Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Jebi
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viesti:

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Jebi »

Minulla on nyt neljä shih tzua, kaksi maltankoiraa, yksi staffordshirenbullterrieri ja tiibetinspanieli. Siis 8 virtuaalikoiraa. Kisaaminen sujuu tämän lauman kanssa oikein hyvin. Välillä kisailen aktiivisemmin, mutta nyt syksyn tullen en hirveän aktiivisesti. Joskus tuntuu, että haluaisi vielä vähemmän koiria, mutta en raaski mitään näistä koirista myydä, niin kauan ovat minulla olleet. Mitään stressiä en ota, mutta joskus alkuaikoina otin hirveästi stressiä kisaamisesta. Myös tämän kahdeksan koiran lauman kanssa on kiva kisailla, koska muutama koirista on jo valioita ja hyvin menestyneitä näyttelyistä. Kun olen saanut pari koiraa valioksi muutamissa lajeissa, voin miettiä uuden pennun ottamista. Nytkin minulla on kolme koiraa, jotka kilpailevat aktiivisemmin, koska olen saanut ne vasta (puolen vuoden sisällä). Yli kymmentä virtuaalikoiraa en varmaan koskaan pystyisi kuitenkaan ottamaan. Kisautusta ei mitenkään riittäisi.
Totin blogi
taukoilua v-koirista. kasvattien omistajat heittäkää yv:tä jos koirien kisautus mietityttää.
whokilledbambi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja whokilledbambi »

Tarranauha on ensimmäinen virtuaalikennelini ja ensimmäiseksi ja viimeiseksi se jää. Kiinnostusta ei ole lähteä ylläpitämään muita kenneleitä tai talleja koska aikani menee esimerkiksi kuvasivujeni, minun ja koirieni sivujen sekä blogini ylläpitoon Tarranauhan ohella.

Tarranauhasta karsin juuri kovalla kädellä koiria ja sinne jäi 4 koiraa. Kaksi shelttinarttua ja kaksi shelttiurosta. Myöhemmin lauma kasvoi kahdella shelttinartulla. Tähän kuuden koiran porukkaan tyydyn, saan kaikkia kisattua mahdollisimman tasapuolisesti ja muutenkin jaettua huomiota. Joten tämä on viimeinen kokoonpano.

Edit. Sekhmet, suurkiitokset 8)
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
Elina
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elina »

Nyt mulla on enää 9 virtuaalikoiraa ja kaikki jotenki liianki helppoa. :mrgreen: Kuvittelenkohan ihan omiani vai eikö kisoja järjestetä enää niin paljon kuin ennen? Kun vaikuttaisi vähän siltä, että ei ole nyt pariin kuukauteen, jonka oon ollu pois virtuaalikoirajutuista, ei oo tullu ku pari uutta näyttelyä, agilityliiton sivuja ei oo päivitetty ollenkaan jne. No menee vähän ot:ksi.

Mulla oli joskus puolitoistavuotta sitten parhaimmillaan yli 40 virtuaalikoiraa eikä se ollu yhtään liikaa. Mutta niin. Nyt on 9 koiraa ja näissä on tarpeeksi hommaa. Tosin tällä hetkellä on sellanen olo, että eikö kisoja järjestetä enää ollenkaan vai miksi ei oo tekemistä. :')
Tassutellen Tessun tahtiin + Ensimmäistä odottamassa

Aina tulee olemaan eskimoita, jotka neuvovat Kongon alkuasukkaille miten menetellä helteen tullen. - S.J. Lec
Mineas
Ammattimouhoaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mineas »

/ot
Nietenketten: Ihana kennelnimi, tuo Tarranauha <3
Fanni
Nostaa rautaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fanni »

