Turrilan virtuaalihevosharrastajat

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Milja H.
Nakkisotilas
Viestit: 235
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 8:27 pm
Paikkakunta: Mänttä-Vilppula
Viesti:

Re: Turrilan virtuaalihevosharrastajat

Viesti Kirjoittaja Milja H. »

Ehkäpä määkin esittelisin omat karvakorvani, niin yksityiset ja hoitoponit omia ravureitani unohtamatta.

Susikallion Pauhaus - suomenpienhevosruuna, vaativampi tapaus hoitoponeistani. Yhteisiäkin kisoja on kertynyt kiitettävästi, vaikkei sijoituksia vielä ollakaan kerätty.
Susikallion Fortunella - ratsuponitamma, tällä hetkellä mulla vuokralla. Kuitenkin ollut hoitoponini jo pitemmän aikaa ja vuokra-aikana teetin tammalla varsan, jonka esittelen alempana.
Suorannan Niklas - hollanninpuoliveriori, yhteistä aikaa takana nyt reilu vuosi. Kisattu on ja jälkeläisiäkin on yksi kertynyt.
Miljan Jasmine - ratsuponitamma, oma kasvattini joka syntyi ystävänpäivänä. Oikein mielenkiintoisen luonteen omaava hevoskokoinen ratsuponi, tulevaisuus näyttää miten edistytään tamman kanssa.
Pompeji - Vuoden 2014 tammikuussa alkunsa saanut ravitalli, jossa tällä hetkellä vain suomenhevosia ja poneja. Lämminverisiä tuskin tulee olemaan, mutta vain aika näyttää millainen hevoskatras tulee olemaan.
Evermore - Noutajat
Cessna
Epätoivoinen katse
Viestit: 450
Liittynyt: La Tammi 11, 2014 5:22 pm
Viesti:

Re: Turrilan virtuaalihevosharrastajat

Viesti Kirjoittaja Cessna »

Mun kaksi yksäriä karvapalloa, Royal ja Foci
Välillä jonkun on kuoltava, jotta asiat muuttuisivat paremmiksi
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: Turrilan virtuaalihevosharrastajat

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Minä perustin yhdessä vaiheessa connemaratallin, mutta se sai loppunsa saman tien, en ees yrittänyt kisata hevostani kun tuntui niin hankalalta. Nyt olen tuumaillut englannintäysiverisiä kasvattavaa tallia, jos saisin ymmärrettyä noista lajeista jotain. Olen ihaillut mm. Sasnakin tallia, mutta kaikkien noiden liittojen sivut vaan on kauheen hankalat ainakin mulle, kun en tosiasiassa tajuu hevosista mitään.. Täältä koitin katsoa laukkaurheiluliittoa ja löytyikin (LJ) mutta en tajuu miksei se oo/miksei se voisi olla tuon liiton alainen. :D Pitää vaan jaksaa lukea noita liittojen sivuja vielä ja miettii tarkemmin, jaksanko yrittää hevospuolellekin.

// Kiitti Lansu! lueskelen :)
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Turrilan virtuaalihevosharrastajat

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Lyydia kirjoitti:Nyt olen tuumaillut englannintäysiverisiä kasvattavaa tallia, jos saisin ymmärrettyä noista lajeista jotain. Olen ihaillut mm. Sasnakin tallia, mutta kaikkien noiden liittojen sivut vaan on kauheen hankalat ainakin mulle, kun en tosiasiassa tajuu hevosista mitään.. Täältä koitin katsoa laukkaurheiluliittoa ja löytyikin (LJ) mutta en tajuu miksei se oo/miksei se voisi olla tuon liiton alainen. :D Pitää vaan jaksaa lukea noita liittojen sivuja vielä ja miettii tarkemmin, jaksanko yrittää hevospuolellekin.
Sitä en osaa sanoa, miksi laukkajaos ei ole VRL:n alainen. Veikkaisin, että syynä ovat varsin erilaiset käytännöt. Itse pääsin ongelmitta alkuun LJ:n infopakettien ja pikaoppaan avulla, vaikka laukkamaailma kaikkine termeineen vaikutti ensin heprealta. Kannattaa lukea nuo linkittämäni sivut ajatuksella läpi. :)
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: Turrilan virtuaalihevosharrastajat

