Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Milja H.
Nakkisotilas
Viestit: 235
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 8:27 pm
Paikkakunta: Mänttä-Vilppula
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Milja H. »

Huuuh, uudistunut Kuuvarkaan Evermore alkaa pikkuhiljaa olemaan valmis. Suurin osa koirista puuttuu vielä uusilta sivuilta ja sivut on muutenkin aika tylsät, mutta enköhän uskalla sen jo julkaista... Muuten olisi varmaan kaikki koirat jo sivuilla mitä pitäisikin, mutta kisatulosten siirto on todella raskasta puuhaa :/
Evermore - Noutajat
Elisa.
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 181
Liittynyt: Su Touko 22, 2011 2:08 pm
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Elisa. »

Itse palailin kuun alussa taukoilun jälkeen takaisin koirapuolelle. Mielenkiinnon herätti jälleen eloon turrilan väki, kun tuli pyörähtämään hötönetissä.

Aikaisemmin olin pk collieiden parissa ja sillä linjalla jatkan vieläkin. Vanhasta piirretystä kennelistä (Redfield's) jäi kaksi koiraa eloon (Hazard's Blue Beat ja Zirion's Fallen To Pieces), valokuvalliselta puolelta en ottanut mukaan yhtään. Kaikki muut koirat nykyisessä Carminian kennelissä on itse tuotuja :)

Kisailen koirien kanssa tokossa, agissa ja paimennuksessa. Muutama valio-maininta löytyy parilta koiralta, mutta pentueita on suunnitteilla vähän myöhemmin ja ilmoittelen niistä sitten täällä :)
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Laskin taas mun virtuaalikoirat lävitse. 205 koiraa, joista elossa on 94kpl. Voi voi... No ehkä saan taas vähän määrää vähennettyä kun saadaan pentueita pois jaloista pyörimästä.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Deneo
Kanada
Viestit: 1674
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:46 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Deneo »

Sain vihdoin taas koneen käyttöön, mutta idiootti kun olen niin en tietenkään ollut muistanut ottaa koodeja mihinkään talteen... Tätä pitäis nyt muutenkin vähän fiksailla että vanha HP jaksaa taas pyöriä, joten aattelin ottaa joulukuun lomaa kisailusta. Ehtii tässä välissä kaikessa rauhassa saada taas koodit kasaan, katsoa kunnolla missä vaiheessa nuo melkein valmiit koirat on ja oikeasti kuopata ne valmiit ja pennut saaneet jotka on vain jääneet roikkumaan turhaan. Ja kun 88 koirasta alle 10 on rekisteröity (enkä edes muista mitkä) niin on senkin kanssa vähän hommaa :mrgreen:. Innostus ei siis ole kadonnut mihinkään, tulee vain tällainen isomman luokan joulusiivous.
Don't you wanna live before you die?
Avatar
Cookiemonster
Kanada
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Kesä 21, 2011 3:13 pm
Avatar ©: Flickr, Mike Davison

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Cookiemonster »

Jokseenkin yllättyny, että on saanu ihme pidettyä koirakannat kenneleissä ihan hyvällä mallilla. Vaikka sillontällön (eritoten yön hiljasina tunteina) tekis mieli alkaa keksiä ja haalia lisää bittipiskejä vaikka kuinka. Guthrunissa näköjään tällä hetkellä yhteensä 31koiraa, HELL Monroe'sissa taasen 26 (+Freak Teamin vinttarivahvistus). Muutamia kuopattaviakin molemmista löytyy, mutta ei taas yhtään millään viittis. "Voihan niitä näyttelyissä pyöräyttää, tai ilmottaa johonkin hömppälajiin.." jne.

Pentuesuunnitelmia ensvuoden puolelle olis tähtäimessä ihan kiitettävä kourallinen, ihan vaan vink vink. :mrgreen: Kolmesta yhdistelmästä bortsuja, kahdesta saksalaisia. Saa nähä mihin väliin nekin sitten ujuttaa, kisailuvaraa muutamilla otuksilla kummiski vielä on kirittävänä.
Guthrun | Gloomkiller | Narvik | Stepmaker's

Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Janina »

Mä en oo varmaan koskaan joutunut oikeasti pohtimaan omaa tilannettani virtuaalikoirien parissa, tietenkin lukuun ottamatta niitä ei-niin-motivoituneita ajanjaksoja joita varmaan suurimmalla osalla on. Mulla on niin paljon koiria, mutten oo enää ollenkaan varma siitä tiedänkö edes mikä mun tavoite loppuviimeksi on. Oonko koskaan tiennytkään. Kaikki tähänkin pöhköön harrastukseen käytetty aika tuntuu jollain tavalla hukkaan menneeltä. Koko touhusta on ikään kuin tullut ainoastaan rutiininomainen toimenpide vailla fiilistä - koira luodaan tai se syntyy, se kisataan, pennutetaan, saadaan uusia sukupolvia, ja sama toistuu yhä uudelleen. Enkä kuitenkaan oo koskaan tyytyväinen mihinkään omatekemääni.

