vSPKL - virtuaalinen suomen palveluskoiraliitto

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: vSPKL - virtuaalinen suomen palveluskoiraliitto

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

^ Kirsi tosi hienot uudet sivut ja ihanat noi vaihtuvat kuvat :) Ihan mielenkiinnosta, onko toi noutaja tossa yhessä vaihtuvassa kuvassa suorittamassa suojelukoetta? Jännä jos on! :o

Ja hei, muistaisin joskus lukeneeni muiden viestejä että valiotitteleihin toivottaisiin eroavaisuuksia. Kun palveluskoiralajeja on niin monta ja koira voi harrastaa niistä useampaa mutta kaikissa valiotitteli on sama (vFIN KVA), niin voisiko niitä muuttaa. Tai että jos koira valioituu kahdesta lajista niin onko sen tittelirivistössä kaksi kertaa vFIN KVA vFIN KVA?

Kun ne voisivat olla esimerkiksi
virtuaalinen Suomen hakukäyttövalio vFIN HKVA
virtuaalinen Suomen suojelukäyttövalio vFIN SKVA
virtuaalinen Suomen jälkikäyttövalio vFIN JKVA
virtuaalinen Suomen etsintäkäyttövalio vFIN EKVA
virtuaalinen Suomen erikoisjälkikäyttövalio vFIN EJKVA
virtuaalinen Suomen viestikäyttövalio vFIN VKVA

tms.

// Noi näyttääkin Sigitius paremmilta!
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: vSPKL - virtuaalinen suomen palveluskoiraliitto

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Mikäli tuollainen titteliselvennyt tehdään mä kyl melkeinpä laittaisin ton lajilyhenteen tittelin perään niinkun vaikka koiratanssissa on eroteltu mistä koira on valioitunut (vKTV-F, vKTV-H, vKTV-S).

Eli siis noita Lyydian lyhenteitä käyttäen KVA-H, KVA-S, KVA-J, KVA-E, KVA-EJ, KVA-V.

Jos mulla koira on saavuttanut kahdesta eri lajista valiotulokset niin en mä ole kuin kerran sen vFIN KVA:n merkannut.
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: vSPKL - virtuaalinen suomen palveluskoiraliitto

Viesti Kirjoittaja Shady »

Lyhyen tylsästi totean vaan, että kuulostaa huonolta idealta mun korvaan. Saa niistä titteli riveistä jo nykysellään ihan käsittämättömän pitkiä titteli hirviöitä..
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: vSPKL - virtuaalinen suomen palveluskoiraliitto

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Shady kirjoitti:Lyhyen tylsästi totean vaan, että kuulostaa huonolta idealta mun korvaan. Saa niistä titteli riveistä jo nykysellään ihan käsittämättömän pitkiä titteli hirviöitä..
Kuin myös. Etenkin kun suurinosa virtuaalikoirista harrastaa vain yhtä pk-lajia.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Avatar
Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2057
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:16 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: vSPKL - virtuaalinen suomen palveluskoiraliitto

Viesti Kirjoittaja Frisky »

Lyydia kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, onko toi noutaja tossa yhessä vaihtuvassa kuvassa suorittamassa suojelukoetta? Jännä jos on! :o
Mietin ensin samaa ja totesin, että se on hovawart eikä noutaja.

Ettei mee ihan ot:ksi niin mulle ainakin riittää se vFIN KVA ja muista sitten ne koularit. Ite jos oon harrastanut useampaa pk-lajia niin en ole sieltä toisen lajin voittajaluokasta hakenut kuin sen yhden ykkösen tittelirivin koristukseksi. :roll:
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: vSPKL - virtuaalinen suomen palveluskoiraliitto

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Shady kirjoitti:Lyhyen tylsästi totean vaan, että kuulostaa huonolta idealta mun korvaan. Saa niistä titteli riveistä jo nykysellään ihan käsittämättömän pitkiä titteli hirviöitä..
Eihän niitä ole pakko jokaisen käyttää, jos tämmöinen muutos päätetään ottaa käyttöön.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: vSPKL - virtuaalinen suomen palveluskoiraliitto

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Itse en ideasta pidä. Kyllä se yksi KVA -titteli siellä riittää ja vaikka kisais kaikissa lajeissa voittajaksi, niin voihan sen kolmosen koularin laittaa kaikista - ja kalenterista (ja valiolistasta) näkyy että valio on. HK3 JK3 IPO3 vFIN KVA Mustikkamaan Pullapää.

/ Aijoo. Toi noutaja/hoffimikälie on flickristä, joten en tiiä rotua. Hoffi varmaan. :mrgreen:
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: vSPKL - virtuaalinen suomen palveluskoiraliitto

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Nostellaas tätä! Uudistan ja selkeytän tässä parhaillaan sääntöjä ja silmiin hyppäsi kohta
Seuraavaan luokkaan siirtyminen on mahdollista ALO- ja AVO- luokassa mikäli koira on saanut yhdesti vähintään 2- tuloksen
Mitäs porukka on mieltä, pitäisikö tuo vaihtaa ykköspalkintoon kuten kaikissa muissakin lajeissa? Onko valioituminen nyt liiankin helppoa? Onko koulutustunnus tarpeellinen 2- ja 3-tuloksissa? Merkkaako kukaan edes IPO3 -titteleitä?

/ Sivuja on nyt selkeytetty. Jäikö jotakin puuttumaan? Onko joku vielä epäselvää?
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: vSPKL - virtuaalinen suomen palveluskoiraliitto

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Mondioring on lisätty lajeihin ja siinä voi alkaa nyt kilpailemaan. Lajitunnus on PAMR ja koulari MR1-3. Tähän vaativaan suojelukoemuotoon voit tutustua esimerkiksi Suomen palveluskoiraliiton sivuilta. Olisiko joku ollut kiinnostunut kisaamaan myös valjakkohiihdossa tai IPO-FH:ssa? Jätin nuo nyt vielä toistaiseksi lisäämättä, kun niiden kanssa tarvii tehdä vähän enemmän aivotyöskentelyä.

PS! Jos joku haluaa järkätä tämän vuoden palveluskoiramestaruuden, niin annan sen vastuun ilomielin ja voin auttaa tuomaroinneissa. Tuota mondioringiä ei mestaruuskilpailuihin luonnollisesti vielä tänä vuonna tule.
Vastaa Viestiin