Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Avatar
Hilmainen
Ei riitä.
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2011 8:33 am
Paikkakunta: Raisio

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Hilmainen »

Noniin. Nyt koitan päästä tähän touhuun taas mukaan.. Pikku herra on viimiset 5kk vienyt koko aikani eikä pahemmin ole ehtinyt mitään tällaisia touhuja miettimään. Mutta yritän nyt alkaa skarppaamaan ja kisauttamaan koiria! Pahoittelut kaikille kasvattajille.

//Ahh, mä en nyt kyllä oikein tiedä mitä tekisin. Jotenkin vaan haluaisin aloittaa ihan kokonaan puhtaalta pöydältä. Sulkea siis Rilaithin ja Rallatellen, mutta ottaa sieltä mukaani muutamat koiruudet. Pistää pystyyn uuden kennelin uudella kasvatusrodulla ja uudella innolla ja tarmolla!
Jonakin päivänä olen puu,
ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni,
ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina.

Paikalla ollaan taas..
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Milläköhän sais sellasen kunnon innon ja kiinnostuksen tähän takas. Kyllähän jotkut kisakalenterien päivitykset ja koirien kisoihin ilmoittelut menee, mutta siitä on tullut jotenkin niin kaavamaista ja tylsää etten enää edes jaksa ajatella. Miksi mie tätä teen?
Jotta voin tuhlata useamman tunnin viikossa koirien sivujen päivittelyihin ja pentuesuunnitelmien tekemiseen, huomatakseni ettei kukaan edes minun kasvatteja halua? Toisaalta voisin ruveta vaan kasvattamaan itselleni. En edes vaivautuisi pentuetopikkia tekemään, pennuista ilmoittelisin ehkä etsintäkuulutuksissa ja kysymyksissä rodun omassa topassa ja jos jotakuta kiinnostaa niin ottaa sitä kautta yhteyttä.

Mistäköhän tulisi sellaista lisämaustetta, ettei tämä maistuisi näin puulta. Jos vaikka ottais vähän realistimmat otteet kehiin. Tosin mulla on niin hirveä määrä koiria, että se jo syö realistisuudesta ison palan pois. Pitäiskö uskaltaa vaan luopua osasta? Vaikka onhan mulla ainakin Joikhasin koirat "sijoituksessa". Mutta Joikhasissa onkin ehkä realistisin meininki. Mitä jos pistäisin taas kunnon koiramyyjäiset käyntiin, tai teettäisin suurimmalla osalla pennut ja heittäisin kuoppaan, ottamatta niiden jälkeläisiä itselleni.
Myöskin realistisuudesta osan vie, etten jaksa ruveta hirveästi katsomaan, että "ahaa Rukilla on tänään jo agilitykisat, joten se ei voi mennä tokokokeeseen, ja joo Uutu menee tänään näyttelyyn, joten jätetäämpäs tää pk-koe pois päiväjärjestyksestä". Ja toisaalta tolla tyylillä koirat menestyisivät entisestään huonommin. Onneksi nyt on ollut kokeita sen verran vähän että päällekkäisyyksiä ei ihan kauheasti ole sattunut.

Toisaalta voisi ottaa vaikka ainakin nartuille juoksukierrot ja pentuekoot pistää arpoen. Samaten kantoaika ja ikääntyminen voisi tuoda tähän oman juttunsa. Tai jollain tavalla tehdä vähemmän helpoksi tätä. Onhan se nyt ihan tylsää, että koira kisaa parissa kuukaudessa neljän lajin valioksi, saa yhden tai pari pentua ja menee kuoppaan.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Mä oon lopettanut ihan vahingossa. Kisaliitot on vieläkin tossa kirjanmerkkipalkissa, mutta en edes muista koska olisin viimeks kisannut tai päivittänyt minkään koiran kalentereita. Pitäis alkaa kirjottelemaan kasvattajille, että saavat ottaa koiransa. Tosin sakujen kanssa en oikein tiiä mitä teen, en raaskis luopua mutta eipä hirveellä innolla olla kisattukaan. Hmph.
Avatar
sukelluskettu
Keilapallo
Viestit: 2391
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 4:11 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja sukelluskettu »

Oon nyt niin tyytyväinen, kun oon saanu noi sivut siirrettyä ja ulkoasun + taulukot vaihettua! Oottelen vaan koko ajan, että joku järkkäilis lisää kilpailuja että saisin noita koiria vähän pois alta noista alemmista luokista. Noita on vikinässä vähän ehkä liikaa, karsin jo pennutettuja koiria mut sit toin tuplamäärän lisää uusia (Y). 21 + 18 hurttaa vikinässä ja mun pitäis vissii tuua narttuja kohta lisää, koska oon muuten kovin pulassa.. Noh, onneks tässä ei oo mitään muuta ku aikaa kisailla noita, nyt ku noi kaikki "aktiivisimmat" kennelit on kaikki samalla domainilla, on kalentereidenki päivittely helpompaa.

