!!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

^
Juinttu kirjoitti:- Rotukoodeiksi tulee käyttöön agility- ja pk-lyhenteet.
- Kisakoodiksi tulee käyttöön VTR-00000 rotukoodi <a href="#">koiran nimi</a>, ohjaaja<br>, poikkeuksina:
  • näyttelyt: VTR-00000 u./n. <a href="#">koiran nimi</a><br>
    koiratanssi: VTR-00000 rotukoodi <a href="#">koiran nimi</a>, ohjaaja (kappale)<br>
    rata- ja maastojuoksut: VVULXXX-00000 rotukoodi <a href="#">koiran nimi</a>, ohjaaja<br>
    valjakkoajot: ohjaaja - <a href="#">koiran nimi</a> (VTR-00000), <a href="#">koiran nimi</a> (VTR-00000), <a href="#">koiran nimi</a> (VTR-00000)<br>
Eli tämä lista ei ole pätevä?
Vajaat kaks tuntia siihen että tätä muutosta voidaan kutsua virallistetuksi mutta ilmeisesti missään ei ole selkeästi mustaa valkoisella siitä, mitä kaikki koodit jatkossa ovat. :D Voisko näistä tehdä yhteenvedon vFCI:n sivuille?
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Tämä ois pitäny sanoo varmaa kaks kuukautta sitten, mutta mun mielestä näyttelykoodissakin vois hyvin olla ohjaaja. Helpottaa omien koirien selaamista kutsusivuilta, kun vois etsiä vaan omalla nimellä.
Noina
Vuohenruokaa
Viestit: 1785
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 6:25 pm
Viesti:

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Noina »

Minusta tää koko homma on ollut kaikinpuolin sekavaa. Ja nytkö siis spanielikokeiden rotukoodit vaihtuu agikoodeihin + muutaman rodun kohdalla pk-koodeihin?
  • DON'T TRUST A SONG THAT'S FLAWLESS
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Eikös noi spanielikokeiden rotukoodit voitas ottaa käyttöön noiden rotujen kohdalla jokaisessa osallistumiskoodissa? Eli korvattais täällä ilmotetut (agilityn) rotukoodit noilla spanielikokeiden rotukoodeilla.

amecoc -> acs
amvspa -> avs
barbet -> bbt
jne.

En tiä olisko sillä niin väliä onko sen lagotto romagnolon rotukoodi vastaisuudessa sitten pk-lyhenne lr vai spanielilyhenne lrg.

Saatais kuitenkin sitä peräänkuulutettua yhtenäisyyttä edes pikkuisen enemmän ja säilyis tämäkin perinne jossain muodossa :)
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Mäkin tykkäisin enemmän noista spanielikokeiden lyhenteistä spanieleilla kuin agilitylyhenteistä. Lähetin eilen ekan osallistumisen uudella koodilla ja käytin englanninspringerspanieleistani agilityn lyhennettä engspa, mikä tuntui tosi oudolta. En ole törmännyt tohon engspa-lyhenteeseen missään aiemmin (agi ei ole tuttu laji), mutta ess-lyhenne on ihan yleisesti käytössä.

Tää kyllä meni nyt vähän sekavaksi, kun selkeitä päätöksiä uusista koodeista ei julkaistu minkään virallisen kanavan kautta. Noh, meillä on tammikuu muutenkin siirtymäaikaa, joten voidaan vielä sählätä ja pyöritellä näitä.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Mä olin koko ajan siin käsityksessä et puhutaan vain käyttölajien koodeista eikä näyttely, kun jossain keskustelussa vissiin turrichatin puolel mainittiin et nlykoodit vois pitää muuttumattomina. Et pieni miscommunication Juintun kans että info on tullut esimerkkeihin väärin mut siis ei pitäis muuttaa näyttelykoodia mitenkään.

Omistajan lisäämisestä nlykoodiin oli jo joskus puhetta myös ja silloin aiheesta puhuneista valtaosa ei tykännyt ideasta. Siksi se ei tainnut kierrättyä edes foorumille asti. Mä olen henk.koht. itse edelleen sitä vastaan.

Rotukoodit on olleet esillä ja äänestykses et miksi huomauttaa vasta nyt.. voi niille edelleen tehdä jotain jos tuntuu tarpeelliselta.

