VFCI:n työntekijät

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: VFCI:n työntekijät

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Lume kirjoitti: Su Marras 17, 2019 2:20 pm Hei nyt niitä henkiöitä oikeasti lisää!! Jos en minä niin joku muu AKTIIVINEN henkilö. Menee pian usko koko vFCIhin (ja vMKLlään, yhtäkään mun uutta kenneliä ei ole käsitelty vaikka anomukset laitettu viikkoja sitten...). Ymmärrän, että ei ehdi ja on parempaakin tekemistä ja on "oikea elämä", mutta siinä tapauksessa kannattaa varmaan antaa ohjat/osa ohjista niille, keillä on aikaa katsoa kisakalenterit ja rekisterianomukset yms edes yhden kerran päivässä.. :roll:
Ootko koittanut laittaa mailia suoraan? :) Shady: dorado[at]kultsu.net

Ja VMKL:n asioissa Nikke: jaana_nelli[at]hotmail.com

Ja siis vaikka mä oon tän topikin aloittanut ja "vastaan" VFCI:n tekniikkapuolesta, niin mä en ikävä kyllä voi tehdä päätöksiä Shadyn ohi. 🤷🏻‍♀️ Tai siis voisin toki, mutta se ei millään tapaa olisi reilua, kun oon jo aikoja sitten irrottanut itseni varsinaisesta ylläpidosta.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Avatar
Lume
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 199
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2018 6:07 pm

Re: VFCI:n työntekijät

Viesti Kirjoittaja Lume »

En ole laittanut sähköpostia, koska en ole ihan varma haluanko kuitenkaan loppujenlopuksi sitoutua niin lujasti virtuaalimaailmaan. Mutta täytynee katsoa, ellei kukaan muu aktiivinen henkilö ilmottaudu vapaaehtoiseksi. Nimittäin eihän tästä tule enää mitään, kun kisa-anomukset katsotaan vasta vipin jälkeen ja kenneleitä ei enää hyväksytä vMKLään koska kukaan ei katso niitä läpi. Sitten mietitään kun uudet harrastajat ovat aika harvassa nykyään. 🤷🏻‍♀️

Ps. en kenellekään tietylle henkilölle tässä ajatuksiani pura, vaan lähinnä sille ajatukselle että uusia ei oikein oteta "hallintoon" vaikka sille on niin selvästi tarvetta.
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: VFCI:n työntekijät

Viesti Kirjoittaja Janina »

Mä en ole nyt ihan joka päivä pystynyt kisa-anomuksia ja rekisteriä tsekkaamaan (varmaan n. viikko väliä, kuvittelisin), mutta sitä ennen tsekkailin kyllä joka päivä. Joku toinenkin apukäsi olisi kyllä hyvä, koska ainakin mulla saattaa juuri olla viikkoja joina en pysty muutamaan päivään tai jopa koko viikkoon keskittymään näihin asioihin. Me ollaan ihmisiä kaikki, eri elämäntilanteissa, eikä ainakaan musta ole harrastukselle hyvä jos hyväksymishomma lepää yhden ihmisen varassa. Kaksikin on mun mielestä liian vähän juuri sen varalta, että tilanteita voi tulla.
Avatar
Lume
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 199
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2018 6:07 pm

Re: VFCI:n työntekijät

Viesti Kirjoittaja Lume »

Etkä varmasti ole ainoa, kenellä tulee näitä taukoja. Nimittäin ainakin mun elämän kohdalla virtuaalimaailma on viimeinen asia mitä mietin, jos jotain vakavaa tapahtuisi.
Marras
Kanada
Viestit: 1443
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 10:56 pm
Paikkakunta: TKU

Re: VFCI:n työntekijät

Viesti Kirjoittaja Marras »

Voisin hyvin ilmoittautua vaikka yhdeksi kisakalenterin hyväksyjäksi. Vietän niin paljon aikaa koneen äärellä, vaikkakin työn merkeissä, mutta tällainen pikkunäpräily ei mitään haittaisi.
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: VFCI:n työntekijät

Viesti Kirjoittaja Shady »

vFCI ja vMKL eivät toimi yhdessä, joten ei kannata niitä toisiinsa sekoittaa. Joka kerta kun itse viime aikoina olen kalentereita selannut ei ole ainoatakaan kisa-anomusta ollut jonossa, jonkin verran on ollut rekisterissä nyt taas, mutta vain muutamia. Eli eipä siellä ole tainnut viime aikoina kisat kauaa joutuneet odottelemaan.

