliiton sivulta en mielestäni löytänyt tästä mainintaa, mut eiks yleinen käytäntö oo ollut, että koira ei voi osallistua samassa kilpailussa kun yhteen luokkaan? Mites sitten kun kilpailupäivä on merkitty olevaksi vaikkapa xx.yy. ja yhdesta luokasta tulokset tulee aiemmin ja siinä kyseissä luokassa pärjännyt koira ilmoitetaan uudestaan, mutta seuraavaan luokkaan, jossa on vielä tilaa? Onks tää nyt ihan okei?
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Ei ole okei, yks koira ilmottautuu yhteen luokkaan per kisa. Jos tuota ei tosiaan löydy sieltä sivuilta, niin pitänee käydä lisäämässä!