whokilledbambi kirjoitti:Osallistujamäärässä katsottuna isoilla roduilla mun mielestä voi hylätä eikä jäädä rapsuttelemaan ahteriaan sen enempää, mutta pienemmillä roduilla siirto olisi tosi ystävällistä ja pistää laatumaininnan oheen "siirretty valioluokkaan tuomarin toimesta". Nää määrät on tosiaan niin veteen piirrettyjä (mikä on se raja pieni- ja suurilukuisen välillä) että hankala pistää säännöksi, sekä kaikista intohimoisimmat kisaajat ajattelevat kokevansa vääryyttä kun heidän rodussaan ei heidän koiria siirrellä valioihin mutta pienilukuisemmissa roduissa kyllä.
Se oli itseasiassa sun Twiggys, kenet mä sit päädyin siirtämään. Mut jees kiitti kaikille vastauksista!
Apua, missä oon pistänyt sen avoihin? No mutta kiitos ihan hirveästi, ois ollut mälsää saada tommosesta hylly. :)
/ Mä oon pistänyt sen kyllä Alankomaiden voittajassa avoihin, onko sillä joku tulos joka oikeuttaa sen myös Alankomaiden valioksi? Kannattaiskohan mun lukea uudelleen ne valiosäännöt, oon mennyt ihan vaan niillä valiotitteleillä mitä sertimaista on tullut enkä oo miettinyt mitään vKANS MVAA tai muuta. :D
// Juu, Roadrunner Coyotes Limited Editionista on kyse. Kiitos selvennyksestä! Kaikkea uutta tääkin vanha kettu voi oppia...
^Mulla oli tylsää niin urkin vähän, mikäli siis tästä koirasta on kyse, niin menee Alankomaiden näyttelyissä AVOon. :) Siis jos nyt saa esim. voittajanäyttelystä SERTin, niin siitä tulee myös Alankomaiden muotovalio, kun kerta on jo vähintään kerran valioitunut ja suorittanut BH-kokeen (edellyttää vain siis yhtä SERTiä jostain muusta maasta valioituakseen). Ja kyseinen koira tarttee vielä Suomesta ja jostain muusta pohjoismaasta CACIBin tullakseen kansainväliseksi muotovalioksi, kun on jo jostain muusta maasta sen yhden CACIBin saanut. :)
En todellakaan jättäis. Onhan monet käyttänyt myös JUN-koiria, minä mukaanlukien. En mä jun-ikäistä missään nimessä käyttäisi IRL, mut en mä koe sitä mitenkään ongelmaks urlissa.
My puppets.
Ilman käsii
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Mun mielestä on typerää että kuvan takia hylätään, kun ihmisillä on kuitenkin käytössä monia erilaisia ikääntymismalleja joiden mukaan ikääntyy, eivätkä kaikki koirat edes kilpaile näyttelyissä (... jolloin kuvat eivät välttämättä ole sidoksissa yhtään mihinkään).
Kuvien perusteella ei pitäis mun mielestä hylätä mitään koiraa kilpailusta, koska yhtä hyvinhän koira voi olla ikääntymiseltään 6kk, oli pentukuvat tai sitten ei kuvia lainkaan.
Se on ihan periaatekysymys, kuka tekee ja millä tavalla. Hylkyjä kuitenkin pitäisi ajatella vähän pidemmälle.
Joskus törmäsin aika huvittavaan tapaukseen näiden pentu kuvien osalta. Koiralla oli pentukuvat, sivuilla oli ilmoitettu sen kisaavan PEK luokassa ja sitten sille oli ilmoitettu iäksi enemmän, jotta taas saa kisata tietyissä käyttökokeissa, joissa ikäraja. Ei tuo ainakaan mun mielestä ole ihan oikein. Jos siis haluaa kisata pentu kuvilla näyttelyissä, mutta silti haluaa osallistua kokeisiin pitää sivuilla mainita oma ikääntyminen eikä tarkkaa ikää. Tosin sekään ei piviko puolella onnistu ja muutenkin aika sekavaa sinänsä, kun niitä ikä rajoja on kerta asetettu. Mulle kyllä ihan se ja sama. Tuomarin puolelta se on vaan inhottavan ristiriitaista.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2015 tyylilyyli
Mikä koira? Mut joo anna mennä vaan :D mä en kyllä tietoisesti tota ikähuijaamista harrasta, siksi olisi kiva tietää mistä koirasta on kyse.
My puppets.
Ilman käsii
Vuoden 2015 tyylilyyli