vFCIn tuomarikoe

Mainosta kenneliäsi, kotisivujasi, koirasi sivuja, itseäsi, mitävain
Vastaa Viestiin
Moonie
Alkupalat

Re: vFCIn tuomarikoe

Viesti Kirjoittaja Moonie »

Nora kirjoitti:Mulla oli aika paljon virheitä tuolla, joten ne pitää kaikki tarkistaa yms. Mut mistä takakorkeus(esim) sit johtuu? Kasvuvaiheessa jotain vikaa tms.? Ja onko maskuliinisia piirteitä luuston suurempi koko, ja koko yleensäkin?
Takakorkeus voi johtua liian pystystä lantiosta tai suorista takakulmauksista joiden takia takapää on etupäätä korkeammalla, luisusta lavasta tai löysistä välikämmenistä jotka saavat etupään painumaan takapäätä alemmas.
Maskuliinisia piirteitä ovat vahvempi luusto, suurempi koko sekä runsaampi turkki. Yleissääntönä on, että uroksen ja nartun tulisi erota selkeästi toisistaan.
your mind on the fantasy, living on the ecstasy
Pura
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Pura »

Melkein läpäisin teoriakokeen, alle puolesta pisteestä jäi kiinni. :D Harmittaa, koska esimerkiksi 2 tehtävässä oli selkeä huolimattomuusvirhe ja kolmannessa taas olisi pitänyt vähän tarkemmin sisäistää säännöt, eli samat tehtävät tuottivat vaikeuksia kuin ajattelinkin. Kuitenkin typistäiminen jäi minulle vähän varjoon, pitääkö siitä siis mainita esimerkiksi vai alentaako se laatuarvosanaa?
Vera
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Vera »

^ Mullakin jäi kiinni vain pisteestä : D Mut siis mä en myöskään tajua tota typistämistä?
Mut ihanaa, että toi 2. tehtävä oli nyt täysin oikein <3
the weather changes
Xafir
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Xafir »

Tuotanoin, mistä v.-tuomarointia voi opetella? haluisin kovasti tuomariksi mutta kun en ole löytänyt tietoja opetteluun :( Apua? :)

Jaa sittentotanoin, en tiiä mihin alueeseen tää kuuluis joten liitänpä tähän: jaetaanko tollerit linjoihin, ja mistä erottaa malinoisien ja mahd. tollereiden eri linjat? Tiedän vain että näyttelilinjanen on kevytrakenteisempi.. :D
Koira on paljon parempi psykiatri ihmiselle kuin toinen ihminen; Se sekä tuntee ihmisen läpikotaisin että parantaa tämän huomattavasti nopeammin ja suuremmalla todennäköisyydellä.

Choose to be me, to be free, to be my way!
Sunrise Avenue - Choose to be me
Pura
Alkupalat

Täältä löytyy vaikka mitä hyödyllistä virtuaalikoirien näyttelytuomarointiin. Kannattaa ajatuksella lukea säännöt läpi ja itse olen mm. katsellut kanssa vanhoja näyttelyitä mikäli en ole tajunnut joitakin seikkoja. Termejä taas olen pohtinut ihan googlettamalla sekä katsomalla mikä on mielestäni minkäkinlainen. Osaan sanoa, minkälainen koira on massiivinen ja femiininen, joten pohdiskelin eroja jne. jotta tajusin mitä ne todellisuudessa on. :D

Linjoista kun kysyit, sehän on aina niin, että näyttölinjainen on raskaampi, runsasturkkisempi sekä usein korostuneempi esim. päästä. Esimerkiksi pk. collieille on jalostettu liikaa turkkia joihinkin linjoihin, koska ne ovat näyttäviä ja näin ollen pärjäävät paremmin näyttelyissä, mutta työkoiriksi karvapalloista ei ole. Bordercollieista näkyy myös hyvin, kuinka pääasiallinen käyttötarkoitus näkyy koirasta: 1, 2, 3, 4. Tässä mennään vähän jalostukselliselle puolelle, mutta niinhän ne linjat syntyvätkin. Virtuaalisesti ei minusta nyt kuitenkaan ole mitenkään järin tiukasti ole eroteltu linjoja, ainakaan siinä osin, että eri linjoista yhdistellään koiria.
Xafir
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Xafir »