Nyt yritän pysyä taas hommassa mukana, enkä taukoile ainakaa enää tän vuoden puolella! :D On tää kyllä ihan mukavaa ajanvietettä, jos ei muuta..
.
.
  • Kuva
elena
Syvällistä
Viestit: 671
Liittynyt: Ke Kesä 22, 2011 1:31 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja elena »

Mä oon tainnut pitää ihan hyvän mittaisen tauon tässä kesän ja syksyn aikana, että tuntuu ihan hyvältä palailla pikkuhiljaa takaisin! Sen verran radikaaleja muutoksia tapahtui oikeassa elämässä, ettei pientäkään ajatusta ole herunut virtuaalikoirapuolelle. Nyt tosin muutaman viime viikon aikana oon päättänyt jo seuraavan pentueen teemankin. :D Kisaamisen kanssa ollaan vähän jäljessä, mutta eiköhän siitä pikkuhiljaa päästä takas rytmiin mukaan pienellä koiralaumalla. Ja kaikille kasvattajille, joiden pentuja mulla on, pahoittelut epäaktiivisuudesta! Pahoittelus myös heille, joiden kisoja lupauduin tuomaroimaan enkä kuitenkaan niin loppujen lopuksi tehnyt.
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Shady »

Pitäisköhän sitä opetella myös luopumaan näistä bittipiskeistä.. Laskeskelin taas ajankulukseni koira määriäni..
Narttuja 54, uroksia 54, eläkeiläisiä 20 ja nyt tuloillaan on 6 kipaletta pentuja lähiaikoina ja olen mä jotain tuontejakin tässä suunnitellut B) Yllättävän kivasti oon kaikkia saanut kuitenkin kisattua, vaikka joukossa on muutama seinäruusua, joiden kanssa ei vaan ole kiinnostus samalla tavalla herännyt kuin muiden. Kaks hurttaa lähti nyt tarjolle jalostukseen ja sen jälkeen saavat mennä monttuun, yksi koira lähti myyntiin/kasvattajalle/kuoppaan.. Mulla on läjäpäin koiria, joiden kisaus olis käytännössä aivan valmis. Miksei niitä vaan voi kuopata :D Argh..

Olis ihan jees, jos pennuillakin olis kysyntää niin sais edes sillä tavalla valmiita koiria karsittua hyvin mielin..
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Avatar
sukelluskettu
Keilapallo
Viestit: 2391
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 4:11 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja sukelluskettu »

Mulla on aina toi sama ongelma, ku Shadylla. Jotkut koirat on ollu valmiita vuoden päivät, mut niistä ei kykene luopumaa! Nyt onneks kuoppasin nää kaikki tällasset koirat, paitsi että pallottelen jostain syystä tota yhtä omaa kasvattia vielä.. Mulla on jotenki sellanen tunne, että jotenki oudosti kiinnyn noihin ja siks en voi luopua :D
.
.
  • Kuva
Avatar
Chaka
Nakkisotilas
Viestit: 257
Liittynyt: Su Maalis 10, 2013 4:36 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Chaka »

Haluaisin kisata ja ottaa uusia koiria ja kasvattaa, mutta en saa mitään aikaiseksi...
Häidee
Kriisissä
Viestit: 808
Liittynyt: La Elo 29, 2009 11:22 am
Paikkakunta: HKI

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Häidee »

Aloin tänään tylsyyteeni (kerrankin vapaa-aikaa) selailemaan turrilaa läpi ja nyt päädyin lukemaan tätä aihetta. Nyt kun mietin tilannetta virtuaalikoirien parissa, voisin sanoa, että se on huono. Kouluun ja harrastuksiin on mennyt kaikki aika, joten virtuaalikoirat ja etenkin kilpaileminen on jäänyt täysin. Nyt kuitenkin tänään ilmoitin yhden koirani pariin kisaan mukaan. Jos vaikka yrittäisin saada jotain intoa taas tähän, koska en osaa lopettaa virtuaalikoirien parissa pyörimistä. Mietin tässä jatkuvasti, että voisin kehitellä jonkin kennelin ja saada vihdoin muutaman vuoden harrastamisen jälkeen edes sen yhden pentueen ulos. Uneton yö edessä :mrgreen:
61°07 45 N 21°30 20 E
Liv
Lassien tassuhiki
Viestit: 3486
Liittynyt: La Helmi 21, 2009 2:31 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Liv »

