Furry-Paws #2
- Danay
- Söi navetan kaksi nautaa
Re: Furry-Paws #2
Miten "tuplakoulutettujen" koirien kanssa tulis menetellä? Onks siitä mitään hyötyä, että koira on koulutettu kahteen lajiin?
Ostin tässä taannoin yhen azawakhnartun, joka on koulutettu sekä frisbeeseen että racingiin, enkä tiiä yhtään mitä mä nyt teen sen kanssa : D kärsiikö se jotenkin siitä, jos kisaan vaan yhessä lajissa? NFr ainakin näyttää hölmöltä jonkun isomman tittelin rinnalla.
Ostin tässä taannoin yhen azawakhnartun, joka on koulutettu sekä frisbeeseen että racingiin, enkä tiiä yhtään mitä mä nyt teen sen kanssa : D kärsiikö se jotenkin siitä, jos kisaan vaan yhessä lajissa? NFr ainakin näyttää hölmöltä jonkun isomman tittelin rinnalla.
-
- Höpsö veitikka
Siis yhtä aikaahan voi kisata vaan yhdessä lajissa? En oo kyllä ikinä omistanut tällasta koiraa mutta mun mielestä se koira kisaa siinä lajissa mikä sille on viimeisimpänä valittu.Danay kirjoitti:Miten "tuplakoulutettujen" koirien kanssa tulis menetellä? Onks siitä mitään hyötyä, että koira on koulutettu kahteen lajiin?
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Voihan siinä vaikka joka toinen päivä kisata tokossa ja joka toinen päivä agilityssä, jos koira on siis niihin lajeihin koulutettu.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
-
- Höpsö veitikka
Siis voiko kahessa lajissa kisata _yhtäaikaa_?jabberjay kirjoitti:Voihan siinä vaikka joka toinen päivä kisata tokossa ja joka toinen päivä agilityssä, jos koira on siis niihin lajeihin koulutettu.
- Danay
Voi. Train-kohdassa on se "Train (koiran nimi) in New Sport!"-kohta, jossa voi kouluttaa koiran toiseen lajiin. Sitten se voi kisata kahdessa lajissa.Erika kirjoitti:Siis voiko kahessa lajissa kisata _yhtäaikaa_?jabberjay kirjoitti:Voihan siinä vaikka joka toinen päivä kisata tokossa ja joka toinen päivä agilityssä, jos koira on siis niihin lajeihin koulutettu.
En tosin tiedä mikä hyöty siinä on, että koiraa joutuu sitten boostaamaan niissä kahden lajin statseissa ja eteneminen lajeissa on puolet hitaampaa jos haluaa kisata molemmissa tasasesti jne?
-
- Höpsö veitikka
Aijaa, oon sit luullu ihan väärin. No kiitti selvennyksestä anyways!
Pääsin hieman eteenpäin beussikasvatuksessa. Tavoitteina on 24HH lala stmstm stmstm ja sit väriksi blue merle with red points (EE MM). Ostin storesta urosbeussin ja siitä tuli ihan kelpo joten puksautin pentueen sillä ja Rebeltä ostamallani nartulla. Sain sieltä sit pennun joka olis 5HH 2hh lala intstm stmstm. Tosta maskista pyrin vielä eroon mut se nyt onnistuu aika helposti. (-:
Pääsin hieman eteenpäin beussikasvatuksessa. Tavoitteina on 24HH lala stmstm stmstm ja sit väriksi blue merle with red points (EE MM). Ostin storesta urosbeussin ja siitä tuli ihan kelpo joten puksautin pentueen sillä ja Rebeltä ostamallani nartulla. Sain sieltä sit pennun joka olis 5HH 2hh lala intstm stmstm. Tosta maskista pyrin vielä eroon mut se nyt onnistuu aika helposti. (-:
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Jos haluut, niin mä voin lainaa sulle Mock the Weakia, se on siis sun Carr-pennun emä. Et jos haluut sitä breedaa sen sun kaupasta ostamas urokses kans, et sil ei oo maskia. Tosin jos pääsee eroon helposti niin mikäs siinä.
Mäkin aloin tekemään jalostussuunnitelmia! Just äsken teetin We Did:illä ja Kekkonen Ui Kekkonen Kalastaa sakupentuja! Upee 10 pennun pentue, quality 87, et oon aika pleased! Kaikki on red with black saddle/sable and mask, ettei ikävä kyllä värejä tullu kauheesti. Pentuesivu
Tein vielä plott pentueen (Gary Oak x Devil's Den). Emä on kyllä kieltämättä aika heikko, mutta kattelin noita HH/Hh/hh juttuja ja Garyllä on kivasti kyllä HH:ta niissä kohdissa missä Devil's Denillä on hh:ta, et oon optimistinen! Quality vaan 69, mut eiköhän tästä päästä vielä ylöspäin :) pentuesivu
Plotteja synty kaks, tuun pitää yhden itelläni mut jos joku haluu saa sen toisen ja sakupentueesta saa kans jos halajaa. Plotteista se narttu on vapaana ja jos sen haluu nii varatkaa ihmeessä, pakko ei ole. Ja sakupentueessa pidän noi kaikki vielä toistaiseksi kiinni, jos kiinnostaa joku niistä, niin laitelkaa viestiä mihin tahansa, niin mä avaan sen halutun pennun.
