PIVIKOjuttuja - Kysymyksiä ja mietelmiä

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Elisa.
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 181
Liittynyt: Su Touko 22, 2011 2:08 pm
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

PIVIKOjuttuja - Kysymyksiä ja mietelmiä

Viesti Kirjoittaja Elisa. »

Heissan kaikki piirroskoirien harrastajat!

Tuli tässä mietiskeltyä, tai on tullut mietittyä jo jokusen tovin, että miksi piirroskoirille ei ole "Muut kuvat" -luokkia? :) Lähinnä hevosten ja koirien ajattelu sekoittui ja kas! siitä se idea tuli. Kun siis piirroshevospuolella tuollainen on rakennekuvaluokkien lisäksi, niin olisihan se kyllä kiva koirillekin jotain erityismainintaa saada lisäkuvista. Juintun kannustuksesta uskalsin tätä ylipäätään lähteä tänne kirjoittamaan ennemmin kuin ottaa suoraan yhteyttä Pivikon ylläpitoon. Yleinen keskusteluhan kun on ihan hyvästä ja niin pois päin.

Tuli tuota kysymystä pohtiessa mieleen se, että ei varmaan harrastajat _tällä hetkellä_ pahemmin piirrä kuin ne pakolliset rakennekuvat, mutta toisaalta jos jotain erityismainintaa lisäkuvien kanssa voisi saada, niin ehkä se kannustaisi piirtämään niitäkin :) Itse ainakin piirtelen kuitenkin koirilleni muitakin kuvia rakenteiden lisäksi jo nyt, vaikka toistaiseksi ne turhia ovatkin. Tuovat kuitenkin mukavaa vaihtelua ja täytettä sivuille ainaisten rakennekuvien lisäksi.

----------------------

Toisena asiana nousi esille kysymys, johon itse haluaisin vastauksen kun siihen ei ainakaan Juinttu osannut vastata. Eli miksi tietyn ikäluokan kuvat täytyy olla vain yhden ja saman piirtäjän piirtämiä? Mitä tämä hyödyttää tai ei hyödytä, miksi siis näin ja mistä juontaa juurensa?
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: PIVIKOjuttuja - Kysymyksiä ja mietelmiä

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Joo kannatan ideaa. Tätä voisi kehitellä samalla kuin valokuvallisten "muut kuvat" -luokkaa, josta oli jo puhetta: http://karvaturrit.net/viewtopic.php?p=621148#p621148 :)

Lisäksi voisi tosiaan muuttaa tuota, ettei kaikkien kuvien tarvitse olla yhden ja saman piirtäjän. Joku muu voisi tehdä koiralle esim. pääkuvan, tai linet ja väritys voisi olla eri henkilöiden käsialaa, ilman pelkoa siitä että koiraa saa hylätyn ja joutuu diskatuksi.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Elisa.
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 181
Liittynyt: Su Touko 22, 2011 2:08 pm
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: PIVIKOjuttuja - Kysymyksiä ja mietelmiä

Viesti Kirjoittaja Elisa. »

Nii toi linekysymyskin oli mielessä. Ite piirtelin joskus täällä linejä ja kaupaks ne meni, mut eikai niillä sitten kukaan kisannu tms. jos piirros pitää olla yhden ja ainoan tekemä :<
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: PIVIKOjuttuja - Kysymyksiä ja mietelmiä

Viesti Kirjoittaja Shady »

Mä olen tuon säännön käsittänyt niin, että saman luokan kuvat pitää olla saman henkilön piirtämät sen takia, että ne olisi mahdollisimman tasavertaisia rakenteellisesti. Ei sillä mun tietääkseni ole ollut mitään merkitystä tekeekö tyyppi X linet ja tyyppi Y värityksen. Kuitenkin piirros käsiala porukalla on niin erilainen ja käsitys siitä rakenteesta, että samastakin mallista kaksi eri ihmistä saa aikaan aivan eri tasoisen (rakenteellisesti) kuvan, jolloin tuottaisi ongelmia koiran tuomaroinnissa. Jos esim kuva 1 olisi ERIn arvoinen, mutta kuva 2 olisikin EHn arvoinen vaikka molemmat teknisesti olisivatkin tasa-arvoiset.

Pidän siis kyseistä sääntöä ihan järkeenkäypänä.

// Onhan noita "voisko joku värittää tän" pyyntöjä ollu iät ja ajat ja itseasiassa ennen niitä oli nykyistä paljon enemmän.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: PIVIKOjuttuja - Kysymyksiä ja mietelmiä

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Mä henkilökohtaisesti tykkäisin siitä, että koiran kaikki rakennekuvat ovat saman henkilön piirtämiä luokasta riippumatta. Alkuperäisen piirtäjän on todennäköisimmin mahdollista ottaa parhaiten huomioon juuri kyseisen koiran rakenteelliset seikat jolloin koiran rakenne ei muutu dramaattisesti. Joku toinen piirtäjä saattaa kiinnittää eri tavalla huomiota esimerkiksi etuosiin, niin musta olisi varsin epäloogista jos avo-kuvan täysin suora etuosa vaihtuisi jonkun muun piirtäjän etuosaltaan täydellisesti kulmautuneeseen vet-kuvaan. Jne jne. Jos hiffasitte mitä ajan takaa. :P

Mutta kaikki hupikuvat sun muut on mulle yks lysti kuka ne on piirtänyt. Sehän ois vähän niinkun fanarttia jonkun muun virtuaalikoiralle! ;D (heh, ropet, voi niitä aikoja..)
Elisa.
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 181
Liittynyt: Su Touko 22, 2011 2:08 pm
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: PIVIKOjuttuja - Kysymyksiä ja mietelmiä

Viesti Kirjoittaja Elisa. »

No sittehnän se piirtäjähomma on ihan järkeen käypää tavallaan joo mutta kuitenkin tavallaan silti hassu sääntö :)


Mutta mitäs mieltä tuosta "muut kuvat" luokasta?
Elisa.
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 181
Liittynyt: Su Touko 22, 2011 2:08 pm
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: PIVIKOjuttuja - Kysymyksiä ja mietelmiä

Viesti Kirjoittaja Elisa. »

Mielipiteitä Muut kuvat- luokkaa kohtaan, vai kuihtuiko kasaan? :D
Vastaa Viestiin