Näyttelyissä valokuvaaminen

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
seibrin
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1073
Liittynyt: Su Marras 09, 2008 12:44 am
Viesti:

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja seibrin »

-
AD RTK1 RTK2 C.I.B. POHJ MVA FI MVA SE MVA NO MVA DK MVA EE MVA LV MVA RU MVA RKF-V FINNSIEGER Wanhan Purolan Wallstreet "Resko"
C.I.B FI MVA SE MVA EE MVA Lamigras Black Younger Panther "Kasko"
† muistoissa rakas Lamigras Black Pride Panther "Amor" 2003-2014

snautserit.net
Joana
Floodari
Viestit: 3139
Liittynyt: Ke Syys 03, 2008 8:51 pm

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Joana »

Kyllä mä antaisin koiraani kuvata näyttelyissä, mutta virtuaalikoiralle en antaisi laittaa, yksinomaan siitä syystä että käytän niitä itse. Mutta onhan se ihan reilua antaa muiden käyttää oman koiran kuvia, jos itsekin käytät toisten.
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
Ember
Toistolla tehoa
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 6:56 pm
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Ember »

Mäkin kerron nyt vähän omakohtaista.
Koskaan ei ole kukaan tullut kyllä valittamaan, yritän luonnollisesti aina pysyä poissa tieltä..
Jotenkin mulla on semmoinen olo että järkkärin kanssa liikkuessa ei kukaan katso niin "pahasti" kuin ihan pokkarin kanssa. En tiedä kuvittelenko vain, mutta sellainen olo mulla on aika ollut. Mutta takaisin aiheeseen, ei mulle ole kukaan koskaan mitään sanonut, viime vuonna oli kyllä hauska kun kuvailin borzoita tuomarin pöydän takana koko kehän ajan, istuin ammattimaisesti siinä roskiksen vieressä, ja kehän loputtua eräs nainen tuli kysymään kuvaanko ihan omaksi ilokseni vai johonkin lehteen. Ihan punaisena vastailin että omaksi iloksihan minä, ja viiden minuutin kuluttua huomasin käveleväni poijes borzoilehti kainalossa, ja olin luvannut mahdollisesti lähetellä kuviani sille naiselle, kun ei hän kuulemma ollut itse ehtinyt yhtään kuvia räpsiä. :mrgreen: Kooikerikehälläkin kysyttiin että omaksi iloksiko, ja tehtiin toisen kuvaajan kanssa sopimus että annetaan toisillemme tilaa. Tosin jättäydyin siinä vähän taka-alalle, koska tämä nainen kuvasi kooikeriyhdistyksen piikkiin. Että mulla ei kyllä ole mitään huonoja kokemuksia. Kyllähän siellä kuvaamaan mahtuu, etenkin näissä "pienemmissä" roduissa, joilla ei ole virtuaalimaailmassa niin kovaa kysyntää.
Isoissa kehissäkin pysyttelen yleensä laidalla, etenkin sisänäyttelyissä.
Se että olet paranoidi, ei tarkoita sitä, etteivätkö he jahtaisi sinua...
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

^ Mullekin tulee aina sellanen olo, että järkkärin kanssa saisi paremmin kuvaustilaa ja kunnioitusta. Itse kuvaan pokkarilla ja tunnen itseni aina kamalan tyhmäksi sen kanssa.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
seibrin
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1073
Liittynyt: Su Marras 09, 2008 12:44 am
Viesti:

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja seibrin »

--
AD RTK1 RTK2 C.I.B. POHJ MVA FI MVA SE MVA NO MVA DK MVA EE MVA LV MVA RU MVA RKF-V FINNSIEGER Wanhan Purolan Wallstreet "Resko"
C.I.B FI MVA SE MVA EE MVA Lamigras Black Younger Panther "Kasko"
† muistoissa rakas Lamigras Black Pride Panther "Amor" 2003-2014

snautserit.net
Ember
Toistolla tehoa
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 6:56 pm
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Ember »

Eli en siis kuvitellut.
Joskus kyllä muistan saaneni aika alentaviakin katseita pokkarin kanssa, :roll: . Kommentteja ei ole muistaakseni henkilökohtaiselle kohdalle osunut, mutta olen kyllä kuullut tällaisista tapauksista.
Se että olet paranoidi, ei tarkoita sitä, etteivätkö he jahtaisi sinua...
Lottie
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 167
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 6:16 pm

