Kysymyksiä

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lukittu
Lansu_
Höpsö veitikka

Re: Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

^^ & ^
PIVIKO:n säännöt kieltävät tuon:
Seuraavissa tapauksissa koira on hylättävä automaattisesti:
Koiralla on sekä valokuvat että piirroskuvat
Edit / En tiedä laittaisiko tämän tänne vai Suljetun Osaston kysymyksiin, mutta menköön tänne kun liittyy virtuaalimaailmaan.

Kuinka moni ulkomaalainen kasvattaja vastailee teidän kuvalupapyyntöihinne? Usea vai harva suhteutettuna lähettämienne viestin määrään?

Mä olen kirjoittanut kaikki kennelit ylös, joihin olen kuvalupakyselyä lähettänyt Meripelastajan aikana. Tämä siksi, etten yhtä ja samaa kenneliä pommittaisi kovinkaan montaa kertaa viesteillä - mielestäni epäkohteliasta. Laskeskelin tuossa äsken, että olen lähettänyt kuvalupakyselyjä 81 eri kasvattajalle. Vain 20 (neljäsosa) on vastannut. Tuntuu varsin turhauttavalta... Onko muillakin samallalailla vai mättääkö mun viesteissä tai sähköpostiosoitteessa joku?

Viestissäni esittelen itseni, kehun vastaanottajan koiria ja pyydän lupaa kuviin, kerron Meripelastajasta ja virtuaalikenneleistä sekä lupaan merkitä copyrightit kuvan alle ja kerron etten anna kuvia eteenpäin. Kieli on ihan perushyvää ja ymmärrettävää englantia. Otsikotkin viittaavat vastaanottajan rotuihin ja kuviin, en siis lähettele viestejä tyyliin "Hi"-otsikoilla.
Sekin voi tietty olla, ettei sähköpostiosoitteeni pääse roskapostiseulan läpi. Käytin aiemmin käytin kuvalupapyyntöihin valkohammas.net-päätteistä osoitetta, nyt mutta vaihoin sen nic.fi-päätteiseen, koska tuon valkohammas.netin osoite ei ehkä vaikuta kovinkaan asialliselta viestiltä (osoite alkaa lansu_@...). Olen huomannut, että monien kyselyihin vastaavien kasvattajien viestit jäävät mun sähköpostini seulaan...

Tai sit ihmiset ei yksinkertaisesti halua antaa kuviaan lainaan ja jättävät kokonaan vastaamatta.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Natali
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Natali »

Viimeisen vuoden tai oikeastaan varmaan kahden vuoden aikana (apua.. niinkö nopeesti se aika on jo mennyt) mä en oo lähetellyt kuvalupa kyselyjä kasvattajille kun oon niin tykästynyt piviko kuviin. Joskus vuosina 2006-2008 on kuitenkin tullut laiteltua viestejä enimmäkseen ulkomaalaisille ja suomalaisille corgi kasvattajille. Mulle ei suomalaiset yleensä ole vastanneet, mutta mitä ulkomaalaisiin kenneleihin tulee niin tuo yksi neljäsosa kuulostaa aika tutulta määrältä vastauksia. Viesteissä on aina lukenut ne kaikki ns. perusjutut suht. hyvin ymmärrettävällä englannilla, enkä usko että ainakaan sen takia on kukaan jättänyt vastaamatta ettei olisi ymmärtänyt viestini sisältöä. Riippuu tottakai kasvattajasta ja kennelistä, mutta yleensä on siinä muutaman viikon sisään tullut vastaus jos se on tullakseen.
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henji »

Lansu_ kirjoitti:Kuinka moni ulkomaalainen kasvattaja vastailee teidän kuvalupapyyntöihinne? Usea vai harva suhteutettuna lähettämienne viestin määrään?
Mä olin huvittunut tässä yhdessä välissä, kun pistin mailia isolle määrälle hollanninpaimenkoira- ja susikoirakasvattajia (saarloos ja cesko) eikä kukaan vastannut. Kaikista paras on islanninlammaskoirakuvien kanssa.. Lähetin aikoinaan todellakin usealle kymmenelle kuvalupapyyntöä, mutta hyvä jos joka viidenneltä olisi vastaus tullut. Rhodesiankoiralupia kun kyselin, tuli aika huonosti vastauksia. Valkkarikasvattajille aikoinani laitoin kyselyjä, ja vain yksi on vastannut.

