Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lukittu
Nora
Kanada
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Nora »

Hihih, mulla on yhdeksän koiraa, joista yksi alkaa olla aika lailla kisattu, mut rutkasti keskeneräisiä koiria ja viis miljoonaa tulosta erilaisista lajeista, joista mulla ei oo mitään käsitystä mille koirista ne on tullut, koska ja mistä lajista. Varsinkin pk ja agility on aika lailla jäljessä. :--D Mut nyt olis pari kokonaista päivää siivota kisakalentereita(ja etsiä kaikki tulokset), ja on innostustakin siihen! Ja sitte pyörtyä kun se ja se onkin siitä ja siitä valio ja kuinka MÄ en tiennyt. Haha. Mut eipä mua haittaa toi hirveästi. :--D Hmmh, tästä lähin kyl lisään suosikkeihin _joka ikisen_ kisan johon osallistun. Ihan varmasti. Toko-uudistuksen jälkeen tekee kyl varmaan mielikin lisätä suosikkeihin kaikki kisat joihin on osallistunut, et olis vähän helpompaa päivittää kalentereita. :--)

Ja mäkin voisin ottaa uuden aluevaltauksen ja hankkia jotain muitakin elikoita. >) Mut kisakalentereiden päivitysten jälkeen vois piirrellä vaikka kahdelle belgialaisella pivikokuvat ja astua uuteen ulottuvuuteen, pivikoihin. :mrgreen: Ja sit voiski jo alkaa suunnitella pentuetta gronttu-urokselle ja sen jälkeen Pyörättömän toisen perropentueen aika alkaiski jo olla (:
Et hätt noch immer jot jejange.
Reetta
Kanada

Viesti Kirjoittaja Reetta »

Sain nyt vihdoista viimeinen puuskan, jonka ansiosta uudistin Davinheimin ja Debesisin sivut, ongelma kuitenkin on, että en saa millään koirien sivuista hienoja. :/ Kisakalenterit on todella rumat ja muutenkin toi asettelu ei tunnu onnistuvan. Ärsyttää, kun koirien sivut on niin samanlaiset kaikilla, kun niitten toteuttamiseen ei oo kauheesti vaihtoehtoja. Muuten menee hyvin, koiria nyt on kerääntyny 16kpl ja 10 mun piti pysyä :mrgreen: No mutta, ei tuo määrä ole mikään ongelma, kun nuo vanhemmat koirani on jo valioitunu niin monista lajeista tai kisaa viimeisessä luokassa, että tilaa on paljon uusille koirille. Nyt vaan pitäis saada jostain joku inspiraatio ja uus idea noitten koirien sivujen suunnitteluun.
Danay
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Danay »

Hitsi kun en yhtään tiedä. Hali pitäisi pikkuhiljaa siirtää eläkkeelle muiden islanninlammaskoirien ja elukoiden tieltä. Toisaalta tahtoisin sille lisää jälkeläisiä, joiden elämää seurailla, mutta itselläni on jo yksi ja viime pentueella ei kovasti kysyntää ollut muutenkaan. Laittaakko ilmoitusta mahdollisista naperoista vaiko ei. Ehkä odottelen vielä lisää titulaareja Halille ja sitten.

Muuten menee suht. hyvin. Juurikaan himoa uusiin rotuihin ei ole, vaan rauhallisesti pysyn omissani. Pian tulossa akitanapero pitämään pohjisnarttuni kanssa tuota "vääränrotuisten" koirien laumaa hengissä, mutta niiden lisäksi en ajatellut ottaakaan muita. Lähinnä halusin vallata näyttelyissä muitakin rotualueita ja muutenkin päästä testailemaan, miten homma pohjiksen ja akitan kanssa toimisi.
Indi
Ei riitä.

Viesti Kirjoittaja Indi »

