Hoitokoiria enää koiramaailmassa ?

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Spyro
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1000
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Kokkola

Re: Hoitokoiria enää koiramaailmassa ?

Viesti Kirjoittaja Spyro »

Mutkikkaan harjoittaa hoitajatoimintaa, tosin hoitajia ei ole pahemmin näkynyt, varmasti pitkälti mainostuksen puutteesta johtuen, tai en tiedä :D
Miira
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viestit: 557
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:09 pm
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Hoitokoiria enää koiramaailmassa ?

Viesti Kirjoittaja Miira »

Minnea kirjoitti:
Miira kirjoitti:^ Totta. Lapset kasvaa jotenkin nopeammin nykyään. Mä en kehtaa enää kadulla kävellä :s
Ootko lyhyt kenties? :lol: Nojoo, multa saisit vähän lisää pituutta (ei oo kivaa olla 174cm pitkä :p) joo ootee...
En, vaikka haluaisin olla lyhyempi 162 cm :D Kaikki lähitienoon tytöt vaan katsoo kulmiensa alta, kun en meikkaa enkä mitään ;) (ot)
and you can tell me all your thoughts about the stars that fill the moonlight skies
Milbu-96
Ei riitä.
Viestit: 312
Liittynyt: Ti Elo 12, 2008 1:55 pm

Re: Hoitokoiria enää koiramaailmassa ?

Viesti Kirjoittaja Milbu-96 »

Eli mun kenneli ottaa hoitajia mielellään mutta niitä kaivataan. Kennel on vasta valmistunu niin koiriakaan ei ole enää paljoa. Eli HOITAJA PULA! Osoite www.freewebs.com/barnello
Kennel kasvattaa tipsuja mutta muunkin rotuisia kennelistä löytyy kuten cairnterrierejä.
Pinaco Kisser <3
June

Re: Hoitokoiria enää koiramaailmassa ?

Viesti Kirjoittaja June »

Kyllähän niitä hoitokoiria löytyy vaikka mistä, hyvistäkin kenneleistä. :)
Avatar
Mineas
Ammattimouhoaja
Viestit: 2577
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 6:56 am
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Hoitokoiria enää koiramaailmassa ?

Viesti Kirjoittaja Mineas »

Kaikki lähitienoon tytöt vaan katsoo kulmiensa alta, kun en meikkaa enkä mitään ;)
Ei liity mitenkään tähän topicciin, mut mulla on täysin sama homma :).


Ja sit aiheeseen liittyen.
Varmaan todella moni kennelinpitäjä on aloittanut hoitajatoiminnalla, ja siitä siirtynyt sitten mielenkiinnon kasvaessa omaan kenneliin. Itse olin eka hoitajana jossain eläinhoitolassa, sit perustin semmosen oman (kaiki kuvat oli silloin luvattomia xD). Ja sit on kehitystä tullu ja Lumikirsun on saavuttanut ihan kivan etapin.
Avatar
Noemie
Syvällistä
Viestit: 672
Liittynyt: Su Kesä 22, 2008 9:39 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hoitokoiria enää koiramaailmassa ?

Viesti Kirjoittaja Noemie »

Spyro kirjoitti:Mutkikkaan harjoittaa hoitajatoimintaa, tosin hoitajia ei ole pahemmin näkynyt, varmasti pitkälti mainostuksen puutteesta johtuen, tai en tiedä :D
Kannattaa mainostaa paljon, niin uskoisin että sitten hoitajiakin tulisi enemmän ;D
PS. Aivan ihana kennel, tuo Mutkikkaan!

Monissa kenneleissä on kyllä hoitajatoimintaa, kunhan jaksaa etsiä. Itse pidän sellaisista kenneleistä, jonka hoitajat -sivuun (jos on hoitajatoimintaa) on panostettu, esim. on toimintaa hoitajille, yms.
I summer! classic, but so true.
Avatar
Jamie
Alkupalat
Viestit: 84
Liittynyt: Su Elo 31, 2008 10:02 am

Re: Hoitokoiria enää koiramaailmassa ?

Viesti Kirjoittaja Jamie »

Iines kirjoitti:Itse pidän sellaisista kenneleistä, jonka hoitajat -sivuun (jos on hoitajatoimintaa) on panostettu, esim. on toimintaa hoitajille, yms.
Samaa mieltä.
Aika usein hoitajatoiminta unohtuu ja keskitytään vain kisaamiseen tai toisinpäin. Eihän se periaatteessa paljon aikaa vaadi kisata koiria ja pöyrittää hoitajatoimintaa samaan aikaan, näin virtuaali maailmassa, (tietty) mutta aina jossakin vaiheessa tulee se innostuksen puute.
Almost dying changes nothing. Dying changes everything.
- Dr. Gregory House

>> Eurasier pentuja
Riina
Alkupalat
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2008 9:15 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hoitokoiria enää koiramaailmassa ?

