Mulla on nyt vähän ongelmia mun koirien näyttelyjuttujen kanssa (ts. en ymmärrä vielä näitä juttuja täysin). Toivottavasti tätä samaa nyt ei ole käsitelty jo ennestään, en ainakaan selaamalla äkkiseltään löytänyt.
//edit. Hmph, unohdin koko vFCI:n sivut näin kuumetokkurassa, eli ongelma ratkaistu kun vähän jaksoi tekstejä lukaista...
Pitääkö tuonne Michael M Traffordin kuviin kysyä kuvaluvat? Oma englantini on niin huonoa että joudun kääntämään lauseita osaksi Googlen kääntäjällä josta ei saa mitään selkoa. Lähetin sille noin kaksi viikkoa sitten kyselyn siitä että saanko ottaa hänen kuviaan virtuaalikennelilleni, mutta hän ei ole vielä ainakaan vastannut.
Täytyy pyytää, mutta sinne on jo varmaan miljoonalla luvat..
It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
Except for me, I do it like I got nothing to lose
Olisiko kenenkään mielestä tarvetta nostaa takaisin pystyyn virtuaalinen saksanpaimenkoirien jalostustarkastus eli vSTJ? Edellisillä sivuilla ei ole ollut toimintaa sitten vuodesta -07 ja se olis sinällään mielenkiintoista ja hyödyllistä nostaa se pystyyn. Sääntöjä kuitenkin tultaisi muuttamaan jonkun verran, sillä nuo nykyiset ovat ehkä turhan tiukat. jalostustarkastuksen sivut löytyvät täältä sääntöineen.
My puppets.
Ilman käsii
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
^ Laita pystyyn vaan! Paitsi että tota vois kehitellä näin virtuaalisesti erilaiseksi käyttölinjaisten kanssa. Noi säännöt menee mun mielest aika hyvin näyttelykoirille (vaikkakin ton 24kk ikärajan vois heittää pois, kun virtuaalimaailmassa ollaan), mutta käyttölinjaisten kanssa vois esmes ottaa rakennekuva- ja näyttelytulospakon pois ja vaihtaa siihen tilalle jotain käyttölajeihin liittyvää? Vaikka vaihtaa tämä kohta: "Koiralla täytyy olla ainakin yksi [1] koulutustunnus avoimesta luokasta palveluskoiralajista. [BH-koe ei oikeuta osallistumista]" VOI-luokan tulokseen? Tai kokonaan käyttövaliouteen?
^Uskoakseni Esku yritti udella url kiva koirakansalainen testejä, kun tämä kuuluu virt. koirakysely alueeseen ja sitä testiä on pidetty url joskus muutama vuosi sitten.
/Mut joo, niit ei enää kyl kai järkätä.
My puppets.
Ilman käsii
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
^^ Juu aivan! Eli virtuaalista kiva koirakansalainen testiä etsin? Anteeksi, etten ilmaissut asiaa paremmin, mutta kuvittelin sen olevan itsestään selvää.
^ Suomen muotovalio ilmoitetaan aina VAL-luokkaan Suomessa oleviin näyttelyihin, ellei sillä ole oikeuksia KÄY- tai VET-luokkiin, mutta itse sanoisin, että silloinkin kannattaa laittaa valioihin.
^ Eihän se kiellettyä ole, eikä kukaan voi käskeä jos haluaa pitää molempia. Mutta olen ymmärtänyt, että et voi kuitenkaan osallistua valokuvallisten että PIVIKO-koirien näyttelyyn, vaan ainoastaan jompaankumpaan.
EDIT: Kiitos Lansulle selvennyksestä. :) Muistinpa siis koko jutun väärin.