Kysymyksiä
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
- Hide
- Epätoivoinen katse
Re: Kysymyksiä
^^Opera

virtuaalihommat on mun osaltani ohi, pm:llä voi pyydellä kasvattejaan takaisin ! so sorry about this.
-
- Vuohenruokaa
Mulla olis nyt sellainen kysymys, johon luulen saavani parhaiten vastauksen täältä. Eli omistan koiran, jolla on nyt kaikki yhdeksän I-palkintoa tokosta, mutta ei näyttelytulosta eikä edes näyttelyyn sopivia kuvia, joilla saisi muuta kuin EVAa. Onko haukku siis oikeutettu saamaan sen vFIN TVA-tittelin?
// Kiitos Kirsi! Katselen vielä löytyisikö tuolle jostain rakennekuviakin.
// Kiitos Kirsi! Katselen vielä löytyisikö tuolle jostain rakennekuviakin.
and like a deer in the headlights
i meet my fate
i meet my fate
- Kirsi
- Höpsö veitikka
^
http://pehko.net/vtl/valiot.php kirjoitti:Huom! Kaikista erikoistilanteista keskustellaan tapauskohtaisesti! Joten myös esim. ei-rakennekuvallisilla koirilla on mahdollisuus saavuttaa valionarvo!
-
- Kriisissä
Tuomaroin tossa agi-kisoja kun silmään sattui bordercollien pentu, joka kisasi maxeissa. VALin sivuilta en löytänyt mitään kohtaa missä sanottaisiin, että mitä pitäisi tehdä tuollaisessa tilanteessa. Säkäkorkeutensa puolestahan koira ei vissiin maxeihin kuulu (ts. voisko bordercollien pentu muka olla yli 43 cm varsinkin kun kuvastakin näkee ettei todellakaan ole lähellekkään sitä vielä). Pitäiskö mun hylätä kys. koira ja millä perustein? Jos joku haluaa niin voin kyllä yksärillä linkittää sivut.
-
- Söi navetan kaksi nautaa
Laitappa mulle yksärillä linkki :)
Vuoden Tuomari 2012
Saa pyytää tuomariksi kaikkiin käyttölajeihin. Mutta en vastaa massapostitusviesteihin.
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
Saa pyytää tuomariksi kaikkiin käyttölajeihin. Mutta en vastaa massapostitusviesteihin.
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
-
- Höpsö veitikka
Äärimmäisen typerä kysymys taas liittyen näyttelytuomarointiin. Kyselin aikaisemmin omien kasvattien tuomaroinnista. Saako tuomari tuomaroida sijoitus- tai osaomistuskoiriaan?
/ Ok, selvä. Henji minulle vastasi viimeksi että tuomari saa tuomaroida omia kasvattejaan. Miten se eroaisi sijoitus- ja osaomistuskoirien tuomaroimisesta, sillä voihan siinäkin käyttää vilppiä ja palkita ns "omia" koiria. Mut kyllähän se epäilyttävää on jos omat kasvatit on aina ROP...
/ Ok, selvä. Henji minulle vastasi viimeksi että tuomari saa tuomaroida omia kasvattejaan. Miten se eroaisi sijoitus- ja osaomistuskoirien tuomaroimisesta, sillä voihan siinäkin käyttää vilppiä ja palkita ns "omia" koiria. Mut kyllähän se epäilyttävää on jos omat kasvatit on aina ROP...
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
-
- Höpsö veitikka
^ Shelteissä näin on tehty ja koiran tuloksia ei ole hylätty, eli kaipa tuomari saa tuomaroida sijoitus- tai osaomistuskoiran. Mun tietääkseni koira ei kuitenkaan saa olla tuomarin kasvatti.
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
• 2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
• 2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
• 2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
• 2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
-
Jos kyseessä on mun bordercolliepentu Rome, niin voin sanoa, et noi kuvat on jo tosi vanhat ja ne vois vaihtaa, eikä oo aiemmin tullu kyllä hylkäyksiä. Tee kuitenkin kuten parhaaksi näet.Natali kirjoitti:Tuomaroin tossa agi-kisoja kun silmään sattui bordercollien pentu, joka kisasi maxeissa. VALin sivuilta en löytänyt mitään kohtaa missä sanottaisiin, että mitä pitäisi tehdä tuollaisessa tilanteessa. Säkäkorkeutensa puolestahan koira ei vissiin maxeihin kuulu (ts. voisko bordercollien pentu muka olla yli 43 cm varsinkin kun kuvastakin näkee ettei todellakaan ole lähellekkään sitä vielä). Pitäiskö mun hylätä kys. koira ja millä perustein? Jos joku haluaa niin voin kyllä yksärillä linkittää sivut.