Nyt kai loppu viimesetkin innon rippeet virtuaalitouhuihin kun en oo saanu kiinni Teeritarhan hostaajaa, niin siinä meni samalla sivutkin sitten. Oon kuitenkin sen verran epäaktiivinen ollu nyt pitkän aikaa niin ei oo mitään intoa ruveta kaivelemaan koirien kisakalentereita uusiks, tai muutenkaan tehä mitään sivuja. Varmasti olis aikaa, ei siitä oo kiinni, mut kai tässä on nyt sit kasvettu ulos koko touhusta. Turrilassakaan en käy enää kun kerran viikossa kattomassa Nauroin poskeni irti-topicin jonkin illan piristeen toivossa. :mrgreen: En yhtään ihmettele jos unohdan hetken päästä käydä täällä kokonaan ja tuun joskus vuoden päästä kattomaan mikä meno virtuaalikoiramaailmassa on sillon. Paljon tää harrastus on mulle antanut, päällimäisenä varmaan ulkoasunteko- ja koodaustaidot!! Heipatihei vaan kaikille virtuaalihommien osalta :-D
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
Avatar
Cookiemonster
Kanada
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Kesä 21, 2011 3:13 pm
Avatar ©: Flickr, Mike Davison

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Cookiemonster »

Mulla on tällä hetkellä aina on/off -meininkiä ollut nyt parin kuukauden aikana. En kumminkaan halua vielä Guthrunia, saatika HELL Monroe'sia bittiavaruuteen heittää. Jotenkin vaan etenkin koirien kisautus ja kasvatustoiminta on enemmän kuin jumissa. Innostusta kumpaankaan ei oo löytynyt mistään, vaikka pienesti ja suuresti molempiin paikkoihin olisi pentueet varmaankin tämän vuoden loppuun / ens vuoden alkuun. Voi olla, että jossain välissä "kuoletan" molemmat paikat pidemmäksikin aikaa ja katselen sitten miten jatkossa toimitaan. Koiriakaan en nyt ota kumpaankaan, kun yhden mikä tulee muutaman päivän sisällä Guthruniin asumaan.

Toki noita nykyisiä pikselihauvoja kisautan aina kun vaan ehdin / jaksan, nyt vaan ei ole semmoista kunnollista kipinää missään suunnassa. Koirakatrasta en kyllä aio tällä hetkellä muutoin enää suurentaa mitenkään kummassakaan, saavat vaan pysyä noissa määrissä kuin nytkin ovat. Joitakin koiria saisi kuopatakin jo, mutten haluaisi niistä kumminkaan ihan vielä luopua. Ehkä jossain vaiheessa otan senkin sitten aiheeksi ihan kokonaan ja kyttäilen, mitkä otukset saavat painua jo bittiavaruuteen.
Guthrun | Gloomkiller | Narvik | Stepmaker's

Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu
Mima
Lassien tassuhiki
Viestit: 3385
Liittynyt: To Heinä 15, 2010 2:44 pm
Paikkakunta: Toholampi/Kannus
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Mima »

Mulla meinas aika loppua tässä syksyllä vähän kaiken kanssa, ja nyt kun aikaa taas olisi, en enää osaa innostua virtuaalikoirista kuten ennen :< Harmittaa, koska kisaaminen vain jää, mutta olen kuitenkin niin kiintynyt näihin pikselikasoihin, etten raaski luopua yhdestäkään! Cockerit ei oo iskeneet irlinä enää hetkeen, mutta toisaalta en voi kuvitellakaan luopuvani yhdestäkään, ja koska olen kuitenkin tutustunut virtuaalicockeriporukkaan tässä muutaman vuoden aikana jo niin hyvin, etten raaski jättää heitäkään :) Onhan rodusta toki tullut virtuaalisena niin tärkeä, ettei se ihan heti ole pois mun kasvatuslistoilta katoamassa. Nyt kun innostuin belgeistä, haluaisin vain haalia niitä lisää ja lisää, ja niiden kanssa kyllä innostaisi tehdä vaikka ja mitä, mutta yritän nyt kuitenkin pitää tuon koiramäärän jossain rajoissa. Tällä hetkellä virtuaalisessejä multa löytyy yhteensä 46 koiraa ja jonkun verran kaikkia muita eläimiä. Suomenajokoirien kanssa kiinnostaisi kyllä kisailla, mutta kaikki muut ajavat, esimerkiksi beaglet voisin antaa pois ilman mitään tuskia. Niihin en jostain syystä ole kiintynyt ollenkaan..

