Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Zellie
Keilapallo
Viestit: 2408
Liittynyt: Ti Tammi 05, 2010 8:42 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Zellie »

Joku aika sitten hihkuin, kun sain Black Fiascon sivut jälleen kuosiin, mutta innostus lopahti varsin nopeaan. Nyt sitten oikeasti ryhdistäydyin, kun aina foorumia selaillessa ajatukset kiertää samaa "jos nyt kuitenkin" -kehää. Tässä parin päivän aikana olen karsinut kunnolla koiramäärää (pääosin koiria, joilla on jo teetetty pentueet ja jotka ovat ennen pentueitaan saavuttaneet aikoinaan niille asettamani tavoitteet). Jäljelle jäi lopulta yhdeksän koiran lauma, joista löytyy muutama valmiimpi ja roimasti keskeneräisiä koiria. Näiden yhdeksän kaveriksi päädyin vielä tuomaan evm-sukuisen uroksen, täytyisi tässä muutenkin harrastella taas tätä "jalostuskannan" kasvatusta tuomalla tuota uutta verta mukaan kehiin.

Ensi töikseni rekisteröin kaikki tämänhetkiset koirani (sen verran on tullut seurattua tätä vuoden alusta tulevaa muutosta, että haluan olla heti mukana!) ja sainpas ilmoiteltua joukkiota muutamiin kisoihinkin. Ajattelin myös itse aktivoitua taas kisojen järkkääjänä, ainakin alkuunsa tuolla spanielikokeiden saralla (jos sitten myöhemmin yrittäisi taas tuota mejää ja tokoa ottaa mukaan). Jos koiramäärän saisi nyt pidettyä suht pienenä niin jaksan ehkä pitää tätä kisailuakin yllä, kun ei luokat ole jatkuvasti täynnä. :)

Mitä pentueisiin tulee, ei itsellä vielä ole tarkkoja suunnitelmia. Ruuti olisi kisautuksen puolesta melko valmis, mutta täytynee nyt katsoa, löytyykö sille sulhoa vai jääkö toistaiseksi odottelemaan. Kovasti nyt haluaisin taas tuohon tasasukuisuuteen pyrkiä.. Muutenkin olen nyt miettinyt, josko pääpaino siirtyisi vähitellen englanninspringerspanieleiden puolelle, niitä tälläkin hetkellä laumassa keikkuu useampi.
Open your eyes and tell me what you see
Am I among the forgotten?
Please say you remember me
Cessna
Epätoivoinen katse
Viestit: 450
Liittynyt: La Tammi 11, 2014 5:22 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Cessna »

Se tunne kun tajuat, että olet ilmoittanut koiria kisoihin pitkän tauon jälkeen :D Maybe I'm here again
Välillä jonkun on kuoltava, jotta asiat muuttuisivat paremmiksi
Milja H.
Nakkisotilas
Viestit: 235
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 8:27 pm
Paikkakunta: Mänttä-Vilppula
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Milja H. »

Sain vihdoin Evermoren valmiiksi (eli toisin sanoen koirien sivut tehtyä). Kovin paljonhan tuolla ei vielä noutajia ole, mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa. Pistin ison läjän vanhoja koiria myös myyntiin eli jos tarvitsee uutta verta niin vilkaiseppas tämä topic :)
Evermore - Noutajat
Catfish
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 122
Liittynyt: Su Kesä 30, 2013 11:01 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Catfish »

En kyllä tiedä teinkö fiksun teon, mutta ajattelin herättää Quarterbackin kuolleista. Tällä kertaa vähän pienemmällä paimenlaumalla, ehkä (tarkoitus olisi ainakin). :mrgreen:

/ Kiitos Sparkle! Huomasin kanssa kun tänne eksyin, että ompas bc-kasvattajat kadonneet huomattavasti sitten viimenäkemän. Tarkoitus olisi pysyä pidempi tovi taas. ^^
BACK IN BUSINESS!
Sama nimi, uusi alku -> Quarterback
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

^Ihanaa, tervetuloa takas mukaan! Eilen tuskastelinkin kun tajusin kuinka vähän meitä bc-kasvattajia enää onkaan. Nyt saan sit suositella Quarterbackiakin Hiljamielen etusivulla! Toivottavasti pysytte pitkään mukana :)
Avatar
Cookiemonster
Kanada
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Kesä 21, 2011 3:13 pm
Avatar ©: Flickr, Mike Davison

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Cookiemonster »