Marras lisätty kisa-kalenterin päivittäjä tiimiin.

Jos haluaa kisojaan läpi pika vipeillä niin suosittelen toimimaan samoin, kun toimittiin silloin, kun kisat vielä olivat jokainen oman yhdistyksensä alla - eli laittakaa viestiä jollekkin päivittäjille. Kukaan ei voi olettaa, että kisakalenteria on joku hyväksymässä joka päivä tai edes joka kolmas.

// Muistutan tässä samalla vielä, että jos on jotain tärkeää vFCI:hin liittyvää asiaa niin laittakaa mailia vFCI:n omaan mailiin. Ko. mailin kautta tavoittaa nopeimmin sekä minut, että Timben. Itse en käy Turrilassa niin aktiivisesti, koska en harrasta enää omilla koirilla vaan roikun vain vFCIn hommissa. Pyrin toki täälläkin käymään tasaisin väliajoin, mutta viestien täältä huomaamiseen voi mennä useita päiviäkin, jos ei joku ( usein Timbe ;D ) faceen vinkkaa, että täällä olis jotain, joka kannattaa käydä tsekkaamassa.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: VFCI:n työntekijät

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

^Miksi tuoreempia aktiiviharrastajia ei oteta mukaan päivittelytiimiin? Mikä voisi olla mahdollinen haitta, kun mm. Lumellakin on kuitenkin kokemusta varmaan ainakin useiden kymmenien kisojen järjestämisestä? Mitä haittaa on siitä, että apukäsiä onkin enemmän kuin vain nippanappa sen verran, että pärjätään?

Jos aktiivisimmat harrastajat alkavat valittaa virtuaalimaailman hallinnosta, pitää heitä kuunnella ilman, että vain töräytetään oma kanta ilmoille ja jätetään asia sikseen. Shady ei käsittääkseni nykyään itse kuitenkaan katso virtuaalimaailmaa aktiiviharrastajan vinkkelistä?

Toivon tosiaan, että oot laittanut viestiä Lumelle vaikka yv'nä hänen kiinnostuksestaan päivittelijän puuhiin. Mun mielestä ei ole hyvä asia, että virtuaalimaailman tilanteesta vastaavat sellaiset henkilöt, jotka eivät itse asiassa juurikaan enää bittipuuhia muuten harrasta aktiivisesti.

Ps.
Shady kirjoitti: Ti Marras 19, 2019 5:14 pm Jos haluaa kisojaan läpi pika vipeillä niin suosittelen toimimaan samoin, kun toimittiin silloin, kun kisat vielä olivat jokainen oman yhdistyksensä alla - eli laittakaa viestiä jollekkin päivittäjille. Kukaan ei voi olettaa, että kisakalenteria on joku hyväksymässä joka päivä tai edes joka kolmas.
Jos tällaista vaaditaan, niin olisi hyvä vähintäänkin päivittää tän topicin aloitussivuun ne nykyiset päivittelijät yhteystietoineen.
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: VFCI:n työntekijät

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

^ Hyvä kun muistutit tosta listasta... t. Oravan keskittymiskyky

Mun mielipide on vaan mun mielipide, mutta teoriassa näen, että jos aktiivinen kisojen järjestäjä on lähes ainoa aktiivinen kisojen tarkistaja, niin on jonkinlainen riski, että hän hyväksyy omat kisansa kalenteriin. Se on itsessään ihan ok, mutta ihminen helposti sokeutuu omille jutuilleen ja näin on mahdollista, että hyväksyy vahingossa kalenteriin oman kisansa, jonka sivuilla tai ilmoittautumisessa on jokin virhe. Tästä on kyllä ohjeistettu hyväksyjiä, ettei mielellään hyväksytä omia kisoja kalenteriin ja jos hyväksytään, niin ollaan ihan super ekstra huolellisia tarkastaessa, mutta saattaa niitä vahinkoja silti käydä. Toki niitä voi käydä myös vaikka joku toinen tarkastaisi.