Noh, mulla on taas tää kesän tuoma "Jeejee virtuaalikoirat is the best", samanlainen tunne kuin sillon aloittaessani virtuaalitouhuja, kaikki oli/on niin hauskaa ja huoletonta, kun on enemmän aikaa eikä ole muita murheita (paitsi tuo ripari :roll: ) mutta juu, innostukseni on tällä hetkellä ihan huipussaan, eikä kisaaminenkaan tunnu mitenkään rasittavalta, mitä se aina välillä tuntui olevan! Koiria mulla on nyt yksityisissä nuo neljä, ja sinne on tulossa tuo yksi nöffi. Enempää koiria en ole suunnitellut, pitää nyt katsoa mihin mä viellä sorrun :P Sitten tuolla 7th Heavenissa mulla on nuo kaksi koiraa, ja sinne on tulossa ainakin kaksi mäykkyä, vähän olen haaveillut toisesta dandiesta, mutta ehkä sitten kun nuilla on ensin tuloksia! Niimp, 7th Heaven vaihtaa sitten nimekseen Päinvastoin, koska ääh kyllästyin tuohon 7th Heaven nimeen melkein samantien. Se kuulostaa jotenkin niin tylsältä. No toisten mielestä tuo Päinvastoin kuulostaa varmasti tylsemmältä ja on enemmän massanimi. Pääasia, että itse tykkään, eikös juu? Leiskan vaihtokin on siis edessä, ja toiseksi kasvatusroduksi dandien ohella tulee olemaan mäyräkoirat, suurimmaksi osaksi luultavammin lyhyt- ja pitkäkarvaiset, mutta karkkaritkin kyllä kiinnostaa :mrgreen: Ja onhan mulla Pepin kanssa vielä tuo Silleen, jossa on yksi silkkivinttikoira, jonka kisautus on kyllä jääny aika vähälle, pitäis yrittää petrata..
Vähän kyllä pelottaa kesäloman loppu, jos mulla tää koiralauma kasvaa, ja niitä pitäis yrittää kisauttaa yhtäaktiivisesti sitten kouluaikanakin... Haluaisin kuitenkin panostaa ysillä kouluunkin, mutta toivottavasti tää innostus ei laannu ihan heti ;)
Virtuaalitouhut jäissä

He's a warm breeze
Breathing life into me
He's the
sunlight
Shining down on me
Nekkku
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset

Viesti Kirjoittaja Nekkku »

mä oon virtuaalikoiraillu nyt puoli vuotta, ja alkuinnostus kesti suunnilleen kuukauden. siinä välissä oli sellasta plaah- fiilis, mutta nyt taas kuukauden ajan oon ollut ihan innoissani mukana virtuaalikoirailussa. Oon suunnitellut uutta kasvatusrotua ja kenties ihan uutta kenneliäkin, mutta en oo vielä varma miten tulee toteutumaan, mutta tästä vaan kovaa vauhtia eteenpäin :)
Jael
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Jael »

Mitä hel..? Olenko oikeasti ollut virtuaali puuhissa jo vuoden?! Tosin se ensimmäinen kennel kaatui melkein heti, koska se ei tuntunut siltä omalta. Sen jälkeen tuliki Arctic Treasure's(lyh.At ent.Finale's) ja Cargo joihin olen tyytyväinen vaikka tiedänkin mitä Cargo tarkoittaa. Sehän on nyt vähän hassu nimi, mutta minusta oikein kiva. Haukkukoot muut vaikka maasta taivaisiin, mutta pidän siitä. No ihan hyvin mennyt kun Cargon alle tullut jopa yksi pentue! Siitä saankin sitten olla ylpeä. AT:N koirillakin on jo jonkin verran tuloksia, että saa alkaa kehitellä puolen vuoden sisällä jonkimmoista pentuetta jos tuloksia tarpeeksi tulee. Tuskin nyt ihan puolen vuoden sisään onnistu mutta katsotaan. Njaa. Innostustakin riittää vielä jonkin verran koska tokossa ainakin koirat pärjää. Pienen putken voisin pitää Jaelin virtuaalivuoden kunniaksi (:
We gonna take over the world
While these haters getting mad
Take over the world
Watch these haters get mad
Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frisky »

Kaksi ja puoli vuotta 'virallisella' puolella. Mun lahjakkaalla kyllästymiskyvyllä se on paljon ja vieläkin jaksaa innostaa. On mulla ollut tässä taukoa ja kisaaminen ollut monet kerrat hitaalla, mutta lopettaminen ei ole käynyt mielessäkään. Koiria tällä hetkellä 27 + 4, sen verran paljon siis, että isoja paimenia ei uskalla enää ottaa. Jännää miten porukka antaa mulle koiria melkein sormia napsauttamalla, on se kiva, että muhun kuitenkin luotetaan. :cool:
Nyt olen alkanut leikitellä ajatuksella, että tekisin Furenzasta sekakennelin. Siellähän on 'väärien' rotujen edustajia jo vaikka millä mitalla, vaikka kasvatankin ainoastaan kaikenkarvaisia belggareita ja bordercollieita. Tän vuoden alussa taipaleensa aloittanut Just Smile ei oikein jaksa innostaa. On ne juoksijat edelleen kivoja, mutta vähän toi alkuhuuma laskenut. Koirien, kasvattajien ja munkin kannalta olisi helpompi siirtää noi neljä Fureen, tulisi päivitettyä niidenkin kisakalentereita useammin. Arvostan tosi korkealle ne henkilöt, jotka jaksavat pitäytyä muutamassa valitsemassaan rodussa, mutta en mä sen takia tyrmäisi omaa ajatustani sekakennelistä. Tutustuisin uusiin rotuihin, pääsisin kisaamaan useammissa eri lajeissa. Tuolla on nyt jo kolme saksanpaimenkoiraa, valkkari, corgi, löwchen, sheltti, seropi ja kultainennoutaja. Noista kolmea on lainattu jalostukseen Furenzan ulkopuolelle, kovin montaa muuta tuskin edes käytetään jalostukseen. Mua ei haittaa tälläinen ns. 'päämäärätön' kisailu ilman tulevaisuuden haaveita pennuista, mutta olis se kiva saada esimerkiksi just noutajia Furen nimen alle. Corgit ja sheltitkin on sellasia rotuja, että ois kiva saada enemmän ja joo. Pitää miettiä.
Minhey
Syvällistä

