Vastaanpa nyt näihin, vaikka olenkin jo kirjoittanut tähän topiciin viestin koiramäärästäni.Erika kirjoitti:Mulla on pieni ongelma virtuaalikoirieni kanssa. Tai ei vielä ongelma, mutta luulen että jossain vaiheessa tulee eli kysyn teiltä mielipidettänne.
Ne, joilla on paljon koiria:
Paljon koiria - se voi jonkun mielestä olla viisi tai jonkun toisen mielestä viisikymmentä. Eli kerrotko viestissäsi kuinka monta koiraa sinulla on. Tuntuuko sinusta ikinä, että haluaisit pitää vain muutamaa koira tai että kaikille ei yksin kertaisesti riitä aika?
Innostuksen lopahdettua?
Tuleeko välillä sellainen fiilis että olisipa intoa jatkaa virtuaalikoirailua? Onko välillä suuret suunnitelmat koirien suhteen? Vai haluaisitko vain poistua virtuaalimaailmasta?
Mulla on tällä hetkellä paria vaille 40 koiraa (joskus ensi vuoden puolella yli 40 laskujeni mukaan), ja kyllähän tuo luku välillä päätä huimaa. En kuitenkaan osaisi olla vain muutaman koiran kanssa, vaan minusta on hauska kisailla usean eri koiran kanssa, kun olen painottanut kisalajit erikseen jokaiselle. Mikään koiristani ei siis kisaa jokaisessa sille mahdollisessa lajissa, vaan esim. paimenkoirilla on jokaisella paimennus ja siinä sivussa pk-lajeista joku ja mahdollisesti myös agility, VEPE tai TOKO. Suuremmankin koiramäärän kanssa pärjää, jos kisautussysteemi on toimiva, eikä tavallaan haali liikaa kisattavaa, ellei sitten todella ole aktiivinen kisaaja.
Välillä motivaatio on toki ihan alamaissa, kun tässä sivussa on myös tuo IRL-elämä elettävissä. Pari kertaa olen lopettanut kennelin ja elellyt hiljaiseloa, mutta aina olen kuitenkin tullut takaisin - yleensä myös suurin piirtein samalla koirakokoonpanolla. Esimerkiksi koirani Noblesse Oblige of Catizze sekä Kukkaniityn Faunatar ovat olleet minulla jo kahden edellisen kennelin aikoina ja muuttaneet mukanani tähän nykyiseen.