VVL - sääntöuudistusta?

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viestit: 1963
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 1:50 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Kannatan! Ja minähän tosiaan hyväksyin sen noutajien tanssitempauksen. Voihan tuon säännön pitää ns. ohjeviittana, koska saattaa käydä niin, että joku innostunut uusi v-koirailija pistää isot monen päivän karkelot pystyyn eikä jaksakaan hoitaa kisaa loppuun, jolloin kaikkia harmittaa.
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Avatar
mikopon
Nakkisotilas
Viestit: 208
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2011 10:23 am

Re: VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja mikopon »

Sopisikos porukalle että 17.3 eteenpäin anotuissa kisakokeissa on kaksi luokkaa; siperianhuskyille oma sekä muut valjakkoroduille oma? :)
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Sopii!
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Mua ihan todella harmittaa, ettei suurkilpailuja tänä vuonna tullut järjestettyä, mutta mun puolesta heti ensivuoden puolelle voisin järjestää jonkun noista suurista vARKY:n alle.

Mitä eroa näissä suurkilpailuissa siis on, onko ne jotain todella pitkiä matkoja joissa on vaan yksi lähtö ja joihin osallistutaan isolla kokoonpanolla (esim 6 tai 8 koiraa/valjakko) tms? Mä en itseasiassa noista nimistä kauheasti saa selkoa, että millasii niitten tosiaan pitäisi olla.

Nyt kun katselin niin monella rotuyhdistyksellä on omia mestaruuskilpailuja esimerkiksi tokossa, niin sellanen olisi kiva järkätä myös rekikoirille valjakkokisoissa, titteli vois olla vaikka virtuaalinen valjakkomestari vVAME-14 tms... Jokaiselle rodulle voisi järjestää omat lähtönsä ja niiden voittajat (ensimmäiseksi sijoittunut valjakko) saisi sitten kyseisen tittelin.

Sitten kyllä mietin että voisi järjestää jokaisena vuonna kevät-, kesä-, syksy- ja talviajot TAI vaan talviajot Suomessa, joista jaettaisiin joku titteli.

Esim.

Kittilän kaupunkiajot (kuvituskuva)
  • • 1 normaalilähtö - 6koiraa/valjakko
    • 3valjakkoa/omistaja/lähtö
    • matka 7km, pohjana lumi
    • Lähdön voittajavaljakon koirille titteli vKIKA-14
Ylläksen voittaja (kuvituskuva)
  • • 1 normaalilähtö - 5koiraa/valjakko
    • 3valjakkoa/omistaja/lähtö
    • matka 6km, pohjana lumi
    • Lähdön voittajavaljakon koirille titteli vYLVO-14
Tornion Kesäracing (kuvituskuva)
  • • 1 normaalilähtö - 4koiraa/valjakko
    • 3valjakkoa/omistaja/lähtö
    • matka 5km, pohjana hiekka/nurmi
    • Lähdön voittajavaljakon koirille titteli vTOKE-14
jnejne.. :D Toki ei noita välttämättä tarvita jos noista suurkilpailuista saa tittelit, mut mulla on vähän semmonen käsitys että ei niitä suurkilpailuita ainakaan suomen kamaralla järjestetä ja sit toisaalta mun kennel sijaitsee Suomessa. Että jos realistisuutta hakee.
Ja eikä noissa välttämättä ees tarvitsisi jakaa titteleitä, mutta olis hauska jos niistä sais jotain erityistä merkintää :)
-Nita-
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 130
Liittynyt: La Joulu 28, 2013 7:47 pm
Paikkakunta: Keskellä ei mitään

Re: VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja -Nita- »

Lyydia, noi on tosi hyviä! :) Voin olla apuna tuomaroinnissa, jos tarvitsee sitten kun noita järjestetään.
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Virtuaalinen valjakkoajoliitto siirtyi tänään minun hallintaani.

Uusi osoite

Otan mielelläni vastaan ehdotuksia sääntömuutoksista. Ainakin valjakko-oikeudet on tulossa alaskanhuskyille ja chinookeille. Lisäksi kohta "mikäli lähdössä on kolme tai alle osallistujaa, lähtö perutaan" tullaan ottamaan pois, jottei ei-siperianhuskyjen kisakokeet johtaisi aina siihen, että luokka hylätään vähäisen osallistujamäärän vuoksi.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viestit: 1963
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 1:50 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Tämä hyvä. Onko muuten mahdollisesti tulossa noita isompia valjakkoajokisoja liiton puolesta joku kerta?
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Joo ihan varmana niitä järkkään. Lupaa kysymällä saa myös muut niitä järjestää!
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viestit: 1963
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 1:50 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Mahtavaa :)
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Hei nyt on mennyt ohi.
Missä vaiheessa tällaisia sääntöuudistuksia on tullut valjakkoajoihin????
VVL Säännöt kirjoitti: Yleiset säännöt

Yhdessä valjakkoajokisassa voi olla yhteensä enintään neljä (4) lähtöä

--

Normaalit lähdöt

Yhteen valjakkoon voi osallistua enintään neljä (4) koiraa
Mikä estää järjestämästä lähtöjä enemmän kuin neljä? Ja mikä estää esimerkiksi viiden, kuuden, seitsemän tai kahdeksan koiran valjakot normaaleissa lähdöissä? Tai jopa kymmenen mikäli kyse on suurkilpailuista. En muuten löytänyt niistäkään infoa tuolta uusilta sivuilta.

Muistan itse ainakin järjestäneeni kuuden koiran valjakkoajoja aiemmin, samoin lähtöjä olen pitänyt enemmänkin per kisa kuin neljä. Eihän neljä lähtöä ole mitään siihen verrattuna, että esimerkiksi tokossa voi järjestää jokaisesta luokasta tuplat (4 x 2 = 8 lähtöä). Eniten olen kiinnostunut siitä, missä tällaisia uusia päätöksiä on tehty ja keiden kaikkien hyväksymänä?
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Aijaa, en tbh muista että oliko tuo aiemmin vai oliko tämä joku mun huikea idea/ajatusmoka. :D Eihän noissa periaatteessa oo mitään estettä miksei voisi isompia kisoja ja valjakoita pitää, joten enköhän mä voi niitä nostaa.

Kuulostaisiko hyvältä jos nostan määrät kuuteen (6) lähtöön ja valjakon maksimikooksi kahdeksan (8) koiraa.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Juu no mitä vanhoja VVL sivuja katsoin niin en löytänyt tuollaisia kohtia, ja siksikin muistan ettei tuollaisia ole, koska olen järjestänyt sellaisia kisoja, jotka olisi noita sääntöjä sitten rikkoneet :D

Noi nostot kuulostaa hyvältä.
Vastaa Viestiin