vMV 2011 / kaikki tulokset tulleet

Ilmoita järjestämistäsi virtuaalimaailmaan sijoittuvista kilpailuista täällä.
Vastaa Viestiin
Kendra
Höpsö veitikka

Re: Maailmanvoittaja 2011 / TARVITAAN TUOMAREITA

Viesti Kirjoittaja Kendra »

Salukitulokset laitettu aiemmin tänä päivänä.
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

Örrr mihin sähköpostiin nuo tulokset nyt pitää laittaa? :mrgreen: Laitoin ne viimeksi johonkin kennelliitto@hotmail.com-osoitteeseen, mutta bambin lähettämässä mailissa oli joku toinen osoite, josta mulle kuitenkin pukkas takaisin Mailer Daemonia.
Mimmu
Nostaa rautaa

Viesti Kirjoittaja Mimmu »

Voisin ottaa pyreneittenmastiffit, shar peit, tiibetinspanielit ja FCI9 RYP :)
Indy
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Indy »

Mimmu kirjoitti:Voisin ottaa pyreneittenmastiffit, shar peit, tiibetinspanielit ja FCI9 RYP :)
örrörr, mä menin tipsut tuolla jo varaamaan :)
Kuva
whokilledbambi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja whokilledbambi »

Nath kirjoitti:Örrr mihin sähköpostiin nuo tulokset nyt pitää laittaa? :mrgreen: Laitoin ne viimeksi johonkin kennelliitto@hotmail.com-osoitteeseen, mutta bambin lähettämässä mailissa oli joku toinen osoite, josta mulle kuitenkin pukkas takaisin Mailer Daemonia.
Voi olla että oon typottanut siihen, koska oon monta kertaa koittanut päästä mailiin kirjoittamalla käyttäjätunnukseksi kennelliito... :DD Eli kennelliitto@hotmail.com kelpaa oikein hyvin!
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
Zema
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Zema »

Kertokaas nyt, mitä mun kuulu tehrä:
Ilmoitin shetlanninlammaskoiranarttuni Rázóns Clowny Mystery PEK- luokkaan, se olisi siirtynyt JUN- luokkaan 23. päivä. Saako se nyt hylätyn, koska se on jo täyttänyt 10kk?
lentoasi seuraan
ehkä käännyt takaisin
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Jos sillä on juniori-ikäisen koiran kuvat niin kyllä, mut jos on pek ikäisen kuvat niin ei.

Kui pitkien noiden arvostelujen pitää olla? Mietin et voisin ottaa nahkat, mikäli joku parin lauseen sopii, koska mä en romaaneja jaksa kirjoittaa, etenkin kun noita on suht paljon. Ja miten ton jälkeläisluokan tuomarointi toimii?
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
whokilledbambi
Höpsö veitikka

Jos on paljon osanottajia niin parin lauseen arvostelut kelpaa, jos on pari osanottajaa niin mielellään sen pituisia kuten esim pinsereillä (2kpl) on, ROP sai tämän pituisen arvostelun:
"Aivan upean ensivaikutelman antava komea ja maskuliininen uros. Omaa erittäin selvän sukupuolileiman. Hyvin vahva ja ylväs olemus. Erinomainen neliömäinen rakenne. Hyvät mittasuhteet omaava. Hyvin voimakaspiirteinen pää. Hyvä tasainen kallo, erinomainen otsapenger. Kuono oikean mallinen. Hyvä täyteläinen kirsu, jossa oikea väri. Hyvät tiiviit huulet. Alaleuka voisi olla aavituksen vahvempi. Erinomaisen malliset silmät, hyvin tarkkaavainen ilme. Aavistuksen liian ylös kiinnittyneet korvat, muodoltaan erinomaiset. Kauniisti kaartuva kaula, jossa hyvä pituus, vahvuutta saisi kuitenkin olla enemmän. Erinomainen ylälinja, jossa säkä korkein kohta. Hyvä lyhyt ja tiivis selkä. Melko pyöristynyt lantio. Hyvin kehittynyt eturinta. Erinomainen alalinja. Erittäin vahvat eturaajat. Hyvät lihaksikkaat olkavarret, hyvät suora-asentoiset kyynärvarret. Erinomaiset vahvat ranteet. Ok välikämmenet. Hyvät pyöreät käpälät. Reisissä voisi olla lisää leveyttä sekä voimakkuutta. Sääret pitkät ja jänteikkäät. Kulmaukset ok. Hyvät välijalat. Erinomainen tiheä ja pinnanmyötäinen karva. Hyivn ihanteellinen väritys. Kokonaisuudeessaan hyvin ryhdikäs ja näyttävä uros."

