Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Lyydia
Kriisissä
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

^ Jep niin mä sitä funtsinki ja tos yritin vänkää! Sä toit tän ajatuksen vähän yksinkertaisemmin päivänvaloon, tänks! :mrgreen:

///////////

Ah mua niin helpottaa että oon saanut muutaman koiran myytyä :) Vielä kun sais noi pari pentuetta pukattua maailmalle mutta kun mä niin auttamattomana unohdin pistää mikoponille sähköpostia. Jos sitten tänä illalla, kohta päättyy tunti ja pitää pakata kone pois. :D

Mutta jes tulevaisuus näyttää paljon valoisammalta, että uskallan kohta varmaan taas järjestää valjakkokisoja ja jatkaa ahkerana malamuuttien parissa (+ pienimuotoisesti kaukkarit). Toki nuo yksityisetkin (Galleth) siinä sivussa menevät. Odinnensista kun myin bassetit Susitytölle ja jäljellä siellä on enää kaksi sijoitustolleria jotka kutakuinkin valmiita ja pikku mopsini joka muuttaa muiden sekaan Gallethiin. :)
Pammee
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Pammee »

Huh, en uskonut palaavani takaisin virtuaalikoirien pariin lopetettuani nämä hommat joskus pari-kolme vuotta sitten, mutta täällä minä taas olen. Joskin aivan eri nimimerkillä, vaatimattomilla tavoitteilla ja ihan ilman kenneliäkin. Aattelin alottaa puhtaalta pöydältä ja ottamatta yhtään stressiä koirien kisaamisesta ja kasvattamisesta. Yhden virtuaalikoiran kanssa aloittaminen tuntui hyvältä ja pitkän harkinnan jälkeen loin Marthan. En varmaan enää koskaan laita kenneliä pystyyn, vaan jättäydyn yksäritoimintaan. Poden tosin virtuaalikoirakuumetta vieläkin ja ehkä jossain vaiheessa hankin toisen ja kolmannenkin bittihauvan. :3

Oli aika hassua huomata, miten vähän porukkaa vkoirien parissa enää pyörii ja miten vähän kisoja järjestetään nykyään. Melkein itkettää, kun Turrila on niin hirveän hiljainen verrattuna muutamien vuosien taakse. En yritä alkaa yliaktiiviseksi, mutta nyt kesällä ois kieltämättä enemmän aikaa elvyttää intoani takaisin tähän harrastukseen.
Huba
Alkupalat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Huba »

Minä vasta opiskelen juttuja ja koitan miettiä, mihin noita minkäkin rotuisia koiria oikeasti kannattaa ilmoittaa tai olla ilmoittamatta :D Tähän asti kun olen tunkenut ne vähän kaikkeen mihin mahtuu ja parin koiran kanssa se onnistuikin hyvin. Nyt noita on kuitenkin jo 14 (ja lisää tulossa!), niin joutuu hieman miettimään. Tähän mennessä ei ole varsinaisia suunnitelmia tiettyjen rotujen suhteen ollut lainkaan, mutta ajokoirat ja noutajat ovat viime aikoina alkaneet kiinnostaa enemmänkin. Ja saksanseisojia pitää hankkia lisää!

Kisakutsujakin olen mietiskellyt ja yhden jo väsäsin aiemmin hyväksyntää odottelemaan. MEJÄ ja NOME voisivat olla seuraavana listassa, ehkä myöskin KAER... Hiukan on hommat vielä hukassa, mutta jostain se on aloitettava... Apuja olen kyllä kivasti saanut, kun olen niitä kaivannut :)! Uudelle naamalle on myös mukavasti kasvatteja varailtu, kun pelkäsin ettei kukaan tuntemattomalle myy mitään :roll: Koirapuolen hiljaisuus on hiukan yllättänyt, mutta toisaalta eipä tuolla hevosten parissakaan mitään superaktiivisia olla. Liekö kaikki sitten kesälomilla (=työn orjina)... :mrgreen:
Skyforge Ranch - virtuaalinen suurtila
Lyydia
Kriisissä
Viesti:

Jes, sain itteäni niskasta kiinni ja heitin koiria palveluskoirakokeisiin! Wuhu!

