Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Nora
Kanada
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Touko 26, 2009 1:33 pm
Viesti:

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Nora »

Mulla on 4 koiraa, ja tuntuu että ei ois mitäny mennä hankkimaan tuontikoiraa. Mä en tajuu miten jollain on parikymmentä koiraa ja kykenee kisaamaan ns. tasapuolisesti kaikkien kanssa, kun musta tuntuu koko ajan että aina joku jää pois kisoista. Ja tavallisesti en ehdi agin maxiin mukaan, tosi Tulella on yks vKUMA, mutta joo. RH-E on 3 koiralla & BH kahdella. Olen koittanut haalia ne BH't, mutta kun ei vaan oo onnee.
Koiramäärät ja tuloksia tuossa alla...:
Koiramääränä:
espanjanvesikoira x3
belgianpaimenkoira groenendael x1 (aika uus.

Ja tuloksia:
RH-E x 3
EH'ta monia
Hk1 x2
Jk x1
BH x2
Mejän ykköstuloksia on yhdellä koiralla parista eri maasta jne.
Paimennuksen perusrata hyv. x3
Tanssi n. 60p 195p, n.145p & 0p.
Et hätt noch immer jot jejange.
Tia
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 115
Liittynyt: To Elo 27, 2009 1:48 pm
Viesti:

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Tia »

Itselläni ei ole kenneliä (tai ainakaan vielä), mutta yksityisilläni on oma sivusto. Tällä hetkellä kanssani asustelee kolme cotonia ja piekoin on tulossa neljännes koira, nimittäin kääpiövillakoira. En kyllä yhtään tiedä saankom lopuks aijan riittämään kaikille, mutta aion yrittää. Minulle kertyi alle kuukaudessa kome koiraa, joka nyt jo hrvittää. Kahdella ei ole sivuja, eikä kuvia. Pikkuisen alkaa kaduttaa, mutta leikin kestäköön, jos leikkin ryhtyy.
TAUKO
Avatar
Peppi
Vuohenruokaa
Viestit: 1794
Liittynyt: La Kesä 27, 2009 4:41 pm
Viesti:

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Peppi »

Minulta, Novellesta, löytyy viisi koiraa ja tuntuu, ettei aka riitä kaikille tasapuolisesti. Näyttelyihin on rasittavaa ilmoittautua, kun kaksi on FC9 ja kolme FCI1. Mutta katsotaan. Anakaan hetkeen meille ei tule uutta hauvaa. Mietin täälä hetkellä, että jos myisin yhden koiran.
Pamil
Alkupalat
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Touko 25, 2009 3:27 pm

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Pamil »

Itellä on kymmenen koiraa ja ihan hyvin aika riittää, mutta koiria en kyllä tällä hetkellä kisailuta oikeastaan, enkä muutakaan. Olen enemmän keskittynyt kaiken muun asian tekemiseen virtuaalimaailmassa. Että sellaista. ;)
Minhey
Syvällistä
Viestit: 655
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2009 5:08 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Minhey »

Mä en ainaskaan jaksais 20-30 koiraa kisauttaa, joten pidän Keewanin koirasmäärän siellä alle seitsemässä. Niin monissa kisoissa/kokeissa kun voi yhdeltä omistajalta osallistua vain 3 koiraa, niin täytyisi etsiä toooosi monta eri koetta/kisaa jotta kaikki koirat voisivat osallistua.

Muutenkaan en pidä isoista koiramääristä, on helpompi ihan näyttelyihinkin osallistua kun ei tarvitse ilmoittaa suurta listaa.
Tää saattaa olla kertausta toisten "valituksista", en vaan jaksanu lukea koko ketjua läpi.
palaillaan.
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Mullakin on enkkoja rikottu! Koiria on (pikainen laskutoimitus...) 4 + 8 + 8 + 9 + 12 + 7 + 11 + 2 = 61. Mut tiiättekös mitä? Itse olen sellainen, joka pitää mooonista koiraroduista ja jokaiselle on omat lajinsa. Yritänkö jokaista saada agility-, toko-, pelastus-, koiratanssi-, maastoeste-, flyball-, jnejnejne -valioksi? En todellakaan! Palveluskoirat kisaavat palveluksessa, paimennuskoirat paimennuksessa, metsästyskoirat mejässä/haukussa, kanakoirat kanakoirakokeissa, valjakkokoirat valjakossa jnejnejne. Ja hyvin pärjään! En sano ettei mullakin ole tungosta joissakin lajeissa, muttei missään kuitenkaan liikaa. PAKKissa on esimerkiksi tällä hetkellä yksi ainoa palveluskoira, joka sekin syntyy ylihuomenna (=62).