Mulla on tällä hetkellä 12 pitkäkarvaista collieta Blackenna'sissa, sekä yksi saksanpaimenkoira yksityisenä. Eipä ole ikinä tuon lauman kanssa ollut minkäänlaisia ongelmia kisaamisessa, kun kerran mielenkiintoa riittää.. Toisaalta siihen vaikuttaa myös se, että kaikki koirat kisailevat vähän eri luokissa, eli kaikille löytyy aikaa tasapuoliseen kisaamiseen. Aikaakin on tarpeeksi, kun saan mennä koneelle melkein milloin vain haluan, koska meillä ei kotona ole minkäänlaisia peliaikoja. Lisäksi ylläpidettävänäni on myös vFBL, SWE VNL (Kendra on toinen ylläpitäjä, joten tähänkään ei niin kauheasti aikaa mene), sekä pian VCY. Tällä hetkellä ei näissä ole ollut kauheasti päivittelemistä, koska ihmiset eivät niin kauheasti ole niitä kisoja järkänneet, mutta saas nähdä sitten kun niitä kisoja alkaa taas tulemaan. (:
  • And you thought the world might end if you just looked the other way
[/size][/color]
Bee
Nostaa rautaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bee »

Karsin juuri suuren osan koiristani ja jäljelle jäi vain kolme karvakuonoa 8D Kenneleitä on silti kaksi, kultaisianoutajia kasvattava Demile's ja belggareita kasvattava Redwick. Demile'sissa asustaa tällä hetkellä kaksi kultaista, uros ja narttu. Redwickin laumaan taas kuuluu vain yksi groenendael- tyttönen.

Vaikka kisautus onkin helppoa, en ole koiramäärään ihan tyytyväinen. Koiria on liian vähän! Tosin minulla on yhdestä pentueesta kultsukka varattuna ja kärkyn koko ajan myös belgipentueita. 5-6 on minulle se sopiva määrä koiria. Tuo määrä ei aiheuta vielä ahdistusta, mutta se on kuitenkin ihan riittävästi. Yli kymmentä koiraa en voisi itselleni kuvitella. Joskus ihmettelen, miten monien aika riittää järjettömän suurien koiramäärien kisauttamiseen! Usein vieläpä ämä henkilöt ovat erittäin aktiivisena joka kisassa mukana! Enimmillään koiria minulla on ollut seitsemän ja jo tuolloin alkoi tuntua paljolta tuo määrä.
but i'm lost, crushed, cold and confused

[/size]
Erika---

Viesti Kirjoittaja Erika--- »

Mulla on juuri nyt virtuaalikoirapuuhissa suuret remontit meneillään. Kun remontti päättyy on tarkoituksena että mulla on kolme virtuaalikenneliä sekä kolme chihuahuaa, kolme neljä gööttiä, kolme lapparia, viisi shelttiä, kaksi pehkoa ja nahkaa. Ai niin, ja yksi phaléne.
Aikani on oikeastaan aina riittänyt hyvin. Istun tietokoneella kuitenkin ison osan päivästä ja kisautan koiria kaikkiin kisoihin mihin ehdin/haluan. Eikä koulukaan silti mene alamäkeä. :) Ihanteellista. Nyt harkitsenkin tuomarikoulutusta ja tällä hetkellä työn alla myös kaikki kennut ja Zankkuboxi.
Siru

Viesti Kirjoittaja Siru »

Viilikirsussa mulla on 5 koiraa. En osaa oikein sanoa onko se mulle sopiva määrä, koska en ole mm, melkinpä viiteen kuukauteen kisannut tai päivittänyt sivuja ollenkaan. Mutta liian vähän noita ei ainakaan ole, ja lisää en ole ottamassa!

Kaksi koirista ovat jo siinä iässä ja pitkä kisaura kunnialla takana, että voisin päästää ne poies, mutta molemmat ovat niin hienoja narttuja, että haluaisin kyllä teettää molemmille pienen pentueen. Aikaa semmoisen suunnittelulle ei vain oikein ole irronnut. Kaksi on sit mun omia kasvattejani, ja yksi nuori uros Nymfadorasta. Luultavasti toisen noista kasvateistani yritän antaa sijoitukseen jonnekkin. Sit koiramäärä olis neljässä, ja siitä kun suhteellisen pian lähtisi vielä kaksi koiraa pois, niin kaksi otusta jäljellä enää. Sitten voisikin harkita kasvatuksen jättämistä, kisata ne kaksi ahkerasti, teettää mahdollisesti pentueet ja.. mitä sen jälkeen öö en tiedä, mutta en sanoisi mahdottomaksi sitäkään, että sen jälkeen pikku hiljaa valuis virtuaalijutuista kokonaan pois.
Lilian
Kanada

Viesti Kirjoittaja Lilian »