Nyt tosiaan mulla jatkaa Anernerk alaskanmalamuuttien parissa ja Gaissavaarassa pienimuotoisesti kaukkarien kasvatus. Lisäksi pystytän pienen kultaisianoutajia kasvattavan kennelin, koska on suoraan sanottuna raivostuttavaa kasvattaa rotuja, joille ei ole kysyntää. Kultaisissa on enemmänkin kasvattajia ja kysyntää mukavasti. Enkä ota noutajien kanssa paineita, kisaan niitä ihan parissa käyttölajissa ja sitten näyttelyissä.

Galleth jää mun yksityiseksi koirien haalimispaikaksi, aina kun tekee mieli ottaa joku eri rotuinen niin hän muuttaa sinne. Minusta ne ovat nimenomaan tämän harrastuksen suola, kun saa kisata vähän eri lajeissa mitä tavallisesti (malamuutit valjakoissa, kaukkarit suojelussa, kultaset noutajakokeissa) :) Näistä "syrjähyppykoirista" on ennen kaikkea hyötyä näiden rotujen kasvattajille, kun harrastajat ottavat koiria myös oman rodun ulkopuolelta, jolloin nämä kasvattajat saavat kasvatusmateriaalia muilta eikä kaikkea tarvitse tehdä itse.
Elly

Viesti Kirjoittaja Elly »

Mä oon tässä pikkuhiljaa tekemässä paluuta pitkältä tauolta uusien kennelten parissa, rennolla meiningillä ja valtavalla inspiraatiomäärällä! Mua vaan vähän kauhistuttaa se, kuinka hiljaista täällä on o.O. Kisoja on toooosi vähän, eikä täällä ole keskusteluakaan samallalailla kuin ennen, koirat ei tunnu menevän kaupaksi ja aktiivisia harrastelijoita on vähän? Kisoihin kuitenkin näyttää löytyvän osallistujia, mikä on hyvä juttu :) Mietin vain, että miten me saataisiin porukkaa liikkeelle, lisää kisojen järjestäjiä, uusia harrastajia yms vai onko tää harrastus ihan tuhoon tuomittu... :( Mutta joo, tarkoitus olisi lähteä kasvattelemaan opaskoiralabbiksia, sekä tekemään yhteistyötä "suntuubilaisten" kanssa bordercollieiden merkissä. :D
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Elly kirjoitti:Mä oon tässä pikkuhiljaa tekemässä paluuta pitkältä tauolta uusien kennelten parissa, rennolla meiningillä ja valtavalla inspiraatiomäärällä! Mua vaan vähän kauhistuttaa se, kuinka hiljaista täällä on o.O. Kisoja on toooosi vähän, eikä täällä ole keskusteluakaan samallalailla kuin ennen, koirat ei tunnu menevän kaupaksi ja aktiivisia harrastelijoita on vähän? Kisoihin kuitenkin näyttää löytyvän osallistujia, mikä on hyvä juttu :) Mietin vain, että miten me saataisiin porukkaa liikkeelle, lisää kisojen järjestäjiä, uusia harrastajia yms vai onko tää harrastus ihan tuhoon tuomittu... :( Mutta joo, tarkoitus olisi lähteä kasvattelemaan opaskoiralabbiksia, sekä tekemään yhteistyötä "suntuubilaisten" kanssa bordercollieiden merkissä. :D
Täytyypä seurailla sun opaslabbisprojektiasi! Meillä Saintjohnissa keskitytään monipuolisiin käyttölabbiksiin, mutta ajattelin käynnistellä oheen myös pienimuotoista opaskasvatusta. Isken jatkossa evm-sukuiset tuontikoirat ja muutamia suvullisia kasvatteja ennen kisauransa aloittamista opaskoirien soveltuvuuskokeeseen. Ensimmäisellä yrityksellä sen läpäisseet siirtyvät hyötykoirakoulutukseen eivätkä kilpaile muissa lajeissa. Tarkoitus on kerätä näille sekä avustaja-, kuulo- että opaskoiran statukset, teettää kullekin yksi pentue ja lähettää ne sitten "tositoimiin". Meiltä voi siis joskus tulevaisuudessa saada ihka-aitoja opaslinjaisia labbisnaperoita. ;) Toki normilinjaisistakin saattaa löytyä joku potentiaalinen opas, mutta normilinjaisilla en aio kisata hyötykoirakokeissa (mitä nyt joku joskus eksynee tosiaan Opas SOVEen ennen kisauransa aloittamista ja siirtyy sitä kautta opaspuolelle).
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Lyydia
Kriisissä
Viesti:

