Realistisuuden tavoittelu virtuaalimaailmassa
- Timberwolf
- Velho
- Viesti:
Re: Realistisuuden tavoittelu virtuaalimaailmassa
Jos ruvettaisiin suosimaan piirrettyjä kuvia, voitaisiin olla tarkempia väreistä, eikä tulisi kovinkaan usein sitä ongelmaa, että jotkut kyselisivät IRL-koirien/pentujen perään. ;)
En sitten tiedä, liitättekö myös eläinten kuvat tähän realistisuuteen, mutta ajattelin vaan mainita noista seikoista.
En sitten tiedä, liitättekö myös eläinten kuvat tähän realistisuuteen, mutta ajattelin vaan mainita noista seikoista.

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
-
- Hanipupu
- Viesti:
No minä kyllä aina ilmoitan, että "pentueeseen voi syntyä mustia ja vaaleita pentuja" tai "pentueeseen voi syntyä vaaleita pentuja" tms. Ne ottaa koiran joilla on tarjota sille oikeanlaiset kuvat. Tosin okei, mulla rotu on buhund ja lähes kaikki ottaa vaalean koiran, koska mustille ei oikein ole kuvia, mutta tekisin näin ihan jokaisen rodun kohdalla.
Paitsi silloin kauan kauan sitten kun aloittelin tanskandoggikasvattamista ja niistä väriryhmistä ei vielä oikein kukaan virtuaalikoirailija tiennyt mitään. Joskus taisi tiikeristä ja keltaisesta syntyä harlekiini tai jotain yhtä älykästä.
Paitsi silloin kauan kauan sitten kun aloittelin tanskandoggikasvattamista ja niistä väriryhmistä ei vielä oikein kukaan virtuaalikoirailija tiennyt mitään. Joskus taisi tiikeristä ja keltaisesta syntyä harlekiini tai jotain yhtä älykästä.
-
- Le-ppä-ker-ttu
Olen oikeasti jäljessä, kun vasta nyt alan kyselemään näistä Welho -asioista, mutta minkäs teet.
Uskon kyllä pääseväni Welhon aloittelija oppaan avulla hyvään alkuun (vai?), mutta ollessani aikeissa tutustua hakemuslomakkeeseen, törmäsin VRL -tunnukseen. Eihän mulla sellaista ole! Googlettaessani hakusanalla "VRL -tunnus" löysin vain jotain hyvin epämääräisiä tai toimimattomia sivuja liittyen virtuaaliseen ratsastusliittoon.
Mikä tämä VRL-tunnus ylipäätään on? Onko se ja samoin myös Welho -pankki tarkoitettu vain virtuaalihevos/talli -harrastajille? Ja mistä kyseisen tunnuksen saa.
Kiitos.
Uskon kyllä pääseväni Welhon aloittelija oppaan avulla hyvään alkuun (vai?), mutta ollessani aikeissa tutustua hakemuslomakkeeseen, törmäsin VRL -tunnukseen. Eihän mulla sellaista ole! Googlettaessani hakusanalla "VRL -tunnus" löysin vain jotain hyvin epämääräisiä tai toimimattomia sivuja liittyen virtuaaliseen ratsastusliittoon.
Mikä tämä VRL-tunnus ylipäätään on? Onko se ja samoin myös Welho -pankki tarkoitettu vain virtuaalihevos/talli -harrastajille? Ja mistä kyseisen tunnuksen saa.
Kiitos.
-
- Höpsö veitikka
^
Selaappa tätä topicia vähän taaksepäin, samaan kysymykseen on vastattu varmaan sen 10 kertaa jo aikaisemmin ;)
Selaappa tätä topicia vähän taaksepäin, samaan kysymykseen on vastattu varmaan sen 10 kertaa jo aikaisemmin ;)
- Kelmi
- Ei riitä.
En uskaltanut (vielä) ruveta tekemään erillistä topiikkia asialleni ja ajattelin että ehkä se kuuluisisi tänne parhaiten, jotenka esitän kysymykseni täällä.