Tervetuloa takaisin Enyo, mahtavaa saada lisää paimenkansaa hereille! :)

Mulla on tässä vähän tämmönen 50/50 meininki virtuaalitouhuilun kanssa, vaikka tässä tätä jonkunlaista taukoilua onkin ilmassa enemmän ja vähemmän. Ensisijasesti pitäs nyt noi paimenpennelit pistää maailmalle viimestään enskuun puolella, tai jossain vaiheessa. Miten noita nyt pursuaa lähestulkoon ovista ja ikkunoista...
Muuten sit kiinnostus onkin vähän pakkasen puolella, ja ehkä saa nyt ollakin vähän aikaa vielä. Jos tässä jossain vaiheessa sitten se kipinä syttyy jälleen miljoonannen kerran roihuavaksi, tai no kun eikä jos.
Guthrun | Gloomkiller | Narvik | Stepmaker's

Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu
Häidee
Kriisissä
Viestit: 808
Liittynyt: La Elo 29, 2009 11:22 am
Paikkakunta: HKI

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Häidee »

Opinnot ja uudessa kaupungissa selviytyminen alkaa jo onnistua, joten ehkä sitä voisi muistella vanhojen hyvien ja huonojen aikojen, kunniaksi, mitä olikaan virtuaalikoirat. Kaksi tervua näkyisi vielä olevan tallella, joten eiköhän tässä alkuun pääse. Kovasti on myös uusia nimiä melkein kahden vuoden aikana ilmestynyt. Toivottavasti nyt pysyisi into yllä. :)
61°07 45 N 21°30 20 E
Minnni
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 133
Liittynyt: Ti Marras 10, 2015 6:38 pm
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Minnni »

Musta tuntuu et tää mun virtuaalikoirailu on päässyt todella hyvään vauhtiin. Koiria tulee kisattua aktiivisesti ja tulostakin alkaa hiljalleen tulemaan ja jo lyhyen harrastamisen jälkee on saanu alkaa miettimään muutamia pentueyhdistelmiä valmiiksi ja eka pentue onkin jo maailmalla. & C pentueille on myös jo toinen vanhemmista tiedossa joten tuntuu ihan hyvältä.

Kovasti tekis mieli ottaa Villiviljaan toiseksi roduksi bortsut mutta jotenkin mulla on joku ajatusvamma niitä kohtaan. Ehkä mä viel tän vuoden aikana huomaan kasvattavani bortsuja.
Pate 25/07/2015 <3
Shendi
Nakkisotilas
Viestit: 243
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2012 2:06 pm
Paikkakunta: Höslinki.

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Shendi »

Vähän ollu jäissä virtuaalikoirailun puoli itellä, jotenkin tuppaa vaan kaikki IRL-puolen asiat viemään jumalattomasti aikaa. Eikä sit välttämättä jaksa päivän päätteeks ruveta sumplaileen tällä saralla, vaikka julkistinki pari We Biten tulevaa pentuetta niin ei niillä mikään kiire senkään suhteen ole... :mrgreen:
Siltikään en voinu vastustaa kiusausta ja tuoda kolmatta "mustaa lammasta" rotikkalaumaan, heipähei Tookie!

Ehkä mä voisin vähän yrittää saada aikaa v-puolellekin, jos ei muuten niin viimestään viikonloppusin (neki kyllä tuppaa oleen jatkuvasti täynnä menoo ja meininkiä).

+ Ainii hitto sen poliiskoirakokeen tulokset! Täytyy ruveta hetimiten tekeen alta pois.
Deneo
Kanada
Viestit: 1674
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:46 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Deneo »

Nyt on kisatauko virallisesti ohi! Olipa mukava laittaa pitkästä aikaa osallistumisia, varsinkin kun kisoja oli menossa niin monessa lajissa :). Vielä kun jaksais laittaa nuo muutaman viimeisen lajin koodit kuntoon.

