VTL - VALIOLISTASTA (lue viim. viesti!)
- Räksä
- Lepakkojen yöhyökkäys
Re: VTL - eri maiden tokokokeet (lue viim. sivu!!)
Tuomaroin nyt ekaa kertaa noilla uusilla säännöillä ja jäi vähän sellainen tuntuma, että ykkösiä tulee noilla pisterajoilla liikaa. Onko muut samaa mieltä vai kuvittelenko vaan?
Että pitäisikö noita rajoja vielä fiksata, vai oliko mun kisaajilla vaan hyvä tuuri?

magic, madness, heaven, sins
- Kirsi
- Höpsö veitikka
^ Kuvittelet vaan. :D
Ei missään nimessä aleta vaikeuttamaan valioitumista! Olin niin onnellinen, kun luokkavoitot ja KP:t otettiin pois, nyt on just hyvä. Ei se valioituminen vaikeaa paimennuksessakaan ole eikä siitä kukaan koskaan valita!
Ei missään nimessä aleta vaikeuttamaan valioitumista! Olin niin onnellinen, kun luokkavoitot ja KP:t otettiin pois, nyt on just hyvä. Ei se valioituminen vaikeaa paimennuksessakaan ole eikä siitä kukaan koskaan valita!
- horros
- Toistolla tehoa
- Viesti:
Nääh, ei viisi ykköstä paha olisi :D Mutta ehdotus vain sekin! Eiköhän me (hetken) olla tyytyväisiä tähän uuteen arvontamenetelmään (tosin se THS-tyyppinen maksimi-minimikone olisi hieno...)
Vuoden 2012 kennelinperustaja
- Henji
- Höpsö veitikka
- Viesti:
^^^ Lainaan Kirsiä.
horros, on se muutos kova jos ei saa kisattua koiriansa kuukaudessa - parissa valioks. Turrilassa on teitä tosi aktiivisia, mutta sitten on meitä hitaita, joilla vie syystä tai toisesta tai useammastakin paljon enemmän kuin muutama kuukaus valioiden saamiseen jo nykyisillä säännöillä. Ymmärrän toki sun näkökantas, mutta kun kolikolla on se toinenkin puoli, joidenka varaan asiat pitää tasapainoitella. Mä ottaisin mielelläni paljon nopeammin koirilleni valionarvot, mutta mulle se ei vaan oo (tällä hetkellä) mahdollista.
horros, on se muutos kova jos ei saa kisattua koiriansa kuukaudessa - parissa valioks. Turrilassa on teitä tosi aktiivisia, mutta sitten on meitä hitaita, joilla vie syystä tai toisesta tai useammastakin paljon enemmän kuin muutama kuukaus valioiden saamiseen jo nykyisillä säännöillä. Ymmärrän toki sun näkökantas, mutta kun kolikolla on se toinenkin puoli, joidenka varaan asiat pitää tasapainoitella. Mä ottaisin mielelläni paljon nopeammin koirilleni valionarvot, mutta mulle se ei vaan oo (tällä hetkellä) mahdollista.
"...you cannot demand more from a trial otherwise it will become a goal in itself, a sport, and will harm instead of being useful to the breeding effort." || vISLY
Hiljaiseloa vielä hetkisen, palaan kyllä.
Hiljaiseloa vielä hetkisen, palaan kyllä.