Saako Elly kysyä, nappasitko kennelnimi Upponallen täältä minun viestistäni? :)

http://karvaturrit.net/viewtopic.php?f= ... en#p616156
Elly

Viesti Kirjoittaja Elly »

Ää, mä en oo huomannut että joku muukin on pohtinut samaa nimeä :( En siis napannut, halusin ehdottomasti nalle-sanan tuohon kennelnimeen (tutullani on labbis nimeltä Nalle :D) ja sitten ihan siitä kirjasta keksinkin, Upponallen. Ja labbiskenneli oli haaveissa jo vähän pidempään, mutta suunnitelmat menivät uusiksi tuon vhykon myötä... :'D

// Ja näin vähän ot mut rakastan Lyydia tota sun Gaissavaaran-nimeä <3
-Nita-
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja -Nita- »

Mä en oikein tiedä, mitä mun pitäisi tehdä. Tällä hetkellä mua ei kiinnosta yhtään suomenlapinkoirat tai lapinporokoirat, eikä Narranin sivujen päivittäminen. Virtuaalisen Hyötykoiraliiton tullen kiinnostuin todella paljon opaslinjaisista labradorinnoutajista. Suunnitelin hieman, että voisin pistää vielä yhden kennelin pystyyn, jossa kasvattaisin pääasiassa opaslinjaisia labbiksia. Katsotaan nyt miten tämä suunnitelma etenee. Ajokoirien kanssa touhuilen vielä varmasti pitkään, ne ovat ne mun pääjuttuni.
Lyydia
Kriisissä
Viesti:

Minulla tulee myös jatkuvasti inspiraatioita ja halu pistää pystyyn kaikenlaisia kenneleitä. Todellisuudessa en kuitenkaan siihen pysty, kuvien hankkiminen on vähän ristiriitaista. Helpointa olisi itse käydä kuvaamassa näyttelyissä, mutta se, että käytetään oikeiden koirien kuvia virtuaalikoiralla niin on itselleni vähän niin ja näin jos omistajalta ei ole kysytty. Eikä mulla ole pokkaa käydä kyselemässä :D

Varma tapa on piirtää itse, mutta se vie tosi paljon aikaa eikä niitä koiria niin paljon sitten haalita.
Auttaisi ihan hirveästi jos olisi joku toinenkin joka voisi piirtää ja kisata, mutta siinäkin tulee usein ongelmia jos ylläpitäjille tulee erimielisyyksiä, elämäntilanne muutoksia jne. Eihän tämä vakavaa ole, mutta harmi jos kova työ menee hukkaan jonkun toisen takia.

Nyt oon päättäny pidättäytyä näissä kolmessa kennelnimessä ja siihen ohelle hankkia yksityisiä koiria jos joku innostus tulee, mutta ihan heppoisin perustein en enää lähde kenneliä perustamaan.
Shady
Taikuri

Viesti Kirjoittaja Shady »

Kiinnostus aivan hukassa. En ees muista koska viimeks oisin koirien sivuja päivittänyt. Kuukauden takaisia kisa tuloksiakin päivittämättä ja vielä paljon vanhempia näyttely tuloksia. Ei vaan kiinnosta. Hiukan harmittaa, että ei kiinnosta, koska paljon visioita oli kasvatus juttujen suhteen. Nyt ekaa kertaa ihan tosissani harkitsen, että jätän koko leikin tähän. Silti se lopettaminenkin tuntuu jotenkin niin ahdistavalta kaiken tän puurtamisen jälkeen.

Toisaalta.. Oonhan mä jo aika vanhakin leikkimään virtuaalipiskeillä :lol:
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

Shady kirjoitti:Kiinnostus aivan hukassa. En ees muista koska viimeks oisin koirien sivuja päivittänyt. Kuukauden takaisia kisa tuloksiakin päivittämättä ja vielä paljon vanhempia näyttely tuloksia. Ei vaan kiinnosta. Hiukan harmittaa, että ei kiinnosta, koska paljon visioita oli kasvatus juttujen suhteen. Nyt ekaa kertaa ihan tosissani harkitsen, että jätän koko leikin tähän. Silti se lopettaminenkin tuntuu jotenkin niin ahdistavalta kaiken tän puurtamisen jälkeen.

