Virtuaalikoirat aikakoneessa (tuloksista ja kisapäivistä)

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viesti:

Re: Virtuaalikoirat aikakoneessa (tuloksista ja kisapäivistä)

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Johanna kirjoitti:Yksi ongelma, joka on nyt ilmaantunut tämän säännön (tuomarointi vasta vipin jälkeen), on se, että kisojen viimeisen ilmoittautumispäivän ja varsinaisen kisapäivän välillä on useasti todella suuria välejä. Muutaman kerran olen joutunut ilmoittamaan asiasta, kun kisaa on järjestetty, että niiden väli on liian suuri. Jopa reilu viikko. Tällöinhän tällä säännöllä ei käytännössä ole mitään järkeä, kun vaikka kisan, jonka päivämäärä on 30.8. tulevat heti vipin jälkeen, vaikkapa nyt 20.8. Ihan näin btw ajattelin kysyä, että mikä on teidän mielestä se max. pituus (päivinä) vipin ja kisapvm:n välille?
Viikko on kyl aika pitkä aika miettien, että suurimmassa osassa kisoja tuokkimisessa ei kuitenkaan mene kovinkaan kauan, eihän siihen nyt viikkoa tarvita kuitenkaan? Mulla itselläni toi aika vähän vaihtelee 1-5 päivää suurinpiirtein, riippuen vähän kisasta ja kuinka paljon hommaa on tuomaroinnissa, jonkun flyballin tulokset nyt vetäisee viidessä minuutissa arvontakoneella, mutta jos on vaikkapa pk-kisat, joissa on useampi laji mukana niin silloin se parin kolmen päivän varoaika on aika hyvä koska en usko, että kovinkaan moni viitsii tuokkia yli 9 luokkaa päivässä, jos nyt oletetaan, että mukana olisivat suurin piirtein kaikki PK-lajit. Vähän epäselvästi sanottu, mutta varmaan tajusitte kuitenkin mitä hain? Omasta mielestäni joku tollainen 3-4 päivää VIP:in ja varsinaisen kisapäipäivän välillä olisi aika hyvä, silloin aika ei venähtäisi liian pitkäksi, mutta ei sitten tule tunnettakaan, että VIP meni nyt, ja huomenna pitäis mieluiten olla tulokset jne.
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Minnea
Kanada

Viesti Kirjoittaja Minnea »

Olen nathin kanssa täysin samaa mieltä. On typerää tuomaroida täyteenkin menneet luokat ennen VIPiä juuri mahdollisten luokkasiirtojen yms. vuoksi.

Viikko VIPin ja kisapäivän välillä on etenkin arvontalajeissa aivan liian pitkä väli. Pitäisihän siinä jo parin päivän sisään riittää aika tuomaroimiseen. Toisaalta näyttelyihin tuo viikon väli olisi hyvä, tosin ne tulokset yleensä tulevat vasta parin kuukauden sisällä....
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

^ näyttelyihin olisi hyvä tollanen vähän pidempi väli, kun niiden tuokkimiseen meneekin varmaan eniten aikaa.
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
seera
Syvällistä

Viesti Kirjoittaja seera »

Mulla kävi kans kerran niin, että katsoin ihan lähetetyistä viesteistä, että olin ilmoittanut koirani oikeaan luokkaan, mutta se olikin laitettu väärään luokkaan ja tulokset olivat tulleet heti luokan täytyttyä, niin mitenkäpä siinä enää laittamaan sähköpostiviestiä, että voitko vaihtaa sen. Vikahan ei ollut edes minun. Itse kannattaisin suuresti tätä, että kisat tuomaroidaan vasta VIPin jälkeen, tai sinä päivänä saa laittaa tulokset, kun päivämäärä on. Laittaa kisojen päivämäärän vaikka heti muutaman päivän päähän, jos arvelee luokkien täyttyvän, vaikka tietenkin eihän liittoihin hetkessä kisat tule, mutta kuitenkin järellä ajatellen. Eikä myöskään sillä, että itse olisin ollut täydellinen kisojen pitäjä ja laittanut tulokset vasta määrättynä päivämääränä, viime kertaisesta koiratanssistakin tulokset laitoin heti, kun luokat täyttyivät. Mutta, nyt kun asiaa ajattelee, niin aion pyrkiä siihen, että jos kisoja järkkään, niin tulokset ilmestyy vasta tiettynä ajankohtana.
~ but don't ever question if my heart beats only for you, it beats only for you.
Tuulia
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Ehdottomasti tuloksien kanssa ei saa kiirehtiä. En vaan älyä miksi pitää laittaa ne tulokset näkyville kuukautta ennen virallista kisapäivää - jos on niin palava hyalu tuomaroida ennen niin sitten vaan tuomarointi muistoon ja jos korjauksia tulee, niin sittenhän korjaat. En nää järjen jyviä..