Yksi mahdollisuus olis tietty laittaa kaikki nykyiset koirat määrittelemättömäksi ajaksi jäihin, keksiä joku inspiroiva rotu ja "aloittaa uudestaan" sen parissa. Ihan vain muutaman koiran voimin. Tehdä kennelille kunnon sivut, kirjoittaa sinne kattavat tekstit ja koirille luonteet, keksiä evm-sukuisten koirien sukulaisille nimiä ja oikeasti tehdä niille koirille jonkinlainen persoonallisuus. Viimeistellä ja käyttöönottaa suunnitelmat realistisuuden toteutuksesta, ja muutenkin luoda kunnon pohja kaikelle. Mutta en tiedä osaanko/kykenenkö. Ottaisin varmaan hirveät paineet siitä että nyt kaiken pitää mennä täydellisesti. Täällä on tätä nykyäkin niin loistavia kennelintekijöitä, että mä oon suoraan sanottuna kateellinen. Edelleen rakastan ottaa höyryävän teemukin käteen ja uppoutua jonkun virtuaalikennelin teksteihin ja onnistuneen kennelin kokonaisuudesta välittyvään tunnelmaan, mutta sen jälkeen ei kärsi edes katsoa omia väkerryksiään. :D Pitäis löytää joku keino päästä tästä järjettömästä itsekriittisyydestä eroon. Oppia ottamaan rennommin, hauska harrastushan tän pitäis viime kädessä olla.
Hex
Epätoivoinen katse
Viestit: 476
Liittynyt: To Maalis 07, 2013 10:21 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Hex »

Ei enään ole innostusta isoon kenneliin, joten Music Shepherdin tarina on nyt loppu. Koirat myynnissä, pidän vain koirat, jotka innostaa mua ja teen pienemmän kennelin, jos siitäkään enää mitään tulee. En ole kuitenkaan kokonaan lähdössä virtuaalimaailmasta, kuitenkin mua tulee näkemään aika vähän kisauttamassa koiria (niinkuin viimeiset puoli vuptta) ja aion järjestää itse enemmän kisoja (ks. moreSport).
Minnni
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 133
Liittynyt: Ti Marras 10, 2015 6:38 pm
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Minnni »

Mulla meinaa koirainnostus olla nyt isompi kuin hevospuolella joten koirien parissa tulee vietettyä ehkä vähän enemmän aikaa.

Kisaaminen agilityn puolella on hyvällä mallilla ja tarkoituksena olisi saada tässä parin vuoden aikana koirat valioitua ainakin agilityssä ja mahdollisesti jossain toisessakin lajissa sekä ehkä pieniä yhden pennun pentueita jotta joistain kivoista koirista saisi itselle uusia harrastekoiria.

Koirien piirtämistä tekisi taas mieli harjoitella, mutta en tiedä että mikä olisi paras tapa alkaa opettelemaan linejen tekoa.
Pate 25/07/2015 <3
Avatar
Netsu
Ei riitä.
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2012 7:16 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Netsu »

Mä palailen pikku hiljaa takaisin virtuaalikoirien pariin, ja suunnitelmissa olisi kasvattaa bordercollieita ja islanninlammaskoiria.
Sic parvis magna
Hex
Epätoivoinen katse
Viestit: 476
Liittynyt: To Maalis 07, 2013 10:21 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Hex »

Netsu kirjoitti:Mä palailen pikku hiljaa takaisin virtuaalikoirien pariin, ja suunnitelmissa olisi kasvattaa bordercollieita ja islanninlammaskoiria.
Oi ei, olen odottanut tätä jostain syystä :D Oon tykännyt niin paljon sun bordercollieista, että vähän harmitti kun lopetit :/ :)
napakettu
Alkupalat
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Heinä 10, 2015 2:22 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja napakettu »

Mua nyt vähän harmittaa kun en oikein tiedä mitä mun kuvasz ja saksanseisoja kasvatuksesta oikeen voisi ikinä tulla :/ Kummallekkaan ei oikein löydy kuvia, varsinkaan kuvaszeille ja huonolla englannilla ei oikein uskalla lähteä kenneleiltä kyselemään. Enkä kyllä tiedä olisiko roduille edes kysyntää, tai kuka haluaisi kuvasz pennun joskus tulevaisuudessa kun ei sille meinaa millään löytää kuvia? :( Ehkä mä vielä joskus saan joitakin unkarilaisia paimenkoiria ja niitten lisäksi kanakoiria, mutta ehkä näin alkuun on helpompaa aloittaa yleisemmällä rodulla? Kauhean vaikeata nämä rotupulmat kun niin harvinaiset rodut kuitenkin kiinnostavat irl, mutta url tulee kuvaongelmat yms tielle :/ Sitten yks kiva rotu olis beagle, mutta ajokoirakoeliitto ei ole ollut kauhean aktiivinen lähiaikoina, joten en sitten siitäkään tiedä.

