Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Minnea
Kanada
Viestit: 1351
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 6:32 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Minnea »

Kuunsirppi kirjoitti:Tuohon edelliseen että varsinkin EVL tuntuu menevät hyvin nopeasti täyteen, kun ihmiset yrittävät saada sitä luokkavoittoa. Sitä luokkaa olisi hyvä järjestää useammin useampi kappale kuin se yksi.
Oma luokka LKV'n tavoittelijoille? :lol:
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viestit: 1963
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 1:50 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

^ Voisi muuten olla aika hyvä :D
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Johanna
Nakkisotilas
Viestit: 230
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:32 am

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Johanna »

^^ Itse en kyllä kannata tuota oma luokka noille, jotka tarvitsevat sen LKV:n EVL-luokasta. Tokovalioksi, kun pääsee aika helposti, nyt on sentään jotain haastetta ja niin sitä pitää ollakin! Ei kaiken pidä tulla sormia napsauttamalla, vaan pitää tehdä työtä sen eteen. Niin myös IRL.

Ja sitten tuosta tulospalvelusta, eli ei sen päivittäminen ole kyllä raskasta. Varsinkin, kun sitä on nyt päivitellyt reilu vuoden verran niin siinäkin ihmiset harjaantuu. Nyt se käy huomattavasti sujuvammin, kuin pitä tuolloin alkuaikoina. Itse en siis ole kokenut mitään ylityöllistystä tulospalvelus päivityksen vuoksi. Ja varsinkin nyt kesällä, kun Evie on hienosti päivitellyt (kiitos!) sitä, niin on itselle jäänyt vain muutama koe. Ainakaan nyt, enkä usko, että aivan lähiaikoina, ei ole tarvetta lisätyövoimalle tulospalvelun päivityksessä. Mutta kiitoksia Kuunsirpille kuitenkin! (;
Taukoilua.
Hali
Ei riitä.
Viestit: 387
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:34 am
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Hali »

Kerro mielipiteesi ja valitse mielestäsi parhain vaihtoehto! Saa perustella ja kertoa omia ehdotuksia.

1) Luokkien osallistujamäärää suurennetaan (esim. 60 koiraa/luokka). Kisojen pitäjät etsivät yhden tuomarin yhtä tai kahta luokkaa kohden.
- Eieiei suurenneta, sittenhän sijoittuminen olisi lähes mahdotonta.

2) Tuomarit pois. Kisojen pitäjä saa määrätä luokkakoon, koska hän tuomaroi itse.
- Ei, koska sitten vasta sählinkiä tulisikin, kun tuomari ei osaisi tehtäväänsä.

3) Tuomarit säilytetään, mutta nyt mahdollisuus tuomaroida myös itse. Luokkakoot suuremmiksi.
- Ei...

4) Tuplaluokat pakollisiksi. Kannustetaan järjestämään vieläkin useampia luokkia.
- Joo hyvä idea.
5) Nostetaan luokkakokoa hieman (esim. 30 koiraa/luokka) ja otetaan käyttöön rajoitus 2 koiraa/omistaja/luokka.
- 30 koiraa/luokka kuullostaa hyvältä mutta ei kahden koiran rajoitus.

6) Jotain aivan muuta...
- Noup
Kun uni ei tuu, kai vika täyskuun
X
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

^ Perustelut? Toi sun viesti on vähän yhtä tyhjän kanssa, kun ei voida miettiä lisävaihtoehtoja sun mielipiteen innostamana.

3) Tuomarit säilytetään, mutta nyt mahdollisuus tuomaroida myös itse. Luokkakoot suuremmiksi.
Muistaakseni ton vaihtoehdon kanssa oli myös puhetta siitä, että pitäjä voi itse päättää luokkakoon, kunhan se täyttää minimivaatimukset.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
donga
Vuohenruokaa
Viestit: 1707
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:05 pm

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja donga »

Eli nyt on vSPKL toiminnassa ja nykyään kaikki voi tuomaroida oman kisansa mikäli haluavat ja annetaan vaan loppupisteet :)

Haluan huomauttaa, kun on ollut epäselvyyksiä asiassa, että
VOI- LUOKASSA TARVITAAN 3 1- TULOSTA VALIOITUAKSEEN, 2- TULOKSET EIVÄT RIITÄ!!