Ymmärrän ihmisiä jotka haluavat kisata kaikilla koirilla kaikessa, mutta minä en siihen pystyisi (epäilemättä) :-D Lupasin itselleni vhommat uudelleen aloittaessani pitää koiramääräni korkeintaan viidessätoissa koirassa, mutta näyttääkö se siltä? No ei oikein! Mutta mä pärjään, enkä ota uusia koiria harkitsematta. Rakastan kalenterien päivitystä, ja jokaikisen koiran kalenterit ovat ajantasalla. Mulla on muistiossa jokaisen lajin koodit (missä kisaan) valmiina, joten näen heti sieltäkin missä on tyhjää ja missä on vähän tungosta.

Te voitte valittaa isosta kymmenen koiran laumastanne, mutta mä alan valittaa liiasta vasta kun mulla alkaa tuntumaan siltä :mrgreen:
Pataposki
Kanada
Viestit: 1559
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 5:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Pataposki »

tää koiramäärä vaan tuppaa lisääntymään :oops: kaikilla en ole vielä päässyt kisojen makuun, ja tuloksetkin on vielä niin pienet. Koiria minulla on siis nyt 8, ja kaksi kenneliä, kolmas tulossa mistä sitten tuppaa löytymään nuo ''ylimääräiset'' kolme koiraa. Eli Hard Dancessa on koiria 3, Shatterissa taasen 2. En vaan voi sille mitään että koiria sattuu tulemaan joka puolelta ja monet rodut alkavat kiinnostaa :D Mutta kai mä vielä pärjään noiden kanssa, vaikka en niin aktiivinen kilpailia olekkaan.
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä
Viestit: 4827
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:44 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Yritän itteni pitää selvänä tuon alle 5 koiran rajan, koska multa ei voi odottaa hirveää kisautusta, joten jos omistan vähän enemmän, siitä ei tule mitään. Tällä hetkellä minulla on Aihkinin kennelissä 2 koiraa, mutta jos vielä nostan tuon yhden porokoiran henkiin (joka on puolihorteessa), niin 1+2=3. Mä olen yrittänyt kokeilla todella monia rotuja, mutta silti olen palannut turvalliseen pystykorvaan ja lapinkoiraan.

Huonona kisauttaja, mun on vaikea ymmärtää jopa 20 koiran omistajaa miten he jaksavat ylläpitää ja silti saada hemmetinmoiset tittelirivit koiran nimen alle. Totta kai se hatunnoston paikka, mutta jos itse yrittäisin samaa, ei siitä kuin hevonpaskaa tulisi. Tietokoneella tulee istuttua joka päivä, eikä silti siitä ajasta ole antaa koirankisauttamiseen. Sitä ei vain jaksa.
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
Avatar
Iivi
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1101
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 1:51 pm

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Iivi »

7 tolleria, 5 koikkeria, 3 pommia, bordercollie, tiibetinmastiffi, amerikankääpiöterrieri, länsigöötanmaanpystykorva, havannankoira, lk mäyräkoira, saksanpaimenkoira ja dalmatiankoira. 23 koiraa yhteensä tällä hetkellä - eikä edes hirvitä! :D Nuo mitä on enemmän kuin yksi ovat kasvatusrotujani ja muut ovat randomisti hankittuja koiria, jotka ovat herättäneet kiinnostukseni. Olen nyt päättänyt, että "väärän rotuisia" en hanki yhtään ennen kuin saan vanhat kisattua eläkkeelle, eli en vielä vähään aikaan.

Olen oikein tyytyväinen tilanteeseen, eikä kisailu tuota mitään ongelmia. Joskus alkuaikoina olisin ollut ihan shokissa tästä koiramäärästä, mutta nyt tuntuu oikein sopivalta. Kisailen rentoon tahtiin ja olen valmiiksi päättänyt missä lajissa kukin kisaa, koodit ovat valmiina muistiossa niin ei tarvitse kisoihin ilmoittautuessa miettiä että mikä turri meni minnekin. Täytyy kyllä myöntää, etteivät kaikki noista 23:sta kisaa aktiivisesti. Siri, Halo ja Tossu ovat aikalailla kisansa kisanneet, muutamalla muullakin on enää ihan parin palkinnon päässä eläkkeestä. Lisäksi kaksi noista koikkereista on PEK-ikäisiä, joten niillä kisaan vain näyttelyissä. Osa noista "väärän rotuisista" vähän harmittaa kun ei kiinnostus oikein niihin tahtoisi riittää, mutta en luopuakaan halua kun olen kasvattajille sanani antanut. Mutta mitään pakkopullaa tämä ei missään nimessä ole ja juuri siksi toimiikin!