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Järkkäsin ekan laukkakilpailun :D Oli kyllä yhtä tuskaa vääntää toi lähtösanasto myös englanniksi.. niin monta kutsumanimeä tammoille ja oriille, erikseen nuorille tammoille ja nuorille oriille ja kolme vuotiaille ja kaksi vuotiaille ja sit olis vielä kaikille nuorille ja sit on classiccia ja kaikenmoista ääähhhh ja blaah. Enkä kyllä tiedä oliko noi mun keksimät lähdöt järkeviä sillä tavalla, että löytyykö niihin osallistujia, mut koitin kyllä kattoo toisten järjestäjien kisasivuilta vähän mallia. Mutta niin, kaikki maiden-luokassa kisaavia englannintäysiverisiä omistavat osallistukaa! Ei oo tullut s-postiin kuin vasta yksi ilmoittautuminen mun oman ainoan oriin lisäksi.

Täs muuten samalla kysyn, lasketaanko siis viideskin sijoitus sijoitukseksi? Kun täältä katselin statistiikkaa, niin siellä lukee " Esimerkiksi statistiikassa 20: 7-2-6-1 juostuja kilpailuja on kaikenkaikkiaan 20. Voittoja näistä kilpailuista on 7, kakkossijoja 2, kolmossijoa 6 ja neljänneksi hevonen on tullut kerran. Erittäin yksinkertainen ja helppo tapa nähdä kuinka hevonen on pärjännyt kilpailuissa". Mutta tossa ei mainita mitään viitossijasta, mut kumminkin kisoissa ainakin jaetaan viidenneksikin sijoittuneelle hevoselle rahapalkinto? ("§ Voittajalle tarjottava rahapalkinnot, jotka jaetaan lähdön tason mukaan. § loput voittorahat: 2. 60%, 3. 40%, 4. 20%, 5. 10% voittajan rahasummasta").

Mutta täytyy vielä sanoa että itseäni sekottaa edelleen noi englanniksi kirjoitetut lähdöt ja sanasto. Miksei kaikki voisi olla yksinkertaisesti vain suomeksi, vai kisaako joku ulkomaalainen näissä Suomen virtuaalihepokisoissa? Tai kai siinä sitten haetaan sitä realistisuutta. Mulla menee hetki ennen kuin opin (käytännössä, kisaamalla..) kunnes osaan ulkoa kirjottaa lähdöt ja tajuan mihin omia hevosiani laitan. Luulen kyllä, että tämä vierasperäinen sanasto voi karkoittaa monia halukkaita virtuaalihevosharrastajia, erityisesti nuorempia, joita ei kiinnosta päntätä ihmeellistä sanastoa. Lisäksi nuo arvokilpailut on mulle vielä mystinen juttu, täytyy lueskella niistäkin. Mutta eiköhän tämä tästä.. :roll:
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viestit: 1963
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 1:50 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Turrilan virtuaalihevosharrastajat

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

^ Mulla oli vähän samantyyppinen ongelma tuon westernin ja kenttäratsastuksen (ah niitä luokkia <3) kanssa, joihin oon itse enemmän nyt alkanut painottaa. Pitää muistaa ulkoa kaikki halterit ja reiningit ja sellaset, missä arabit pärjää ja mitkä on niitä karjankäsittelyluokkia, joihin eivät lehmiä ikinä nähneet hevoset osallistu :D
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Turrilan virtuaalihevosharrastajat

