Virtuaalikoirat kiinnostelis!

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Marcia
Höpsö veitikka

Re: Virtuaalikoirat kiinnostelis!

Viesti Kirjoittaja Marcia »

DeeHukka kirjoitti: Ma Kesä 10, 2024 9:08 pm Kissoille en ole itse nähnyt missään yhdistystä tai kisoja :sad:
Virtuaalikissoja harrastettiin pääasiassa vuosina 2006-2014. Itse taisin olla yksi viimeisimmistä kissalanpitäjistä. Kissoilla kattojärjestönä toimi KRN ja sen alta löytyi viralliset liitot kissa-agilitylle, tempuille, tuholaistorjunnalle ja kissatanssille. Unohtamatta tietenkään näyttelyitä :) Itse olin pitkään KRN:n kasvattaja- ja rekisterivastaava, oikeastaan siihen asti että virtuaalikissaharrastus kuoli. Kissoista keskusteltiin pääasiassa Maukujat-nimisellä keskustelupalstalla.

Kasvatin itse norjalaisia metsäkissoja kasvattajanimellä Vintetur (näemmä joskus myös oli oma blogi kissajutuille), turkkilaisia angoroita nimellä Snakeblack (en jaksanut Snaken sivuja ajaa nettiin mutta jos joskus kiinnostaa niin voin nääkin vielä latailla).

Kissojen lisäksi touhusin vSPL eli saksanpaimenkoiraliiton, virtuaalikaupan sekä kilpailukeskuksen kanssa. Jos siis virtuaaliharrastuksen historia kiinnostaa :D
Omia koiriani löydät kenneleistä Joomagnan & Criminales,Detur, Duun, Kofferdale's + yksityiset. Ja jos vielä haluat mennä syvemmälle niin kurkkaa myös blogi :D

Harrastuksen lopettelin itse vuonna 2019 kun aikaa ei vaan enää riittänyt. Mikä on sinällään harmi, koska pidin virtuaalikoiraharrastamisesta, kisaamisesta sekä luonteiden kirjoittamisesta.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Emine
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Emine »

Marcia kirjoitti: Ti Tammi 28, 2025 9:43 pm Virtuaalikissoja harrastettiin pääasiassa vuosina 2006-2014. Itse taisin olla yksi viimeisimmistä kissalanpitäjistä. Kissoilla kattojärjestönä toimi KRN ja sen alta löytyi viralliset liitot kissa-agilitylle, tempuille, tuholaistorjunnalle ja kissatanssille. Unohtamatta tietenkään näyttelyitä :) Itse olin pitkään KRN:n kasvattaja- ja rekisterivastaava, oikeastaan siihen asti että virtuaalikissaharrastus kuoli. Kissoista keskusteltiin pääasiassa Maukujat-nimisellä keskustelupalstalla.
Mä oon nyt alkanut miettiä, että pitäiskö rakentaa iiihan pieni kissala (kaiken muun oheen). :mrgreen: Mitäänhän niiden kanssa ei tällä hetkellä voi harrastaa, mut en mä tiedä haittaako se edes.

Löysin muuten munkin vanhan Nauruloitsun kennelin blogin wayback machinen kautta. Hauska lukea omia vanhoja juttuja viidentoista vuoden takaa. :mrgreen: En muistanut koko asiaa ennen kuin mainitsit blogit!
höpötipöpötipöp

aivan liian kauan virtuaalikoirailua
VRL15170
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja VRL15170 »

Jatketaas.
Jos artikla 13 (vai mikähän sen nykyinen numero onkaan🤔😮‍💨) tulee jossain kohtaan voimaan. Oon siis ymmärtänyt että se vaikuttaa muiden materiaalien luvalliseen lainaamiseen että se kiellettäisiin kokonaan. Oon myös ymmärtänyt että se on jo voimassa ja vaikuttaakin jo.
Miten virtuaaliharrastus selviäisi siitä? Kuolisiko tämä harrastus?
Saat minut tätä kautta nopeuten kiinni täältä foorumilta tai yksityisviestillä
Emine
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Emine »

VRL15170 kirjoitti: To Tammi 30, 2025 11:49 am Jatketaas.
Jos artikla 13 (vai mikähän sen nykyinen numero onkaan🤔😮‍💨) tulee jossain kohtaan voimaan. Oon siis ymmärtänyt että se vaikuttaa muiden materiaalien luvalliseen lainaamiseen että se kiellettäisiin kokonaan. Oon myös ymmärtänyt että se on jo voimassa ja vaikuttaakin jo.
Miten virtuaaliharrastus selviäisi siitä? Kuolisiko tämä harrastus?
Pystytkö vähän vielä täsmentämään, mistä on kyse? En nopealla googlailulla löytänyt kun yhden uutisjutun vuodelta 2019, joka käsitteli tekijänoikeuksia (muut hakutulokset vaikutti siltä, ettei liity virtuaalikoirailuun :biggrin: ).
höpötipöpötipöp

aivan liian kauan virtuaalikoirailua
VRL15170
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja VRL15170 »

Itse ainakin kirjoitin artikla tekijänoikeusdirektiivi. Niin sillä löytyi vaikka ja mitä. Kannattaa myös katsella youtubevideoita aiheesta yms.

Mutta itsekkään en ihan ymmärrä tämän direktiivin piälle paljoa mitään, mutta, oon vaan paljon pohtinut että vaikuttaako se tähän harrastukseen, ja jos vaikuttaa, niin miten?
Saat minut tätä kautta nopeuten kiinni täältä foorumilta tai yksityisviestillä
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Eihän mitään ongelmaa ole, jos kuvien (tai muun materiaalin) käyttöön on lupa kuvan tekijänoikeuden haltijalta. 🤔 Vai onko tässä nyt kyseessä joku muu, uudempi muutos?

Yleä lainatakseni:
Uuden lainsäädännön 13. artiklan mukaan alustapalveluiden on varmistettava, että niiden palveluissa ei ole tarjolla materiaalia johon niillä ei ole oikeuksia. Kriitikoiden mukaan esitys johtaa käytännössä siihen, että palvelut ryhtyvät varmuuden vuoksi suodattamaan käyttäjiensä niihin lataamaa materiaalia.

Lisäksi alustapalveluilla tarkoitetaan käsittääkseni esim. YouTubea, Facebookia, TikTokia, jne., eikä tavallisia kotisivupalvelimia.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Vastaa Viestiin