vMJY:n uutuuksia! Kertomaan mielipide ja ehdotuksia

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Jenna
Kanada

Re: vMJY:n uutuuksia! Kertomaan mielipide ja ehdotuksia

Viesti Kirjoittaja Jenna »

Iivi
Uusia kisoja ajatellen voisimme tiestysti jättää nuo paksunnukset edelleen, mutta ne kaikkein uusimmat voisivat olla vaikka
punaisella värillä kunnes sinne tulee uusi kisa. Silloin siirtyisi tämä vanha kisa mustaksi ja jäisi paksuksi siihen asti, että
tulisi tulokset ja ne olisi lisätty. Uusi kisa olisi punaisella.

vveera
IRL elämmässähän kaikilla roduilla on oikeus mejästää joten jos te olette sitä mieltä, että tämä olisi hyvä
ratkaisu voisimme Susitytön kanssa lähteä tätä työstämään.

Rebecca
pieniä otoksia mejä tuloksista (rotuja) IRL. Eli kaikilla roduilla on oikeus kisata mejässä irl:ssä nykyään :) Ollaan jo saatu "
väärän rotuisia" JVA arvoja :)
australianpaimenkoira AVO
Lyhytkarvainen collie AVO

Olen ollut näkemässä "väärän rodun" suorituksen ja vau :D osaa collietkin nenäänsä käyttää! Eli mitäs te olette mieltä sellaisesta jos ne pidettäisiin eri ryhmissä? Eli kisoja mejä roduille ja "ei" mejä roduille :)

edit/
Mä en puolla enkä ole vastaan tätä, että kaikilla olisi URL elämässä myös mejä oikeus. Itse en omista
montaakaan koiraa joilla ei olisi oikeutta ja vaikka niillä olisi niin en kyllä ensimmäisenä lähtisi niiden kanssa kisaamaan.
Tietysti voimme ottaa myös kaikki rodut koe ajalle jonka aikana mejäliitto järjestää kokeita niin "oikeille" kuin "väärille"
roduille. Muilla olisi myös oikeus järjestää kisoja yhdelle rodulle tai kaikille.

Tosiaan niinkuin Susityttö sanoi vNNY on hoitanut asian niin, että tollerit saa harrastaa mejää ja suhteellisen paljon. Muut
rotujärjestöt samaan tai yksityiset kennelit. Luokkakoot suuremmaksi ja enemmän luokkia (2*AVO ehkä 3*AVO 3*VOI)
Itselläni ei myöskään ole asiaa vastaan, että sen sijaan kun olisi 4koiraa/ohjaaja/luokka niin joku laittaisi vaikka 7koiraa/
ohjaaja/luokka :) Nuo on vain suosituksia mitä mejäliiton sivuilla on.

Käymme Susitytön kanssa läpi nuo säännöt ja otamme huomioon teidän sanomisianne. :) Yritämme keksiä ja löytää sopivan
ratkaisun noihin kisakalentereihin ja tulospalveluihin jotta ne olisi helpompi lukea :)

Suunnitelmissa on mejämestaruus kisat taas ;) tällä kertaa kaikkiin maihin ;)
Veriaivo
Ei enää ikinä uudestaan

Viesti Kirjoittaja Veriaivo »

Olisiko liian työläs/idioottimainen idea, jos otettaisiin/mejäliiton pitäjät ottaisivat projektiksi saada tuo rotulista kuntoon? Käymään melkein kaikki koirarodut läpi, joilla voisi olla mahdollisuuksia kisata mejässä? Loppujen lopuksi, jos tuo rotulista karusti muutettaisiin samanlaiseksi kuin IRL, mejän osallistumiset ja kiinnostuminen tippuisi aika rajusti. Mutta kasvaako osallistuminen sitten liikaa, jos sieltä poistettaisiin muutama rotu tai lisättäisiin lisää tai mitä sitten ikinä teettekään tolle listalle?
I have no time to hate people who hate me.
I'm very busy loving who loves me.

blogi LINNUNRADAL FLIPPAILLEN
Susityttö
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