Siru kirjoitti:Viilikirsussa mulla on 5 koiraa. En osaa oikein sanoa onko se mulle sopiva määrä, koska en ole mm, melkinpä viiteen kuukauteen kisannut tai päivittänyt sivuja ollenkaan. Mutta liian vähän noita ei ainakaan ole, ja lisää en ole ottamassa!
Mut mun koirat on vaan liian hienoja et voisin muka noin vaan luopua niistä. En mä voi. Luovuin jo moooonesta koirasta keväämmällä kun näytti siltä et tää on täysin jo tuhoontuomittua koko touhu, ja sekin otti hirmu koville vaikka vanhoja, kisanneita ja "elämäntyönsä" tehneitä koiria kovin olivatkin - monella pennutkin jo maailmalla ja sellai. Nyt mulla ois yksi hieno narttu, jolla periaatteessa ei kyllä ole enää mtn virkaa, koska sille ei voi enempääkään pentuja enää edes teettää. Mut se vaan on niin äärettömän hieno koira et en voi vaan kuopata sitä! Sit mulla on kans toinen melko iäkäs narttu, mut sekin on niin hieno että se ei voi vaan kuolla nyt - ja sitäpaitsi sille mä tahtoisin ehkä vielä jälkeläisiä. En vaan tosiaan tiedä et missä välissä muka .. ei ole oikein aikaa ajatella tollasia pentuhommia >:. Ja sit on kolme urosta, joista yksi vielä kaikenlisäksi on junnu. Mut kun nekin on niin hienoja. Mun kaikista koirista olis vaikka mihin mut kun niiden omistajasta ei ole ja se on ihan typerää. Mun hienoilla koirilla on saamaton omistaja, joka ei pysty luopumaan tyhjänpantteina lojuvista koiristaan. Mut kun .. ehkä vielä joskus?

:(
ei vastaa sanaakaan mutta silmät tulta lyöden
kauniisiin kasvoihin hymyn taistelee
Zephyr
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Zephyr »

Itselläni on siis Wintertimessä yhdeksän koiraa tällä hetkellä, huskyja neljä + samojedi, groenendael, kelpie, kultsu ja saluki. Lisäksi yksi husky on vielä tulossa. Oikein sopiva määrä minulle, kisaaminen on hauskaa ja kaikki koirat pääsevät kisaamaan vähintään neljässä-kuudessa eri käyttölajissa näytön lisäksi, sen verran on luokissa tilaa. Aikaisemmin haaveilin vaikka mistä roduista, mutta nyt olen toden teolla innostunut kasvatusrodustani huskysta ja haluan vain sellaisia<3 Tämä helpottaa koiramäärän kurissa pitämistä huomattavasti. Mistään koirastani en kuitenkaan pystyisi luopumaan... Tällä hetkellä tuo kymmenen on takaraja, mutta voi niitä vielä lisää tulla kunhan luokkanousuja taas tulee. En usko että juurikaan stressiä pystyisin tästä harrastuksesta ottamaan. ;)
Ei kyllä olisi hassumpaa jos kisoja järjestettäisiin hieman enemmän, luokat täyttyvät noissa hirmu nopeaan. Vaikka mitäpä minä tässä valitan, pitäisi järjestää niitä itse. :lol:
En voi tarjota lohtua sillä olen vain ihminen, en voi tarjota lämpöä sillä itsekin palelen.

Yritä tuijottaa koiraasi silmiin ja väittää, ettei eläimillä ole sielua.
Minnea
Kanada

Viesti Kirjoittaja Minnea »

Inhottavaa, kun ei osaa päättää kasvatusrotua 8< Sitä vaan kerää randomisti kaikkia erirotuisia koiria, ja sitten huomaakin, että koiria on ihan liikaa :p
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Narya »

^
Sama ongelma, melkein. Mulla on lähinnä ruvennut kertymään aika erilaisia rotuja... : D Alkuperäisenä tarkoituksena oli hommata vaan huskeja, sitten tuli lapinkoira, sitten collieita ja niin niitä rupes kertymään... Länderi ja afgaani tulivat täysinä heräteostoksina, mutta ei kyllä kaduta! Tällä hetkellä olen tainnut olla ylittänyt jo kahdenkymmenen koiran rajan mikä oli se 'ehdoton', mutta hyvinhän noiden kanssa pärjään. (:
WHAT DOESN'T KILL YOU WILL PROBABLY TRY AGAIN LATER
--------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
Kemppu
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Kemppu »