Viesti Kirjoittaja Minhey »

Nojaa, vasta vuoden harrastanut "virallista" virtuaalitouhua. Tällä hetkellä kaksi kenneliä, toinen on ollut pystyssä 2010 vuoden alusta, toinen kesäkuusta 2010. Eli aika uusia.

Koiria on tällä hetkellä... 5, kohta 6. Aika vähän, mutta en uskalla ottaa montaa, sillä muuten kisautus olisi omastani mielestä aika vaikeaa. Vaikka joillakin näyttää olevan paljon ja vähän päälle. :)
palaillaan.
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Miten voi oikeasti olla mahdollista että kusen kaikissa asioissa jotain. :mrgreen: Mä hieman listailin virtuaalihommissa hyviä ja huonoja puolia ja tulin taas siihen päätökseen, ettei se kisauttaminen vallan vaativaa ole (ylläripylläri). Nyt mua kiinnostaa bordercolliet ja minimoida kaikki koirat 1-3 kipaleeseen. Toisaalta minulla olisi Creldale's jota rakastan ja niin on Hillaliina joka on ollut pystyssä jo kohta 4 vuotta. Sitten tulee rotukyselemiset eli bortsut nähtävästi Creliin ja vitoset Hillaliinaan. Se on vain se etten todellakaan jaksa kahta kenneliä enkä niiden yhdistämistä. Tässä pitää puntaroida niin monta asiaa, että teen kumminkin hätiköidyn päätöksen ja revin myöhemmin itseltäni kasvot sen takia. Liian vaikea päätettävä.
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
Liv
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja Liv »

^ Hassua, mullakin on tässä pari kertaa käynyt mielessä tuon Daseisin henkiin herättäminen, kun tuon oman höpelönkin myötä on kiinnostus paimeniin taas noussut, etenkin niihin bordercollieihin. Ehkä sitten saan jotain tuon kohdalla aikaiseksi, kunhan eka saan Foundle'sin sivut ajantasalle. Jotenkin tekis mieli saada hirveesti kaikkea aikaan, mutta ei yhtään kiinnostais tehdä ulkoasua, kun omat ideat on niin loppu. Sisältö on nyt siinä mielessä valmis, että muutama sivu pitää vielä suunnitella. Toivottavasti me nyt noustaan täältä pohjalimoista pinnalle kesäloman aikana..
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
Milly
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Milly »

Nyt on Time Machine laitettu remonttiin, joka valmistuu sitten omalla ajallaan. (: Olen ollut kauhian laiska vähän kaikessa, joten nyt päätin, että uusia koiria ei tule, mutta vanhat kyllä ovat ja pysyvät. Turha tämmöisestä harrastuksesta on mitään paineita ottaa: nyt on hiljaisempi kausi, mitä sitten, kohta taas uudet tuulet puhaltavat. Pakkopullaa en tästä aijo tehdä, enkä väkisin osallistu yhteenkään kisaan. Remontin aikana olisi tarkoitus pidentää koirien luonteet ja laittaa muutakin extraa niiden sivuille. :-)

Lansigöötanmaanpystykorvat ja kääpiöpinserit tulivat mukaan, kun etsin mukavia, pieniä rotuja, joita olisi vähän virtuaalimaailmassa. Molempia rotuja minulle tulee, kunhan intoaste taas nousee. Ja sitten olisikin tarkoitus kerätä kiinnostuneita kasaan ja nostaa vähän näiden ihanien ja monipuolisten rotujen virtuaalikantaa. Ihmettelen kauhiasti, miten niitä onkaan niin vähän, kun taas sitten joitain muita rotuja on kauheat määrät.

