Tervuriiviöitä Rainvalleyyn
- Kirsi
- Höpsö veitikka
- Viestit: 8917
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
- Paikkakunta: Lahti
Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn
Bloodlust kävisi erinomaisesti! Mutta kun olen kerran jo hyväksynyt nimen, niin ei sitä tarvitse lähteä muuttamaan. Ja onhan tuo Deadlinekin kirjasarjaan muutenkin käypä kuin luvun nimenä, siitä ei vaan heti Twilight ja vampyyrit tule mieleen. Mutta siis ei tarvitse alkaa muuttamaan, jos ei halua.
-
Spiegel
- Kanada
- Viestit: 1300
- Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 10:26 am
- Paikkakunta: Haapajärvi
- Viesti:
Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn
Äh, no vaihda vain. :D Vaikka tästä koirasta tulee kyllä mieleen kaikkea muuta kuin verenhimo.
- Kirsi
- Höpsö veitikka
- Viestit: 8917
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
- Paikkakunta: Lahti
Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn
Ulkonäkö saattaa pettää
Mutta sulle vaihdetaan Bloodlustiksi :---)))
// Nimiehdotuksia aloitusviestiin! Nimiä saa miettiä ja vaihdella syntymäpäivään mennessä, jota en ole vielä päättänyt. Todennäköisesti toukokuun loppuviikolla tai kesäkuun alkuviikolla, mutta yritän saada tuolle Lilille ne puuttuvat toko -tulokset vielä.
// Nimiehdotuksia aloitusviestiin! Nimiä saa miettiä ja vaihdella syntymäpäivään mennessä, jota en ole vielä päättänyt. Todennäköisesti toukokuun loppuviikolla tai kesäkuun alkuviikolla, mutta yritän saada tuolle Lilille ne puuttuvat toko -tulokset vielä.
-
Ember
- Toistolla tehoa
- Viestit: 730
- Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 6:56 pm
- Paikkakunta: Orimattila
- Viesti:
Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn
Voin mie vielä jotain funtsia, toi nyt lähinnä on mulla sellanen jos-en-muuta-keksi nimi 8D
/ Itseasiassa (tuuliviiri kun olen) mie voisin ottaa tuolta aloitusviestistä ton Rainvalley's Emotion Manipulation jos vaan käypi :'D
/ Itseasiassa (tuuliviiri kun olen) mie voisin ottaa tuolta aloitusviestistä ton Rainvalley's Emotion Manipulation jos vaan käypi :'D
Se että olet paranoidi, ei tarkoita sitä, etteivätkö he jahtaisi sinua...
- Kirsi
- Höpsö veitikka
- Viestit: 8917
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
- Paikkakunta: Lahti
Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn
Käy käy, vaihdetaas sulle sitten se :))
-
Ciel
- Vuohenruokaa
- Viestit: 1924
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:24 pm
- Paikkakunta: Pyhäranta
Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn
Rainvalley's Personal Brand Of Heroin alias Joona esittäytyy jo nyt sitten : DD Onks toi väri muuten hiekka tjtn?
hello, the end is near
hello, we're still standing here
hello, we're still standing here
- Kirsi
- Höpsö veitikka
- Viestit: 8917
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
- Paikkakunta: Lahti
Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn
Kiitos! Apua mä väreistä mitään tiedä
Lunttasin netistä:

Tuo siis lainattu Suomen Belgianpaimenkoirayhdistyksen sivuilta. Eli mun käsittääkseni se nyt olisi tuo "fauve charbonné"Värit
Punaruskea (fauve), harmaa ja musta. Hiukan valkoista sallitaan rinnassa ja varpaissa. Tervuerenin luonnollisin väri, punaruskea mustin karvanpäin (fauve charbonné), on suositeltavin. Malinoisille tämä väri on pakollinen.
Värit on määritelty tarkoin, vaikkakaan punaruskean värin ja mustien karvanpäiden (fauve charbonne) määritelmä ei tunnu olevan aivan selvä kaikille ihmisille.