^Niinkuin Jenna mainitsi, niin IRL on nykyään oikeus kisata kaikilla roduilla -> muistelin tätä kanssa ite, mutta en varma ollut joten en mitään sanonut. Mutta me tässä nyt Jennan kanssa käsitellään tätä asiaa ja muokkaillaan noi säännöt "paremmin ymmärrettäviksi."
Jenna
Kanada

vveera
esim. pommit on sellaisia joita en itse ole URL kisoissa nähnyt vaikka oikeus on, mutta japseja olen jonkun verran nähnyt. Voitais tietty ottaa niin, että olisi kuukauden koe aika ja vaikka kaikki FCI1 ryhmän koirat saisi osallistua tuona aikana kisaan ne rodut joilla on oikeasti kiinnostusta kisata tulisi siinnä kohtaa julki ja saisi luvan jäädä listoille ja ne joilla ei ei sinne tultaisiin lisäämään. Miltä kuulostaa? Ja tuolta listalta pois ne rodut joita ei URL elämässä ole tai niiden kanssa ei kisata. Esim Kanarianpodenco, Kai, Kishu ja Taiwan dog vois listalta ottaa pois ja sinne voisi sit tämän koe ajan jälkeen lisätä muutaman rodun. :)
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henji »

Taas kerran tällanen asia jonka tajuan lukasta läpi kun on kiire. Eli aivan lyhyt mielipide vaan sen perusteella mitä oon muutaman jutun lukenu:

Itse en pahemmin kannata että kaikki rodut saavat osallistua. Käy pian kuten paimennuksessa: kaiken sortin roduilla osallistutaan ja näillä "oikeilla" roduilla on yhä vaikempaa mahtua mukaan, kun mejä-kisoissa pyörii chihuahuat ja kaikki. ;) MeJään on nyt muutenkin tosi vaikea ehtiä mukaan (sanon minä joka päivittäin kalenteria kattoo, joskus vaan väärän aikaan päivästä ja siitä syystä en mahdu mukaan, eli niinkin pienestä ajasta voi tämä olla kiinni), joten sitten olisi hirvittävän vaikeaa! Jokaisen koiran voi opettaa metsäjäljelle kuten paimennukseen, mutta onko siinä silti järkeä?

// Niin ja ihan hyvä että täällä kuunnellaan ihmisten mielipiteitä ja harkitaan "yhdessä" muutoksia. :)
Iivi
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Iivi »

Jenna, hienoa jos uudet kisat voisi merkitä noin! :D

En tiedä, minä vain vierastan kovasti ajatusta siitä että paimenkoira olisi mejävalio ihan yhtä paljon kuin että joku metsästyskoira olisi paimennusvalio :mrgreen: En oikein kannata lisärotujen ottamista mukaan kun nykyisessäkin listassa osa niistä kuulostaa todella oudoilta. Minusta mejä pitäisi jättää niille koirille, joilla oikeasti on siihen rodun puolesta taipumusta ja sillä testataan rodun ominaisuuksia, sillä kuten Henji sanoi, luokat täyttyvät nopeasti.. Mitä bordercollie tai husky tekee mejävalion tittelillä nimensä edestä? Minusta on ainakin hienompaa, kun ne tittelit liittyvät rodun perimmäisiin käyttöominaisuuksiin - esim. tollereilla mejään ja nomeen, saksanpaimenkoirilla paimennukseen ja palveluskoirakokeisiin jne. Mutta tämä on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni. Eri harrastusmahdollisuuksia on virtuaalimaailmassa todella paljon, kyllä jokaiselle löytyy omansa, vaikka kaikkiin lajeihin eivät kaikki rodut saisikaan osallistua! ;)

Tiedän, että tämä on vain virtuaalimaailma ja että nykyään kaikki rodut saavat osallistua IRL mejään. Silti. Ei kukaan varmasti halua nomea, haukkukokeita, spanielkokeita, kaeria, valjakkoa tai vinttikoirakilpailuja auki kaikenrotuisille vaikka tämä onkin vain leikkiä.