Mitä mieltä olisitte, jos virtuaalimaailmaan nousisi yksi pienimuotoinen "rinki", joka toimisi ns. koiraurheilu-seurana? Seurassa harjoiteltaisiin tiettyjä asioita ilmoittautumalla kursseille nimi listaan-periaatteella, kirjoitettaisiin itse ehkä vähän ja kurssin vetäjä antaisi palautteensa. Kurssit toimisivat vähän samalla tavalla kuin VIKKE:n kurssit, mutta niitä järjestettäisiin vain seuran jäsenille. Muita etuja olisi tietysti myös tapahtumat. Kerran kuukaudessa voisi ilmestyä myös jäsenkirje, jossa kerrottaisiin ajankohtaisia asioita virtuaalimaailmasta ja tietenkin itse seurasta. Kirjeeseen tulisi vastata jollain tavalla, että tietäisin onko jäsen hengissä. Toimivat siis vähän samalla tavalla kuin virtuaaliset ratsastusseurat, esimerkkinä vaikka JPR. Seuraa ei kuitenkaan tarvitse mainita kisaamisen yhteydessä, vaan se on vähän niinkuin pikkulisä kennelpuuhiin, seuraan kuuluminen mainittaisiin kennelin sivuilla jotenkin, ei sen suurempaa. Parannusehdotuksia ja kysymyksiä saa heittää ilmaan (ja pitääkin!).
Mitä mieltä olisitte, jos virtuaalimaailmaan nousisi yksi pienimuotoinen "rinki", joka toimisi ns. koiraurheilu-seurana? Seurassa harjoiteltaisiin tiettyjä asioita ilmoittautumalla kursseille nimi listaan-periaatteella, kirjoitettaisiin itse ehkä vähän ja kurssin vetäjä antaisi palautteensa. Kurssit toimisivat vähän samalla tavalla kuin VIKKE:n kurssit, mutta niitä järjestettäisiin vain seuran jäsenille. Muita etuja olisi tietysti myös tapahtumat. Kerran kuukaudessa voisi ilmestyä myös jäsenkirje, jossa kerrottaisiin ajankohtaisia asioita virtuaalimaailmasta ja tietenkin itse seurasta. Kirjeeseen tulisi vastata jollain tavalla, että tietäisin onko jäsen hengissä. Toimivat siis vähän samalla tavalla kuin virtuaaliset ratsastusseurat, esimerkkinä vaikka JPR. Seuraa ei kuitenkaan tarvitse mainita kisaamisen yhteydessä, vaan se on vähän niinkuin pikkulisä kennelpuuhiin, seuraan kuuluminen mainittaisiin kennelin sivuilla jotenkin, ei sen suurempaa. Parannusehdotuksia ja kysymyksiä saa heittää ilmaan (ja pitääkin!).
'saan sut mua haluamaan'
palailemassa takaisin virtuaalitouhujen ääreen :---)
-
- Höpsö veitikka
^
Voishan tuo ihan hauska ideakin olla, mutta mä en ihan saanut juonen päästä kiinni. Haetko takaa jotain virtuaalitallipuolen seuratyylistä juttua vai jotakin aivan muuta?
En sitten tiedä miten tuo kisojen järjestäminen... Pelkille Welhon asiakkaillekin suunnatuista kisoista nousi porua ja valitusta, mielestäni tällaiset tietyn seuran jäsenille suunnatut kisat menee ihan samaan kastiin. Toinen mitä vähän vierastan on ilmaisu "yksi pienimuotoinen "rinki"". Mulla vaan heräs pieni pelon tunne siitä ettei tää mene siihen että jotkut saa etuoikeuksia toisiin nähden.
Voishan tuo ihan hauska ideakin olla, mutta mä en ihan saanut juonen päästä kiinni. Haetko takaa jotain virtuaalitallipuolen seuratyylistä juttua vai jotakin aivan muuta?
En sitten tiedä miten tuo kisojen järjestäminen... Pelkille Welhon asiakkaillekin suunnatuista kisoista nousi porua ja valitusta, mielestäni tällaiset tietyn seuran jäsenille suunnatut kisat menee ihan samaan kastiin. Toinen mitä vähän vierastan on ilmaisu "yksi pienimuotoinen "rinki"". Mulla vaan heräs pieni pelon tunne siitä ettei tää mene siihen että jotkut saa etuoikeuksia toisiin nähden.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
I could finally crash again
And that's how I became the sea
- Kelmi
- Ei riitä.