//Tosiaan, päätin tuossa tauon aikana siirtää noutajat ja spanielit omaan kenneliinsä, ja muutenkin on kamalasti suunnitelmia. Zeldzaamiin ois tarkoitus tuoda lisää porukkaa, cattle-, kelpie- ja pyrtsitilannetta pitäis vähän katella ja uusiakin rotuja on suunnitelmissa. Pbgv tuli jo porukkaan, seuraavat taitaa olla dalmis ja kaukasiankoira. Huskejakin haluaisin lisää ja ja! Kylläpä tulikin parin kuukauden aikana lisää virtaa tähän hommaan :D.
Don't you wanna live before you die?
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Janina »

Deneo kirjoitti:Vielä kun jaksais laittaa nuo muutaman viimeisen lajin koodit kuntoon.
Meikäläisellä vielä kaikki jäljellä... Tällaisen parin kuukauden kilpailutauon tämä muutos näemmä pääsi aiheuttamaan, mutta siellä ne on kaikki, perkules. Mun 196 virtuaalikoiraa. Olikohan Shadylla vielä enemmän? :mrgreen: Tää on myös ensimmäinen kerta kun aktuaalisesti käytän kisalistoja, minkäänlaista pohjaa ei siis ollut koottuna. Mutta kyllähän tässä alkaa jo tajuamaan sen eron vaikken ainuttakaan kisailmoa ole vielä lähettänyt, siis miten valtavan paljon helpompi kisalistojen kanssa on elää. Vaan kauanhan siinä kesti. :mrgreen:

Anyways, nyt on se helpompi osuus edessä eli lajeihin ja luokkiin jaotteleminen. Vähän aikaa sitäkin saa silti varmaan pyöritellä, löytyy kuitenkin noita kokonaan kisaamattomia tai vain 1-2 lajissa kilpailleita koiriakin, joiden kohdalla täytyis sitten päättää missä kaikissa lajeissa tulevat kilpailemaan. Onneksi on päällä tällanen kiva tasainen into tehdä näitä juttuja. Bronlynchin ulkoasu koki juuri muutoksen, yksäreiden ulkoasun koodiviilaamiset taidan suosiolla jättää myöhemmälle. Oon jopa ihan positiivisesti yllättynyt siitä miten hyvin mulla on kaikkien kenneleiden (+ yksäreiden) asiat yhtä vahvasti menossa mukana, usein tuppaa innostus keskittymään yhteen asiaan/rotuun kerrallaan.

Saa muuten kertoa jos joku on keksinyt fiksumman tavan kisalistojen netissä säilyttämiseen kuin textarea.
KuroNeko
Sumopainija
Viestit: 1237
Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 9:42 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja KuroNeko »

^ Pidän omia kisalistojani lajeittain jaoteltuina gmailin luonnoskansiossa :D Fiksusta en tiedä mut ihan kätevästi ne on siellä saatavilla kun käytän gmailia virtuaalijuttuihin.

Oon päässyt pitkästä aikaa vähän kisaamisen makuun! Ajattelin ottaa alkuun rauhallisesti pienellä koiraporukalla ja sitä sitten pikkuhiljaa laajentaa. Ettei heti iske uupumus :mrgreen: En oo kaikkia koiriani saanut vielä edes rekisteröityä mut eipä niillä kaikilla oo atm sivujakaan. Sitä mukaa kun saan sivuja kuntoon ja koiria rekisteröityä niin ne pääsee sit kisalistoillekin. Muutama kiva uusi pentu on tässä ehkä parin kuukauden sisään tulossa ja niistä oon aika innoissani! Oon ajatellut vähän laajentaa kasvatusrotuja ja pari yhdistelmääkin on jo suunnitteluasteella. Jos saisin joskus ulos sellaisiakin kasvatteja joille olis ottajia :mrgreen:
Yksi suuri tekijä on saada kaikki kolme kenneliä ja yksityiset saman tunnuksen alle, ja olen hirveän tyytyväinen tähän ratkaisuun. Minä kun käytän ilmaisia sivutiloja ja tähän asti mulla on ollut kenneleitä kolmessa eri paikassa. Alkoi jossain kohtaa ahdistaa kun piti kirjautua jokaiseen erikseen eikä kaikkea voinut tehdä kätevästi samalla kirjautumisella. Ja edellinen sivutila jossa mulla oli kaksi kenneliä kuolla kupsahti ja lakkasi vastaamasta yhteydenottoihin, enkä ole varmaan yli puoleen vuoteen päässyt käsiksi siellä oleviin tiedostoihini vaikka sivut vielä toimiikin. Mut mulla on nyt aika suuri luotto tähän nykyiseen et katotaan jos tää päättyis vielä hyvin.
Canihaukun ~ Hawktime ~ Doxfree & Fortamio ~ yksityiset

Those who mind don't matter, those who matter don't mind
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Aina jaksaa yllättää kuinka paljon kunnon tauko virkistää. Oli hyvä, että sain sanottua tauosta ihan omalla topicilla ja minusta on todella mukavaa, etten ole koskaan saanut raivoavaa laumaa perääni pitäessäni taukoa ja varsinkin kun ilmoitan siitä. Se on asia mitä osaan arvostaa täällä virtuaalipiirissä, ihmiset ymmärtävät ne samat paineet mitä tästäkin harrastuksesta voi tulla ja että elämäntilanteet muuttuvat. :)

Vähän ahdisti nuo uudet pakotteet mitä vuoden alussa tuli, siis rekisteröinti ja uudet kisakoodit. Melko kauan kestikin ennen kuin alkoi herätä uutta intoa tähän. Nyt sainkin lähetettyä rekisterihakemukset kaikista malamuuteista ja kaukasiankoirista. Pienestä se lähtee...