Afgaaninvinttikoirien kanssa oon saanu yllättävän hyvin vastauksia, reilu yli puolet kyselyistäni on saanut vastauksen. Samoin kun aikoinaan muutamia dobermanni- ja akitalupia etsin, oli vastausmäärä oikein mukava.

Kuvalupia oon kysynyt liudalta eri kasvattajalta liudasta eri roduista. Sanoisin että näistä yhteenvedon jos tekisin, vain pieneen osaan on vastattu. Okei, aikoinaan siihen "aloitteluaikaani" jolloin myös paljon viestejä pistin, ei englantini ollut nykyisenlaistaan ja viestit tosi lyhyitä, mutta olisi kasvattajilta silti jokin vastaus voinut tulla ("No."). Nykyään selitän minne kenneliin kuvia kyselisin, kennelin toiminnasta jne jne, että infon puutteesta ei kyllä ole kyse. Menevätkö sitten roskapostiin vai ovatko ihmiset todella niin laiskoja, että edes pienen "no", "no, please" tms. kirjoittamista ei jakseta tehdä..

Suomalaiskenneleiltä en juurikaan ole lupia kysellyt. Se vähä mitä olen, on vastausprosentti ollut about 70%, mitä näin karkeasti muistelen, eli mukava.
kirby
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja kirby »

Kuinka moni ulkomaalainen kasvattaja vastailee teidän kuvalupapyyntöihinne? Usea vai harva suhteutettuna lähettämienne viestin määrään?
Itse oon lähetelly jo useamman sadan näitä kuvalupapyyntöjä.. :D Vastauksia on tullut aina aika niukasti, niistäkin osa vastauksista on kieltäviä. Eli aika harvakseen tärppää - musta alkaa vähitellen tuntua että oon pommittanut kaikkia mahdollisia omien rotujeni kasvattajia.. Sitten kun pistää kunnon määrän lupia menemään (10-20kpl) niin siitä vastaa yleensä semmoset 1-5 henkilöä ja osa on aina kieltäviä. Helpommin mä olen kyllä saanut lupia ulkomaalaisilta kenneleiltä kuin suomalaisilta, jotenki semmonen fiilis että muualla ollaan paremmin perillä virtuaalitouhuissa kuin Suomessa? Useammat kotimaiset kasvattajat meinaan ihmettelevät virtuaalitouhuja enemmän kuin ulkomaalaiset.
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016
Noina
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noina »

Mä en tiiä kuuluuko tää tänne, mutta... Ongelma on se, että en osaa käyttää tätä arvontakonetta tokoa tuomaroidessa. VTL:n sivuilla on kyllä ohjeet, mutta ei ne auttanut. Mitä tohon Format in -kohtaan pitää laittaa? Entäpä sitten kun on Smallest value ja Largest value laitettu, mistä sitten painetaan? Joo, mä oon avuton.
  • DON'T TRUST A SONG THAT'S FLAWLESS
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

^format in -kohtaan ei tarvi laittaa mitään ja kun oot pistäny luvut paina 'get sequence' -nappulaa.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Noina
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noina »

Okei, vielä semmonen että jos on osallistujia esim. 30. Arvotaanko jokaiselle koiralle erikseen pisteet?
  • DON'T TRUST A SONG THAT'S FLAWLESS
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

^et, tostahan jos arvot vaikka 1-100 välillä, siitä tulee 100 pistettä ja otat niistä 30 ensimmäistä.
Elina
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elina »

Tää on kyllä kätevämpi arvontakone ku tuo (minun mielestä) ja käy tokon tulosten arpomiseen aivan yhtä hyvin. Selkeä, jos ymmärtää englantia edes vähän.
Tassutellen Tessun tahtiin + Ensimmäistä odottamassa

Aina tulee olemaan eskimoita, jotka neuvovat Kongon alkuasukkaille miten menetellä helteen tullen. - S.J. Lec
whokilledbambi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja whokilledbambi »