Niiden virheiden korjaaminen vaan on yksin mun harteilla, niin toivoisin niiden pysyvän minimissä. :mrgreen: Mulla on ollut viimeiset pari vuotta aika karseaa töissä, kun ollaan pyöritetty duunikaverin kanssa käytännössä kahdestaan koko puljua, jonka on aiemmin hoitanut ~5 työntekijää, niin mun ehtiminen ja aivokapasiteetti ovat olleet aika kortilla. Sen takia kaikki pienetkin mun lupaamat jutut ovat jääneet roikkumaan, kun ensin en ehdi ja sitten jo unohdan... (Mut se YVNL on vielä muistissa!)
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: VFCI:n työntekijät

Viesti Kirjoittaja Shady »

^^ Eihän sitä ketään vaadi, mutta sillä tavalla saa varmemmin pika vipit läpi. Ei sitä ennenkään vaadittu, mutta auttoi kivasti saamaan ne pikaisella vipillä olevat kisat kalenteriin ;)

Ketään ei ole tarkoitus syrjiä päivittelijän roolista. Marras oli aiheesta laittanut sähköpostia, jonka kautta hänelle tunnus laitettiin ennenkuin tänne näitä edes tulin katsomaan. Korostan vielä, että minä itse en täällä kovin ahkeraan pyöri, joten paras tapa olla yhteydessä on sähköposti (ja nimenomaan vFCI:n oma sähköposti).

^ Voitais Timbe katsoa toi kalenterin manuaali korjaaminen niin voidaan yhdessä jakaa sitä taakkaa. :)
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
felissa
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Syys 23, 2013 8:08 pm

Re: VFCI:n työntekijät

Viesti Kirjoittaja felissa »

Timberwolf kirjoitti: To Marras 21, 2019 8:39 amMun mielipide on vaan mun mielipide, mutta teoriassa näen, että jos aktiivinen kisojen järjestäjä on lähes ainoa aktiivinen kisojen tarkistaja, niin on jonkinlainen riski, että hän hyväksyy omat kisansa kalenteriin. Se on itsessään ihan ok, mutta ihminen helposti sokeutuu omille jutuilleen ja näin on mahdollista, että hyväksyy vahingossa kalenteriin oman kisansa, jonka sivuilla tai ilmoittautumisessa on jokin virhe. Tästä on kyllä ohjeistettu hyväksyjiä, ettei mielellään hyväksytä omia kisoja kalenteriin ja jos hyväksytään, niin ollaan ihan super ekstra huolellisia tarkastaessa, mutta saattaa niitä vahinkoja silti käydä.
Tää on musta ihan turhanpäiväinen huolenaihe. Hevospuolella kilpailuja järjestetään useita kymmeniä päivittäin, välillä on vähän hiljaisempaa ja välillä kalenteriin ilmestyy yli sata kisaa päivässä. Käytännössä kaikkien aktiivisten kisajärjestäjien kilpailut menevät etuuspistejärjestelmän ansiosta tarkastamatta suoraan kalenteriin. Ongelmia ilmenee harvoin ja jos otetaan huomioon vielä se, että tulokset lopulta lähetetään ja hyväksytään vrl:oon niin korjauksia täytyy tuohon kisamäärään nähden tehdä aniharvoin.

En todellakaan tarkoita että tuollainen massiivinen järjestelmä pitäisi koodata koirapuolelle, mutta ehkäpä se ei olisikaan ongelma jos hyväksymisoikeuksia jaettaisiin useammalle ja antaisi näiden henkilöiden ihan suosiolla hyväksyä omat kilpailunsa kalenteriin. Useinhan uudet kutsut tehdään vanhojen päälle, joten perusasiat on kunnossa ja virheet sattuvat lähinnä päivämäärissä. Onko näiden pikkuvirheiden korjaaminen niin hankalan tien takana, ettei siihen voisi antaa oikeuksia jollekin toisellekin henkilölle?

Ei oo tarkotus hyppiä kenenkään varpaille, ainoastaan antaa näkökulmaa heppapuolelta missä volyymi kisoissa on moninkertainen.
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: VFCI:n työntekijät

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

^ Ei se korjaaminen oo ees hankalaa, mutta ei vaan oo tullu ajatelleeksi, että jaettaisiin vastuuta laajemmalle. 🤷🏻‍♀️ Osittain se johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että lähes kaikki pyörii yhden yksityishenkilön sivutilalla ja muokkaukset tehdään suoraan tietokantaan. Tääkin ois tosi helppo korjata, mutta kun kaikki tekniikka pyörii nykyään mun kautta, niin sattuneista syistä en pysty ihan kaikkea tekemään.

