Ahmapoika kirjoitti:Onko ne pisteet kuinka tärkeä ja olennainen juttu teille pk-kokeessa? Mua ei vaan innostaisi ruveta ton arvontakoneen avulla tekemään niin, että arvon pisteet ja sitten eka piste tolle, toka piste tolle, sitten vielä järjestän ne pistejärjestykseen... Ehkä oon vaan laiska, mutta oikeesti HUAH. :D Kun kuinka paha juttu on, jos vaan heitän noi arvontakoneeseen ja sitten tolla random.org sivun avulla katon, että kuinka monta 1-tulosta, 2-tulosta jne jaetaan. Niin että onko se ok? (Ja tottakai jos joku haluaa koirien sivulle pisteet merkitä, niin voihan sitten valita, vaikka jos koira on saanut 2-tuloksen, niin valita jonkun pisteen välillä 240-269...)
Mikset sä järjestele Excelin kanssa? Tai jonkun muun taulukko-ohjelman kanssa, yleensä koneessa edes jonkunlainen tulee mukana. Menee homma melkein nopeammin kuin arpoessa tulisielun arvontakoneen kanssa. :D
Mutta jos sellasta ei kertakaikkiaan löydy ja pisteiden laitto tuntuu suorastaan mahdottomalta, niin laita ne edes ykkös- ja kakkostulosten (voittajassa ykkösille) saaneille. Harvempi edes laittaa turhia tuloksia kalentereihin. TAI tee niin kuin minä joskus (krhm... liitonpitäjä näyttää mallia...) eli arvo tulisielun arvontakoneella ja vaihda ne alle 150 pisteet suuremmiksi. Mutta jos luokassa on hirveä määrä osallistujia, niin tässä menee melkein enemmän aikaa. :D
Kirsin kanssa olen samoilla linjoilla siinä, että edes niistä merkitsevistä tuloksista olisi kiva jotkut tulokset saada ettei näytä kisakalenterissa sit ihan törpöltä. :D Tai sit vähintään, et saa itse heittää siihen sitä tulosta vastaavan pistemäärän, et jotain saa sinne kalenteriin.
Siirtelen ostamani koiran tuloksia sen uudelle sivulle. Miten välttämätöntä on kutsusivujen linkkaaminen? Säästyisin suurelta vaivalta jättämällä ne pois.
Mä en itse linkkaa niitä koska jos ne kutsusivut katoaa niin mun mielestä on mälsää pitää toimimattomia linkkejä sivulla. Siinä joutuu muutenkin tekemään triplatyön: lisäät linkit, käyt katselemassa aina välillä toimiiko se ja kun lakkaa toimimasta niin poistat.
Mä linkkaan aina kutsusivut ja toivoisin liitonpitäjänä että muutkin ne linkkaisi. Vaikka siellä niitä toimimattomia aina onkin, niin silti on kiva tarkistaa edes puolesta osoitteista onko tulokset oikein eikä ole käpälöity. Kyllä, olen epäilevä tyyppi. Kuitenkin aikoinaan valjakkoliiton ylläpitäjänä sain yhden tyypin kiinni, kun oli monesta kisasta laittanut vähän liikaa pisteitä ja yritti saada valioksi. Kehtas vielä tulla valittamaan, että rankingpistelistassa oli väärin pisteet. :D
Löytyykö kiinnostuneita järjestämään VBCY'n muutamia käyttölajien tämän vuoden mestaruuskilpailuja? Mulla itelläni ei riitä resurssit kaiken hoitamiseen mut kuitenkin haluaisin, että kaikki saatais hoidettua.
Tällaisia ois siis tarjolla!
-vuoden bortsupaimen (vPAIBC-12)
-horros: vuoden pk-mestarit (vMERIITTIBC-12, esim. vJKBC-12, vHKBC-12.. ym.)
-cantarel: vuoden tokomestari (vTOTBC-12)
-cantarel: vuoden agimestari (vAGIBC-12)
Oon toki järjestämisessä aina apuna ja ohjepankkina!
Danay kirjoitti:Siirtelen ostamani koiran tuloksia sen uudelle sivulle. Miten välttämätöntä on kutsusivujen linkkaaminen? Säästyisin suurelta vaivalta jättämällä ne pois.
Voi kuinka mä Kirsin tavoin liitonpitäjänä toivoisin, että ihmiset linkittäis niitä kisasivuja kisakalentereihinsa. Oon myös niin epäileväinen, että mun on pakko tarkistella niitä tuloksia, ja ette arvaa kuinka raskasta ja rasittavaa on, jos kisakalenterista löytyy esimerkiksi vaan päivämäärä, ja sitten tuomari ja tulos. Siinä sitten arvot, että mikäköhän koe on kyseessä, kun vieläpä jotkut kokeenpitäjät ei oo vaihtanu kutsusivulle oikeeta päivämäärää ja sitten se on siellä koiran kisakalenterissakin väärin (vanhoissa kokeissa ilmenee tää ongelma). Ite linkitän aina kutsusivun, enkä mä tarkistele aika ajoin, että toimiiko se linkki vielä, jos ei toimi, niin ei voi mitään. Kun mä tarkistelen noita valioita, niin en mä nyt sitä hylkää, jos jotkut kutsusivut ei toimi, kunhan nyt löydän ainakin joistain tuloksista todisteita nii riittää.
JES KIITOS!
Pistä mulle pm, jos huvittaa, niin saat ite suunnitella toimintasuunnitelmia vaikka irl pkmestaruuksien pohjalta, mä en tiiä niistä mitään. :'D
Jos et haluu niin järjestää, niin mun puolesta käy hyvin niinkin, että tulokset arvotaan normaalisti ja VOI1-tuloksille annetaan nuo tittelit lajimukaisesti. Jokaiselta ohjaajalta luonnollisesti rajattomasti koiria mukaan ja läpi päästetään vain bortsut.
^Mitä hyötyä siitä olis? :--D Siis jokainen voi opettaa vkoiralleen mitä haluaa, mutta missään maailmassa ei käsittääkseni ole pallonpaimennus virallisena lajina/kilpailulajina? Se on kai vaan temppu muiden joukossa. Jos nyt aletaan valioitumaan kaiken maailman pallonpaimennuksista ja kaljannoudoista niin tästä touhusta lähtee viimeinenkin järjen hiven...