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Lottie »

Mä nyt en enää kovinkaan aktiivisesti virtuaalikoiria harrasta (saa nähdä miten jatkuu tulvaisuudessa), mutta kehässä ajattelen koiran olevan 'vapaata riistaa', se on tuotu sinne näytille ja siitä saa kuvia silloin ottaa. Kehän ulkopuolella en vieraitten koirista ota kuvia, koska mun mielestä ainakin on tosi ärsyttävää huomata, että joku ottaa salaa mun koirasta kuvaa. Jos lupa kysytään niin aina olen antanut, ja voin seisottaa/mitä ikinä pyydetäänkin, mutta ilman lupaa ja vähän yrittäen piilottaa kuvaamista, se näyttää tosi tyhmältä !
Smaug
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viestit: 515
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:44 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Smaug »

Joskus olen kuvaillut, mutta se on nyt taas jäänyt just tän takia:
Timberwolf kirjoitti:Mullekin tulee aina sellanen olo, että järkkärin kanssa sais paremmin kuvaustilaa ja kunnioitusta. Ite kuvaan pokkarilla ja tunnen itteni aina hirveen tyhmäks sen kanssa.
Mulla on täysin sama juttu! Tai no en vielä järkkärillä tiedä, mutta just toi kun pokkarilla kuvaa niin ihmiset kattoo. Varsinkin jos menee oikeen johonkin tuomarin viereen maahan/lattialle istumaan. Nyt siis odotan että saan sen järkkärin ja menen vasta sitten taas kunnolla kuvaamaan.

Hyvä muuten, että nostitte salaman aiheeks. Mä en oo koskaan tullut ajatelleekskaan, että se vois häiritä! :o Tästä lähtien käytän enää todella harkitusti salamaa, vaikka olisi kuinka pimeää. En tahdo häiritä arvostelua, vaikka emmä nyt tiedä kuinka paljon se häiritsee... :s
Mä tahtoisin lentää, mut siivet ei oo vielä tarpeeks isot. Jään odottaa et ne kasvaa, mut ei kiirettä, koska saat mut hymyileen.
A BIG BIG TAUKO.
Dien
Nakkisotilas
Viestit: 262
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 7:34 am
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Dien »

Smaug kirjoitti:Hyvä muuten, että nostitte salaman aiheeks. Mä en oo koskaan tullut ajatelleekskaan, että se vois häiritä! :o Tästä lähtien käytän enää todella harkitusti salamaa, vaikka olisi kuinka pimeää. En tahdo häiritä arvostelua, vaikka emmä nyt tiedä kuinka paljon se häiritsee... :s
No kokeileppas itse räpsäyttää salamaa niin että katsot sen suuntaan niin kyllä huomaa sen "häiritsevyysasteen" :) Varsinkin jos ei tiedä sen välähdyksen tulevan. Toki riippuu paljon tuomarista miten paljon häiritsee vai häiritseekö ollenkaan. Itse en ole sitä käyttänyt kun olen tähän mennessä ulkonäyttelyissä koiria kuvannut ja oman kameran salama on sen verran surkea että ennemmin yrittää saada tuurilla ei tärähtäneen kuvan kuin selkeästi huonon salaman kanssa. Kissanäyttelyt kun ovat yleensä sisähalleissa.

Tässä huomaa selkeän eron kissa- ja koiranäyttelyiden välillä. Kissanäyttelyissä ihmiset ovat usein iloisia mikäli joku haluaa heidän kissaansa kuvailla. Tosin siellä on lähes pakko pyytää lupa kuvaamiseen, jos ei halua saada kuvaan mukaan näyttelyhäkin valkoisia osia kissan ja kameran väliin.
Love is not a victory march
Avatar
Vischa
Nakkisotilas
Viestit: 283
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 8:08 pm
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Vischa »

Kuvaan koiria niiden ollessa kehässä. Uskallus tuskin riittäisi kysymään keneltäkään kuvaa kehän ulkopuolella. Välillä kuvaan salamalla, mutta yleensä en. Ulkonäyttelyissä on kuitenkin useimmiten niin hyvä valaistus muutenkin, ettei salamaa tarvita.
Järkkärillä kuvailen minäkin, pokkareista olen näyttelyissä luopunut kokonaan. En muutenkaan pidä enää "pikkukameroista", koska laatu on järkkäriin verrattuna surkea.
Vermil
Vuohenruokaa
Viestit: 1719
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 8:10 am