Hassua että kiinnostukseni virtuaalikoiriin ei ole laantunut lainkaan, päinvastoin. Se tuntuu hyvältä :D
Sunburn's | Kisaputki Aina Päällä | Yksityiset
Saa pyytää tuomariksi seuraaviin lajeihin: agility, flyball, koiratanssi, mejä, paimennus, palvelus, pelastus ja toko
Nath
Höpsö veitikka
Viestit: 7722
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:06 pm

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Nath »

En miekään ole mikään aktiivinen kisauttaja ollut viimeaikoina, mutta mulla on sama salaisuus kuin Kirsillä: en kisauta koiriani jok'ikisessä mahdollisessa lajissa, vaan jokaisella koiralla on näyttelyiden lisäksi 2-4 lajia, joissa ne kisaavat. Bassetit, vihit ja muut metsästyskoiriksi lueteltavat kisaavat luonnollisesti kaikki MeJä:ssä, ja roduittain myös ajokokeissa, haukkukokeissa, paimennuksessa, palveluskoirakokeissa, vepessä, ratajuoksussa ja työkoirakisoissa. Harrastan vain muutaman koiran kanssa sellaisia spesiaalilajeja kuin flyball, agility, maastoeste, toko ja rauniokokeet, mutta noihin lajeihin ilmoittaudun vain silloin, kun sopiva tulee eteen, enkä raidaa liittojen kalentereita kisojen toivossa. Tokoa en taida harrastaa kuin kahden koiran kanssa, koska en yksinkertaisesti jaksa stressata siitä, että mahtuuko luokkiin mukaan - ne kun vaikuttavat olevan aina täynnä.

Mullahan eivät kaikki koirat edes kisaa aktiivisesti. Vanhemmasta päästä lähtee koiria eläkkeelle ja näin ne antavat nuoremmille koirille tilaa. Myös koirieni kasvattajat tietävät, että heidän kasvattinsa eivät kilpailuissa kulje ainakaan ensimmäisten 9kk:n aikana ikääntymisen vuoksi, joillakin voi mennä jopa se täysi 15kk kuviatilanteesta riippuen, ennen kuin kisoihin (näyttelyihin) pääsevät.

Mulla on myös muutamia sellaisia koiria, joiden kanssa ei aina inspis riitä kisauttamiseen (lähinnä nyt FCI 2-ryhmäiset koirat). Syynä on yleensä se, että näiden koirien kanssa pystyy lähinnä harrastamaan vain näyttelyitä ja suuren koon vuoksi Vepeä, muita lajeja niiden kanssa en jaksa/halua lähteä harrastamaan.
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Mulla on taas koiramäärä kasvanut vaivihkaa. Jo pelkästään Meripelastajassa on kuusi landseeria, neljä newfoundlandinkoiraa ja kaksi leonberginkoiraa, unohtamatta kennelin snowshoe-rotuista kissaedustusta. Salaa haaveilen vielä yhdistä nöffinartusta, mutta katsoo nyt raaskinko kolmattatoista koiraa Meripelastajaan ottaa. Ionraic Gaelista löytyy vielä kaksi irlanninsusikoiraa, joiden kilpailuttaminen ja itseasiassa koko kennel on jäänyt viime kesän aikana vähän hukkaperälle. Pitänee miettiä mitä tuon kanssa teen. :P

Nath ja Kirsi pääsivät yllättämään, sillä luulin olevani (ainakin melkein) ainoa, joka kisauttaa kutakin koiraansa vain muutamassa hassussa lajissa eikä yritä kerätä kaikkia mahdollisia valionarvoja. :D Näyttelyissä kierrän kaikkien turilaideni kanssa, mutta niiden rinnalla kullakin koirillani on tyyliin 1-3 muuta harrastuslajia, joista yksi on vesipelastus. Jokaisella koiralla on yksi päälaji (ei muuten ole kaikkien kohdalla vepe), jossa tavoitteena on valioituminen ja muut harrastukset on lähinnä sellasta kivaa tekemistä mulle - en kyllä yhtään kiellä etteikö niissäkin olis kiva valioitua! Harrastettuja lajeja meillä ovat tällä hetkellä vesipelastuksen ohella pelastuskoiralajit, tottelevaisuuskoulutus, palveluskoiralajit, koiratanssi ja työkoirakokeet. Metsästusharrastuksiin, valjakkoon, radoille ja paimentamaan ei oikein ole asiaa kasvatusrotujeni kanssa, agilitykaan ei innosta kun noiden fysiikka ei ole ihan sitä varten kehitetty. Lisäksi tavoitteena olis saada jokaiselle koiralle BH, mutta muutama nykyinen yksilö aika toivoton tapaus tuon suhteen... :D
Olen muuten aina kuvitellut keskittyväni noihin ns. "työlajeihin", mutta nyt kun katselen kisakalentereita sillä silmällä niin aika tasasesti käydään sekä näyttelyissä että muilla kisakentillä. Noh, ehkä se on ihan hyväkin.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Heroésdes
Alkupalat
Viestit: 67
Liittynyt: La Syys 26, 2009 10:04 am