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Lyydia kirjoitti:Täs muuten samalla kysyn, lasketaanko siis viideskin sijoitus sijoitukseksi? Kun täältä katselin statistiikkaa, niin siellä lukee " Esimerkiksi statistiikassa 20: 7-2-6-1 juostuja kilpailuja on kaikenkaikkiaan 20. Voittoja näistä kilpailuista on 7, kakkossijoja 2, kolmossijoa 6 ja neljänneksi hevonen on tullut kerran. Erittäin yksinkertainen ja helppo tapa nähdä kuinka hevonen on pärjännyt kilpailuissa". Mutta tossa ei mainita mitään viitossijasta, mut kumminkin kisoissa ainakin jaetaan viidenneksikin sijoittuneelle hevoselle rahapalkinto? ("§ Voittajalle tarjottava rahapalkinnot, jotka jaetaan lähdön tason mukaan. § loput voittorahat: 2. 60%, 3. 40%, 4. 20%, 5. 10% voittajan rahasummasta").
Mä oon itsekin tuota viidettä sijaa miettinyt. Statistiikkoihin sitä ei tosiaan ainakaan merkitä sijoitukseksi, mutta rahapalkinnon siitäkin usein saa. Tosin, tämänpäiväisissä Cullamoren kisoissa ei viidenneksi sijoittuneille jaettu rahaa. Oon päättänyt olla vaivaamatta päätäni kyseisellä asialla. En lihavoi niita kisakalentereissa sijoituksiksi enkä merkitse statistiikkoihin tai huomioi sijoitusprosentissa, mutta otan rahat tyytyväisenä vastaan. :D
Lyydia kirjoitti:Mutta täytyy vielä sanoa että itseäni sekottaa edelleen noi englanniksi kirjoitetut lähdöt ja sanasto. Miksei kaikki voisi olla yksinkertaisesti vain suomeksi, vai kisaako joku ulkomaalainen näissä Suomen virtuaalihepokisoissa?
Ainakin joskus suomalaisilla virtuaalilaukkaharrastajilla taisi olla suhteita ulkomaille. Sasnakista löytyy linkki Golden Racehorsesiin, jonka olettaisin olevan ulkomaalainen talli, koska sen sivut ovat saksaksi(?).
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Avatar
sukelluskettu
Keilapallo
Viestit: 2391
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 4:11 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Re: Turrilan virtuaalihevosharrastajat

Viesti Kirjoittaja sukelluskettu »

Jaksan nyt vasta tänne mainita näistä mun oripojista! Estepainotteinen Kryptonite Ley ja koulupainotteinen Enduringland. Oon alottanu tän koko touhun virtuaalihevospuolelta varmaan joskus 2005-2006 välisenä aikana, mut taukoilin aika pitkään ja sit päädyin koirapuolelle. Mua harmittaa, että hevosille on kyllä kisoja mut niissä on nii pirun pienet luokkakoot, etten ikinä kerkee mukaa :D Yritin järkkäillä itekki kisoja, mut tuola se tuntuu ihan kamalan vakavalta..

Noita mun oreja saa käyttää jalostuksee, jos sopivaa tammamateriaalia löytyy! :)

/ Osallistukaa ERJ:n alasee esteratsastuksee! Ois kiva saada noita luokkia täytee, että pääsis tuloksia pistää ja anomaa lisää :D
.
.
  • Kuva
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Turrilan virtuaalihevosharrastajat

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Aveline tuli mua jo tökkimään, joten Jerry on taas menossa mukana. Jos joku tietää ton värin edes osittain ni sais kertoa. Pitäis jaksaa taas kisata se 100 kisaa tuossa HEBissä, sit vois siityä HEAn kautta VAA:han. Jerry astustaa muuten tällä hetkellä vom Svanhildissä, jossa olis muuten pari paikkaa yksäreille vapaana... vink vink ;)

/ Kiitos Shonna! =)
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
shonna
Vuohenruokaa
Viestit: 1772
Liittynyt: Ti Kesä 15, 2010 2:14 pm
Paikkakunta: Paradise Island
Viesti:

Re: Turrilan virtuaalihevosharrastajat

Viesti Kirjoittaja shonna »

Marcian Jerry on joko kulottunut musta, mustaruunikko tai sysirautias, mitä nyt noista kuvista pystyi päättelemään. Veikkaan sysirautiasta.
"Nojaa. Eihän sitä aina voi ystävällinen ja seurallinen. Ei yksinkertaisesti ehdi."