Elisii, kaippa mää oon palailemassa tältä suvantovaiheeltani pikkuhiljaa takaisin aktiiviseksi. Vaikka joskus aikoja sitten järkkäilin kisoja hirmu aktiivisesti vähän kaikissa lajeissa, nyt tuokaan ei enää iske. :< Harmittaa, ehkä tyydyn vain tuomaroimaan muiden kisoja! :)
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Shady kirjoitti:Pitäisköhän sitä opetella myös luopumaan näistä bittipiskeistä.. Laskeskelin taas ajankulukseni koira määriäni..
Narttuja 54, uroksia 54, eläkeiläisiä 20 ja nyt tuloillaan on 6 kipaletta pentuja lähiaikoina ja olen mä jotain tuontejakin tässä suunnitellut B) Yllättävän kivasti oon kaikkia saanut kuitenkin kisattua, vaikka joukossa on muutama seinäruusua, joiden kanssa ei vaan ole kiinnostus samalla tavalla herännyt kuin muiden. Kaks hurttaa lähti nyt tarjolle jalostukseen ja sen jälkeen saavat mennä monttuun, yksi koira lähti myyntiin/kasvattajalle/kuoppaan.. Mulla on läjäpäin koiria, joiden kisaus olis käytännössä aivan valmis. Miksei niitä vaan voi kuopata :D
Ite kanssa just laskin. Tällä hetkellä 68 (+1 tulossa) koiraa, mikä on nyt ihan ok määrä. Joskus mulla oli reippaasti yli 100 koiraa ja se oli aika...paljon. En vaan voi vastustaa tuontikoirien tuomista, kun haluun jalostuskoiria pitää mahdollisimman laajasti. Mullakin on parin pentueellisen verran valmiita koiria, mut ei oo ottajia atm :D
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

En viittinyt lähteä virtuaalimaailman noutajat -topikissa tätä puimaan, joten pulistaas täällä.

Mäkin oon tässä jo pidemmän aikaa kiinnittänyt huomiota tähän virtuaalikoiraharrastuksen kuolemiseen. Keväällähän mie ja horros ainakin oltiin ihan täysillä järkkäämässä kisoja, näyttelyitä, teettämässä pentueita jne. Nyt sitten on kuitenkin mullakin tullut tää että jaksaako vai eikö jaksa. Tein syysloman korvilla semmosen homman, että yhdistin mun kaikki virtuaalikennelit ja karsin raskaalla kädellä koiria pois. Pennutin semivalmiita ja evm-sukuisia ja muuten vaan evvk-koiria heitin menemään.
Tällä hetkellä mun koiramäärä huitelee jossain ehkä kuudessakymmenessä, vaikka ihan tosi mie niitä karsin pois ison määrän. :D

Mutta nyt on tullut taas nää fiilikset, että miksi mie tätä teen. Saanko tästä mitään. Joskus oli ihan parasta päivittää koirien kisakalentereita, suunnitella kavereiden kanssa pentueita, nyt ei enää oo niinkään ketään yhteistyöläistä oikein missään rodussa. Mitä nyt miun päärodut on nää lappalaiset, aussiet ja bc. Ja kun ei niitä kisojakaan loppujenlopuksi ole juuri yhtään. Yhteen kohtaan sai tarkistaa pariinkin kertaan päivässä liittojen kalenterit, ettei jäisi minkään kisan ilmo välistä, nykyään kiinnostaa kattoa ehkä kerta pari viikossa ja tonakin aikana ehkä kahteen liittoon on tullut yksi uusi kisa. Usein sekin sellanen missä on ollut parin tunnin vippi, eli empä ehdi edes mukaan nyyh.

Tiedä sitten mikä tähän auttaisi. Uusia harrastajia on tullut, mutta joko ne harrastaa tosi pienimuotoisesti tai sitten lopettaa kuukauden päästä. Mua alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää bordercollieidenkin harrastus, niin paljon kuin rakastan tota rotua ja miun koiria, niin ottaa päähän että niitä on kaikilla, jokaisella koiralla on samat suvut, ja osa suvuista on vaan niin... Yh, en tykkää. Joskin olen itse pyrkinyt että omat kasvatit polveutuisi tuomistani evm-koirista, sekä sitten vanhemmista tyyliin kymmenen vuotta vanhoista suvuista.

En mie tiedä mitä näiden kanssa teen. En raaski luopua, mutta jotenkin masentaa kisoihin ilmoittelu tai pennuttaminen, kun kisoja ei ole, eikä pennunottajia löydy. Ja olen itsekkin niin aktiivinen tällä saralla - eh. Ehkä mie annan noiden olla tossa, jos vaikka kiinnostus taas nousisi.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Elly

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Elly »

Nyt on ollut hyvä kisainto päällä ja joitakin tuloksiakin on tullut, myös koiriakin... Sain yhteen kivaan kenneliin kuvaluvat, joten sekin auttaa taas lisää :D Mutta on ärsyttävää kun tekis mieli kisata ja kasvattaa, mutta kun ei ole kisoja, eikä valmiita koiria... Tiedän että kisoja tulis lisää jos jokainen niitä järkkäisi, mutta mä en viitti järkätä hirveesti kisoja, koska kuitenkin tuomarointi ja lisääminen voi olla aika hidasta mun tapauksessa... Järkätkää kisoja, voin auttaa tuomaroinnissa jos on tarve :D
Vastaa Viestiin