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Vermil »

Itse yleensä kuvailen koiria niiden kehässä ollessa. Olen kyllä muutaman kerran pyytänyt esm. ROP tai VSP koiran omistajaa seisottamaan koiraansa kehän ulkopuolellakin, ja aivan mielellään he ovat koiria seisottaneet sen aikaa että olen kuvan saanut räpsäistyä. Itse en ikinä kuvaa koiria salamalla, en tiedä sitten mikä siinä on mutta minua itseäni ainakin häiritsisi jos olisin Tellun kanssa kehässä ja joku räpsisi salamalla kuvia, ei yksi kuva sinäänsä häiritsisi kyllä vaikka salamalla otettaisiinkin.
Itse kyllä olen huomannut että vaikka vaihdoinkin pokkarista järkkäriin niin sitä kuvaustilaa ei kyllä tunnu siltikään oikein liikenevän. Tai sitten olen vain niin lyhyt ihminen ettei kukaan osaa ottaa minua todesta :D
Minnea
Kanada
Viestit: 1351
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 6:32 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Minnea »

Koiranäyttelyissä kuvaaminen on ollut jo kohta vuoden ajan ainoa tapa piirtämisen ohella, jolla hankin kuvat virtuaalikoirilleni, koska kuvalupien kysyminen tuntuu nykyään tosi hankalalta (aina joku kieltäytyy tai jollain on samasta paikasta luvat). Ovatpahan 100% takuulla uniikit (ellei joku ole juuri samasta paikasta kuvannut samaa koiraa samalla hetkellä) ja laillisesti käytössä :mrgreen:

Välillä kuvaan koiria siten, että pyydän seisottamaan (tosin melko harvoin enää), mutta yleensä kuvaan kehästä. Mun kameran laadulla seisottamaan pyytämällä saa parempilaatuisia kuvia kuin kehän laidalta ottamalla, mutta ulkotiloissa tulee ihan kiitettävänlaatuisia kuvia.
Lottie kirjoitti:...mutta kehässä ajattelen koiran olevan 'vapaata riistaa', se on tuotu sinne näytille ja siitä saa kuvia silloin ottaa.
Olen ihan samaa mieltä. Ja olen varautunut tähän itsekin. En ala valittaa siitä, että koirani kuvia käytetään virtuaalikoirilla, koska olen itse tuonut koirani esille julkisille paikoille esille. Onhan valokuvaajalla oikeus käyttää kuviaan, miten haluaa. Tosin kunnioitan koiran omistajan tahtoa, jos hän pyytää poistamaan kuvat virtuaalikoiralta (multa on kerran tätä pyydetty, joten tätä tapahtuu omalla kohdallani tosi harvoin).
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
Liv
Lassien tassuhiki
Viestit: 3486
Liittynyt: La Helmi 21, 2009 2:31 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Liv »

Ite kuvaan ihan tavallisella pikkukameralla näyttelyissä. Järkkäriä porukat ei suostu ostamaan ja omat rahat ei todellakaan riitä.

Näillä mennään, ihan kiitettävästi =)
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Kuvaan suhteellisen paljon itse näyttelyissä, mätsäreissä sitten harvemmin. Kuvaan yleensä rotuja, joista pidän tai joista olen jollekkin velkaa. Muutaman kerran on kysytty että "mihinkäs nää kuvat menee" jne mutta mitään kieltävää vastausta ei ole tullut muilta kuin yhden aussin omistajalta mätsäreissä.

Pyydän mieluusti koiran omistajaa asettelemaan koiran minua varten ja useimmin he suostuvatkin mukisematta. Lopuksi lämmin kiitos ja kehua koirasta - voila! Kamera kun ei riitä kehään asti kuvaamaan.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Minnea
Kanada
Viestit: 1351
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 6:32 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Minnea »

Anniina kirjoitti:Muutaman kerran olen myös saanut asiallisen häädön tuomarin vierestä kuvaamisesta (liian lähellä).
No jaa, Voittaja 08-näyttelyssä, kun kuvasin australianpaimenkoiria, niin kehäsihteeri taas tuli sanomaan et "tässä voi ihan hyvin kuvata". Eli mut päästettiin konttaamaan ihan tuomarinpöydän viereen. :'D
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
Vastaa Viestiin