Yks vaihtoehto olis sit antaa (parin) lauseen arvostelu ja sit koiran omistaja voi laittaa sähköpostia ja kysyä kattavampaa arvostelua.
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
Twiggy
Pohjasakan hämmentäjä

Viesti Kirjoittaja Twiggy »

Ma ei ymmärrä miksi ROPin pitäisi saada pitkä arvostelu, siis jossain pienilukuisessakin rodussa? Eiks ne parhaimmat koirat oo niitä, joista on vähiten sanottavaa? Mä ainakin saan melkein täydellisestä kokonaisuudesta tiivistettyä hyvinkin lyhyen arvostelun. Sen sijaan ne pitkät syntyy silloin, kun koirasta löytyy enemmän huomautettavaa.
Ja ehkä mä taidan kuulua yhteen niistä ihmisistä jonka mielestä koiran arvostelussa ei kuulu käydä koiraa läpi senttimetrin tarkkuudella korvista varpaisiin. :D Varsinkaan virtuaalisesti.
whokilledbambi
Höpsö veitikka

Kyse ei ollut suinkaan siitä että juuri ropin pitää saada pitkä arvostelu vaan pointtina oli se että parin osanottajan rodulle on annettu tuon pituista arvostelua, mutta suurilukuisemmille roduille on annettu lyhyempää (josta en sitten antanut erikseen esimerkkiä).
Wolfie
Höpsö veitikka

Lano kirjoitti: Ja miten ton jälkeläisluokan tuomarointi toimii?
Tuohon ei vastattu, eli jälkeläisluokan tuomaroinnista ei lue mitään, ei vFCI:ssä eikä tuolla kisasivulla.

Nahkoja on reilusti yli 20, joten en tuollaisia tule kirjoittamaan, eikä mun tyyli muutenkaan ole milli milliltä läpikäyminen, mutta mielelläni ottaisin nahkat, jos sellainen ns basic pituus riittää ja joku vaivautuisi selittämään jälkeläisluokasta. Tiedän mitkä koirat sisältyy siihen (kuten luokkakin sanoo että jonkun koiran jälkeläisiä), mutta en tiedä pitääkö ne kaikki yksittäiset koirat arvostella, miten niiden tulee olla yhteneviä, vai pitääkö arvostella ryhmänä, pitääkö antaa KP vai mikä siinä edes annetaan etc. Tuomaroin nimellä Wolfie.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2015 tyylilyyli
Twiggy
Pohjasakan hämmentäjä

Viesti Kirjoittaja Twiggy »

Bambi, joo :D Mä luin ton sun aikasemman viestin just kun olin tullut päikkäreiltä ja ymmärsin sen niin että sun mielestä ROPille kuuluu antaa kilometriarvostelu. Nyt kun oon oikeesti hereillä, en tajua miten olin käsittänyt sen niin..
Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eros »

Jälkeläisluokka arvostellaan vähän samaan tapaan kuin kasvattajaluokka, koirat arvostellaan siis ryhmänä. Jos nyt ihan oikein muistan...
Paras jälkeläisluokka saa tuloksen JÄLK1 KP ROP-JÄLK, ainakin näin tulokset oli merkitty edellisissä voittajissa.

Mä itse kuulun siihen ryhmään, joka aina toivoo koirallensa kattavia sanallisia. Se riippuu ihan tuomarista, pystyykö kirjoittamaan lyhyitä mutta kuitenkin sisällöltään "rikkaita" sanallisia. Mä pyrin aina siihen että kerron ne hyvät ja huonot puolet, enkä jätä mitään oleellista kertomatta vaikka aika olisikin tiukalla tai jaksamus nollassa. Ja kyllä suoraan sanottuna inhoan niitä "Hyvä pää, kiva runko. Kulmaukset ok. Kaunis turkki." sanallisia...
Wolfie
Höpsö veitikka