Musta on aina hauskaa, että heppapuolelta tullaan kertomaan, miten asiat kandeis tehdä, kun oon tässä jo pidempään seurannut VRL:n uudistamiseen liittyviä ongelmia sivusta ja onpa muakin kosiskeltu sinne auttavaksi kädeksi. Siinä suhteessa oon ihan tyytyväinen nykytilaan ja niin kauan kuin koirapuolella ei oo kiinnostusta opiskella php:ta ja tietokantoja, niin asiat tulee pysymään mun harteilla. Kyllähän Shady on aiemminkin ottanut jutuista hyvin koppia, mutta sellaiset unohtuu nopeasti, jos ei taitoja käytä säännöllisesti.

Sori tämmöinen työviikon jälkeinen ja suoraan päikkäreiltä heränneen pöllön avoin kommentti. 🦉 😅 Mut näin ne asiat vaan sattuu olemaan.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
felissa
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Syys 23, 2013 8:08 pm

Re: VFCI:n työntekijät

Viesti Kirjoittaja felissa »

Timberwolf kirjoitti: Pe Marras 22, 2019 9:34 pmMusta on aina hauskaa, että heppapuolelta tullaan kertomaan, miten asiat kandeis tehdä
Nimenomaan ei, mut ois pitäny tajuta että noin se otetaan.

VRL:n koodihässäkkä ei missään nimessä oo mikään ihanne, mistä kannattaa kattoa miten asiat kandeis tehdä. Eikai sitä tehtäis uusiks jos olis. Kyse oli kisojen hyväksymisestä(/suoraan kalenteriin menemisestä) ja siitä aiheutuvasta työstä hyväksymisvaiheessa, tai sitten jälkikäteen korjaillessa.
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: VFCI:n työntekijät

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

^ Mutta siis kyllähän suora vertailu on nimenomaan sitä, enkä mäkään tota niinkään pahalla sanonut. Koska ainahan kahden samankaltaisen asian välillä tapahtuu vertailua. Mun esittämä huolenaihe on koettu ihan tässä meidän omassa systeemissä, eikä edes kovin kauan aikaa sitten, niin siksi sen kans toin esille. En tiiä miksi, mutta tällä puolella mene helposti VIP ja PVM väärin päin joko kisasivulla tai kalenteriin ilmoitettaessa. Eihän se iso ongelma oo todellisuudessa, mut sit kun meidän ongelmien mittakaava on niin poskettoman pieni, niin se kasvaa arvoaan suuremmaksi ongelmaksi... :D
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: VFCI:n työntekijät

Viesti Kirjoittaja Shady »

Joo tosiaan ei noiden manuaalisten korjausten tekemistä ole mahdollista ainakaan tällä hetkellä jakaa muiden kuin mun ja Timben kesken, koska en suostu antamaan pääsyä mun sivutilalle kenellekään muulle. Muut saavat hoitaa sivuta FTP:n kautta + kalenterien hyväksynnät. Tämä ihan jo siitä syystä, että mun sivutilalla on todella paljon ulkopuolisten - mun asiakkaiden - sisältöä enkä halua kenenkään muun ulkopuolisen pääsevän sinne sekoittamaan tai selaamaan niitä. Enkä mä luota harrastajiin, joita en IRL tunne millään lailla.

Toki, jos tietokantoihin halutaan pääsy isommalle porukalle voi porukka alkaa miettimään haluavatko harrastajat ostaa taas ihan oman sivutilan vFCI:lle. Siihen ei tainnut loppuvaiheessa tulla enää tarpeeksi rahallista kannatusta harrastajilta, jonka takia sivutila suljettiin. Tai vaihtoehtoisesti jos joku haluaa omalle sivutilalleen laittaa ja jakaa oikeudet päästä cPaneliin muillekin harrastajille.

Tosin en tiedä miten hyvät valmiudet harrastajilla on hallinnoida tietokantoja, ettei sitten sitä kautta onnistuttaisi sekoittamaan pakkaa ja lisäämään taas Timben työtaakkaa, joka on jo nykyisellään melkoisen suuri.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Avatar
Lume
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 199
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2018 6:07 pm

Re: VFCI:n työntekijät

Viesti Kirjoittaja Lume »

Aktiiviset jäsenet rekisterin ylläpidossa? Huhuu, missä olette?

Rekisterijonossa on 29 koiraa.
Vastaa Viestiin