Jos tietää että ei jaksa odottaa kisapäivään asti, niin sitten vaan laittaa päivämäärän esim- kolmen tai neljän päivän päähän että yksinkertaisesti malttaa odottaa tuomaroimisessa. Itselleni on myös käynyt niin, että agilityn tulokset tulivat heti kun luokka täyttyi, ja jäi sitten luokkasiirto I-luokasta II-luokkaan tekemättä. Että näin.
Kuva
Kuskikärpänen
Hanipupu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kuskikärpänen »

Musta on hauskaa, että tähän ei tule tän enempää vastauksia kun _todella_ monet tekee tätä. Ja miten paljon "kannatan!"-vastauksia täällä on, vaikka _todella_ monet tekee tätä. Eiks sitä ole voinut ajatella ennen kuin laittaa niitä tuloksia esille?

Missä ne kaikki aikakoneen omistajat luuraa? :mrgreen:
Kuva Kuva
sorsa
Nostaa rautaa

Viesti Kirjoittaja sorsa »

Homo (läski) kirjoitti:Missä ne kaikki aikakoneen omistajat luuraa? :mrgreen:
Niin. Mä ainakaan ole saanut niitä lottotuloksia, ooksiä?
[18:40] Rotta: internetin huono puoli on et tyhmätki pääsee sinne
Sid
Nakkisotilas

Viesti Kirjoittaja Sid »

Minä voin myöntää omistaneeni aikakoneen! Järjestelin Julyn kanssa Deepakiin agilitykisoja, ja itselleni nämä olivat ensimmäiset järjestämäni kisat (ja myös tuomaroin ne), enkä tosiaan tullut sitten tyhmänä ajatelleeksi, että kannattaisi säästää se tuomarointi sinne alkuperäiseen päivämäärään.. Tuomaroin siis melkein heti luokan täytyttyä. Mutta, nyt sitten kun taas vähän viisaampana asiaa tajusin ajatella, niin on kyllä totta, että myös agilityliitollekin kannattaisi laittaa samanlainen sääntö, ettei saa tuomaroida ennen sitä viimeistä ilmoittautumispäivää. Ja näin tulen itsekin varmasti tekemään jatkossa :D
kiss my eyes and lay me to sleep
noel
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja noel »

Mielestäni olisi hyvä, että mikäli jokin luokka on täysi, sen saisi sitten heti tuomaroida. Sehän on osallistujien homma katsoa, että laittaa osallistumisviestin oikein, ettei jälkeenpäin tule korjailemista. Ja jos luokissa on vaikkapa siirrytty ylemmäs/valioiduttu, enpä usko, että yhdestä "ylimääräisestä/turhasta" kisasta olisi kamalasti nyt haittaa.. Itsellänikin on näyttelyissä tullut vääriä luokkia kun koira onkin yhtäkkiä kasvanut, mutta eihän sille sitten vaan voi mitään. Itsekin olen kyllä saanut kokea, miten turhauttavaa on koko ajan vaihdella koiria luokasta toiseen, ottaa pois kokonaan tai vaihtaa toiseen koiraan. Se tuntuu todella rasittavalta ja turhauttavalta.
Minnea
Kanada

Viesti Kirjoittaja Minnea »

Toisaalta, jos luokat täyttyvät nopeasti, niin miksi kisat täytyy anoa kuukautta tai kahtakin ennen VIPiä?
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

noel kirjoitti:Mielestäni olisi hyvä, että mikäli jokin luokka on täysi, sen saisi sitten heti tuomaroida. Sehän on osallistujien homma katsoa, että laittaa osallistumisviestin oikein, ettei jälkeenpäin tule korjailemista. Ja jos luokissa on vaikkapa siirrytty ylemmäs/valioiduttu, enpä usko, että yhdestä "ylimääräisestä/turhasta" kisasta olisi kamalasti nyt haittaa.. Itsellänikin on näyttelyissä tullut vääriä luokkia kun koira onkin yhtäkkiä kasvanut, mutta eihän sille sitten vaan voi mitään. Itsekin olen kyllä saanut kokea, miten turhauttavaa on koko ajan vaihdella koiria luokasta toiseen, ottaa pois kokonaan tai vaihtaa toiseen koiraan. Se tuntuu todella rasittavalta ja turhauttavalta.
Joo, mutta se on myös sen kisan pitäjän ja osallistujien lisääjän homma katsoa, että ne koirat kans menevät oikeaan lajiin/rotuun/luokkaan. Harmillisen usein joutuu laittamaan noottia myös sen vuoksi, että kisan pitäjä on itse möhlinyt ja laittanut koiran väärään luokkaa.
Entä sitten, kun noita "ylimääräisiä/turhia" kisoja alkaa karttua juuri sen vuoksi, että ne tulokset tulevat heti sen luokan täyttymisen jälkeen? Ei se aina jää vain siihen yhteen kertaan.