Virnistykseen saapui uusi koira, ihan aito ulkomaantuonti Kismit's Wintergrasp, "Cassy". Kasvattaja vaatii että pidän esillä Cassyn piirroskuvaa(jonka kasvattaja itse piirsi), mutta saan kisata valokuvan kera jos sellaiset hankin. Olen siis aikeissa ilmoittaa neitiä "IRL-kuvien näyttelyihin", voiko tuomari hylätä vaikka sivulta löytyy myös pivikokuva(jolla en tule kisaamaan piviko-näyttelyissä)? Kyse on siis tästä koirasta.
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
tsiu
Ei enää ikinä uudestaan

Viesti Kirjoittaja tsiu »

whokilledbambi kirjoitti:Virnistykseen saapui uusi koira, ihan aito ulkomaantuonti Kismit's Wintergrasp, "Cassy". Kasvattaja vaatii että pidän esillä Cassyn piirroskuvaa(jonka kasvattaja itse piirsi), mutta saan kisata valokuvan kera jos sellaiset hankin. Olen siis aikeissa ilmoittaa neitiä "IRL-kuvien näyttelyihin", voiko tuomari hylätä vaikka sivulta löytyy myös pivikokuva(jolla en tule kisaamaan piviko-näyttelyissä)? Kyse on siis tästä koirasta.
Riittäisköhän jos vaan kirjoitat siihen ettei piirretystä kuvasta tule välittää, koiralla ei käydä näyttelyissä sen kuvan kanssa?

Itse vielä siirtäisin sen piirretyn kuvan ihan sivun loppuun.
Elina
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elina »

whokilledbambi kirjoitti:Virnistykseen saapui uusi koira, ihan aito ulkomaantuonti Kismit's Wintergrasp, "Cassy". Kasvattaja vaatii että pidän esillä Cassyn piirroskuvaa(jonka kasvattaja itse piirsi), mutta saan kisata valokuvan kera jos sellaiset hankin. Olen siis aikeissa ilmoittaa neitiä "IRL-kuvien näyttelyihin", voiko tuomari hylätä vaikka sivulta löytyy myös pivikokuva(jolla en tule kisaamaan piviko-näyttelyissä)? Kyse on siis tästä koirasta.
En mie ainakaan hylkäis. Jättäisin vain huomiotta sen piirretyn kuvan. Ja onhan joillaki PEK-, JUN-, NUO- ja AVO- ehkä jopa VET-kuva erikseen yhdellä koiralla. Sitten arvostellaan vain sen luokan kuvasta, mihin se koira on ilmoitettu.
Tassutellen Tessun tahtiin + Ensimmäistä odottamassa

Aina tulee olemaan eskimoita, jotka neuvovat Kongon alkuasukkaille miten menetellä helteen tullen. - S.J. Lec
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

^mut lainaus pivikon sivulta:
Seuraavissa tapauksissa koira on hylättävä automaattisesti:
Koiran kuvat ovat valmiiseen pohjaan väritetty (todistettavasti!)
Koiran kuvat ovat tikku-ukkoperiaatteella piirretyt
Koiran kuvat ovat eri valokuvista yhteen kursitut
Kuvat ovat ilman tekijän lupaa käytössä (todistettavasti!)
Koiran tiedot ovat puutteelliset (kts. edellinen listaus)
Koira on ikänsä taikka kisatulostensa perusteella väärässä luokassa
Koiralla on rotumääritelmän mukainen virhe
Koiralla ei ole vaaditun laista kuvaa taikka valokuvat
Koiralla on sekä valokuvat että piirroskuvat
Koiralla on kahden eri henkilön piirtämät kuvat (vrt. kahden eri koiran kuvat -tilannetta)
Koiralla on joku vFCI:n sääntöjen mukainen hylkäävä syy
// no ite mietin samaa, mutta on ihmisiä jotka tottelee millin tarkasti sääntöjä eivätkä käytä sitä kuuluisaa maalais järkeä :D
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

^ Toihan koskee vaan sellaisia piirroskuvia joista voi arvostella? Bambin koirallahan on vain juoksukuva.
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

^^ Bambihan sanoi, ettei kisaa PIVIKO:ssa? Vai päteekö nuo samat säännöt muka valokuvallisissa kisoissa, jos kuvien alla on vielä selventävä teksti? On nimittäin aika outoa (ja pilkunviilausta), jos ei tuomarit ton vertaa antaisi armoa.
Lukittu