lentoasi seuraan
ehkä käännyt takaisin
ehkä käännyt takaisin
- Kendra
- Höpsö veitikka
Mutta eihän koiran kuvilla ole mitään merkitystä? Tai siis ainakin näen sen niin, että koiralla on jonkun tietyn ikäisen koiran kuvat = tämä vastaa ainoastaan koiran ikää näyttelyissä ei käyttölajeissa. On mullakin junnuja jotka on siinä kahden kolmen vuoden iässä kun en halua vaihtaa kuvia tai löydä sopivia kuvia.
Eikä mulle ole koskaan näyttelyissä tullut hyllyä vaikka koiran ikänä lukisikin ihan joku päätön.
Eikä mulle ole koskaan näyttelyissä tullut hyllyä vaikka koiran ikänä lukisikin ihan joku päätön.
- It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
Except for me, I do it like I got nothing to lose
-
En ehkä agilityssä antaisi hylättyä, mutta parissa muussa kisassa kyllä.
Esim. paimennuksessa. Jossa ikärajana on 10 kuukautta. Ihan jo sillä, että sivuilla ei lue kunnolla sitä ikää.
Esim. paimennuksessa. Jossa ikärajana on 10 kuukautta. Ihan jo sillä, että sivuilla ei lue kunnolla sitä ikää.
Vuoden Tuomari 2012
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
-
- Kriisissä
Ei oo tälläkertaa sun koirastas kyse :)Milie kirjoitti:Jos kyseessä on mun bordercolliepentu Rome, niin voin sanoa, et noi kuvat on jo tosi vanhat ja ne vois vaihtaa, eikä oo aiemmin tullu kyllä hylkäyksiä. Tee kuitenkin kuten parhaaksi näet.Natali kirjoitti:Tuomaroin tossa agi-kisoja kun silmään sattui bordercollien pentu, joka kisasi maxeissa. VALin sivuilta en löytänyt mitään kohtaa missä sanottaisiin, että mitä pitäisi tehdä tuollaisessa tilanteessa. Säkäkorkeutensa puolestahan koira ei vissiin maxeihin kuulu (ts. voisko bordercollien pentu muka olla yli 43 cm varsinkin kun kuvastakin näkee ettei todellakaan ole lähellekkään sitä vielä). Pitäiskö mun hylätä kys. koira ja millä perustein? Jos joku haluaa niin voin kyllä yksärillä linkittää sivut.
//ja siis kuvassa oleva koira oli abouttiarallaa luovutusikäinen, eikä sivuilla ollut mitään muita kuvia eikä merkintää säkäkorkeudesta ja koska agissa nyt on ne koko luokat niin ei kai se nyt vielä mitään yli 43cm ole säkäkorkeudeltan. Mut joo onneks sain jo VAListakin ohjeistusta ni eipä kai tässä mitään hylkään vaan ton kylmästi.
-
- Vuohenruokaa
Olikos se nyt niin, että näyttelyyn voi ilmoittaa koiran, jonka kuvan koiralla on typistetty häntä? Ja arvostellaanko hauva sitten aivan normaalisti, vaikka se hännän asento ei olekaan kokonaan näettävissä? :o
and like a deer in the headlights
i meet my fate
i meet my fate
- Kirsi
- Höpsö veitikka
^ Kyllä, virtuaalisesti voi osallistua typistetyllä koiralla. Ja arvostellaan normaalisti, koska joissakin maissa typistäminen on vielä ihan IRL:ssäkin sallittua. Tietysti riippuu rodusta, jotain typistettyä chihuahuaa en ehkä lähtisi arvostelemaan, kun ei kuulu rodunkuvaan. :D
- Henji
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Ei olemassakaan typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia.Marcia kirjoitti:Äärimmäisen typerä kysymys taas liittyen näyttelytuomarointiin. Kyselin aikaisemmin omien kasvattien tuomaroinnista. Saako tuomari tuomaroida sijoitus- tai osaomistuskoiriaan?

No joo mut siis. Ainakin sijoituskoiria saa. Osaomistuksesta en osaa sanoa.
Ja saahan niissä muissakin lajaissa tuomaroida omia kasvattejaan, joten voisihan sitä sielläkin joku halutessaan harrastaa sitä vilppipeliä. Se pitää vain luottaa että tuomarit pystyy olemaan rehellisi' tuomaroidessaan, ja uskon että kaikki kyllä ovat.

"...you cannot demand more from a trial otherwise it will become a goal in itself, a sport, and will harm instead of being useful to the breeding effort." || vISLY
Hiljaiseloa vielä hetkisen, palaan kyllä.
Hiljaiseloa vielä hetkisen, palaan kyllä.