Minua kiinnostaisi myös kuulla kunnon perusteluita sille, miksi ne kisat pitää tuomaroida heti luokan tultua täyteen. Onko se kisojen järjestäjä sitten niin laiska, ettei myöhemmin jaksaisi alkaa siirtelemään koiria luokasta toiseen, vaan pitää siitä päästä tuomaroimalla kisat heti?
noel
Lassien tassuhiki

Nath kirjoitti:Minua kiinnostaisi myös kuulla kunnon perusteluita sille, miksi ne kisat pitää tuomaroida heti luokan tultua täyteen. Onko se kisojen järjestäjä sitten niin laiska, ettei myöhemmin jaksaisi alkaa siirtelemään koiria luokasta toiseen, vaan pitää siitä päästä tuomaroimalla kisat heti?
Eihän se mikään pakko ole, mutta jos joku tahtoo nopeasti tuomaroida kilpailut, miksei sitä voisi tehdä ihan hyvin ennen VIPiä? Mikä ongelma siinä olisi? Ja jokaiseen kilpailuun tulee aina muutama korjaus osallistumiseen, ja se on todella raskasta ryhtyä aina vaihtamaan luokkia tai koiria toisiin.

Ja tämähän on vain minun mielipiteeni asiaan ;).
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

^ Sä siis väität alle minuutin hommaa raskaaksi? Sanoisin niin, että ei se ole raskasta. Ärsyttävää ehkä, mutta jos ei viitsi siirrellä koiria luokasta toiseen, miksi edes pitää kisoja?
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
noel
Lassien tassuhiki

Timberwolf kirjoitti:^ Sä siis väität alle minuutin hommaa raskaaksi? Sanoisin niin, että ei se ole raskasta. Ärsyttävää ehkä, mutta jos ei viitsi siirrellä koiria luokasta toiseen, miksi edes pitää kisoja?
Siinä menee kyllä ainakin itselläni jonkin aikaa.
Varsinkin kun samassa syssyssä on aina useampi korjausviesti.
Se ei ole viitsimisestä kiinni, kyllä minä aina ne korjaukset teen, mutta asianihan oli se, että se on hyvin turhauttavaa. En sanonut kertaakaan, etten suostuisi tekemään sitä ;). Kun ottaa huomioon, että monet eivät ota korjauksia vastaan ollenkaan.

Muttah, en nyt viitsisi tästä aiheesta ruveta riitelemään :). Minä vain olen tätä mieltä ja te olette toista mieltä.
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

^^^
Täällä on jo tullut muutama hyvä syy, miksi kisoja ei kannattaisi tuomaroida ennen VIPiä. Ihmettelen vain, miksi ne kisat on sitten tuomaroitava niin nopeasti? Jos siihen VIPiinkin on vielä viikkotolkulla aikaa, mikä hoppu sillä on?
Kisojen pitäjän vastuulla kun nimen omaan on se kisojen onnistuminen ja loppuunvienti. Ainakin itselleni jää hyvä kuva kisanpitäjästä, jos hän ei ole tuli pärseen alla tuomaroimassa täyteen menneitä luokkia, vaan odottaa sinne VIPin jälkeen niin, että mahdolliset luokkasiirrot, virheet ja muut vastaavat saataisiin tehtyä. Etenkin I-luokissa luokkasiirtoja tulee suht paljon ja ne myös menevät melko nopeasti täyteen, niin siinähän sitä saa tilaa muille kilpailijoille, kun odottaa siihen VIPiin asti ja sieltä tulee pari luokkasiirtopyyntöä. Se koirakin pääsisi kisaamaan heti tarvitsemansa sijoituksen jälkeen seuraavassa luokassa, eikä tarvitsisi taas odotella, kun kisojen PVM on vasta jossain viikon päässä - siis periaatteessa se koiran palkinto on ihan olematon niin kauan kuin kisojen pitopäivä ei ole mennyt.

Kyllä minun näkemissäni kisakutsuissa niitä korjauksia otetaan vastaan niin kauan kuin VIP ei ole mennyt (muta mitenpä korjaat, kun useimmat hätähousut tuomaroivat ne kisat paljon ennen VIPiä, eh?). Kyllähän tämänkin kuuluisi olla kisojen pitäjän homma - jos kämmii, olipa syy kenen hyvänsä, se kämmi myös korjataan.
Vastaa Viestiin