^Kiitos! <33 Eli tuokin tiedonhippu oli väärin.. No mutta nytpä tiedän, kiitos! :)

Jamuuten! Onko mahdollista tuomaroida kaikkia rotuja mutta silti erityisesti jotain tiettyä? Ja mistä löytäisin vanhoja näyttelyjä tutkittavaksi? Miten TOKO- ym. muu-kuin-näyttelytuomarointi toimii? Olen vähän avuton, mutta olen kylllä yrittäny ettiä! :/

//Kiitos, helpotitte elämääni! :-)
Koira on paljon parempi psykiatri ihmiselle kuin toinen ihminen; Se sekä tuntee ihmisen läpikotaisin että parantaa tämän huomattavasti nopeammin ja suuremmalla todennäköisyydellä.

Choose to be me, to be free, to be my way!
Sunrise Avenue - Choose to be me
Eliot.
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Eliot. »

Xafir kirjoitti:^Kiitos! <33 Eli tuokin tiedonhippu oli väärin.. No mutta nytpä tiedän, kiitos! :)

Jamuuten! Onko mahdollista tuomaroida kaikkia rotuja mutta silti erityisesti jotain tiettyä? Ja mistä löytäisin vanhoja näyttlyjä tutkittavaksi? Miten TOKO- ym. mu-kuin-näyttelytuomarointi toimii? Olen vähän avuton, mutta olen kylllä yrittäny ettiä! :/
YVNL:n arkistosta voit katsella vanhoja näyttelyitä.
Pura
Alkupalat

^^ Tokon-, agilityn-, palveluskoirakokeiden-, noutajakokeiden-, pelastuskoirakokeiden- ja koiratanssin tuomarointiohjeet.

Kaikkien muiden lajien kuin näyttelyiden ja Pivikon tuomaroiminen on arvontapohjaista. Linkittämiäni ohjeita katsomalla näkee, että tuomarointityylejäkin on monia. Esimerkiksi agility on omasta mielestäni todella vaivaton tuomaroida, mutta taas palveluskoirakokeet ja toko on paljon vaivalloisempaa, kun pitää tarkistaa tulokset tulospalvelusta erikseen.
Nora
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nora »

huiui, nyt lähti teoriakoe, kolmas kerta(jos nyt toden sanoo? XD) Nyt kyllä haluun sen 28p.... hmmh.
Et hätt noch immer jot jejange.
Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eros »

Teoriakokeita tarkastan seuraavan kerran vasta 29. päivä. Kaksi viikkoa koulua putkeen, käyn silti säännöllisesti tarkastamassa mailin ja vastaan kaikkiin muihin viesteihin mutta kokeita en valittavasti ehdi korjata. Yhtään saapuneita viestejä ei tällä hetkellä ole, eli olen tarkistanut kaikki kokeet tietääkseni.
Vera
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Vera »

OMG! Pääsin sen teoriakokeen läpi pistein 30.5! JEE! :D Kolmas yritys toden sanoo : D (vai oliks se neljäs???)
the weather changes
Shanya
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Shanya »

Multa lähti just teoriakoe, nyt odotan innolla mitä siitä tulee (:
Kuva
Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eros »

Pistäkääs kokeita tulemaan, monta päivää ammottanut tyhjyyttään ja mulla olis nyt aikaakin kattoa niitä läpi. Ja jos kokeessa on niitä askarruttavia kysymyksiä niin mulle yksäriä tai mesen kautta yhteyttä, monet ovat kiitettävän rohkeasti kysyneet itselleen epäselviä asioita ja kun ne saadaan selvitetyksi on paljon suurempi mahis päästä kokeista läpi.

Jos tuomareilla ei ole aikaa tuomaroida, niin pliiis ilmoittakaa että olette tauolla, jotta voin siirtää teidät sinne taukoilevien puolelle eikä maili täyty niistä tuomarointipyynnöistä. Kiitos.
Marcia
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Pistin uutta koetta tulemaan! (:
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Saisiko esittää sellaisen pyynnön, että kartoittaisitte säännöllisesti (parin kuukauden välein?) noi aktiiviset tuomarit? Koska mulla ainakin on jäänyt tuomareista paha maku suuhun, sillä monet jättävät vastaamatta kyselyihin ja ehkä neljäsosa lupautuneista jättää leikin kesken, eikä tuloksia saakaan.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Vastaa Viestiin