PIVIKO - voittajanäyttelyt 2015 jaossa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Sintsu
Epätoivoinen katse
Viestit: 440
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 5:29 pm

Re: PIVIKO - voittajanäyttelyt 2014 jaettu - kiitos innokkaille!

Viesti Kirjoittaja Sintsu »

No nyt kyllä vähän harmittaa. Olin silloin aikaisemmin katsovinani että nuo 1.11. ja 2.11. olivat VIPit noihin näyttelyihin... Olivat PVM/VIP väärinpäin siinä pivikon kalenterissa. Että jäi nyt sitten kaikki koirat ilmoittamatta. Ensikerralla katson kyllä vähän huolellisemmin.
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

Re: PIVIKO - voittajanäyttelyt 2014 jaettu - kiitos innokkaille!

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Minä en kannata tota epäaktiivisille "omaa listaa" - mitä järkeä niitä ihmisiä on siellä roikuttaa, jos ne ei vastaa sähköposteihin? Ja jos ne tuomaroi vain yhden ihmisen näyttelyitä? Musta tuossa ei vain ole mitään ideaa. Oikeudet saa pivien puolella takaisin pyytämällä, ei siinä sen isompaa ongelmaa ole. Esimerkiksi Joana tais palata näin joskus takas tuomarilistalle. Sellainenkin pikku kysymys, että mistäpä tiedän ketkä on epäaktiivisia ja ketkä ei tule vastaan enää ikinä? Ei mua epäaktiivisuus haittaa, mutta se ettei ikinä vastata niin haittaa. Aktiivisuuskyselyjen perusteellahan sieltä porukkaa onkin poistettu, kun eivät vastaa. Mua itseasiassa pyydettiin siistimään listaa, kun sieltä ei saa vastauksia ja Twiggy oli yksi niistä jotka ei vastannut - ja musta jos ei jaksa vastata ees PIVIKO:n (tai vFCI:n) suunnalta tuleviin kyselyihin niin ei sit tarvitse siellä listalla roikkua, tuskin sitä vastausta saa kukaan muukaan. Ja olisko siellä erillisellä listalla sit ketään muuta kun Twiggy vai siirtyiskö sinne kohta kaikki, kun ei jakseta tuomaroida?

Oon myös ajatellut, että piviko:n tuomarilistalla ei oteta enää käyttöön tauolla-merkintää, koska se on turha. Ihmiset jättää muutenkin vastaamatta sähköposteihin ja koska tuomaripula on niin tauolla olevilta silti kysellään tuomarointeja.

Pivin tuomarikokeen muuttamista oon tässä mietiskellyt viimesen pari kk. Haluisin siihen piirroksia, joissa koirissa olis oikeasti selkeää rotumääritelmän vastaista vikaa (alapurenta, värivirhe yms). Myös sanallisilla arvosteltavien koirien määrää tultais vähentään (parista sanallisesta näkee aika hyvin jo osaako joku kirjoittaa sanallisia), mutta sit vastapainoksi saattais tulla yksi rotu lisää käytännön osuuden kohtaan, jossa jaetaan luokkasijoitukset yms. Yks mikä houkuttais niin saada piirros kokeeseen, josta pitäisi kertoa missä on kyynär, polvi yms. niin tulis vähän näkemystä siihen kuinka oikeesti tietää rakenteen, mutta kai se on liian vaikea sitten.

Mun puolesta valokuvallisten tuomarit vois alkaa tuomaroimaan BIS-kehiä, mutta osaavatko sit valokuvatuomarit sanoa ei, jos joku tietämätön kyseleekin rodulle tuomariksi? Luvataan vaan et joo kyl mä tuomaroin, mutta sit huomaakin, että ne onkin pivikoja.

Pistä ne Lyydia 23kuukauden ikäseks? 1v. 3kk on myös hyvä ikä - saa kisata junnuissa, nuorissa, avoimessa. Eihän IRL näyttelyissäkään saa osallistua enää, jos on se täytetty ikä tullut täyteen.

Vihvan tuomarikokeen olen lukenut jo kerran lävitse, mutta siellä on vähän sellaisia asioita, joita haluan harkita pisempään.