/Breedasin testipentueen yhdillä toisilla sakuilla, haluun niin kovasti mustan, mutta noista ei tullutkaan sitä mitä halusin :( menkööt kaikki sitten pois.
Sit breedasin mun ekan isomünsterinseisojapentueen. Niin Hyvää Puuta ja Ding, kuus hienoa pentua. Jos kiinnostaa niin voi nykiä. Pentuesivu
Mäkin aloin tekemään jalostussuunnitelmia! Just äsken teetin We Did:illä ja Kekkonen Ui Kekkonen Kalastaa sakupentuja! Upee 10 pennun pentue, quality 87, et oon aika pleased! Kaikki on red with black saddle/sable and mask, ettei ikävä kyllä värejä tullu kauheesti. Pentuesivu
Tein vielä plott pentueen (Gary Oak x Devil's Den). Emä on kyllä kieltämättä aika heikko, mutta kattelin noita HH/Hh/hh juttuja ja Garyllä on kivasti kyllä HH:ta niissä kohdissa missä Devil's Denillä on hh:ta, et oon optimistinen! Quality vaan 69, mut eiköhän tästä päästä vielä ylöspäin :) pentuesivu
Plotteja synty kaks, tuun pitää yhden itelläni mut jos joku haluu saa sen toisen ja sakupentueesta saa kans jos halajaa. Plotteista se narttu on vapaana ja jos sen haluu nii varatkaa ihmeessä, pakko ei ole. Ja sakupentueessa pidän noi kaikki vielä toistaiseksi kiinni, jos kiinnostaa joku niistä, niin laitelkaa viestiä mihin tahansa, niin mä avaan sen halutun pennun.
/Breedasin testipentueen yhdillä toisilla sakuilla, haluun niin kovasti mustan, mutta noista ei tullutkaan sitä mitä halusin :( menkööt kaikki sitten pois.
Sit breedasin mun ekan isomünsterinseisojapentueen. Niin Hyvää Puuta ja Ding, kuus hienoa pentua. Jos kiinnostaa niin voi nykiä. Pentuesivu
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
^ Jee toi oli pakko saada. :D Pitäisi vähän elvytellä miun terrierilää.
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Hienoa, ostakaa joku toi pemukin pois jaloista!
Kuinka monta pentuetta yleensä teetätte yhdellä koiralla? Olen viime aikoina törmännyt moniin koiriin, joilla on yli kymmenen pentua ja mun mielestä se on valtava määrä. Vai kauhistelenko turhasta? Mun max. määrä pentuja yhdellä koiralla on yleensä ollut 3.
Kuinka monta pentuetta yleensä teetätte yhdellä koiralla? Olen viime aikoina törmännyt moniin koiriin, joilla on yli kymmenen pentua ja mun mielestä se on valtava määrä. Vai kauhistelenko turhasta? Mun max. määrä pentuja yhdellä koiralla on yleensä ollut 3.
-
- Höpsö veitikka
Ite teetän just niin monta kuin tarve vaatii, en jaksa kiinnostua sukujen yleistymisestä tai muusta sellaisesta kun ei FP:ssä sukusiitos satuta ketään eikä mitään. Pääsee vaan nopeammin tavoitteeseen :-D Tietysti jos jotain realistisuutta vaalii niin toi 3 on kaiketi ihan hyvä...Eros kirjoitti:Hienoa, ostakaa joku toi pemukin pois jaloista!
-
- Ammattimouhoaja
Riippuu. Nartuilla yleensä kolme, huonommilla en välttämättä yhtäkään. Uroksilla määrät vaihtelee 0-5 pentuetta, riippuen suvun yleisyydestä ja geeneistä. Noita sukuja oon ite katellu nyt jonkun verran, lähes kaikki mun solid-sheltit linjaa yhteen narttuun ja monen takaa löytyy mv-uros.Eros kirjoitti:Hienoa, ostakaa joku toi pemukin pois jaloista!
- Danay
Woo, level 12 saavutettu!
Meille on kans tulevaisuudessa gen1sistä tulossa azawakheja ja chart polskeja jos kukaan sattuis olemaan kiinnostunut omasta vinttarista.
Meille on kans tulevaisuudessa gen1sistä tulossa azawakheja ja chart polskeja jos kukaan sattuis olemaan kiinnostunut omasta vinttarista.
-
- Le-ppä-ker-ttu
Minä en halua teettää yhdellä nartulla kuin kaksi pentuetta, sillä kolmannesta eteenpäin pentujen taso laskee roimasti. Vaikka geeneihin sillä ei sinänsä olekaan väliä.. Uroksille tarpeen mukaan, riippuen uroksen laadusta ja miten hyvin se sopii (omille) nartuille.
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Mie teetän nartulle sen 1-4 pentuetta, terveydestä ja muista seikoista (kuten U- ja L-lokus) riippuen. Urokselle 5 pentuetta on ehdoton maksimi.