Lansu_, pienimuotoisella tarkoitin sitä ettei siitä mitään kovin mullistavaa tulisi, menisi vähän samalla tavalla kuin webrinki. Noita kisoja ei mainostettaisi karvaturreissa, vaan kaikille lähetettäisiin aina tiedoite, kun uusi kisa ilmestyisi kalenteriin ja näin ollen osallistuminen myös tapahtuisi. Itse en ole kuullutkaan kisoista, jotka järjestettäisiin vain pelkille Welhon jäsenille! Tai sitten jos järjestäisi tapahtumia, olisi myös luokkia joka olisi avoin kaikille, mutta seuran jäsenille olisi myös yksi tai kaksi omaa luokkansa. Minkälaisia etuoikeuksia tarkoitit ym. lisäksi?
Ehkä tämä olisi tuollainen samanlainen seura kuin virtuaalitallipuolella, toimintana olisi kurssit, kisat ja ehkäpä eläinlääkäri-tarkastukset.. Uusia ideoita tulee koko ajan lisää, mutta suurin osa joudutaan jättämään pois koska toteutus olisi liian vaikeaa.
Ehkä tämä olisi tuollainen samanlainen seura kuin virtuaalitallipuolella, toimintana olisi kurssit, kisat ja ehkäpä eläinlääkäri-tarkastukset.. Uusia ideoita tulee koko ajan lisää, mutta suurin osa joudutaan jättämään pois koska toteutus olisi liian vaikeaa.
'saan sut mua haluamaan'
-
- Kriisissä
- Viesti:
Jos leikitään, että rinkiin otettaisiin vaikka 20 ihmistä, ja heille järjestetään omat kisat, kuinka nopeasti heidän koiransa saavat tarvittavat VKUMA:t ja I-palkinnot valioitumiseen muihin, ei-rinkiläisiin verrattuna....? ;).Kelmi kirjoitti:Minkälaisia etuoikeuksia tarkoitit ym. lisäksi?
Minusta tässä on samaa ongelma kuin esim. siinä, että pienille roduille järjestetään vaikkapa omat tokokisat. Olen nähnyt näin tehtävän esim. tanskalais-ruotsalaisille pihakoirille, ja niitä on mitä, 5 yksilöä virtuaalimaailmassa? Tuollaiset rajatut kisat johtavat siihen, että tietty porukka etenee paaaaljon nopeammin, kun "kilpailua" ei ole.
SUSILAPSI.NET
Living on Elm Street.
Kingdom of Devonia.
Living on Elm Street.
Kingdom of Devonia.
-
- Lassien tassuhiki
Siksihän noita seuroja voisi tulla melko monta, ja varmasti aktiivisesti uusia kilpailuja. Sitenhän kaikki varmasti aina mahtuisivat mukaan ja etenisivät vähän nopeampaa tahtia. Totta kai siinä sitten on se haittapuoli, mikäli jotkut seurat vain lopahtavat eikä uutta toimintaa jäsenille enää tule, koska silloin välttämättä muissa seuroissa ei enää ole ehkä tilaa tai uusia tyhjillään olevia seuroja ei löydy. Vähän nappitilanne, kannattaako tällaista seuratoimintaa tehdä vai ei.
-
- Kanada
Itse asiassa on jo virtuaalikoira"yhteisö", joka pelaa genetiikan kansa. Best Of Breed Sim rakentuu geeneillä pelaamisen ympärille. Esimerkiksi kasvattaessa koira perii tietyt geenit (mitä ei itse päätetä, vaan joku BoB simin ylläpitäjistä tjsp. hoitaa sen).Pöpö kirjoitti:Anteeksi, en ole seurannut tätä palstaa, enkä tiedä onko tästä puhuttu, mutta realistisuutta saisi helposti lisäämällä genettikan peliin! Siis, eihän vaikkapa kaksi ruskeaa voi mitenkään saada mustaa jälkeläistä...
Seuratoimintaa koirapuolella voisi perustella sen realistisella vastineella. Onhan IRL-koirapuolellakin seuroja!