Sintsu, nuo on nyt korjattu oikeaksi, vaikka eipä se sua mitenkään auta. Mulla menee itsellä nuo herkästi sekaisin, koska vMJY:ssä on eripäin vip/pvm kuin pivissä.
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: PIVIKO - voittajanäyttelyt 2014 jaettu - kiitos innokkaille!

Viesti Kirjoittaja Shady »

Onkohan tästä jo ollu keskustelua...

Mitä mieltä porukka, että pivikoillekin järkättäisiin vuoden näyttelykoira kisa? Samalla systeemillä kuin kuvallisillaki. Mä voisin tälle vuodelleki väsäillä sivun ja laskee pisteet..
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: PIVIKO - voittajanäyttelyt 2014 jaettu - kiitos innokkaille!

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Kuulostaa hyvältä. Jos vaan on aikaa ja innostusta niin mikäs siinä. Jos tarvii pisteidenlaskuapua niin enköhän miekin voi auttaa.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: PIVIKO - voittajanäyttelyt 2014 jaettu - kiitos innokkaille!

Viesti Kirjoittaja Shady »

Väkersin jo ajan kulukseni sivut, hyväksyttiin ideaa tai ei :D Pienensin hieman noita ryhmien koira määriä, koska pivikossa ne ei kohoa valokuvallisten tasolle. Virheitä siellä teksteissä aika varmasti on mun oikeinkirjoituksen tuntien, joten saa huomauttaa :P
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: PIVIKO - voittajanäyttelyt 2014 jaettu - kiitos innokkaille!

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Pitäisköhän toi yks olla "RYP-kehä yli 15 osallistujaa", koska mitä silloin tehdään jos osallistujia on 16-19? :D
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: PIVIKO - voittajanäyttelyt 2014 jaettu - kiitos innokkaille!

Viesti Kirjoittaja Shady »

^ Oho joo :D
Nyt siellä on yhden näyttelyn pisteet esimerkkinä.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Avatar
nisha
Vuohenruokaa
Viestit: 1982
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2009 8:32 pm

Re: PIVIKO - voittajanäyttelyt 2014 jaettu - kiitos innokkaille!

Viesti Kirjoittaja nisha »

Shady, kivalta näyttää ja hyvä idea! :mrgreen:
ENDLESS ELEGY shetlanninlammaskoirat
LUNAR ENDING'S virtuaalikoirat
Chasing Comets virtuaalikanit
»» Vuoden tuomari 2014 & 2016 & 2017 & 2018
»» Vuoden kennelinperustaja, -pitäjä, ratamestari, maailmanmatkaaja, kaikkien kaveri 2018 <3
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

Re: PIVIKO - voittajanäyttelyt 2014 jaettu - kiitos innokkaille!

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Laskin 2013 vuoden koirille noita pisteitä, mutta jäi vajaaks. Jos intoa on niin kuka tahansa saa mun puolesta alkaa laskeen pisteitä.
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: PIVIKO - voittajanäyttelyt 2014 jaettu - kiitos innokkaille!

Viesti Kirjoittaja Shady »

^ Nii noi on sit vissii pisteet 2012-2013? Miks ne eri pisteytyksellä ku nyt 2013-2014 pisteet on laskettu? ( julkasen kaikki ens viikolla kun ei vastustustakaa esiintyby )

//EDIT: (uusi kommentti, jotta huomataan)

Democrats Are Sexy (englanninsetteri) 147 p. - Vuoden 2014 näyttelyPIVIKO
TheWoom Keep running Dear Bambi (samojedinkoira) 114 p. - Vuoden 2014 PIVIKOpentu
Lasipisaran Dynamiitti (englanninspringerspanieli) 107 p. - Vuoden 2014 PIVIKOjuniori, jaettu sija
Bumaye Avatar Nantang (owczarek podhalanski) 107 p. - Vuoden 2014 PIVIKOjuniori, jaettu sija
Jarek (saksanpaimenkoira, normaalikarvainen) 229 p. - Vuoden 2014 PIVIKOveteraani
Shaghas (collie, sileäkarvainen) 229 p. - Vuoden 2014 PIVIKOkasvattaja

Tässä ois pisteet tuolla mun lasku taulukolla. Yhtään ainutta ryhmää ei ollut, jossa osallistujamäärä (ROP koirat) olis ylittänyt 15kpl rajan. Yhdessä oli jopa tasan 15kpl.