:>
Saija
Alkupalat
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 3:24 pm
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Saija »

noel kirjoitti:Pitäisi nyt oikeasti nykäistä pystyyn näitä liitonpitäjiä. Esimerkiks VPKY ei ole pitkään aikaan lisännyt KUPI- tai hyväksyttyjenlistalle uusia nimiä. Ennen lomaa siis :/. Pitää aina itse liittää osallistumisen perään niitä paikkoja mistä noita on tullut.
Jos haluat parantaa OIKEASTI liiton toimintaa, kannattaa ottaa yhteyttä suoraan liiton ylläpitäjään. Itse en juurikaan jaksa selailla näitä nettifoorumeja läpi kuin satunnaisesti. Parannusehdotukset ja palaute otetaan vastaan mielihyvin, toisin kuin osa ajattelee sen olevan jotenkin "loukkaavaa" minua kohtaan. Toiminta kehittyy palautteen perusteella.

Listojen päivittelyssä ei ole kyse omista henkilökohtaisista kiireistäni tai mistään muustakaan, koska tulosten lisääminen ei vie minulta aikaa kuin 5-10min/kisa. Sen verran aikaa irtoaa itkutta, koska olen kuitenkin ihan normaali suomalainen tyttö, enkä mikään Kofi Annan. Päivitän sivuja aina, kun tarkistan sähköpostini eli siis muutaman kerran päivässä. VPKY:tä koskevia sähköposteja tulee joskus enemmän ja joskus ei yhtäkään. Lähinnä tulosten lisäily takkuaakin sen takia, että kisojen järjestäjille on yleisesti ottaen ilmeisen hankalaa ilmoittaa minulle tuloksista. En lisää tuloksia sivuille, ellei niistä muistuteta, koska en itse(kään) muista kovin montaa asiaa päässäni samaan aikaan ja se on minulle helpompaakin kuin tulosten alituinen tarkkailu. Tarkistan kisakalenterista lisäämättömät tulokset ehkä suurinpiirtein pari kolme kertaa VUODESSA, mikä on tosi vähän.

En tiedä itse minkä ihmeen takia ihmiset ei muista/jaksa/whatever ilmoittaa tuloksia minulle. Pelkkä sähköposti "tulokset on tullut" riittäisi ja osaisin sitten itse katsoa, mistä ne ovat. Asiasta mainitaan sivuilla sellaisissa kohdissa, mitkä kisojen järjestäjien olisi pitänyt lukea ennen kisojen järjestämistä eli kyse ei voi olla tiedon puutteesta. Kun kutsu vahvistetaan, niin muistutan jokaista järjestäjää samalla henkilökohtaisesti, että tulokset ilmoitetaan minulle.

Varsinkin tänä vuonna tämä systeemi on jostain syystä takkuilut aika paljon, en sitten tiedä mitä järjestelyä muut liitot käyttävät ja ehkä tämä tuntuu jotenkin oudolta tai muuta, mutta itselleni tämä on lähestulkoon välttämätöntä, että homma sujuisi vaivatta kaikkien kannalta. En tiedä pitäisikö tuo asia ehkä lisätä joka ainualle sivulle kissankokosilla kirjaimilla, että asia syöpyisi mieliin.

Niin ja tässä vaiheessa myös sanottakoon, että vastuu tulosten lisäämisestä on MYÖS koiran omistajalla. Tästäkin on maininta sivuilla, minkä varmaan 99% koiran omistajista ohittaa.. Osa ilmoittaakin oma-aloitteisesti koiransa kupeja minulle, jos kisojen järjestäjä ei ole ilmoittanut tuloksia. KUPIt tietenkin lisätään ja siinä samalla lisään yleensä kaikki muutkin tulokset siitä kilpailusta. Tällöin siis ei pelkästään toimita oman edun mukaisesti, vaan usein jopa kymmenien eri henkilöiden puolesta! Jos väännetään vielä enemmän rautalangasta, niin tämä tarkoittaa, että tuloksista SAAVAT ilmoittaa myös muut ihmiset kuin itse kisojen järjestäjä, vaikka päävastuu onkin hänellä.