Viesti Kirjoittaja Riina »

Itselläni on aina ollut virtuaalikennelperiaatteina hoitajat. Elikkä tulevassa virtuaalikennelissäni tulee olemaan kyllä hoitajatoimintaa, mutta koiria tällähetkellä etsin kenneliin.
Fyy
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viestit: 564
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 7:26 pm
Paikkakunta: Joensuu

Re: Hoitokoiria enää koiramaailmassa ?

Viesti Kirjoittaja Fyy »

Mieki oon miettiny noita hoitajia, olis ihan kiva että kennelissä sais hoitajatoimintaa aikaseks, mutta se vie vaan niin paljon aikaa ettei oikeesti minä ainakaan jaksa panostaa siihen. Voisitteko te hoitajatoimintaa pitävät dudet vähä kertoo miten teillä riittää aika kisauttaa miljoona koiraa ja sitte lukee hoitajie raaputukset ja laittaa pisteet niille ja sitte taas ottaa koirien kisatulokset ylös jne? :o
Nath
Höpsö veitikka
Viestit: 7722
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:06 pm

Re: Hoitokoiria enää koiramaailmassa ?

Viesti Kirjoittaja Nath »

Jamie kirjoitti:
Iines kirjoitti:Itse pidän sellaisista kenneleistä, jonka hoitajat -sivuun (jos on hoitajatoimintaa) on panostettu, esim. on toimintaa hoitajille, yms.
Samaa mieltä.
Aika usein hoitajatoiminta unohtuu ja keskitytään vain kisaamiseen tai toisinpäin. Eihän se periaatteessa paljon aikaa vaadi kisata koiria ja pöyrittää hoitajatoimintaa samaan aikaan, näin virtuaali maailmassa, (tietty) mutta aina jossakin vaiheessa tulee se innostuksen puute.
Minua väsyttää vain jo nyt ajatus siitä, jos pitäisi alkaa pyörittämään vielä hoitajatoimintaa koirien kisaamisen lisäksi. Minulla on kennelissäni tosiaan 30 koiraa, joista jokaisella on oma harrastuslajipainotuksensa. Sivujen päivittämisessä menee aikaa, etenkin, kun suurin osa päivittelyyn käyttämästäni ajasta menee koirien kisakalenterien ajankohatiseksi saattamiseen. Tuon lisäksi pitäisi vielä lukea hoitajien kirjoittamat merkinnät (olettaen, että kaikilla 30:llä koiralla olisi hoitajat ja jokainen heistä kirjoittaisi päivittäin merkinnän, jonka lukemiseen menee 5 minuuttia. Eli keskimäärin mulla menisi päivässä kirjoitusten lukemiseen 2,5 tuntia) ja antaa jokaiselle hoitajalle palaute ja palkka hoitamisesta. Tuohon päälle vielä hoitajien oma toiminta, ostettujen tavaroiden luetteloiminen ja päivittäminen. Niin, ei vaadi paljon aikaa vai miten se juttu nyt menikään?

Toki kaikilla ei noita koiria ole tuota kolmeakymmentä kuonoa, kisaaminen on enemmän tai vähemmän aktiivisempaa jne., mutta täytyy kyllä todella ihmetellä ja myös nostaa hattua niille, jotka jaksavat aktiivisen koirien kisauttamisen rinnalla pyörittää vielä hoitajatoimintaa.
Johanna
Nakkisotilas
Viestit: 230
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:32 am

Re: Hoitokoiria enää koiramaailmassa ?