Ja nyt ku tosiaan noi pisteytykset ja tittelit muutettiinkin mun ehdotuksesta ni ihan mielenkiinnosta - miksei asiasta voi sanoa? Susitytön tekstissä ei ollut mitään puolesta eikä vastaan mun ehdotusta kohden, mutta silti hänen tekemällä uudella sivulla on asiat laitettu eri tavalla.

P.S. vPITW-13 ja vPDKW-13 ei pitäis laskea vuoden 2013 pisteisiin.. (Vai onko tämäkin muutettu vaikka sivulla ei minkään valtakunnan tekstejä ole)

// Joo no asia selvis, et toi on tehty paljon aikasemmin, jote ei ihme, et ihan erilainen sisällöltään. Oisin kyllä silti kaivannut jotain vastausta siihen, että oliko tää mun nyt hyväksytty vaiko ei :P
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

Re: PIVIKO - voittajanäyttelyt 2014 jaettu - kiitos innokkaille!

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Niin on tehty paljon aikasemmin, viime keväänä muistaakseni. Mulle tuo on ainakin ihan ok & sitä tarkotin jo tolla aiemmassa viestissäkin, että ollos hyvä vain ja laskeskele vaikka ens vuodenkin pisteet, jos intoa on. Ja mun netissä käynnit on tällä hetkellä aikalailla puhelimen varassa (niinkun toi edellinenkin vastaus) niin ei oikein nappaa kauheasti kirjotella. Olis toi mun aiempi viesti voinut toki olla selvempi.

Sivu, tittelit ja pistesydeemi näyttää ihan hyvälle.
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: PIVIKO - voittajanäyttelyt 2014 jaettu - kiitos innokkaille!

Viesti Kirjoittaja Shady »

^ Jees hyvä ja osa mun viestistä oli tosiaan vähän väärin ymmärrystä, joka kuiteki selvis aikas pian :P Voin laittaa tonne seuraavanki vuoden pisteet. (Lahjottaisko joku mulle 3 nättiä rakennekuvaa ens vuoden otsikkoon - mielellään tuolleen kolme eri kokoluokan koiraa?)
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

Re: PIVIKO - voittajanäyttelyt 2014 jaettu - kiitos innokkaille!

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Mun pivikoirien piirtäjiltä saa kysyä saako käyttää, jos siä on jotain mitä haluat käyttää. :) Saat ottaa ens vuodenkin hoidettavaks.
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: PIVIKO - voittajanäyttelyt 2014 jaettu - kiitos innokkaille!

Viesti Kirjoittaja Shady »

Nyt on tälle vuodelle kisa samassa osoitteessa. Vuoden 2014 pisteet siirretty omalle sivulle, johon linkki tuolla sivulla. Jos ketään muu ei innostu niin voin laskea tässä joku päivä noi 2013 pisteet myös ja lisäillä nekin tuonne..

//Lasken nyt nuo 2013 pisteet, kun ei muutakaan tekemistä ole..

// Täällä nyt pisteet vuodelle 2013 mitä sain laskettua. Nuo nyt on melkosen vajailla laskuilla tehty, koska kolmen voittajan sivu ei enää toiminut. Laskematta jäi pisteet näistä: vPSWEW-13, vPSCW13, vPFRAW-13
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

Re: PIVIKO - voittajanäyttelyt 2014 jaettu - kiitos innokkaille!

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Heitän sulle noi kolmen sivut jossain kohtaa yv:llä, muistaakseni on kaikki pivin sivutilalla tallessa.

// Pistän nää sivut nyt vielä tähän, jos jotain kiinnostaa:
http://viuhku.net/piviko/tapahtumat/poh ... a2013.html
http://viuhku.net/piviko/tapahtumat/ran ... a2013.html
http://viuhku.net/piviko/tapahtumat/ruo ... a2013.html
Vastaa Viestiin