-
- Höpsö veitikka
Henjiä kompaten. Esimerkiksi mulla ei ole vielä _yhtäkään_ tokovaliota johtuen siitä, että kisat on aina niin tuhannen tukossa, kun minä koiria vihdoin havahdun tokoon ilmoittamaan, ja ihan varmasti tämä ongelma on monilla muillakin. Se on kiva, jos joillakin se koira valmistuu tokosta valioksi alle puolessa vuodessa, mutta tämä taitaa olla tosi pieni marginaaliryhmä. En tiedä miten te koiranne niihin kisoihin saatte mahtumaan jne., mutta minusta ei kyllä tarvitse lähteä vaikeuttamaan valioitumista, tässä lajissa se ei muutenkaan oo mikään piece of cake. Ja jos tuntuu, että oman koiran kohdalla se valioituminen tokosta tulee liian nopeasti, niin onhan noita muitakin lajeja, mistä niitä titteleitä voi lähteä keräämään - ei se tekeminen täällä kesken lopu :P Mut en vaan voi taas olla miettimättä miten yksinkertaista tämä virtuaalikoiraharrastus lopulta on, kisataan koira valioksi, teetetään sillä pentue ja kuopataan se.... :'D
Ei mut pointti on se, että ehkä parempi katsoa miten nämä jo tehdyt muutokset vaikuttavat tokoliiton toimintaan ja kisojen määrään, ja vasta sitten katsoa kannattaako mukaan ottaa useampi maa ja nostaa vaadittavien 1-tulosten määrää. Tällä nykyisellä kisojenjärjestämismäärällä kun ainakin minusta on ihan liikaa vaadittu 5 x 1-tulosta valionarvoon, ja tässä ei vielä edes tiedetä miten paljon noita kisoja tullaan järjestämään nyt, kun on tullut muutoksia käytäntöihin.
Noissa arvontakoneissa taas on se, että turrilassa on lopulta hyvin harvoja, jotka osaavat ohjelmoida ja koodata muutakin kuin perus-html:ää. Periaatteessa minäkin olen realistisen pisteytyksen kannalla, mutta mikäli sitä ei saa toteutettua näillä resursseilla mitä täällä tällä hetkellä on käytössä, niin on pikkasen paha nurkua niiden perään :P Mut nostan hattua Sigille, jos hän tuollaisen arvontakoneen saa jotain kautta tänne tempaistua!
Ei mut pointti on se, että ehkä parempi katsoa miten nämä jo tehdyt muutokset vaikuttavat tokoliiton toimintaan ja kisojen määrään, ja vasta sitten katsoa kannattaako mukaan ottaa useampi maa ja nostaa vaadittavien 1-tulosten määrää. Tällä nykyisellä kisojenjärjestämismäärällä kun ainakin minusta on ihan liikaa vaadittu 5 x 1-tulosta valionarvoon, ja tässä ei vielä edes tiedetä miten paljon noita kisoja tullaan järjestämään nyt, kun on tullut muutoksia käytäntöihin.
Noissa arvontakoneissa taas on se, että turrilassa on lopulta hyvin harvoja, jotka osaavat ohjelmoida ja koodata muutakin kuin perus-html:ää. Periaatteessa minäkin olen realistisen pisteytyksen kannalla, mutta mikäli sitä ei saa toteutettua näillä resursseilla mitä täällä tällä hetkellä on käytössä, niin on pikkasen paha nurkua niiden perään :P Mut nostan hattua Sigille, jos hän tuollaisen arvontakoneen saa jotain kautta tänne tempaistua!
- horros
- Toistolla tehoa
- Viesti:
En tosiaan oikein osaa hahmottaa sitä miten paljon halukkaita osallistujia tokokisoihin on, varsinkin kun itse järjestän pääosin osaanottajamäärättömiä kokeita. Mutta kuten todettua, se oli vain ehdotus ja minullehan on yksi ja sama miten monella kokeella koirat valioituvat, kun kaikesta huolimatta kisaan ne valioiksi, kesti se viikon tai vuoden.
-
- Vuohenruokaa
Täältä löytyy myös yksi joka vastustaa 1-tulosten lisäämistä. Tuntuu muutenkin siltä että tokoon on nyt hirveästi osallistujia, ja mukaan on hankalampi ehtiä kuin aikaisemmin. Tosin olen huomannut että vähän joka lajissa tulee näitä kausia, ja sitten jossain vaiheessa se laji taas vaihtuu. Nimimerkillä kuusi vuotta virtuaalikoiria ja 0 agivaliota, koska ennen mulla oli vain makseja ja niiden kanssa en edes yrittänyt ehtiä mukaan. Nyt taas mulla nousee useammin koiria ylempään luokkaan agilityssa kuin tokossa. Paimennuksen A-lohko oli kans jossain vaiheessa aina tukossa, mutta nyt mulla kisaa seitsemästä koirasta kuusi kolmosissa.
Pointti oli kai se, että kyllä meidän hitaampienkin aika vielä koittaa
Pointti oli kai se, että kyllä meidän hitaampienkin aika vielä koittaa

Don't you wanna live before you die?