Tällä hetkellä minulla on seitsemän koiraa: kaksi bordercollieta, kaksi belgianpaimenkoiraa, labradorinnoutaja, cairnterrieri ja lyhytkarvainen collie. Välillä tuntuu, että määrä on ihan kamala, kun tarkoitus oli kuitenkin pitää vain muutamaa koiraa kerrallaan. Cairnterrierini Svante jäikin nyt kisakentiltä "tositoimiin" ja pääsi maatilalle tuholaistorjujaksi. Näin minulla on yksi koira vähemmän stressattavana. :) Svante on tuotu koira, joten sen kisaaminenkin on täysin omasta tahdostani kiinni, eikä sillä ole mitään kiirettä.
  • sometimes I wish someone out there will find me
    • 'til then I walk alone
[/size][/i]
Minnea
Kanada

Viesti Kirjoittaja Minnea »

Mona kirjoitti:7 vuoden jälkeen ei enää jaksa kiinnostaa :mrgreen: . Koirista en raaski luopua, sillä jäljellä on vain muutamat ja rakkaimmat. Ja ainahan on mahdollisuus, että "ehkä joskus mahdollisesti" innostuisin taas. Se jääpi nähtäväksi.

Tilanteeni tällä hetkellä on siis se, ettei tilannetta oikeastaan ole.

:mrgreen:

Korjataanpa seiska yhdeksiköksi, niin tilanteeni on täysin sama kuin Monalla. :mrgreen:
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
Iljan
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Iljan »

Mulla menee paremmin kuin ehkä koskaan pitämäni tauon ansiosta.

Pidin tässä kesällä suunnilleen kuukauden verran hiljaiseloa tai taukoilua, miten sen nyt kukin laskee, kun kuitenkin koko ajan sähläilin taustalla kaikenlaista. Se tauko olikin virtuaalikoiraurani hyödyllisin, sillä aina ennen tauon pitäminen on lähinnä sammuttanut lopunkin innon liekin, mutta nyt sain pääni selväksi ja tiedän mitä haluan tehdä seuraavaksi virtuaalisesti. :-) Olin osan ajasta mökillä pohjoisessa ja siellä oli todella inspiroiva ja hyvä suunnittelu- ja mietiskely-ympäristö rauhansa ja rannan ansiosta.

Sain aikaiseksi silloin tekemieni luonnosten perusteella Rialina'sin, johon olen itseasiassa tyytyväinen, vaikka paremminkin monet asiat voisivat olla. Yleensä panostan kenneleihin ehkä 70 prosenttisesti, mutta Riaan tekee mieli käyttää sata prosenttia voimista ja ajasta, sekä vielä ylikin sen! [: Virtuaalisesti westiet ovat yksi suosikkiroduistani, ja olen koko ikäni tykännyt niistä myös irl-elämässä. Niiden tämänhetkinen virtuaalitilanne kiehtoo minua ja haluan tehdä niiden jalostuksen ja kannan eteen töitä, koska haluan parantaa sitä. Tällä hetkellä aktiiviset westiet ovat kaikki tuotuja alle vuodessa, lukuunottamatta toukokuussa syntynyttä pentuetta, jonka senkin isä oli joulukuussa -09 tuotu, emää ei ollut. Se on erittäin hyvä lähtökohta rodulle, sekä sen kasvattajille, koska nykyisistä koirista jokainen on jalostuskelpoinen, ainakin toistaiseksi. Ja jotta jokainen virtuaaliwestie myös tulevaisuudessa olisi jalostuskelpoinen, sen eteen pitää tehdä töitä ja tarkkailla sukuja. (motivaationi sukujen ja jalostuksen tarkkailuun kaksinkertaistui, kun luin Sunlit Putista)
Danay
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Danay »

Iso osa koirista potkaistu maan alle sivujen katoamisen yhteydessä :c
Nyt on enää Biata, Mörkö ja Kippi. Vähän masentaa tällainen yhtäkkinen koirakato, ja heti kun sain CC!n sivut pystyyn lähdin Afrikkaan ja nyt sieltä tultuani ei kyllä innosta koiria pistää kisakehille ahertamaan. Koulujen alkamisen yhteydessä pitäisi kuitenkin taas ryhdistäytyä ja saada taas pyörät alle.
Karla
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Karla »

Haha, taidan tuomaroida enemmän kisoja kuin osallistua niihin koirien kanssa. D: Nyt täytyy kans Danayn tavoin ryhdistäytyä (osaanotot tältäkin suunnalta vielä kerran tapaturmasta) ja alkaa vakoilla noita himputin kisoja. Mut kyllä se tästä, mä lupaan.
Lukittu