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Tosiaan, ihan näin oman kokemukseni pohjalta voin sanoa, ettei ole kyllä ihan helppoa pitää hoitajatoimintaa yllä ja kisauttaa koiria samalla. Lasimeressä on nyt 14 koiraa ja 13 hoitajaa. Koirien kanssa kisaaminen (sis. liittojen kalenterien läpikäynnin, osallistumiset, koirien sivujen päivitykset) ja hoitajatoiminnan ylläpitämiseen kuluu aikaa kiitettävästi, jos molemmat näistä haluaa kiitettävästi hoitaa. Itse pyrin tähän. Hoitajien tarinoiden luku vie aikaa, varsinkin, kun niitä on monesti montakin ja hoitajat kirjoittavat pitkiäkin kertomuksia. Lisäksi pitäisi vielä silloin tällöin jotakin kilpailuja ja muuta toimintaa järjestää, ettei se ole aina vain sitä kertomusten kirjoittamista.
Mutta, kohtuullisen hyvin olen jaksanut, ainakin toistaiseksi, kun nyt joskus joulukuussa tulee täyteen jo peräti kaksi vuotta hoitajatoiminnan yhtäjaksoista ylläpitämistä! :o)
Taukoilua.
Avatar
Roenna
Alkupalat
Viestit: 90
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 4:10 pm
Paikkakunta: Vihti

Re: Hoitokoiria enää koiramaailmassa ?

Viesti Kirjoittaja Roenna »

Samaa mieltä kuin Nath. Mutta tosiaan sellaiset aktiiviset ja luotettavat hoitajat tuntuvat kadonneen kokonaan ja kiinnostus on lopahtanut. About 2 vuotta sitten kun itsekkin hoidin muutamassa kennelissä jotka keskittyivät pelkkään hoitaja toimintaan, mutta sitten loppui omistajien into kesken. Kun tuolla virtuaalihevos puolella myös pyörin niin siellä riittää hoitajia ihan kohtalaisen hyvin jokaiselle tallille joka jaksaa vähän vaivaa nähdä asian eteen ja ehdottomasti mainostaa. Eihän sitä kukaan voi olettaa että jos kenneliäsi ei mainita missään niin hoitajat yhtäkkiä tipahtavat taivaasta. Kyllähän sitä ymmärtää että ne hoitajatkin ehkä haluavat jotain aktiivista toimintaa, kisailua sekä muutakin kuin pelkän hoitajat sivun jossa suurinpiirtein mainitaan perusasiat ja on linkki hoitopäiväkirjaan...

Tässä oma mielipiteeni.
Taukoilua toden teolla... ^^
Avatar
Wolfie
Höpsö veitikka
Viestit: 13036
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 10:57 am
Paikkakunta: Vantaa on lantaa

Re: Hoitokoiria enää koiramaailmassa ?

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mulla on hoitajatoimintaa kennelissäni jossa löytyy pehkoja ja nahkoja(lk ja pk collieita) kaikki jotka haluu hoitamaan niin voi tulla anomaan päävieraskirjaan, hoitaminen tapahtuu hoitovieraskirjaa ja saamillaan pisteillä voi ostaa kaikkea hoidokillesi yms. tarkemmat ohjeet ja kennelini muutenkin http://www.geocities.com/kennuwolfie

Roenna, mulla on ihan suht aktiivisia mutta olen monet tyypit heittänyt uloskin ja sitten tulevat sanomaan että miksi tein niin. Vastasin että kun on kolme kuukautta hoitamatta niin ei jaksa turhaan enää odottaa. Nykyään en jaksa heittää ketään ulos tehkööt mitä haluavat, toivoisin kumminkin että kaikki hoitajani olisivat ihan suht aktiivisia, mutta ymmärrettäväähän se on että koulu yms. vie paljon aikaa silti olisi kiva että edes 1kk tai 1 2viikossa
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Avatar
Roenna
Alkupalat
Viestit: 90
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 4:10 pm
Paikkakunta: Vihti

Re: Hoitokoiria enää koiramaailmassa ?

Viesti Kirjoittaja Roenna »

Wolfie, mukava että sellaisia vielä löytyy. :D Ymmärrettävää se että joutuu joillekkin hoitajille antamaan lähtöpassit jos ei hoitoa kuulu ja muut aktiivisemmat olisivat koirasta kiinnostuneita. Harmi vain että yleensä hoitajat innostuvat mutta se sitten lopahtaa, en tietenkään tarkoita kaikkia.
Taukoilua toden teolla... ^^
Avatar
Odea
Höpsö veitikka
Viestit: 5094
Liittynyt: Su Elo 31, 2008 8:55 am

Re: Hoitokoiria enää koiramaailmassa ?

Viesti Kirjoittaja Odea »

Kyllä niitä hoitajakenneleitä on vaikka kuinka paljon. Eri asia on, ovatko ne sitten sitä mitä sie todella etit. Mie oon tekemässä kenneliä, mutta ulkoasunkoodaajaa odottelen viellä, ja voisin antaa osoitteen sitten tänne, jos kiinnostuisit kennelistäni ja ottaisit vaikka hoitokoiran(:
Vastaa Viestiin