Toisaalta.. Oonhan mä jo aika vanhakin leikkimään virtuaalipiskeillä :lol:
Täällä täysin samat fiilikset & mietteet.
Ewa
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ewa »

Ihan sama tilanne^
Mut haluaisin kisata pentuja ja tehä niille sivuja, mut ei aika riitä.. Silti oon kyl ne tekemässä, mutta viivästys tuo hirveet paineet kun kokoajan odotan et joku tulee valittaa myöhässä olevista sivuista..
Susityttö
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Shady kirjoitti:Toisaalta.. Oonhan mä jo aika vanhakin leikkimään virtuaalipiskeillä :lol:
tämä. Missähän kohtaa tää pitäs lopettaa. Oon jostain 2004vuodesta pyörinyt virtuaalijuttujen parissa ja 2006vuodesta virallisemmalla koirapuolella. Intoa olis, mut aika ei riitä. En haluais ees aina kirjautua tänne, kun sit vaan vituttaa kun ei oo aikaa. Voikohan tätä harrastusta ikinä lopettaa valmiina? Joskus jo vannoin et otan vaan omia kasvattejani, mut ei sekään onnistunut. En haluis heittää hyviä koiria hukkaan ja loppujen lopuks tiiän et vielä en ainakaan pystyis lopettaan enkä ees pienentään kun en vaan haluu heivata noita koiria pois ja hyviä koiria en haluu jättää ottamatta. Mulle on ihan normaalia nykysin et kerran tai pari kuussa päivitän sivut ihan hullun raivolla ja ilmotan kisoihin mihkä kerkiän. Eteneminen hidasta, mut niin se on aina ollut mun vpiskeillä. Muhun jotenkin vaikutti Friskyn lopettaminen tosi paljon ja se vei vähän intoo tästä hommasta. Olis kiva kun olis joku jonka kanssa vois höpötellä vjutuista, mut eipä siihenkään taida ees olla aikaa.
Cookiemonster
Kanada

Viesti Kirjoittaja Cookiemonster »

Shady kirjoitti:Toisaalta.. Oonhan mä jo aika vanhakin leikkimään virtuaalipiskeillä :lol:
Pakko allekirjoittaa tämä, herranjumala olinko jotain 13-14v kun ekan kerran eksyin virtuaalimaailman koirapuolelle. Siitä pari vuotta, kun avautui verhot viralliselle puolelle sitten. :D Mutta jotenkaan ei vaan osaa jättää tätä leikkiä kesken ihan lopullisesti. Tällä hetkellä ihme kyllä intoa riittää vpuolella, mutta jonkun ajan päästä saattaa kaikki taas lopahtaa ihan kokonaan. Kisoihin osallistuminen /tai niiden järkkääminen on alkanut tuntua ihan pakkopullalta, samoin noiden sivujen päivittelyt.
Muutamaan otteeseen miettinyt, josko tän loppuvuoden vielä ainakin säheltäis noiden virtuaalihurttien kanssa. Ja alkais sitten sen jälkeen pikkuhiljaa poistumaan keskuudesta, mene ja tiedä. Kun noita koiria kumminkin on tullut ihan mukavasti taas ja jotkut aikalailla vielä ihan vaiheessa kisautukselta. Sitten taas molemmissa kenneleissä olis vähintään kourallinen koiria, jotka on jo valmiita ja kuopattavia (eikä sitäkään edes saa aikaiseksi kun ei raaski... :mrgreen: )

Pentuetsydeemitkin on ihan jäissä, kun ei vaan kiinnosta ollenkaan tyrkätä vmaailmalle kumpiakaan paimenia. Muutama yhdistelmä G'stä olis, mutta äh kun ei vaan huvita sitten yhtään. Roikkukoot tuolla vaikka muutenvaan, kai ne tulevat pentueet jossain vaiheessa vois sitten julkistaa. Jää nyt nähtäväksi, miten niiden käy.

Olipas epäselvää tekstin räpellystä, eikai se niin nuukaa ole.
Guthrun | Gloomkiller | Narvik | Stepmaker's

Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu
Vastaa Viestiin