Hevospuolella olen pyörinyt sen verran, että olen tullut pohtineeksi tuota seurapolitiikkaa kanssa. Seuratoiminta olisi kannattavaa, jos seura viitsisi järjestää aktiivisesti ja säännöllisesti kisoja, jotka olisivat avoinna pelkästään tai osittain jäsenilleen. Tällöin saattaisi ihmisillä olla mahdollisuuksia ehtiä normaalisti nopeasti täyttyviin luokkiin! Tämän näkisin seurojen etuna. Toisaalta, hevospuolella seuraan kuuluminen on pakollista, eli et pääse kisamaan missään virallisissa kisoissa ilman seuraa. En halua, että jos koirapuolelle seuroja alettaisiin perustamaan, niin niihin olisi pakko kuulua :P
Onko Welho jo kaatunut? Tänään yritin sen sivuille, mutten päässyt. Ei siten että käyttäisin sitä, mutta mulla on ollut se pitkään käyttämättömänä, kun en osannut sulkea tiliä

älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
saatat tarkoittaa sitä
- Iivi
- Söi navetan kaksi nautaa
Hmm. Itseäni tuo seurajuttu vähän arvelluttaa, koska jos kaikilla ei olisi mahdollista päästä mukaan, niin jotenkin tulisi vähän sellainen olo, että syrjitäänkö siinä sitten muuta porukkaa, jos järjestetään paljon kisoja vain seuran jäsenille? Musta se on vähän sama asia kuin juuri tuo kisat vain welho-asiakkaille. Ja mitäs jos aktiivisimmat kisapitäjät liittyisivät seuroihin, järjestettäisiinkö kaikille avoimia kisoja sen jälkeen enää lainkaan?
..okei, ehkä asia ei ihan niin paha olisi ;) En kuitenkaan oikein pidä ajatuksesta, että joillekin tarjottaisiin tällaisia etuja jos kaikilla ei niihin ole mahdollisuutta, joten siksi en oikein kannata ideaa.
..okei, ehkä asia ei ihan niin paha olisi ;) En kuitenkaan oikein pidä ajatuksesta, että joillekin tarjottaisiin tällaisia etuja jos kaikilla ei niihin ole mahdollisuutta, joten siksi en oikein kannata ideaa.
Sunburn's | Kisaputki Aina Päällä | Yksityiset
Saa pyytää tuomariksi seuraaviin lajeihin: agility, flyball, koiratanssi, mejä, paimennus, palvelus, pelastus ja toko
Saa pyytää tuomariksi seuraaviin lajeihin: agility, flyball, koiratanssi, mejä, paimennus, palvelus, pelastus ja toko
-
- Kanada
^ Tuota vähän hainkin
Kilpaileminen ei olisi enää tasapuolista kaikille, esim. siltä kannalta, että kisoja ei olisi tarjolla kaikille. Tämä tulisi ilmi jo siinä, missä seurassa on kaikista aktiivisimmat kisaajat.

saatat tarkoittaa sitä
saatat tarkoittaa sitä
-
- Le-ppä-ker-ttu
Minä en lähtisi siihen, että seurat/ringit järjestävät omia kisoja. Onhan tuo hevospuolella nähty, pahimmillaan ainakin 80% kaikista kisoista vain seuralle x ja y -avoimia kisoja. Ja kun tehtiin sääntömuutos helpottamaan ongelmaa, sääntöä kierrettiin törkeästi. Ei kiva. Siihenhän se täälläkin menisi, että menestystä halutaan mahdollisimman helpolla, joten järjestään vain oman seuran kisoja. Tällöin mukaan mahtumisen lisäksi ongelmana olisi löytää kaikille avoimia kilpailuja.
Agilityseurat yms. toki olisi kiva lisä - mutta miten vältämme sen että pikkuhiljaa siirrytään siihen että on tavallaan 'pakko' kuulua johonkin seuraan jos haluaa pärjätä ja mahtua mukaan kisoihin kun isompi osa kisoista ja luokista on rajattu jollekin seuralle?
Genetiikan lisääminen kasvatukseen mukaan olisi minusta todella mukavaa! (Olen haaveillut siitä kauan.) Ehkä jonnekin päin turrilaa pitäisi tehdä topik jossa voisi kysellä ja keskustella genetiikkaan liittyvistä jutuista? Suurin osa kun ei varmaan ymmärrä siitä yhtikäs mitään. Furry-Paws -tyylin genetiikka sopisi tännekin, se ei ole aivan liian monimutkaista ja sekavaa.