Toisaalta tekisi mieli vaan raa'asti tehdä sellainen ihana sekakenneli pitkillä teksteillä ja kaikenmaailman erikoishömpällä. Hoitajatoiminnalla, mutta kuitenkin aktiivisesti valionarvot silmissä kiiluen kisautusta ja kasvatustakin aina välillä? Ehkä mä otan pienen breikin ja mietin, että millä kokoonpanolla mä tän homman haluan taas aloittaa :D
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Janina »

napakettu kirjoitti:Mua nyt vähän harmittaa kun en oikein tiedä mitä mun kuvasz ja saksanseisoja kasvatuksesta oikeen voisi ikinä tulla :/ Kummallekkaan ei oikein löydy kuvia, varsinkaan kuvaszeille ja huonolla englannilla ei oikein uskalla lähteä kenneleiltä kyselemään. Enkä kyllä tiedä olisiko roduille edes kysyntää, tai kuka haluaisi kuvasz pennun joskus tulevaisuudessa kun ei sille meinaa millään löytää kuvia? :( Ehkä mä vielä joskus saan joitakin unkarilaisia paimenkoiria ja niitten lisäksi kanakoiria, mutta ehkä näin alkuun on helpompaa aloittaa yleisemmällä rodulla? Kauhean vaikeata nämä rotupulmat kun niin harvinaiset rodut kuitenkin kiinnostavat irl, mutta url tulee kuvaongelmat yms tielle :/ Sitten yks kiva rotu olis beagle, mutta ajokoirakoeliitto ei ole ollut kauhean aktiivinen lähiaikoina, joten en sitten siitäkään tiedä.

Toisaalta tekisi mieli vaan raa'asti tehdä sellainen ihana sekakenneli pitkillä teksteillä ja kaikenmaailman erikoishömpällä. Hoitajatoiminnalla, mutta kuitenkin aktiivisesti valionarvot silmissä kiiluen kisautusta ja kasvatustakin aina välillä? Ehkä mä otan pienen breikin ja mietin, että millä kokoonpanolla mä tän homman haluan taas aloittaa :D
En tiedä oletko tietoinen, mutta ainakin Google löysi jonkin verran vapaastikäytettäviä kuvia kuvaszeille, pari rakennekuvaakin siellä on. Lisää kuvia voi ehkä löytää esim. rodun erikielisillä nimillä. Flickristäkin voi varmaan kokeilla, ja saksanseisojista löytyy takuulla enemmän kuvia kuin kuvaszeista. :)
KuroNeko
Sumopainija
Viestit: 1237
Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 9:42 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja KuroNeko »

Ja täältä saa kyllä hienosti apua kuvalupakyselyiden kirjoittamiseen! Rohkeasti vaan niiden omien kiinnostavien rotujen pariin! Yksinäistä se voi olla noin kasvatusmielessä mutta kyllä pennuille aikanaan ottajia löytyy kun vaan jaksaa panostaa. Itsehän aloitin norfolkinterriereillä ja aika pian eurasiereilla, yhden pentueen kumpaakin olen saattanut maailmaan enkä ole vielä aikeissa luovuttaa. Nythän mulla on lisäksi mm. pyreneittenpaimenkoiria ja podhalanskeja (joiden joukkoon voisi hyvin sopia myös kuvasz, wink wink), ei mitään suurilukuisimpia nekään :mrgreen:
Canihaukun ~ Hawktime ~ Doxfree & Fortamio ~ yksityiset