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Heroésdes »

1 koira, ja aika riittää loistavasti! Sillä ei ole vielä tuloksia, onhan vasta n. viikon vanha koira.
http://www.webbisivu.com/cavjensi/Etusivu

Crawford Polexia "Tessa" Cavalier kingcharlesinspanieli 17.05.2007
Avatar
Shagan
Toistolla tehoa
Viestit: 712
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2008 6:46 pm
Paikkakunta: Taivalkoski

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Shagan »

Oho, minulla on taan vaihteeksi tuo lauma kasvanut. o_O Alussahan lukema oli tarkoitus pitää alle kymmenen, mutta nyt koiriani löytyy 10, jonka lisäksi tulossa on vielä kaksi koiraa. Ennen olisin kauhistunut tästä, mutta en enää. Olen yksinkertaisesti vain löysännyt pipoa ja heti kisaamisesta on tullut paljon mukavampaa. Tuloksiakin tulee enemmän, kun kisaa vain muutamilla roduilla joissain hupilajeissa, eikä tunge kaikkia sinne.
Uusimpia tulokkaitahan minulla on Rafganin ranskanbulldoggi ja yksityisiin saksanpaimenkoira. Tämä sakemanni oli pitkä aikainen haaveeni, sillä halusin päästä kisaamaan pk;ssa ja paimennuksessa. Minulla on jo ennetään bordercollie, mutta meillä on todella huono arpatuuri. Yhteensä olen käynyt ainakin kymmenessä käyttäytymiskokeessa, eikä mikään mene läpi. Pitää kuitenkin jaksaa yrittää, eiköhän me joskus onnistuta. :-D Nyt tarkoituksena hankkia vielä yksi gordontytteliini kanakoirakokeisiin ja bernhardilainen vepeen. Sitten voisi pitää pienen tauon koirien hankkimisessa, vaikka himoittaisi kyllä tuoda jokin tuntemattomampi rotu tai pelkkä sekarotuinen.
Even I look small and cute, deep inside I'm a tough guy.
Ricea
Kanada
Viestit: 1518
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 8:20 am
Viesti:

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Ricea »

RAAH, mä haluaisin lopettaa tän jo 0____0'' ekaa kertaa koko tän soopan aikana tulee sellanen olo, että nyt lähtee kaikki koirat, mut en sittenkään osaa irrottaa! En osaa, enkä halua osata, tääpäs kummallista. Laitoin yhdelle kasvattajalle viestiä noiden koirien luopumisesta, toivottavasti ne saa uuden ja aktiivisen kodin. Karjiksiakin mulla on sen verran, että vois kohta ruveta jtn suunnittelemaan. Ja justhan otin sassanpaimenen, voihan sniff. En taida päästä koirista eroon, vaikka kuinka ajattelin, että tän pystyisin lopettamaan. No, antaa nyt olla ainakin Winderin ja ID:n sekäettä Vaaravyöhykkeen yllä, vähintään hetken.. Ja sitten voi ruveta ajattelemaan enemmän.
Vähän kyllä haikee olo. ;_;
Taidat aavistaa jo sen
Yksin täytyy jokaisen

polku mennä pimeään
  • että pystyy elämään
[/color][/size]
Avatar
Wolfie
Höpsö veitikka
Viestit: 13036
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 10:57 am
Paikkakunta: Vantaa on lantaa

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Vitsi mä kyllä yllätyin. Mulla on oikeesti vaan neljäkymmentä koiraa plus kolme jotka sitten syntyy. Joistakin toi määrä saattaa olla ihan järkyttävä, mutta oon mä mielestäni hyvin ton lauman handlannut. Mä olin ihan varma, että mulla olis ollut joku sata jokasta rotua, mutta noita ei tosiaan ton kummosemmin ollu.
Eli kai mä pärjään joo. Ja hyvinhän toi aikakin nykyään riittää, pari just valioituu taas niin uusiakin mahtuu, vaikka meinasin pientä taukoa tosta koirien kahmimisesta pitää :mrgreen:
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Vastaa Viestiin