Welho ei ole tietääkseni kaatunut. Feanaro siirtää sitä eri domainille tmv.
Agilityseurat yms. toki olisi kiva lisä - mutta miten vältämme sen että pikkuhiljaa siirrytään siihen että on tavallaan 'pakko' kuulua johonkin seuraan jos haluaa pärjätä ja mahtua mukaan kisoihin kun isompi osa kisoista ja luokista on rajattu jollekin seuralle?
Genetiikan lisääminen kasvatukseen mukaan olisi minusta todella mukavaa! (Olen haaveillut siitä kauan.) Ehkä jonnekin päin turrilaa pitäisi tehdä topik jossa voisi kysellä ja keskustella genetiikkaan liittyvistä jutuista? Suurin osa kun ei varmaan ymmärrä siitä yhtikäs mitään. Furry-Paws -tyylin genetiikka sopisi tännekin, se ei ole aivan liian monimutkaista ja sekavaa.
Welho ei ole tietääkseni kaatunut. Feanaro siirtää sitä eri domainille tmv.
-
- Kanada
Aijaa. Kiva tietää : D
Vähän ooteenä vedän mukaan VNL:mme epäaktiivisuuden/toimivuuden. Pitäisiköhän kohta taas kuuluttaa aktiiviset näyttelyliitot ja herättää ei-aktiiviset henkiin? :D
Ja toinen ooteejuttu (joka liittyy hieman ensimmäiseen ooteejuttuun), että kun lueskelin Näyttelyjankkausta-topikissa luokka-SERTeistä, niin tuli mieleen että pitäisiköhän etenkin isoissa roduissa alkaa jakamaan niitä? Valioituminen isoissa roduissa näkyy olevan aika hankalaa nykyään. Lukemani mukaan esimerkiksi Liettuassa (tai jossain vastaavassa) luokka-SERT jaetaan jokaisen luokan voittajalle, ja viidellä luokka-SERTillä / 3 SERTillä pääsee valioksi. Toinen ehdotukseni olisi vara-SERTien käyttöönotto uudelleen, siten että tietyllä määrällä vara-SERTejä voisi korvata yhden SERTin.
Vähän ooteenä vedän mukaan VNL:mme epäaktiivisuuden/toimivuuden. Pitäisiköhän kohta taas kuuluttaa aktiiviset näyttelyliitot ja herättää ei-aktiiviset henkiin? :D
Ja toinen ooteejuttu (joka liittyy hieman ensimmäiseen ooteejuttuun), että kun lueskelin Näyttelyjankkausta-topikissa luokka-SERTeistä, niin tuli mieleen että pitäisiköhän etenkin isoissa roduissa alkaa jakamaan niitä? Valioituminen isoissa roduissa näkyy olevan aika hankalaa nykyään. Lukemani mukaan esimerkiksi Liettuassa (tai jossain vastaavassa) luokka-SERT jaetaan jokaisen luokan voittajalle, ja viidellä luokka-SERTillä / 3 SERTillä pääsee valioksi. Toinen ehdotukseni olisi vara-SERTien käyttöönotto uudelleen, siten että tietyllä määrällä vara-SERTejä voisi korvata yhden SERTin.
saatat tarkoittaa sitä
saatat tarkoittaa sitä
-
- Keilapallo
- Viesti:
^Joo vara-SERT idea on hyvä mun mielestä. Itse olisin edelleen mukana järjestämässä seuraa. Voisihan sitä olla seuroja jossa olisi vaikka agi & toko. eikä vaan toinen.
VNL:llät pystyyn!! :D Jossain topicissa(en muista juuri nyt mikä se oli) oli juttua että kaikki VNL:llöjen kisakalenterit jne. siirrettäisiin samalle sivustolle. itse kannatan tätäkin!
VNL:llät pystyyn!! :D Jossain topicissa(en muista juuri nyt mikä se oli) oli juttua että kaikki VNL:llöjen kisakalenterit jne. siirrettäisiin samalle sivustolle. itse kannatan tätäkin!