Aina tässä harrastuksessa tulee niitä kausia kun kiinnostaa ja sitten niitä kun ei kiinnosta, mutta oon nyt sinut sen asian kanssa joten en jaksa stressata. Vähän tässä paluuta miettiessäni, aloin tietysti pohtia, että mitkä asiat täällä varsinaisesti vielä kiinnostavat. Minusta on kamalaa tuntea yhä uudelleen epäonnistumista, siitä, että olen monta kenneliä pistänyt pystyyn, mutta ainoa alkuperäinen joka on pysynyt pystyssä, on Anernerk. Alaskanmalamuutit on vain minulle se the juttu, jotenkin kun niiden kasvatuksessakin on päässyt vauhtiin ja rotu vain sytyttää, kuten myös valjakkoajot.

Mietin Dalivincia haikeasti, koska olen siihenkin jo käyttänyt aikaa ja tykkään sen koirista paljon. Yritän muistella sitä intoa, mikä itselläni oli kun laitoin sen pystyyn. En pystynyt olemaan miettimättä uutta kenneliä, se vain oli pakko tehdä ja purkaa hienot ajatukset omalaatuisesta kultsukennelistä siihen tyhjään blogiin ja sitten se jo olikin siinä. Mutta olivatko kultsut sittenkin väärä rotuvalinta? Silloin se tuntui niin varmalta, että tämä on se runsaslukuinen rotu jonka kasvattajien joukkoon haluan liittyä ja luoda omat pitkät sukulinjat. Mikä meni pieleen?? Miksi ajatus kultsupennuista ei enää tunnu miltään? En halua luovuttaa vielä, yritän innostaa itseäni keksimällä jotakin pentueiden nimiteemoja ja kuvittelemalla hienoa kasvattajamenestystä. En silti usko siihen, ei tunnu siltä, että saisin vankkaa jalansijaa suurimpien kultsukasvattajien joukossa. Pennut ehkä jäisivät käsiin ja olisin tehnyt turhaa työtä... Malamuuttien parissa pentujen käsiin jääminen on vielä todennäköisempää, onhan se harvinaisempi rotu eikä jokaisen tallaajan mieleen. Se vain silti sytyttää eniten ja minusta on mukavaa, että saan toisinaan harrastaa rauhassakin, eikä ole sellaista kilpailun tunnetta sen rodun parissa. Hmm...

Aloitan nyt rauhassa yhdestä-kahdesta lajista; minusta on mukava palata valjakkoharrastuksen pariin, kun siitähän silloin joskus harrastuksen aloitinkin. Nyt pitää vain odotella rekisterinumeroita :)
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

^ En tiiä onko siitä mitään apua, jos yritän sanoa että älä Lyydia yhtään huolehdi!
Luin sun viestisi ja vähän hämmentyneenä jäin miettimään, että mikä se menestyvä virtuaalikoirakasvattaja on ja keitä he ovat? Musta on aina tuntunut että v-puolella ei oikein ole jaottelua menestyviin ja vähemmän menestyviin kasvattajiin, vaan pikemminkin vanhoihin ja uudempiin harrastajiin. Se, tuleeko uusista harrastajista vielä joskus vanhoja harrastajia, riippuu paljon harrastajan omasta sinnikkyydestä.
Mulla on ainakin ollut sellainen mielikuva, että pentujen kaupaksi meneminen ei riipu kasvattajan hyvyydestä. Menekki riippuu kai aika paljon yleisestä kisojen putkahtelun aktiivisuudesta ja harrastuksen hereilläolosta. Kun kisat pyörii, koirat etenee ja on helppo tutustua uusiinkin rotuihin. Ei siis koskaan kannata syytellä itseään jos pennut ei mee kaupaksi! Niitä tilanteitahan tulee eteen kuitenkin meille kaikille. En tiiä oonko jeesustelija kun mä vakaasti haluun uskoa että ei meistä oikeasti kukaan oo tässä harrastuksessa toista parempi!