//
Jenna kirjoitti:Iivi
Nyt olisi uudet kisat punaisella pohjalla ;) toivottavasti selkeyttää :)
Kiitos, hyvältä näyttää! :D
Sunburn's | Kisaputki Aina Päällä | Yksityiset
Saa pyytää tuomariksi seuraaviin lajeihin: agility, flyball, koiratanssi, mejä, paimennus, palvelus, pelastus ja toko
Jenna
Kanada

Iivi
Nyt olisi uudet kisat punaisella pohjalla ;) toivottavasti selkeyttää :)
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mulla olis yks ehkä turhahko aihe, mutta tulempa kuitenkin sanomaan.
vMJY:n rotulistalla näkyy tämän koirarotu kai (kai ken) ja sen rotukoodiksi on merkitty ??? varmastikin siksi, ettei sen rotukoodia tiedetä(?), miten minä siis osallistun kisoihin, ihan sillä rotukoodilla ??? vai voisiko esim vetää ihan hatusta tuon numeron, sillä tämähän on virtuaalimaailma, enkä usko että kukaan siitä tulistuisi.

//kiitoksia kovasti :)
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Susityttö
Höpsö veitikka

Kai ken rotuisia koiria ei ole ollut kisaamassa, joten niille ei ole keksitty rotukoodia.
Rotukoodiksi voit laittaa 130 (: Rotukoodi tulee sivulle seuraavan päivityksen yhteydessä, jos muistan laittaa sen.

edit // Sääntömuutoksia vPOHJ & vKANS JVA valioitumiseen. Myös selvennystä siitä, että aina VOI-luokassa kisaavat valiot tulee hylätä. (--> itse k'stiin aika pahasti, kun vJM-09'ssä oli vaan VOI-luokat eikä ollenkaan VAL-luokkia).

Mitä mieltä olette nyt olleet tästä mahdollisuudesta päästä kisaamaan muihinkin maihin?

edit // Kiitos mielipiteestä Quattro.
Quattro
Kanada

Viesti Kirjoittaja Quattro »

Musta tää uudistus oli toodella hyvä. Onhan kiva jatkaa vielä tuon suomen valioitumisen jälkeen:)
If you can dream it you can do it
Jenna
Kanada

SUOMEN TULOSPALVELUN loppuosa on hukkunut ja varmuuskopioita ei ole. Jos siis haluat olla ihana ja saada koirasi nopeasti tulospalveluun, lähetä olla oleva koodi täytettynä.

<TR>
<TD class=kisa>KOIRAN NIMI (ROTUKOODI)</TD>
<TD class=kisa>AVO1-AVO1</TD>
<TD class=kisa>VOI1-VOI1-VOI</TD>
<TD class=kisa>valio ei/on</TD></TR>
Veriaivo
Ei enää ikinä uudestaan

Viesti Kirjoittaja Veriaivo »

^ http://carsong.minghost.co.cc/virt_mjy/tulos.htm ? Tuommosta löysin, ainakin vähän voi auttaa ellet ole jo tuota itse hoksannut. :-)
I have no time to hate people who hate me.
I'm very busy loving who loves me.

blogi LINNUNRADAL FLIPPAILLEN
Susityttö
Höpsö veitikka

vveera sä pelastit meijjät <3 :D En ole itse millään tuota löytänyt, vaikka kuinka olen yrittänyt etsiä! En voi sanoin kuvailla kuinka kiitollinen olen! Kiitos aivan valtavasti. (:
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

^ I'm ignored? :< Mähän kävin linkittämässä ton saman sivun vMJY:n vieraskirjaan jo pari päivää sitten.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Susityttö
Höpsö veitikka

Kiitos sinäkin Timbe! (: Itselläni ei vain ole vieraskirjan tunnuksia, joten en käy sitä koskaan katsomassa.
Mutta ihania olette molemmat! Lämmin kiitos teille ja ihanaa, että on avuliaita ihmisiä, jotka viitsivät auttaa. <3
Vastaa Viestiin