Mullahan on tällähetkellä koiramäärä mulle sopiva. Canichessa asustelee 5 villakoiraa ja myrrhassa, satun ja mun yhteisomistuksessa myös viisi koirakkoa. + mulla on yksityisissä jäljellä vielä 2 koiraa, toisen kuitenkin "lopetan"/kuoletan tässä ihan lähiaikoina, kun ei sillä enää tuu kisattuakaan kun aika suuri osa lajeista on käyty. Kunhan tuo jannsun kasvatti tuosta kuolee, niin sit mun yksityiset loppuu kokonaan. Oikeestaan yksityisiä ei enää olekkaan, kun en enää yksityisten nimissä mitään kisojakaan järkkää.

Mulle toi koiramäärä kuitenkin on hyvä, enkä tällähetkellä kaipaa yhtään enempää. Nyt vaan ton kasvatuskoon miettiminen canicheen on auki, koska nyt toi mun yksi ja ainut keskaripuudeli siirty myrrhan puolelle ja niin luultavasti kaikki muutkin mun keskaripuudelit sitten jos niitä joskus lisää tulee ja satu antaa luvat. Kisaamisen kannalta toi koiramäärä on mulle oikein passeli, ellei jo ehkä hitusen liian suurikin. No satun kanssahan tuo kisaamispuoli jakaantuu niin että satu kisaa (kaikki myrrhan koirat siis) näyttelyissä ja pk. Minä sitten kisaan noilla muita lajeja, aina 3 lajia jokaisella koiralla kerrallaan. Ja canichen kun m hoidan yksin ,niin kaikki canihen koirat (+ mun sakemmanni) mä kisaan kaikki lajit ihan yksin. Ihan pentueittenkin teettämisen suhteen toi koiramäärä riittää, kun noi mun koirat ei tahdo niin kaujeenhyvin menestyä, vaikka kyllä kaikki ihan hyvin joo :roll:, mutta siis sinäänsä. Ja kun mulla on pentueen tekoon noi tietyt kisailu kriteerit on jonkinverran suuret, niin kyllähän noi ennenpentuetta kuitenkin pitäs kisaamaan saada ;d Mutjoo.

Aika mulla riittää suhteellisen hyvin hommaan, mutta toki on mulla niitä ajanpuutteitakin, kuten just tällähetkellä mulla on pientä koulukiirettä kokeiden suhteen. Mutta ainakin koirien peruskisaamiseen ja kennelin ylläpitämiseen mulla riittää kohtuullisen hyvin aika.

^^onneks mulla ei oo enää tota ongelmaa ;'D
Erika---

Viesti Kirjoittaja Erika--- »

Mulla on pieni ongelma virtuaalikoirieni kanssa. Tai ei vielä ongelma, mutta luulen että jossain vaiheessa tulee eli kysyn teiltä mielipidettänne.
Ne, joilla on paljon koiria:
Paljon koiria - se voi jonkun mielestä olla viisi tai jonkun toisen mielestä viisikymmentä. Eli kerrotko viestissäsi kuinka monta koiraa sinulla on. Tuntuuko sinusta ikinä, että haluaisit pitää vain muutamaa koira tai että kaikille ei yksin kertaisesti riitä aika?

Ne, joilla on vähän koiria:
Kerro myöskin sinä koiramääräsi. Haluaisitko rutkasti enemmän koiria (miksi et saa/ota?) vai haluaisitko että aikasi riittäisi edes nykyisille koirillesi, etkä harkitsisikaan enempää koiria?

Innostuksen lopahdettua?
Tuleeko välillä sellainen fiilis että olisipa intoa jatkaa virtuaalikoirailua? Onko välillä suuret suunnitelmat koirien suhteen? Vai haluaisitko vain poistua virtuaalimaailmasta?

Kiitos!
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

^ Koko ketjuhan on noille kysymyksille vastaamista? Kaikkihan on suurinpiirtein koiramääränsä kertonut ja miten aika ja innostus riittää. Sehän on koko ketjun idea :D
Vastaa Viestiin