Kuva
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viestit: 1963
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 1:50 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Turrilan virtuaalihevosharrastajat

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Mun silmä sanoisi, että mustaruunikosta on kyse, kropassa ja harjassa on kuitenkin jonkin verran sävyeroa.
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Avatar
sukelluskettu
Keilapallo
Viestit: 2391
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 4:11 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Re: Turrilan virtuaalihevosharrastajat

Viesti Kirjoittaja sukelluskettu »

Mä sorruin nyt rekisteröimää tällasen.. Jos pidän ton ihan hiljasena pystyssä, en voi upottaa lusikkaa yhtää syvemmälle tällasee soppaa :D Uutta vertaki tulossa tonne orien sekaa, muodossa estepainotteinen tamma ;)
.
.
  • Kuva
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Turrilan virtuaalihevosharrastajat

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Mä otin tammikuussa Oivan, mutta en oo vielä kisannut sen kanssa. Tarkoitus oli alkaa mutta sillonku hevonen ikäänty kisausikään niin piatsu sano mulle ettei kantsi kisaa vielä kun haluaisin porrastettuja kuitenkin ja ne oli just vaihtamassa niitä, en oo sen jälkeen kysellyt voinko alottaa jo. :D
Kai sitä kohta vois edes johonkin ilmotella.

Aikaisemmin mulla oli pari hevosta Trin Tazissa (merkitty kuolleeksi) ja kisasin ex-harrastajan Verdien laukkaratsuja rankingin kärkitasolla, mutta se jäi Verdien lopetettua hiljalleen eikä omatkaan pollet juuri kiinnostaneet niin ne kuolivat hiljalleen pois ja koirat vaihtui tilalle. Vähän kyl mietin olisko tosta mun arabiorista pitänyt kysyä joltain et ois halunnut käyttää sen pakastetta tjsp (Kuunsirppi??) kun jäi kaivelemaan ettei tota sen jälkeläistä käytetty eteenpäin, suku pohjautuu kuitenkin mun ihan ensimmäisen expage-tallin arabitammaan.
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viestit: 1963
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 1:50 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Turrilan virtuaalihevosharrastajat

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

^ Voin kyl adoptoida sun pakasteet :) Kesäksi olin muutaman varsan ajatellut teettää, kun tuolla alkaa noita sijoituksia olla hyvin noilla vanhimilla. Mulla on vielä ensimmäinen ikinä teettämäni varsa Gendarme'sin ekalta vuodelta vielä hengissä :D Olisi siis ehkä sopivaa jalostaa linjaa eteenpäin :D
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Avatar
Tilli
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viestit: 531
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 4:26 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Turrilan virtuaalihevosharrastajat

Viesti Kirjoittaja Tilli »

Pemberley täytti kesällä 8v ja jo sitä ennenkin virtuaalihevosia olin harrastanut ainakin sen pari vuotta. En ole enää edes ihan varma, päädyinkö virtuaaliharrastukseen koirien vai hevosten kautta... Pemberleyssä ei ole koskaan ollut mitään kasvatusrotua, mutta vanhassa tallissani Tréighte Studissa kasvatin irlannin- työ ja puoliverisiä.

Viime vuonna perustin Humber Stablen jonka kasvatusrodut ovat vuonohevoset ja haffut. Tosin tällä hetkellä tallilla dominoi vuonohevoset sillä niille löytyy helpommin kivoja kuvia. Talli yrittää painottaa tarinatoimintaan, mutta koska päivässä on tunteja niin rajoitetusti, tarinointi on jäänyt lähinnä haaveeksi. Välillä kirjoittelen microblogiin pikkupäivityksiä tai osallistun tarinakisoihin. Siihen se jääkin sitten.

Sitten minulla on kisakeskus, mutta siellä on kyllä tarkoitus tulevaisuudessa järjestää myös koirakisoja, kunhan vaan aktivoidun tällä puolella.

Kolmantena tai no oikeastaan neljäntenä projektina on kylmäveritalli, jonne keskittäisin kaikki raskaat työhevoset (percheron, clydesdale, shire jne.). Tämä talli on vasta ajatusasteella: tavoitteena olisi interaktiivinen talli, jossa hevoset ovat kolmiulotteisia, siis 3D malleja jotka liikkuvat ja ääntelehtivät. Hevoset reagoisivat kosketukseen ja ruokkimiseen, vähän siis pelimäinen jollain tapaa. Tämä on pohjimmaisena todo listallani, joka tuskin koskaan toteutuu siis.
Tilli somessa
twitter: @pemberleysim
skype: simtilli
google+: Pemberley
Vastaa Viestiin