Itse en henk.koht. oikein tykkää siitä, että noita paikkoja, mistä kupeja on saatu lisätään osallistumiskoodeihin. Se on musta oikeastaan aivan naurettavaa, koska sillä samalla vaivalla ne voisi ilmoittaa mulle ja ne löytyisivät listalta ja asialle ei tarvitsisi uhrata enää ajatustakaan. Kun saan tiedon tuloksista järjestäjältä, tulokset yleensä lisätään korkeintaan kahden päivän viiveellä ja jos asiassa on joitain poikkeuksia, niin yleensä etusivulla on jokin maininta (esim. olen lomalla, yleisiä kiireitä). Sitä ei yleensä kannata jäädä odottelemaan, että kisojen järjestäjä havahtuisi yhtäkkiä ilmoittamaan tulokset. Kannattaa siis toimia itse - step up and do the right thing!

Joku saattaa ehkä ajatella, että tämä on nyt jotain ihmeellistä puolustelua, mitä se ei kuitenkaan varsinaisesti ole. Itse tiedän päivittäväni sivuja tarpeeksi (yleensä päivittäin), joten omatuntoni on puhdas, enkä siten näe tarvetta puolustella omaa toimintaani ylläpitäjänä. Lähinnä itseäni siis turhauttaa, että homma ei toimi tarpeeksi rasvatusti toiselta osapuolelta. Toivon, että joku krooninen unohtelija ehkä ottaisi jotain onkeensa tästä viestistä. Mustakin nimittäin olisi ihan kivaa alkaa tästedes lisäämään tuloksia ajallaan, kun KUPI-listakin on kohta fiksumpi (kiitos Nathin) ja motivoi ainakin itseäni päivittämään.
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Mun on nyt ihan pakko nostella tätä, kun tuli vähän asiaa topickia koskien. Elikkäs, eikö näille muillekin lajeille voi nostaa noita luokkarajoituksia? Esimerkiksi palveluksessa näkyy monella olevan noita vain 20 koiran luokkia, jotka tietysti täyttyvät alle tunnissa - vaikea päästä mukaan jos ei kyttää 24/7 kalenteria. Agilityssakin on minusta ainakin toiminut nuo uudistukset todella hyvin ja maxi 1 -luokkiin ei todellakaan ole enää niin vaikeaa päästä! Mutta minusta voisi näitä uudistuksia harkita pariin muuhunkin lajiin - esimerkiksi juuri tuohon palvelukseen ja paimennukseen? Ehkäpä myös mejäänkin ja maastoesteisiin, ne kun näyttää olevan myös kukoistuksessa erittäin nopeista luokkien täyttymyksistä.
Fanni
Nostaa rautaa
Viestit: 963
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 8:17 am
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Fanni »

^ Mutta oletkos ajatellut esimerkiksi palveluksessa tuomarointia? Itse en ole ikinä kyseistä lajia tuomaroinut, mutta ainakin ajattelisin sen olevan paljon enemmään aikaa vievää, kuin esim. agilityssä. Palveluksessa kuitenkin lasketaan pistemääriä yhteen ja tarkastetaan listoilta koirien tuloksia jne. Samoin paimennuksessa tuomari joutuu tarkistamaan koirien tuloksia liiton listoilta, kun taas agilityssä ne vilkaistaan nopeasti ja helposti koiran kisakalenterista. Eikös tällaisissa lajeissa sitten olisi parempi ottaa mukaan nuo tuplaluokat, että ei yhden tuomarin tarvitsisi välttämättä tuomaroida todella isoa luokkaa ja tarkistaa kaikkia koiria erikseen listoilta, vaan tarvittaessa toinen tuomari voisi tuomaroida sitten sen tuplaluokan.

Tosin ainakin maastoesteissä voisi ainakin ALO ja AVO luokkien osallistujamääriä nostaa, koska tässä lajissa tuomarointi on helppoa, koska koiran tulokset katsotaan suoraan koiran omilta sivuilta. Mejästä en mene sanomaan mitään, koska minulla ei ole ollut pitkään aikaan koiria, jotka kisaisivat kyseisessä lajissa. (:
  • And you thought the world might end if you just looked the other way
[/size][/color]
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

^ En ajatellut asiaa noin pitkälle :D Mutta noiden luokkien lisäämiset (luokka a, luokka b, luokka c...) voisi toimia?
Ellu
Keilapallo
Viestit: 2364
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:56 pm
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Ellu »

^^ Eihän niitä pisteitä enää lasketa (vai lasketaanko?)
donga
Vuohenruokaa
Viestit: 1707
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:05 pm

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja donga »