- horros
- Toistolla tehoa
- Viesti:
Aattelin nyt hiljalleen alkaa väsäämään tämän vuoden tokomestaruuskisoja. Tekisinkö sille oman töpön, vai voidaanko jatkaa tähän?
Yhtä kaikki, olen saanut luvan järjestää kyseiset suurskabat. Ajattelin sijoittaa ne johonkin ensikuun puolen välin tiennoille/jälkeen. Olen pyöritellyt tällaisia asioita mielessä:
- kaikki luokat mukaan kisaan, kuten varsinaisissa SM-kisoissa
- kuitenkin vain evl-luokassa kisaavat koirat (ja valiot) voivat osallistua varsinaiseen SM-tittelin metsästykseen
- pitäisikö kilpailun evl-koirien kesken olla kaksiosainen?
* eli esim. 4 ryhmää (ei siis starttia, vaan esim. 20 eri koiraa per ryhmä), jokaisen 5 parasta jatkoon ja näistä arvotaan lopullinen voittaja.
- vai pitäisikö mennä normimeiningillä?
- tuomarikysymys ei varmaan ole enää suuri kysymys - tulokset on kuitenkin helppo arpoa, eikö vain?
- laitetaanko rajaton osallistujamäärä? Jos, montako ryhmää pitäisi tehdä, jos ryhmät luodaan?
Ideoita ja mielipiteitä kaivataan!
Yhtä kaikki, olen saanut luvan järjestää kyseiset suurskabat. Ajattelin sijoittaa ne johonkin ensikuun puolen välin tiennoille/jälkeen. Olen pyöritellyt tällaisia asioita mielessä:
- kaikki luokat mukaan kisaan, kuten varsinaisissa SM-kisoissa
- kuitenkin vain evl-luokassa kisaavat koirat (ja valiot) voivat osallistua varsinaiseen SM-tittelin metsästykseen
- pitäisikö kilpailun evl-koirien kesken olla kaksiosainen?
* eli esim. 4 ryhmää (ei siis starttia, vaan esim. 20 eri koiraa per ryhmä), jokaisen 5 parasta jatkoon ja näistä arvotaan lopullinen voittaja.
- vai pitäisikö mennä normimeiningillä?
- tuomarikysymys ei varmaan ole enää suuri kysymys - tulokset on kuitenkin helppo arpoa, eikö vain?
- laitetaanko rajaton osallistujamäärä? Jos, montako ryhmää pitäisi tehdä, jos ryhmät luodaan?
Ideoita ja mielipiteitä kaivataan!
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Kaikki luokat mukaan kuulostaa ihan hyväksyttävältä, mutta toisaalta, jos vain EVL-luokat ja valiot saavat titteleitä, onko kaikkien muidenkin luokkien mukana olo välttämättömyys tai virtuaalimaailmassa edes hyödyllistä (varsinkaan, jos luokat ovat rajattomia = työn sarka sen kuin kasvaa melkein täysin hyödyttä)?
Ryhmäkilpailu kuulostaa ihan hyvältä, mutta sitä tulis kuitenkin jonkin verran säädellä.
Ehdottomasti rajoittamaton osallistujamäärä: toko on v-maailmassa niin laajassa suosiossa, että osallistujia tulee olemaan enemmän kuin se parikymmentä. Ryhmien määrä tulis sit suhteutettuna sen mukaan, mitä osallistujia koko skabaan tulee, virtuaalimaailmassa ryhmäkoko ja voittajatittelöinti kanssa pitäis erikseen harkita.
-Yhden ryhmän kooksi 30 koiraa? Näin ollen yksi ryhmä täyttyy aina, kun siellä on 30 koiraa, ja pinotaan uusi ryhmä. Tätä rallia VIPiin asti.
-Jatkoon 5 koiraa per ryhmä kuulostaa ihan hyvältä
-Oisko mitään, jos arvottaisiin koko kilpailun voittajiksi useampia koiria, kuin vain yksi? Kuten esimerkiksi kokonaisuudessaan viisi koiraa saisi tittelinsä (virtuaalimaailmassa laji on kuitenkin niin suureksi kasvanut, että tuskin tämä on mitenkään "liikaa"). Tän kanssa kuitenkin pitää olla siinä mielessä maltillinen, että ei oo jees jos 20% koko kilpailun koirista onkin Suomen mestareita.
