PIVIKO:n säännöt kieltävät tuon:
Edit / En tiedä laittaisiko tämän tänne vai Suljetun Osaston kysymyksiin, mutta menköön tänne kun liittyy virtuaalimaailmaan.Seuraavissa tapauksissa koira on hylättävä automaattisesti:
Koiralla on sekä valokuvat että piirroskuvat
Kuinka moni ulkomaalainen kasvattaja vastailee teidän kuvalupapyyntöihinne? Usea vai harva suhteutettuna lähettämienne viestin määrään?
Mä olen kirjoittanut kaikki kennelit ylös, joihin olen kuvalupakyselyä lähettänyt Meripelastajan aikana. Tämä siksi, etten yhtä ja samaa kenneliä pommittaisi kovinkaan montaa kertaa viesteillä - mielestäni epäkohteliasta. Laskeskelin tuossa äsken, että olen lähettänyt kuvalupakyselyjä 81 eri kasvattajalle. Vain 20 (neljäsosa) on vastannut. Tuntuu varsin turhauttavalta... Onko muillakin samallalailla vai mättääkö mun viesteissä tai sähköpostiosoitteessa joku?
Viestissäni esittelen itseni, kehun vastaanottajan koiria ja pyydän lupaa kuviin, kerron Meripelastajasta ja virtuaalikenneleistä sekä lupaan merkitä copyrightit kuvan alle ja kerron etten anna kuvia eteenpäin. Kieli on ihan perushyvää ja ymmärrettävää englantia. Otsikotkin viittaavat vastaanottajan rotuihin ja kuviin, en siis lähettele viestejä tyyliin "Hi"-otsikoilla.
Sekin voi tietty olla, ettei sähköpostiosoitteeni pääse roskapostiseulan läpi. Käytin aiemmin käytin kuvalupapyyntöihin valkohammas.net-päätteistä osoitetta, nyt mutta vaihoin sen nic.fi-päätteiseen, koska tuon valkohammas.netin osoite ei ehkä vaikuta kovinkaan asialliselta viestiltä (osoite alkaa lansu_@...). Olen huomannut, että monien kyselyihin vastaavien kasvattajien viestit jäävät mun sähköpostini seulaan...
Tai sit ihmiset ei yksinkertaisesti halua antaa kuviaan lainaan ja jättävät kokonaan vastaamatta.