Palveluksessa ei tosiaan lasketa enää pisteitä yhteen, koska se oli niiiin aikaa vievää hommaa eikä siitä loppujen lopuksi ollut kovin suurta hyötyä. Mutta sitten listoilta tulisi tarkastaa edelliset koularit tms., mutta oon kyllä huomannut nyt, että kaikki eivät tarkista.. Että arpovat vaan pisteet ja siinäpä se.
Fanni
Nostaa rautaa
Viestit: 963
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 8:17 am
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Fanni »

Kaikki luokat eivät kuitenkaan välttämättä tule täyteen joissakin lajeissa, niin tällaisissa lajeissa, joissa tuomarointi vie enemmä aikaa (katso edellinen viestini), voisi sääntöihin tulla sellainen muutos, että se tuplaluokka on pakollinen järjestää, jos tulee paljon osallistujia. En tällä kuitenkaan tarkoita että luokkia pitäisi järjestää niin paljon kuin osallistujia tulee, vaan puhun vain yhdestä tuplaluokasta sen alkuperäisen lisäksi. :) Eli tästä ei tarvitisi erikseen ilmoittaa kisahakemuksen yhteydessä: "mukana myös B- luokka!".
  • And you thought the world might end if you just looked the other way
[/size][/color]
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Löytyipäs vanha keskustelu taas, mutta etsinkin siis lähinnä virtuaalimaailman sääntöjä koskevaa topiccia. Tämä siis kelpaa. :) En halua missään nimessä aiheuttaa tällä keskustelun avaamisella kränää tai mustamaalata ketään, mutta kysyn mielenkiinnosta.

Miten on laita nykyisin sillä, kun puhutaan arvontakoneella arvottavien tulosten puolueettomuudesta. Entä jos epäilee jotakuta vilpistä (laittaa omia koiriaan ykköstuloksille)? Miten tällaisessa tilanteessa pitäisi toimia? Ottaa yhteyttä liiton ylläpitoon? Miten asiasta voi kukaan olla varma, sillä voihan arvontakonekin heittää kolme tuomarin omaa koiraa ykkössijoille? Minua harmittaa, jos joku oikeasti tuloksia väärentää ja toivon ettei sellaista tapahdu. :/

Entä miten suhtaudutaan sellaiseen, jos lähettää osallistumisen, toistuvastikkin, eikä omia koiria lisätä sivuille/vain osa koirista lisätään vaikka osallistujamäärä olisi rajaton ja on ilmoittaunut koiria luokkaa kohden rajoitusten mukaisesti?
Minulle kävi näin: Ilmoitin kaksi koiraani kilpailuun, jossa maksimi koiramäärä per omistaja/luokka oli 5 koiraa ja kaikissa luokissa oli rajattomat osallistujamäärät. Ilmoitin koirani eri luokkiin, molemmat samalla kertaa oikeilla osallistumiskoodeilla 4 päivää ennen viimeistä ilmoittautumispäivää. Kaksi päivää myöhemmin osallistujia oli lisätty kisasivuille lukuunottamatta minun koiriani. Lähetin saman osallistumisen uudestaan ja kysyin siinä samalla, että oliko tullut perille kun ei sivuilla vielä näkynyt ja tässä nämä uudestaan. Toinen koiristani oli lisätty, mutta toinen edelleen lisäämättä. Mitään vastausta ei missään vaiheessa tullut ja jäi harmittamaan. Tuloksia ei ollut vielä kolmeen päivään tullut VIPin jälkeen ja laitoin vielä kolmannen viestin ettei toista koiraani ollut lisätty vieläkään, että ehtisikö lisäämään. Ei siihenkään mitään vastausta. :/ Kyse nyt oli vain yhdestä kisasta, mutta minulta lähtis kyllä pikku hiljaa into koko touhuun jos tää rupee toistumaan eikä viesteihin edes vastata! :roll:
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Marcia »

^Ota yhteyttä liitonpitäjään. Silloin tällöin kun itse tuomaroin, saattaa mulla olla melkein joka luokassa oma koira sijoittumassa. Sille ei vaan voi mitään :-D

Oletko varma, että kilpailun järjestäjä on saanut viestisi? Mulla ainakin Gmail tekee joskus sitä, ettei se vastaanota kaikkia viestejä. Tällöin voi vaikkapa pistää turrilassa privaa?
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Vastaa Viestiin