Asiasta piti tulla virallinen info etukäteen mut ollaan oltu rehellisen saamattomia.

onpa puhelimel hirvee kirjottaa
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Sigitius kirjoitti:Rotukoodit on olleet esillä ja äänestykses et miksi huomauttaa vasta nyt.. voi niille edelleen tehdä jotain jos tuntuu tarpeelliselta.
Mä en ainakaan ollut edes tajunnut koko asiaa ennen kuin vasta eilen osallistumista lähettäessäni. :) Iskin siihenkin ensin automaattisesti oletuksena ess, mutta syystä tai toisesta päätin katsastaa rotukoodiluettelon enne viestin lähettämistä ja huomasinkin oikean koodin olevan engspa.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Kirsi kirjoitti:Tämä ois pitäny sanoo varmaa kaks kuukautta sitten, mutta mun mielestä näyttelykoodissakin vois hyvin olla ohjaaja. Helpottaa omien koirien selaamista kutsusivuilta, kun vois etsiä vaan omalla nimellä.
Jolloin viralliseksi koodiksi näyttelyihin tulisi käyttöön:
u./n. <a href="#">koiran nimi</a>, omistaja<br>

Mielipiteitä?
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Janina »

No mulla on tuhat ja yks koiraa, enkä oo koskaan kaivannut tollaista enkä sitä kyllä oikein ymmärräkään. Tosin no, musta on mukava katsella muidenkin saamia tuloksia jolloin ne omatkin koirat tulee käytyä läpi siinä samalla. Kyllähän ne nimimerkit ehkä syö myös hiukan sitä "virallisuutta" josta ainakin itse oon näyttelyissä tykännyt, mutta kai se on vaan totuttelukysymys.

Jos tällainen tulee voimaan, laittaisin itse ehkä ohjaajan (esittäjän?) vasta koiran nimen jälkeen, jotta osallistujaluettelossa kaikkien koirien nimet alkaisivat samoilta kohdin esittäjien eripituisista nimimerkeistä huolimatta.
Jenna
Kanada
Viestit: 1587
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 12:01 pm

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Jenna »

Taitaa jäädä kisaaminen tammikuussa ni näkee millaiseksi nämä muovaantuu kuukaudessa :)
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Shady »

Näihin pitäis varmaan asap saada jotkut viimiset ja viralliset versiot ilmoille. Kohta siirtymäaika umpeutuu ja mua ei ainakaan henk.koht. kiinnosta alkaa muuttaa noiden parin sadan koiran osallistumiskoodeja, jos niihin tuleekin vielä jotain muutoksia.

Muuttuuko näyttelykoodi?
Onko tän sivun alussa listatut ne lopulliset?
Onko rotukoodit nyt pk+aksa vai säilyykö esim spanieleilla omansa?
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Shady kirjoitti:Näihin pitäis varmaan asap saada jotkut viimiset ja viralliset versiot ilmoille. Kohta siirtymäaika umpeutuu ja mua ei ainakaan henk.koht. kiinnosta alkaa muuttaa noiden parin sadan koiran osallistumiskoodeja, jos niihin tuleekin vielä jotain muutoksia.

Muuttuuko näyttelykoodi?
Onko tän sivun alussa listatut ne lopulliset?
Onko rotukoodit nyt pk+aksa vai säilyykö esim spanieleilla omansa?
Näihin kaipaisin minäkin vastausta. :) vFCI:n sivuilta löytyy tällainen infopaketti, joten ilmeisesti näyttelykoodi säilyy entisellään ja tuolta löytyvät muutkin viralliset koodit. Entäpä spanieleiden rotukoodit? Milläs muilla pk-oikeudettomilla roduilla on rodunomaisten lajeissa rotukoodeja? Kanakoirilla ainakin, mutta onko muita?

Ja mites sekarotuiset, joista oli puhetta? Kait ne saa rekisteriin? Rotukoodi niille ainakin näkyy olevan olemassa.

Edit / Tutkailinkin vähän vFCI:n rekisteriä ja löytyihän sieltä EFR:n alta sekarotuisetkin.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Rotukoodiasiasta oli puhetta ja äänestystä jo pari kuukautta sitten, tälläiset asiat olisi kannattanut tuoda silloin esille. Nyt siis on päätetty että viralliset rotukoodit on pk-rotukoodit ja agilitylyhenteet. Ne löytyy täältä, ja pian myös vFCIn sivulta. (Sigiiii?)
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Shady »

Mulle ainakin homma oli ihan selvä äänestyksen rauettua, mutta monet (myös sinä) on sen jälkeen esittänyt uusia muutoksia ja on myös todettu, että niihin voidaan vielä tehdä muutoksia vaikka äänestys oli ja meni.

Miten nuo itse koodit sitten?
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Mie en edes tajunnut vilkaista esimerkiksi enkkusprinkkujen koodia ennen kuin tän vuoden alussa. Jonkin aivopierun saattelemana aattelin sen olevan ilman muuta spanielikokeista tuttu ess, jota tulee huomattavasti enemmän vastaan (rotujärjestön sivuja myöten) kuin tuota engspa-lyhennettä. Sinänsä mulle on kyllä ihan sama mikä se rotukoodi on, koska copypastenahan noita osallistumisia tulee lähetettyä. Engspa-lyhennettä oon tän kuun käyttänytkin.

Shady, lintukoirakokeiden sivuille kannattanee laittaa riittävän selvä huomautus noista muuttuneista lyhenteistä spanieleilla ja kanakoirilla. Epäilen nimittäin niiden kanssa tulevan sotkua jonkin aikaa. :) Ainakin tässä kuussa oon nähnyt spanieleilla sekä agilyhennettä että spanielikokeiden lyhennettä.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Vastaa Viestiin