No ei mulla olis semmosia, mut en näe mitään järkeä käydä koirassa joka paikkaaa läpi. Mut jos vaaditaan tommosta romaania niin kuin tolla ropilla, niin en sitten tuomaroi, koska en näe mitään pointtia luetella jokaista asiaa koirassa, jos koira on saanut T:n tai H:n niin toki arvostelussa tulee ilmi ne huonot asiat jolloin se pituuskin tietenkin nousee, mut jos koirassa ei ole mitään vikaa ja luetellaan sentistä senttiin, että hyvät se, hyvät noi, hyvät nää, hyvät toi, blaablaablaa, niin ei, en näe siinä mitään pointtia ja silloin arvostelusta tulee todella väkinäinen ja sitä en jaksa, koska se tuntuu mulle luonnottomalta. Sinällään jaksamuksesta edes kiinni, koska mulla on paljon aikaa ja tällä hetkellä hyvin inspiäkin, kun on todella tuttu rotu, mut en vaan yksinkertaisesti näe siinä mitään pointtia, että pitää mainita arvostelussa sentti sentiltä, vaikka koira katsotaankin tarkasti.
Twiggy kirjoitti:Ja ehkä mä taidan kuulua yhteen niistä ihmisistä jonka mielestä koiran arvostelussa ei kuulu käydä koiraa läpi senttimetrin tarkkuudella korvista varpaisiin. :D Varsinkaan virtuaalisesti.
Aattelin et olis ollut kiva tuomaroida semmosesta rodusta, mistä tiedän kunnolla jotakin ja mistä mulla on selkeä visio, etenkin nyt, kun mulla ei ole omia koiria mukana, kun olen nahkoista luopunut, mut tosiaan tsemppiä uuden etsimiseen.

Se kans tuli mieleen, et millon oon kirjottanut tommosia arvosteluja? Tuskin mä olisin päässyt edes tuomarointikoetta läpi tommosilla arvosteluilla ja siitäkin on kauan.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2015 tyylilyyli
whokilledbambi
Höpsö veitikka

Siis:
Jos luokassa on alle viisi (5) osanottajaa, olisi kiva jos saataisi niille pidemmät arvostelut varsinkin jos tuomaroit koko näyttelystä vain pari rotua (joissa jokaisessa rodussa alle viisi (5) osanottajaa). Esimerkkinä pitkästä arvostelusta laitoin pari viestiä sitten pinserin arvostelun. Kyseinen pinseri sattui olemaan ROP (en tahallani metsästänyt "hahaa nyt katsotaan rotunsa parhaan kilometriarvostelu ja vaaditaan sitä jokaiselle koiralle!!!! >:33"). Jos tuomaroit useampia rotuja joissa osassa on alle viisi osanottajaa ja osassa yli viisi, voinen katsoa sormien läpi jos annat alle viiden osanottajan rodun koirille parin lauseen arvostelut.

Mikäli rodussa on yli viisi (5) osanottajaa, voi niille laittaa lyhyempää sanallista. Esimerkkinä lyhyemmästä sanallisesta basenjien (NUO-uros) arvostelu:
"Tasapainoinen uros. Hyvä pää. Erinomaiset silmät. Hyvä ilme. Erinomainen kuono-osa. Oikein asettuneet eturaajat. Rintakehä voisi olla kehittyneempi. Hyvä selkä. Erinomaisesti kiinnittynyt hyvä häntä. Oikea alalinja. Hyvin kulmautunut takaa. "
Basseja on 19kpl + jälkeläisluokan yksi koira.

Tänä vuonna ainoa vaatimus on saada JOKAISELLE koiralle sanallinen arvostelu. Osanottajamäärältään pienemmissä (alle viisi) roduissa olisi kiva (huomaa sanojen "olisi kiva" käyttö joka ei tarkoita "me vaadimme") nähdä pidempiä arvosteluita. Osanottajamäärältää suuremmissa (yli viisi) roduissa olisi kiva (huomaa sanojen "olisi kiva" käyttö joka ei tarkoita "me vaadimme") saada myös pitkiä ja kattavia arvosteluita, mutta osanottajamäärältä suuremmissa roduissa ymmärrämme että koirien tuomarointiin menee jo itsestään aikaa ilman sanallisiakaan, joten osanottajamäärältään isommissa (yli viisi osanottajaa) roduissa kelpaa muutaman lauseen arvostelu.

Laitanko vielä lyhyemmin? ;)
Vastaa Viestiin