Toki se tuo tiettyä epäuskottavuutta ("mestareita voi olla vain yksi"), mutta toisaalta tiettyä motivaatiota. Jos koko kilpailussa on 100 koiraa mukana, ja tasan yks saa tittelin, on sulla yhden prosentin mahdollisuus, että koiras sen nappaa. Jos viisi saa titteleitä, mahdollisuusprosentti jo viisi prosenttia.
Ryhmäkilpailu kuulostaa ihan hyvältä, mutta sitä tulis kuitenkin jonkin verran säädellä.
Ehdottomasti rajoittamaton osallistujamäärä: toko on v-maailmassa niin laajassa suosiossa, että osallistujia tulee olemaan enemmän kuin se parikymmentä. Ryhmien määrä tulis sit suhteutettuna sen mukaan, mitä osallistujia koko skabaan tulee, virtuaalimaailmassa ryhmäkoko ja voittajatittelöinti kanssa pitäis erikseen harkita.
-Yhden ryhmän kooksi 30 koiraa? Näin ollen yksi ryhmä täyttyy aina, kun siellä on 30 koiraa, ja pinotaan uusi ryhmä. Tätä rallia VIPiin asti.
-Jatkoon 5 koiraa per ryhmä kuulostaa ihan hyvältä
-Oisko mitään, jos arvottaisiin koko kilpailun voittajiksi useampia koiria, kuin vain yksi? Kuten esimerkiksi kokonaisuudessaan viisi koiraa saisi tittelinsä (virtuaalimaailmassa laji on kuitenkin niin suureksi kasvanut, että tuskin tämä on mitenkään "liikaa"). Tän kanssa kuitenkin pitää olla siinä mielessä maltillinen, että ei oo jees jos 20% koko kilpailun koirista onkin Suomen mestareita.
Toki se tuo tiettyä epäuskottavuutta ("mestareita voi olla vain yksi"), mutta toisaalta tiettyä motivaatiota. Jos koko kilpailussa on 100 koiraa mukana, ja tasan yks saa tittelin, on sulla yhden prosentin mahdollisuus, että koiras sen nappaa. Jos viisi saa titteleitä, mahdollisuusprosentti jo viisi prosenttia.
- horros
- Toistolla tehoa
- Viesti:
Mutta onhan se vakuuttavaa lisätä koiran kokeisiin, että vSM AVO3 tms., jos koira on avoimen kolmanneksi tullut.
Tokihan koiria voi ollakin se 30 per ryhmä. Mutta mitä jos ryhmät mudostuukin 30 + 30 + 30 + 24? Viimeinen jää vajaaksi? Pitäisi ottaa esim. 25 per ryhmä, ja jos siitä lähtee jatkoon 5, niin sitten esim. 20 koirakon ryhmästä jatkoon menee 4.
Entä saako sama henkilö tuoda niin monta koiraa kuin haluaa per luokka?
Miksei voisi olla vaikkapa se viisi mestaria. Tosin ne voisi olla jotain luokkaa vTM1-12, vTM2-12 jne. (virtuaalinen TokoMestari 1., 2012).
Tokihan koiria voi ollakin se 30 per ryhmä. Mutta mitä jos ryhmät mudostuukin 30 + 30 + 30 + 24? Viimeinen jää vajaaksi? Pitäisi ottaa esim. 25 per ryhmä, ja jos siitä lähtee jatkoon 5, niin sitten esim. 20 koirakon ryhmästä jatkoon menee 4.
Entä saako sama henkilö tuoda niin monta koiraa kuin haluaa per luokka?
Miksei voisi olla vaikkapa se viisi mestaria. Tosin ne voisi olla jotain luokkaa vTM1-12, vTM2-12 jne. (virtuaalinen TokoMestari 1., 2012).