Värin määrittelyssä käytetty ranskankielinen sana 'fauve' tarkoittaa alunperin punakeltaista, hiekanruskeaa, hiekankeltaista isokokoista kissaeläintä, kuten leijona tai tiikeri. Tässä yhteydessä sillä siis tarkoitetaan väriä, joka sisältää keltaista, vaalean ruskeaa ja punaista.
'Charbonné' taas tulee verbistä 'charbonner', joka tarkoittaa 'noeta, mustata hiilellä'. 'Charbonné' voitaisiin siis kääntää myös 'noettu', tarkoittaen että karvojen päät ovat mustat. Musta väri ei saa olla suurina laikkuina eikä varsinaisina juovina, vaan enemmänkin 'lainehtivana tai liekehtivänä'.
Pohjavärin muuttuessa liian vaaleaksi tai ‘kevyeksi’, käytetään sanaa fauve-clair. Muut kuin fauven väriset tervuerenit ovat sablen (=hiekka) värisiä. Harmaita tervuereneita kutsutaan termillä sable charbonné (=‘hiekanvärinen mustin karvanpäin’).
Erittäin tärkeää on muistaa, että malinoisin ainoa hyväksyttävä väri on 'punaruskea mustin karvanpäin' (=fauve charbonné) ja että tervuereneilla tämä väritys on toivottavin.
-
Twiggy
- Pohjasakan hämmentäjä
- Viestit: 4417
- Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:00 pm
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn
Ihan käy punaruskea(hiilikko), musta maski ;) Hiekan väriset on vielä vaaleempia. Sen voi siis kirjottaa ihan vaan punaruskea, mutta mä lisään aina hiilikon perään, jos koiralla on sitä hiilikkoväriä.
- Kirsi
- Höpsö veitikka
- Viestit: 8917
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
- Paikkakunta: Lahti
Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn
Noni, kuulostihan toi ranska munkin korvaani hieman oudolta. Oiskos Jerryltä sitä nimee tulossa?
-
Ciel
- Vuohenruokaa
- Viestit: 1924
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:24 pm
- Paikkakunta: Pyhäranta
Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn
Kiitos hei molemmille väriselvennyksestä :D Jos laitan vaikka punaruskea ja musta maski sitten.
hello, the end is near
hello, we're still standing here
hello, we're still standing here
-
Ember
- Toistolla tehoa
- Viestit: 730
- Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 6:56 pm
- Paikkakunta: Orimattila
- Viesti:
Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn
Miekin innostuin nyt kyhäämään sivut, Rainvalley's Emotion Manipulation eli tuttavallisemmin Ean esittäytyy. ;)
Se että olet paranoidi, ei tarkoita sitä, etteivätkö he jahtaisi sinua...
- Kirsi
- Höpsö veitikka
- Viestit: 8917
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
- Paikkakunta: Lahti
Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn
Kiitokset sullekin sivuista! Kävisikös kaikille syntymäpäiväksi 4.6.?
-
Ciel
- Vuohenruokaa
- Viestit: 1924
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:24 pm
- Paikkakunta: Pyhäranta
Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn
Mulle ainakin käy aivan mainiosti!
hello, the end is near
hello, we're still standing here
hello, we're still standing here
-
Spiegel
- Kanada
- Viestit: 1300
- Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 10:26 am
- Paikkakunta: Haapajärvi
- Viesti:
Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn
Käy käy~
- Kirsi
- Höpsö veitikka
- Viestit: 8917
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
- Paikkakunta: Lahti
Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn
En ole unohtanut tätä, en en! Sain kun sainkin Lilistä tokovalion, tai ainakin tarvittavat tulokset siihen. Pitää vaan ilmoitella valiolistallekin
Mutta mutta, syntymäpäivä lähestyy lähestymistään! Kaikilta muilta olenkin saanut jo sivut paitsi Jerryltä, ei kuitenkaan mitään kiirettä. B-day on siis 4.6., jonka jälkeen saa alkaa valloittamaan kisakenttiä :--)
Mutta mutta, syntymäpäivä lähestyy lähestymistään! Kaikilta muilta olenkin saanut jo sivut paitsi Jerryltä, ei kuitenkaan mitään kiirettä. B-day on siis 4.6., jonka jälkeen saa alkaa valloittamaan kisakenttiä :--)