Eli jos joku rotu vähääkään kiinnostaa, niin rohkeasti vaan kimppuun! Kennelin toiminnasta ja asusta usein näkee, onko siihen käytetty aikaa ja rakkautta. Sellaset kennelit mua ainakin kiinnostaa eniten, vaikkei rotu välttämättä oiskaan se omin.

Mua on alkanu kiinnostaa hirveästi tollerit ja kiharat mutta mun ongelma taas on se etten jaksa metsästää kuvalupia. :D
Oon suunnitellu vähän pienentäväni Hiljamielen sakkia. Mä oisin halunnu tosta kennelistä pikkuisen bc-kennelin mut toihan on vähän päässyt levähtämään. Samoin voisin vähän harventaa noita lajeja joissa kilpaillaan. Tuntuu vähän turhalta kun monet mun koirista on valioita 7-9 lajista. Arvostetaanko sitä vai onko se ihan ajan hukkaa, sitä en tiiä.
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Kiitos Sparkle! Kukaan ei yleensä laita mitään kommenttia mun höpinöihini ja olipa mukava kun kerrankin joku niin teki! Kivasti sanoit ja ei enää ole niin toivoton olo :D

Itse en käyttänyt termiä "menestyvä" vaan puhuin "suurimmista kultsukasvattajista", jolloin tarkoitin heitä, jotka ovat pitkään kasvattaneet kultsuja ja takana on jo monta pentuetta sekä niitä tulee vielä aktiivisesti koko ajan lisää. Ovathan he toki silloin menestyviäkin :) Mutta pointti oli, että kun minulla ei varsinaisesti ole niin suurpiirteisiä unelmia kultaisten kanssa, niin jotenkin alkoi tuntua turhalta sellainen ns. "pikkukasvattaminen", että silloin tällöin ehkä joskus joku pentue :D Varsinkin, kun tällä hetkellä noutajille tarjolla olevat harrastusmahdollisuudet (jotka ovat kyllä erittäin laajat!!) eivät jotenkaan innosta. Ei tunnu siltä, että saisin noutajista minkäänlaista mielihyvää irti, jos kisaaminen ei ole niin kivaa enkä usko, että pääsisin koirineni vielä ylemmäs kasvatushaaveissani (joita ei ehkä edes ole.. ööh?). Jopas sekavaa mutta toivon että ymmärsit!

En minäkään halua ajatella kenenkään olevan toista parempi! Mutta kuten sanoit, kyllä sen huomaa jos toinen on käyttänyt enemmän aikaa johonkin kuin toinen. Kuitenkin monet arvostavat täysin päinvastaisia asioita virtuaalikoirilta ja kasvatukseltakin, joten niitä ei ihan voi keskenään vertailla. :) Monesti minusta kyllä tuntuu että täällä on yleinen oletus: mitä pidempi tittelirivi on koiralla, sen parempi koira (obviously). En tiedä ajatteleeko moni oikeasti näin? Siis ajatusta en mitenkään mollaa, sehän on ihan hyväkin päämäärä! Kun itse vaan olen laiskimmasta päästä, eivätkä omat koirani ole kuin 1-3 lajin valioita korkeintaan. Ihailen kyllä niitä, jotka jaksavat kisata noinkin paljon, kuten sinä!

En sitten tiedä mistä se "kasvattajan hyvyys" yleisesti koostuu täällä virtuaalimaailmassa (mielipiteitä?), onko se sitä, että jaksaa kisata koiriaan mahdollisimman paljon vai jotain muuta. Mulle itselle on oikeastaan vanhempien tittelirivit lähestulkoon ihan sama, jos se nyt on ollut virtuaalimaailmassa "olemassa" edes jonkin aikaa. Tärkeimpiä on, että sillä on kiva suku, nimi ja kuvat ja siihen on jonkin verran aikaa käytetty. Joissakin virtuaalikoirissa joku vaan sytyttää, ja toisinaan sitten vaikka koiralla olisi upea suku ja multivalio, mutta jos en vaan tykkää esim. koiran nimestä tai kuvasta niin jää pentu ottamatta...

Ja kyllä täälläkin kai jonkinlaista kilpailua on, juurikin kasvattien menestyksestä esim näyttelyissä ja toki käyttölajeissakin. Ei kilpailusta silti onneksi mitään tappelua synny :)
Vastaa Viestiin