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Ihan yleisestihän se on ollut niin, että niin monta koiraa, kuin vaan haluaa, voi ilmoittaa, mutta toisaalta sitä voi kyllä ihan hyvillä mielin rajoittaa vaikka 7 koiraan/luokka. Mitään 3 koiraa/luokka tuskin kannattaa heittää, se on jo niin pientä.
Noi luokkasiirrot vois laskea ihan laskimella. Jos yks kuudesta koirasta pääsis jatkoon (eli viisi kolmestakymmenestä), voi sen helposti laskea kaavalla "XX : 6 = jatkoon pääsevä koirakkomäärä".
Eli esim.
30 : 6 = 5
26 : 6 = 4,3333.. = 4
25 : 6 = 4,1666.. = 4
20 : 6 = 3,3333.. = 3
10 : 6 = 1,6666.. = 2
Mikäli viimeiseen ryhmään jää vain se alle 5 koiraa (esim. 2), ne ylimääräiset koirat voisi heittää suoraan johonkin toiseen ryhmään (eli jossain ryhmässä kilpailisi sitten vaikka 30 + 2 = 32 koiraa), jolloin kuitenkin niitä jatkoon pääseviä ois se viis.
Noi erilliset mestaruustittelit kuulostaa myös hyvältä!
Noi luokkasiirrot vois laskea ihan laskimella. Jos yks kuudesta koirasta pääsis jatkoon (eli viisi kolmestakymmenestä), voi sen helposti laskea kaavalla "XX : 6 = jatkoon pääsevä koirakkomäärä".
Eli esim.
30 : 6 = 5
26 : 6 = 4,3333.. = 4
25 : 6 = 4,1666.. = 4
20 : 6 = 3,3333.. = 3
10 : 6 = 1,6666.. = 2
Mikäli viimeiseen ryhmään jää vain se alle 5 koiraa (esim. 2), ne ylimääräiset koirat voisi heittää suoraan johonkin toiseen ryhmään (eli jossain ryhmässä kilpailisi sitten vaikka 30 + 2 = 32 koiraa), jolloin kuitenkin niitä jatkoon pääseviä ois se viis.
Noi erilliset mestaruustittelit kuulostaa myös hyvältä!
- horros
- Toistolla tehoa
- Viesti:
Tokihan sen ryhmäjaoittelun voi noinkin tehdä, miksipä ei! Eli 30 per luokka.
Koska keskustelijoita on näin hurjasti, otan kaiken valtuuden ja kerron asioiden olevan nyt näin:
- koiramäärälle ei rajoitusta, yksittäinen henkilö saa ilmoittaa kisaan niin monta koiraa kuin haluaa.
- yhteenryhmään 30 koiraa, ryhmästä 1/6 pääsee jatkoon.
- jokaiseen ryhmään oma tuomari.
- titteleitä jaetaan viidelle parhaalle; vTM1-12, vTM2-12, vTM3-12, vTM4-12 ja vTM5-12.
- vain EVL-kisaavat ja jo valioituneet koirat.
Mitä muuta vielä?
Koska keskustelijoita on näin hurjasti, otan kaiken valtuuden ja kerron asioiden olevan nyt näin:
- koiramäärälle ei rajoitusta, yksittäinen henkilö saa ilmoittaa kisaan niin monta koiraa kuin haluaa.
- yhteenryhmään 30 koiraa, ryhmästä 1/6 pääsee jatkoon.
- jokaiseen ryhmään oma tuomari.
- titteleitä jaetaan viidelle parhaalle; vTM1-12, vTM2-12, vTM3-12, vTM4-12 ja vTM5-12.
- vain EVL-kisaavat ja jo valioituneet koirat.
Mitä muuta vielä?
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Eiks kuitenkin rajoittamaton määrä koiria yhdeltä henkilöltä? Mä kuitenkin luulen, ettei jollain voi olla tyyliin 20 valiota tai EVL-luokassa kisaavaa koiraa... Mun ainakin pitäis nyt sit ruveta karsimaan koiria ja 7 koiraa on se raja per henkilö. Tai sen voisi mun mielestä nostaa vaikka kymmeneen?
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Mun mielestä myös 7 on surullisen vähän.
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
- horros
- Toistolla tehoa
- Viesti:
Jee hyvä mielipiteitä! Ei siis rajoituksia.