Those who mind don't matter, those who matter don't mind
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

napakettu kirjoitti:Mua nyt vähän harmittaa kun en oikein tiedä mitä mun kuvasz ja saksanseisoja kasvatuksesta oikeen voisi ikinä tulla :/ Kummallekkaan ei oikein löydy kuvia, varsinkaan kuvaszeille ja huonolla englannilla ei oikein uskalla lähteä kenneleiltä kyselemään. Enkä kyllä tiedä olisiko roduille edes kysyntää, tai kuka haluaisi kuvasz pennun joskus tulevaisuudessa kun ei sille meinaa millään löytää kuvia? :( Ehkä mä vielä joskus saan joitakin unkarilaisia paimenkoiria ja niitten lisäksi kanakoiria, mutta ehkä näin alkuun on helpompaa aloittaa yleisemmällä rodulla? Kauhean vaikeata nämä rotupulmat kun niin harvinaiset rodut kuitenkin kiinnostavat irl, mutta url tulee kuvaongelmat yms tielle :/ Sitten yks kiva rotu olis beagle, mutta ajokoirakoeliitto ei ole ollut kauhean aktiivinen lähiaikoina, joten en sitten siitäkään tiedä.
Onnistuisiko piirtäminen? Jos haluat näyttelykoiria, niin se lienee harvinaisten rotujen kohdalla varmin keino.

Kysymykset ja etsintäkuulutukset -osiosta löytyy Kieliapua-keskustelu, jossa voi pyytää apua kuvalupakyselyiden tekemiseen. Ei kannata antaa "huonon" englannin estää kenneleille mailaamista. Monen suomalaisen huono englanti on maailman mittakaavassa hyvä. En mäkään ole taitava englannissa, mutta olen tullut ymmärretyksi ja kaikki mulle vastanneet kasvattajat on olleet todella ystävällisiä, vaikka olisivat kieltäneet kuvien käytön. :) Olen saanut tasan yhden töykeän vastauksen ja sekin oli suomalaiselta/suomea puhuneelta. Tällä unkarilaisella sivulla näyttäis olevan ainakin jonkinlaiset listat unkarilaisia ja ulkomaisia kuvasz-kasvattajia. Noita vilkaisemalla pääsee alkuun ja kyseisten kenneleiden linkkilistoilta löytyy varmaan vielä lisää kasvattajia.

Mitä tulee liittojen aktiivisuuteen. Erilaisia metsästysliittoja olisi tarkoitus iskeä yhteen jossain vaiheessa, kunhan nähdään ensin kuinka yhdistyneet lintukokeet saavat tuulta siipiensä alle. Toivottavasti yksittäisten liittojen yhdistäminen elävöittäisi niitä piirejä. Mä olen huomannut, että ihan omalla aktiivisuudellaan voi herättää kuihtuneen tai kuihtumassa olevan lajin henkiin. Elvyttämiseen ei tarvita kuin yksi ihminen, joka järjestää säännöllisesti toimintaa kyseisessä lajissa ja tekee siitä siten houkuttelevamman muiden silmissä. Sähän voisit itse ottaa tehtäväksesi järjestellä aktiivisesti ajokokeita ja vaikkapa kehittää niiden piiriin jonkinlaisen suurkilpailun, cupin tms. (esimerkkinä mun NoutajaGP, jossa on tosin useita lajeja mukana). :)
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
napakettu
Alkupalat
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Heinä 10, 2015 2:22 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja napakettu »

No ehkä mä kuiteskin yritän niiden itseäni kiinnostavien rotujen parissa :D Kokeilin pientä kennelintynkää jossa olisi bordercollieita ja welsh corgeja (molempiin rotuihin joskus saanut luvat sillä jollakin valmiilla kyselyhommelilla?), sekä erikseen pieni puoli beagleja, mutta ei se oikein onnistu, että väkisin itseään pakottaa rotuihin joista ei välitä :/ Onneksi on olemassa tuontikoirat, joilla voi testailla mikä kiinnostaa ja mikä ei :'D

Oon tosi nirso kuvien suhteen :/ Esim tykkään siitä, että talvella kennelin ja mieluusti koirien kuvat on lumisia, kesällä kesäisiä, syksyllä syksyisiä yms... Lisäksi tykkään, että koiralla on vähintään se kaksi kuvaa, yksi tuntuu jotenkin persoonattomalta :'D Ja piirtää en osaa ollenkaan, joten sekään ei oikein ole vaihtoehto. :( Täytys vaan saada kyseltyä noita kuvalupia (kiitos lansu_ tuosta linkista <3), jotenkin vaan se englannilla kirjoittaminen tuntuu tooosi pelottavalta, eikä sitä valmista kyselyhommelia taida enään olla olemassa?

Ehkä mä nyt rohkaistun ja alan harrastamaan vain niiden rotujen kanssa joista tykkään vaikka kellään muulla ei kyseistä rotua olisikaan :D Ja yritän repiä jostakin kivoja kuvia, kuvaszeista on flickrissä paljon kuvia, mutta ne on suurimmalti osalti vain siitä yhdestä ja samasta koirasta :/

Ja laitan nyt tähänkin jos joltakin löytyisi kuvia kuvaszeista niin olisin toooosi kiitollinen! :) <3
Vastaa Viestiin